Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Witam wszystkich pasjonatów marki Renault. Ja co prawda mam Nissana Juke ale silnik jest z Renault czyli 1,5 dci z 2011 roku więc jeśli pozwolicie to opiszę tutaj swój problem, ponieważ na forum Nissana 99% użytkowników to posiadacze silników benzynowych i tam bardzo trudno o fachową poradę.
Od kilku tygodni jeżdżąc moim Nissanem Juke zauważyłem , że silnik nie pracuje równo, przyspieszenie jak na swoją moc i moment obrotowy jest kiepskie , jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Silnik zapala do strzału i z rury wydechowej nie kopci ( auto posiada DPF) .
W zimie na dużych mrozach miałem pierwszą przygodę , podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka check wraz z żółtą kontrolką ESP, silnik zaczął drgać, auto straciło moc. Akurat blisko był zaufany warsztat , który zdiagnozował , że filtr paliwa był zapchany i go wymienił. Kilka tygodni auto jeździło w miarę normalnie choć wyczułem , że silnik nie pracuje idealnie.
Dziś jadąc pod górę na 3 biegu nagle silnik zaczął drgać , oświeciła się czerwona kontrolka check i żołta ESP i na szczęście było to blisko domu więc cudem dojechałem. Wygląda to tak jak by silnik nie palił na jeden cylinder. Po przyjeździe do domu podłączyłem samochód pod komputer i wyskoczył błąd P0201 - wtryskiwacz , cylinder 1 usterka obwodu ( szczegóły na zdjęciu poniżej) .
Po wykasowaniu błędu odpalam silnik i po chwili ponownie zapala się check i słychać z okolicy silnika takie kilkusekundowe brzęczenie , szczegóły na filmiku poniżej ( to brzęczenie od 8 sekundy filmiku)
https://www.youtube.com/watch?v=nzcYdoB ... e=youtu.be
Na drugim filmiku widać jak silnik drży na biegu jałowym
https://www.youtube.com/watch?v=VEnh_FE ... e=youtu.be
Moje pytanie , czy według was to już na 100% padnięty wtryskiwacz , czy może być jakaś przerwa w jego zasilaniu. Czy ciężko wymontować taki wtryskiwacz z silnika ? Jeśli to wtryskiwacz to warto go spróbować dać do wyczyszczenia czy lepiej kupić nowy lub używany ?
Od kilku tygodni jeżdżąc moim Nissanem Juke zauważyłem , że silnik nie pracuje równo, przyspieszenie jak na swoją moc i moment obrotowy jest kiepskie , jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Silnik zapala do strzału i z rury wydechowej nie kopci ( auto posiada DPF) .
W zimie na dużych mrozach miałem pierwszą przygodę , podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka check wraz z żółtą kontrolką ESP, silnik zaczął drgać, auto straciło moc. Akurat blisko był zaufany warsztat , który zdiagnozował , że filtr paliwa był zapchany i go wymienił. Kilka tygodni auto jeździło w miarę normalnie choć wyczułem , że silnik nie pracuje idealnie.
Dziś jadąc pod górę na 3 biegu nagle silnik zaczął drgać , oświeciła się czerwona kontrolka check i żołta ESP i na szczęście było to blisko domu więc cudem dojechałem. Wygląda to tak jak by silnik nie palił na jeden cylinder. Po przyjeździe do domu podłączyłem samochód pod komputer i wyskoczył błąd P0201 - wtryskiwacz , cylinder 1 usterka obwodu ( szczegóły na zdjęciu poniżej) .
Po wykasowaniu błędu odpalam silnik i po chwili ponownie zapala się check i słychać z okolicy silnika takie kilkusekundowe brzęczenie , szczegóły na filmiku poniżej ( to brzęczenie od 8 sekundy filmiku)
https://www.youtube.com/watch?v=nzcYdoB ... e=youtu.be
Na drugim filmiku widać jak silnik drży na biegu jałowym
https://www.youtube.com/watch?v=VEnh_FE ... e=youtu.be
Moje pytanie , czy według was to już na 100% padnięty wtryskiwacz , czy może być jakaś przerwa w jego zasilaniu. Czy ciężko wymontować taki wtryskiwacz z silnika ? Jeśli to wtryskiwacz to warto go spróbować dać do wyczyszczenia czy lepiej kupić nowy lub używany ?
-
- Forumowicz
- Posty: 220
- Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
- Renault: Koleos II
- Silnik: 2,0 DCI 175km
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Hej,
Ja odpowie na jedno z pytań bo podobny dźwięk u siebie słyszałem. Na pierwszym filmiku to właśnie silnik od ESP słychać, jest problem z ciśnieniem na układzie, przynajmniej tak mi się wydaje. Co do drżenia silnika to może być wtryskiwacz, sprawdź jakie ma korekty, może regeneracja wystarczy. Najlepiej wszystkie na raz poddać zabiegowi.
Ja odpowie na jedno z pytań bo podobny dźwięk u siebie słyszałem. Na pierwszym filmiku to właśnie silnik od ESP słychać, jest problem z ciśnieniem na układzie, przynajmniej tak mi się wydaje. Co do drżenia silnika to może być wtryskiwacz, sprawdź jakie ma korekty, może regeneracja wystarczy. Najlepiej wszystkie na raz poddać zabiegowi.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Sprawdź zasilanie wtrysku tak jak podpowiada diagnostyka. Wtyczka , styki , przewody na całej długości , od sterownika do wtrysku . Jeśli wiesz jak i masz możliwość, zrób test przelewowy. Sprawdź czy na dnie obudowy filtra paliwa masz opiłki metalu. W celu wydłużenia żywotności pompy i wtrysków warto jest stosować do ON , olej 2T. Stosunek 1/50 . Czerwony semisyntetyk orlena.
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Dzisiaj odpiąłem tą środkową wtyczkę od ECU i psiknąłem na piny preparatem KONTAKT. Dostanie się w Nissanie Juke 1,5 dci do wtrysków graniczy z cudem za sprawą górnej pokrywy silnika nad która znajduje się metalowa rura . Trzy godziny próbowałem wyjąć tę pokrywę silnika bez efektów. Udało mi się tylko odgiąć obudowę z tej strony gdzie jest pierwszy wtrysk . Odpiąłem z niego wtyczkę i też popsikałem piny preparatem kontakt. Poniżej zdjęcie z nr wtrysku
Następnie złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem silnik i nadal się zaświecał check oraz silnik pracował nierówno. Sprawdziłem błędy jeden dotyczył tego samego czyli wtryskiwacz na 1 cylindrze, przerwa obwodu, a drugi dotyczył czujnika temperatury paliwa. Silnik pochodził tak nierówno około 30 sekund , następnie go zgasiłem , wykasowałem błędy i odpaliłem ponownie. Tym razem nie zaświeciła się kontrolka check i nie pokazywało żadnych błędów, silnik na biegu jałowym pracował równo , poniżej filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=3ZVGQBl ... e=youtu.be
Dziwne jest to, że po zgaszeniu silnika z okolic wtrysku pod kilku sekundach od zgaszenie słychać przez chwilkę jakieś stuki, trzaski, poniżej słychać to na filmiku od 6 sekundy.
https://www.youtube.com/watch?v=FNZR0KA ... e=youtu.be
Na dzień dzisiejszy silnik tylko testowałem na biegu jałowym, zagrzał się 10-15 minut i chodził normalnie równo, nie ma błędów, nie ma falowania obrotów, z rury nic nie kopci
Boję się jednak że pod obciążeniem może być to samo co było gdyż w przeszłości nigdy nie wyskakiwał ten check na biegu jałowym tylko podczas jazdy i to za każdym razem kiedy auto jechało pod wzniesienie czyli raczej wtedy kiedy silnik potrzebuje więcej paliwa.
Następnie złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem silnik i nadal się zaświecał check oraz silnik pracował nierówno. Sprawdziłem błędy jeden dotyczył tego samego czyli wtryskiwacz na 1 cylindrze, przerwa obwodu, a drugi dotyczył czujnika temperatury paliwa. Silnik pochodził tak nierówno około 30 sekund , następnie go zgasiłem , wykasowałem błędy i odpaliłem ponownie. Tym razem nie zaświeciła się kontrolka check i nie pokazywało żadnych błędów, silnik na biegu jałowym pracował równo , poniżej filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=3ZVGQBl ... e=youtu.be
Dziwne jest to, że po zgaszeniu silnika z okolic wtrysku pod kilku sekundach od zgaszenie słychać przez chwilkę jakieś stuki, trzaski, poniżej słychać to na filmiku od 6 sekundy.
https://www.youtube.com/watch?v=FNZR0KA ... e=youtu.be
Na dzień dzisiejszy silnik tylko testowałem na biegu jałowym, zagrzał się 10-15 minut i chodził normalnie równo, nie ma błędów, nie ma falowania obrotów, z rury nic nie kopci
Boję się jednak że pod obciążeniem może być to samo co było gdyż w przeszłości nigdy nie wyskakiwał ten check na biegu jałowym tylko podczas jazdy i to za każdym razem kiedy auto jechało pod wzniesienie czyli raczej wtedy kiedy silnik potrzebuje więcej paliwa.
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Mam problem ze zdjęciem górnej pokrywy silnika . Odkręcam dwie śruby , zdejmuję dwa zaczepy i pokrywa jest gotowa do wyjęcia ale jest jeden problem . Blokuje ją metalowa rura która idzie gdzieś z dołu podszybia tuż nad pokrywą silnika w stronę intercoolera. Wyjąłem taki gumowy łącznik który nachodzi na tę metalową rurę , odkręciłem śrubę, która trzyma sztywno tę metalową rurę ( na zdjęcu zaznaczyłem żółtą strzałką) i rurą można poruszać ale tylko w minimalnym zakresie za małym aby wyjąć plastikową pokrywę silnika. Mam pytanie , czy ktoś z was podpowie jak można wyjąć pokrywę silnika w Nissanie 1,5 DCI . Czy tą metalową rurą można próbować bardziej poruszać w większym zakresie ? Do czego ona jest umocowana tam na dole podszybia ?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1334
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Google twoim przyjacielem https://www.google.com/search?client=fi ... 01+renault
https://www.youtube.com/watch?v=LHVbMfV9XKk
https://www.youtube.com/watch?v=LHVbMfV9XKk
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Dziś zabrałem sie za sprawdzenie wiązki od wtyczki idącej do ECU do wtyczki która wchodzi do gniazda wtryskiwacza.
Jeden przewód omomierza połączyłem z jednym pinem na wtyczce idącej do wtryskiwacza , a drugi dotykałem poszczególnych gniazd wtyczki idącej do ECU. Dziwna sprawa , że żadnego połączenia nie znalazłem .
Czy może ktoś doradzić ze zdjęcia poniżej które piny we wtyczce są od wtryskiwaczy ?
Czy wiązka od ECU idzie bezpośrednio do wtrysków czy może po drodze ma jakieś przekaźniki czy bezpieczniki ?
Jeden przewód omomierza połączyłem z jednym pinem na wtyczce idącej do wtryskiwacza , a drugi dotykałem poszczególnych gniazd wtyczki idącej do ECU. Dziwna sprawa , że żadnego połączenia nie znalazłem .
Czy może ktoś doradzić ze zdjęcia poniżej które piny we wtyczce są od wtryskiwaczy ?
Czy wiązka od ECU idzie bezpośrednio do wtrysków czy może po drodze ma jakieś przekaźniki czy bezpieczniki ?
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: wtorek, 12 lipca 2011, 14:13
- Renault: Renault Fluence
- Silnik: 1,6 16V,115KM
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Jeżeli masz wtryski Siemens to sprawdz wtyczkę B, i ścieżkę L4-idzię to do wtyczki wtrysku.Oraz ścieżkę M2-i tez do wtrysku.Tak jest ale przy kompie Siemens.
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Tak moje wtryski to model Siemens. Rozumiem , że wtyczka B to ta środkowa ? A jak zlokalizować ścieżkę L4 i M2 ?
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: wtorek, 12 lipca 2011, 14:13
- Renault: Renault Fluence
- Silnik: 1,6 16V,115KM
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
We wtyczce powinno być opisane.Skąd jesteś bo mam CLIPA.Tak srodkowa wtyczka.Są do dane do kompa Siemens -Syrius 35.
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Z Żywca , do Brzeszcz trochę daleko.marekwodniak pisze: ↑środa, 3 kwietnia 2019, 18:44 We wtyczce powinno być opisane.Skąd jesteś bo mam CLIPA.Tak srodkowa wtyczka.Są do dane do kompa Siemens -Syrius 35.
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: wtorek, 12 lipca 2011, 14:13
- Renault: Renault Fluence
- Silnik: 1,6 16V,115KM
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
To szukaj na forum kogoś w pobliżu .W Bielsku kiedyś ktoś pisał że ma Clipa.Jest jeszcze renaultlaguna.com.pl oraz forum renault megane .com.pl.Popytaj tam o Clipa z Żywca i okolicy.
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
A czy tym CLIPEM da się dokonać takiej diagnostyki aby jednoznacznie stwierdzić czy wtryskiwacz jest już do wymiany ?
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: wtorek, 24 października 2017, 16:50
- Renault: Scenic 2 i Megane 2
- Silnik: 2.0 16V i 1.6
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Tylko CLIP nie obsługuje Nissana, czyż nie?
Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2019, 10:51
Re: Silnik 1,5 dci /110KM - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?
Mój Nissan ma silnik Renault 1,5 dci 110KM z wtryskiwaczami piezoelektr. Siemens