iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
papih944
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 18:54
Renault: Clio II 2
Silnik: 1.4 16v 98km

[Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: papih944 »

Witam,

Posiadam Clio 2 ph2 1.4 98km z 2001r, przez rok był olej Castrol GTX 15W40 (z takim go kupiłem), według producenta w instrukcji jest napisane że powinien być "elf competition st 10w40 acea a3/b3". Silnik nie cieknie, nie ma żadnych przecieków, nie pali oleju, nigdzie nie ubywa oraz nie wydostaje się żaden dziwny dym z rury wydechowej. Wymiana na 10w40 to dobry pomysł i czy warto?

Z góry dzięki za info,
Pozdrawiam.

$SKORPION$
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 522
Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
Renault: R25 V6 Inj Automat
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: $SKORPION$ »

Z upływem lat w samochodzie zmienia się olej z syntetyka na półsyntetyk i w końcu na minerał.W zasadzie nie robi się tego odwrotnie.
Obrazek
Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: 83Marcin »

$SKORPION$ pisze:Z upływem lat w samochodzie zmienia się olej z syntetyka na półsyntetyk i w końcu na minerał.W zasadzie nie robi się tego odwrotnie.
W zasadzie to zmieniłem w Xantii z półsyntetyku na syntetyk przy przebiegu 220.000 km (nie wiem ile miała w pamięci, ale ze 150.000 km więcej) i silnik chodził lepiej, ciszej i mniej palił.
Przechodzenie syntetyk > półsyntetyk > minerał to mit rodem z PRLu i w samochodach pokroju Polonez czy Duży Fiat, gdzie faktycznie gęsty jak mazut mineralny uszczelniał motor.
Jeśli silnik ma przecieki to się go uszczelnia. Jeśli nie ma przecieków to lejemy mu dobry olej, a nie minerał czy półsyntetyk.
Ergo: zmieniaj, złego nic się nie stanie, Jedynie zmiany na plus.
Clio ma blisko 200.000 km i dalej lata na syntetycznym 5W40...
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Adam2KC
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2017, 19:55
Renault: Laguna II GT
Silnik: 2.0T 204KM

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: Adam2KC »

15w40 masakra...
zmien na 5w40 nic nie powinno sie stac jesli sie obawiasz to optymalnie 10w40
15 to wartosc dolna wiec rozruch na zimnym musi byc duzo gorszy w duze mrozy

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: 83Marcin »

5W40 czy 10W40 podczas pracy silnika mają taką samą gęstość / płynność / rzadkość więc ganz egal. Jeśli silnik nie sika to jaki jest sens aby męczyć go taką smołą jak mineralny? Nasze Clio, jak wspomniałem, ma nalatane 190.000 km i dalej fruwa na syntetycznym Elfie 5W40 (zalecana zmiana co 30.000 km lub co dwa lata, no way!). Wycieków brak, odpalanie w zimie wzorowe nawet na pół żywym akumulatorze. Moja obecna Xsara miała mega wycieki z silnika ale uszczelniłem i dalej lata na półsyntetyku. Ani myślę lać mineralny. Dodatkowo teraz ma zalanego Shella z właściwościami myjącymi silnik. Obawiałem się, że rozpuści nagary i zacznie mi cieknąć tu i ówdzie. Nic takiego nie ma miejsca, jedynie motur chodzi lepiej niż na Totalu. Jedynie lekko pije olej (jakaś 1/4 bagnetu na ~1000 km) podczas długiej, szybkiej jazdy autostradowej (nie wiem czy każde auto tak ma czy tylko cytrynowy silnik)
Zmiana z syntetyku na pół i dalej na minerał to może tylko w Polonezach. A mit o rozszczelnianiu wziął się z faktu, że po zalaniu w Poldasa dobrego oleju typu Mobil czy Total faktycznie silnik zaczął puszczać. Skoro był uszczelniony jakimś syfem :)
No i zobacz co lepiej smaruje silnik podczas rozruchu: gęsty mineralny (przykładowo kostka masła) czy płynny syntetyczny (przykładowo kujawski) :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Adam2KC
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2017, 19:55
Renault: Laguna II GT
Silnik: 2.0T 204KM

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: Adam2KC »

Mozna kupic cos lepszego na przejscie jak masz obawy, ale ja bym szedl w 5w40

papih944
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 18:54
Renault: Clio II 2
Silnik: 1.4 16v 98km

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: papih944 »

Dziękuje za odpowiedzi, dały mi dużo do myślenia bo wolałbym jeździć na oleju takim jakim zaleca producent czyli na 10w40. Z 5w40 trochę mam obawy bo niby jest udokumentowany przebieg ale ziarnko niepewności mi zostaje. Na marginesie mogę dodać że z odpalaniem moje clio nie miało problemów na dużych mrozach, zawsze na strzała :D
To teraz chce zmienić na 10w40 ale teraz pytanie jakiej marki? I czy po zmianie oleju na 10w nie będę musiał po około 2tys km zmienić znowu bo się cały "syf" wyczyści ten tzw nagar?

marekwodniak
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: wtorek, 12 lipca 2011, 14:13
Renault: Renault Fluence
Silnik: 1,6 16V,115KM
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: marekwodniak »

Lej Elfa 10W40 i wymieniaj co 10-15 tyś .Nic nie cuduj bo po co.

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: 83Marcin »

Elf, Total, Shell, Mobil, Motul... Bez znaczenia. Byle oryginalne, a nie z marketu czy Allegro.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

papih944
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 18:54
Renault: Clio II 2
Silnik: 1.4 16v 98km

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: papih944 »

Dziękuje za odpowiedzi, dam znać kiedyś jak wyszło ;D

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: BlackRaven »

W tym silniku chodzi o hydro popychacze i są robione pod elf 5 W40
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

czterokolowiec
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 5 czerwca 2017, 10:31
Renault: scenic
Silnik: 2.0
Kontakt:

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: czterokolowiec »

Nie ma co kupować olejów w "marketach" lepiej kupować w dedykowanych sklepach motoryzacyjnych ja mam swój sprawdzony dodatkowo mają wszystkie środki smarne:) polecam sklep benzyny.pl

papih944
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 18:54
Renault: Clio II 2
Silnik: 1.4 16v 98km

Re: [Clio 2 ph2 1.4 98km 01r] Wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny

Post autor: papih944 »

Teraz opowiem mniej więcej co i jak po wymianie dla osób które kiedyś będą się tym interesowały.
Faktycznie miałem trochę cykora zmienić na 5w40 więc postanowiłem na 10w40 elfa kupionego w sprawdzonym sklepie motoryzacyjnym wraz z filtrami. Podczas wymiany natknąłem się z 1 małym problemem, mianowicie korek od miski olejowej był na klucz kwadratowy bodajże 8mm na 8mm. Poradziłem sobie z tym używając starej klamki :D potem tylko kupiłem nasadkę do klucza i przerobiłem na "kwadrat". Po wymianie oleju auto przejechało już około 1500 km i same plusy. Nic nie kopci, nigdzie nie cieknie, silnik lepiej przyspiesza, równiej pracuje i ogólnie jest mniej mułowaty i mniej szarpie. Dziękuje za pomoc i temat do zamknięcia ;D

ODPOWIEDZ