iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio 1 1991r] - Rozmiar felg i opon niskoprofilowych

Czyli wszystko o papuciach...

Moderator: Grupa Moderatorów

vader1706

[Clio 1 1991r] - Rozmiar felg i opon niskoprofilowych

Post autor: vader1706 »

Witam.Może mi ktoś pomóc? Otóż planuję do mojego Renault Clio 1 wsadzić alufelgi i szerokie opony niskoprofilowe,lecz nie bardzo jestem zorientowany w rozmiarach. może mi ktoś podać wzór jakie felgi i opony powinienem zakupić? Chodzi tu o te wszystkie cyferki, o których nie mam zielonego pojęcia.
Ostatnio zmieniony piątek, 28 sierpnia 2009, 17:25 przez vader1706, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

ja bym założył 16' aluski, ale nie wiem czy te 1.4 da rade. Do tego opona 195/45.
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

znajomy w escorcie 1,4 założył 17stki i faktycznie cieniutko szedł samochód ale myślę że podany przykład przez xluki jest optymalny. alu 16stki i oponki 195/45 (ewentualnie 205/45)
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Baron

Post autor: Baron »

Kolego tutaj masz przydatny przelicznik:
link
Dzięki niemu można łatwo i szybko sprawdzać o ile zwiększy się średnica koła, przekłamania licznika, itd... Zawsze polecam ten przelicznik przy zmianie wielkości opon na inne, niż fabryczne.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

Baron pisze:Zawsze polecam ten przelicznik przy zmianie wielkości opon na inne, niż fabryczne.
Nie zapominajcie o jeszcze jednym ważnym parametrze , mianowicie ET
Przy 16" felga będzie na pewno szersza niż standardowa wiec ma on kolosalne znaczenie , inaczej można pociąć opony o nadkola.
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

odpowiednie ET to podstawa ale ile ono wynosi dla Clio to nie wiem...można zakładać do róźnicy 5 w porównaniu z fabrycznym ET. w tym zakresie koła powinny pasować bez problemów(u mnie było 35 ET a mam założone ET38)

teraz tak patrzę,że mowa o Clio I , więc może lepiej 15stki alu i oponki 195/50...jakoś większe alu do tej małej furki mogą nie wyglądać ;)
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

vader1706

Post autor: vader1706 »

hmm wszystko ok, ale nadal nie kumam co oznaczają te numerki na przykład 195/50 co oznacza to 195 a co oznacza 50 i czym się różni 195/50 od 205/45? :)

edit:
Już wiem, że 195 oznacza szerokość a 50 profil opony, ale jeszcze na końcu jest coś takiego /R16 czy to oznacza średnicę opony czy felgi? :)
Ostatnio zmieniony sobota, 29 sierpnia 2009, 10:24 przez vader1706, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
iber
Oklejony
Oklejony
Posty: 29
Rejestracja: czwartek, 20 sierpnia 2009, 10:46
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 3.5 V6
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: iber »

Tu masz pełen opis oznaczeń na oponie.

Pzd.


Opis oznaczeń na oponach:

205/55 R 15 90 H

205 - szerokość opony w mm.
55 - stosunek wysokości do szerokości opony,
R - radialna konstrukcja podbudowy,
15 - średnica obręczy w calach,
90 - współczynnik nośności w kg.
H - współczynnik prędkości

Współczynniki prędkości
Index P Q R S T H V W Y
Pręd. 150 160 170 180 190 210 240 270 300
max.

Współczynniki nośności
Współczynnik 50 60 70 80 90 100
Nośność [kg] 190 250 335 450 600 800


Pozostałe oznaczenia na oponach

DOT DM 6P 38T (0606)

DOT - opona spełnia zalecenia Departament of Transportation (USA)
DM 6P 38 T - kod opisujący producenta, fabrykę, wymiar i model opony
0606- data produkcji (6-ty tydzień, 2006 rok)
M + S - specjalne właściwości mieszanki gumowej i bieżnika przystosowane do jazdy zimą.
tubetype - opona dętkowa
tubless - opona bezdętkowa

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

no Clio na 16' wyglada fajnie... ale do tego koniecznie jakas lotka na tylnia szybe...

SnakeEyes, ja slyszalem, ze mozna zalozyc felgi do auta z ET mniejszym od fabrycznego o 3 lub wiekszym o 3. Np. u nas w MEgance fabrycznie było ET35, wiec mozna zalozyc ET32,ET33 az do ET38.
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

xluki pisze:no Clio na 16' wyglada fajnie... ale do tego koniecznie jakas lotka na tylnia szybe...
No pewnie ze lotka jest obowiązkowa ! , większe koła to większa prędkość , jakoś trzeba będzie dociążyć tył tego "rekina autostrad" żeby trzymał się drogi



Sorki ale nie mogłem się powstrzymać roll
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

vader1706

Post autor: vader1706 »

"Rekinem autostrad" to może moje Clio nie jest, :) ale jestem naprawdę ciekawy jak będzie się zachowywało na większych kołach.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

vader1706 pisze:"Rekinem autostrad" to może moje Clio nie jest, :) ale jestem naprawdę ciekawy jak będzie się zachowywało na większych kołach.
Niski profil ma to do siebie , że auto lepiej "klei" się do drogi , dzięki temu ze opona jest niższa mniej się "buja" na boki.Efekt uboczny to zmniejszenie komfortu jazdy , auto będzie twardsze i bardziej odczujesz każda nierówność.
Poza tym większe koła to większa prędkość oraz większe przekłamanie licznika(link który podał Baron)

Moja "złośliwość" nie była skierowana do Ciebie ;)
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

vader1706

Post autor: vader1706 »

Czy może istnieć taka możliwość, że po wsadzeniu większych kółek moja Clio będzie słabsza? cry

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

vader1706 pisze:będzie słabsza?
Na 100% będzie .
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

vader1706

Post autor: vader1706 »

ale chyba nie :( dużo?

i czy spalanie benzyny będzie większe?

[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2009-08-30, 00:40 ]
Kolego!! Nie piszemy posta pod swoim postem! Istnieje taka opcja jak "zmień" i należałoby z niej korzystać. Tym razem skończy się tylko upomnieniem.
Ostatnio zmieniony sobota, 29 sierpnia 2009, 23:39 przez vader1706, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany