iparts></a>
<a href= francuskie

CARMINAT 5000 SH1 SH3 strzałkowy mono Pomarańcz lub BIAŁY

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pikoli
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: sobota, 25 lutego 2017, 19:10
Renault: SCENIC III Grand
Silnik: 1.5 dci

CARMINAT 5000 SH1 SH3 strzałkowy mono Pomarańcz lub BIAŁY

Post autor: pikoli »

Dla niektórych będzie to odgrzewanie kotleta (temat o dinozaurach), ale dojechało do PL sporo niedrogich francuzów z Renault. W niektórych modelach zamontowano nawigację systemu CARMINAT 5000. To taka uboga wersja, z jednokolorowym "wyświetlaczem" i wskazówkami strzałkowymi. Sprzęt wygląda tak jak na fotkach pod adresem:

https://goo.gl/photos/fasGm6w82zYMgXpMA

Jak cos takiego masz w swoim aucie to może już wiesz, że są dwa tzw. "sub" systemy dla Carminat 5000.
W pierwszym/starszym systemie oznaczonym SH1 jest 5x płyt CD, w nowszym SH3 mamy 4x CD.
Zawartość kartograficzna w obu systemach jest identyczna, jedynie nowsze lasery SH3 pozwalają na większą kompresję plików i dlatego jest jedna płyta mniej.
Systemy nie są jednak wymienne softem i nie pasują też mapy z jednego do drugiego... nie da się użyć wymiennie, zamiennie, taki trik nie zadziała. Na szczęście pomyłkowy wybór nie grozi uszkodzeniem sprzętu, czy to w procesie lub przy próbie aktualizacji softu zapisanego w urządzeniach.
Jak ktoś ma stare oprogramowanie wewnętrzne i chce zrobić aktualizację to poniżej podaję opis instalacji systemsoftu.

Zanim zaczniesz instalację soft w CARMINAT SH1 lub SH3...uważnie ten tekst przeczytaj!!
Nie wkładaj/nie instaluj systemu z płyty, zanim nie przeczytasz tego tekstu, powstałe błędy są kosztowne....warto być cierpliwym.
Bądź pewny, że masz czas,a Twoje auto stoi w bezpiecznym miejscu (np. na parkingu) i nigdzie zaraz nie musisz jechać.
Daj sobie tę chwilę, żeby później nie żałować i nie szukać pomocy. Ten sprzęt jest trudny w naprawie o ile jego naprawa jest w ogóle możliwa, zazwyczaj "uwalenie softu" wiąże się z wymianą całego urządzenia, więc UWAGA.

Podstawowa sprawa, jeszcze zanim zaczniesz cokolwiek robić ---->>> ODPAL silnik..!!
... instalacja oprogramowania trwać może nawet 10 i więcej minut...w tym czasie pod żadnym pozorem!! nie gaś silnika, nawet jak myślisz, że to może już zrobione... załadowane!!!
Pamiętaj: silnik chodzi w trakcie całego procesu aktualizacji -> a Ty dopiero teraz możesz włożyć pierwszą płytę CD...!!

-jeśli Carminat był wyłączony...włącz go...czerwony przycisk po lewej stronie urządzenia

-włóż do napędu CD 1 z zestawu i ....czekaj,

-czekaj.........nastąpi odczytanie płyty....jeszcze chwila, bo czasem zajmuje mu chwilę ogarnięcie o co chodzi
....zwykle po odczycie zawartości, sprzęt zada Ci pytanie (w jakimś języku w jakim jest aktualnie ustawiony, czyli po angielsku lub niemiecku albo francusku....lub jakkolwiek), czy chcesz aktualizować oprogramowanie CARMINAT?
.....jeśli jednak CARMINAT jeszcze tego nie zrobił automatycznie po włożeniu płyty, naciśnij przycisk NAV lub MENU i teraz powinien już zapytać o chęć aktualizacji,

-w tym kroku potwierdzasz prawym pokrętłem/przyciskiem OK, że TAK chcesz dokonać aktualizacji, o którą sprzęt przed chwilą zapytał --->> naciśnij pokrętło potwierdzając swój wybór dla OK.

-w "pomarańczowym", (tym starszym systemie SH1) muzyka cichnie, nic teraz nie gra, płyta z aktualizacją cicho się kręci, panuje cisza......niby nic się nie dzieje, a TY absolutnie nic nie robisz...czekasz!!!

-czekasz tak około 10 min....nie wolno gasić radia i/lub silnika, nie wolno ruszać czegokolwiek przy CARMINAT, bo soft ląduje w pamięci urządzenia i tak w naprawdę to teraz możesz/musisz tylko czekać.

-W SH1 radio samo zgaśnie po kilku (nawet/aż 10!!) minutach, w nowszym "BIAŁYM" systemie SH3, już po chwili zobaczysz godzinę na wyświetlaczu, ale na wszelki wypadek daj mu jeszcze z minutę....sofcik się poukłada i system ogarnie się w nowym.
Aktualizacja oprogramowania została zrobiona.

Włącz Carminat czerwonym przyciskiem po lewej,,,,,teraz Twój CARMINAT odpalił już z nowym wewnętrznym softem, jest też część map dla Eu, a cała Europa jest dostępna (załadowane są do pamięci główne drogi krajowe+autostrady).
Teraz po tym restarcie radio gra trochę głośniej- ustaw jakość dźwięku->tony wysokie i niskie - przycisk z nutką.
Wyłącz także info TRAFIC, bo teraz może to irytować.


Mapa nawigacyjna z Polską jest na CD2,wkładamy tę płytkę do napędu, teraz maszyna musi zaktualizować zawartość płyty w swojej pamięci podręcznej, robi w locie szybką, krótką aktualizację dla tej konkretnej płyty CD. Dzieje się tak z każdą kolejno wkładaną płytą, sprzęt musi poddać się mini aktualizacji do zawartości wkładanej płyty CD.
Jak już mamy to za sobą, wciskamy nav i wybieramy cel (destination),kręcimy pokrętłami, zatwierdzamy wciskając OK -> najpierw musimy wybrać kraj (country/land) np.Poland
potem miasto i ulicę i .....
możemy jechać po zatwierdzeniu pytań o typ trasy, utrudnienia i inne. Właściwie tylko potwierdzamy OK...OK...OK.

Wszystkie płyty pozwalają na:
- ustawianie godziny,
- dość łatwą nawigację po Eu, czyli dotarcie pod wskazany adres,
- zmianę lektorów (babeczka lub facet) i wyświetlanego języka obsługi (niestety polskiego tam nie ma....w żadnej wersji, cóż taki kraj ta Polska). Niestety poprowadzi nas swoim głosem Helga, Helmut albo John lub Jenny.Po polsku nikt do nas nie zagada.
Zważcie, że BECKER to niemiecka firma.....i tam nie ma dla nas absolutnie żadnych sentymentów.

WAŻNA INFORMACJA po instalacji oprogramowania:
Jeśli nie mieliście żadnych płyt w aucie, to na sto procent, sprzęt ma w swojej pamięci podręcznej niewykasowane/zapisane ostatnie lokacje (adresy) LAST DESTINATION ,
czyli położenie geograficzne pojazdu w chwili gdy ktoś nim gdzieś nawigował do jakiegoś celu i koniecznie trzeba to "wykosić" ( robimy delete last destination) aby "pozwolić się odnaleźć w nowym środowisku" względem nadajników sygnału GPS dla Polski.
BECKER nawigator może w pierwszym uruchomieniu wyliczać nam do najbliższej miejscowości jakieś setki lub tysiące kilometrów. Spokojnie, spokojnie....nie uwalił się. Musi na nowo się zlokalizować względem satelitów GPS, bo w pamięci ma położenie z kraju z jakiego do nas przyjechał i z tamtego miejsca próbuje policzyć dystans do wybranego przez nas celu. Dajcie mu chwilę na złapanie sygnału, tzw. zafixowanie.
...najlepiej zaraz po aktualizacji (np. robionej w garażu lub parkingu pod domem) wyjechać na jakąś większą drogę krajową i zaraz nawigator złapie sygnał GPS i będzie OK.

Po wybraniu trasy możemy sprawdzić ile jest aktualnie satelitów GPS i jaka jest nasza aktualna pozycja.
Stojąc pod swoim blokiem na parkingu lub pod domem, warto pokusić się o zapisanie swojej pozycji wyjściowej(jako np.DOM) w pamięci CARMINAT,
łatwiej wtedy wrócić do domku. Będąc gdziekolwiek w Polsce lub Europie, nie musimy wybierać swojego domowego adresu na piechotę, wybieramy jako cel -> DOM- i wiooo... .

Po wgraniu systemsoftu mapy nawigacyjne ładują się z płyt CD już bez kłopotów i w dowolnej chwili - nie ma znaczenia, że w czasie jazdy, czy na postoju zabraknie prądu, albo silnik zgaśnie. Soft raz zapisany "sam się nie wysypie", bo został zapisany w pamięci eeprom urządzenia.
Mapki doładowują się z każdej płytki, zależnie od kraju w jakim chcemy się poruszać...sprawdzamy jaki kraj jest potrzebny, porównujemy z zawartością płyty i taką wkładamy i jedziemy. Przypomnę, że po włożeniu każdej płytki następuje szybka mini aktualizacja dla każdej wsadzonej płytki. Widzimy to na LCD, potwierdzamy OK.

Jeśli są stare Oryginalne CD (najczęściej były w aucie w chwili zakupu od dilera), proszę trzymać je w domu i lepiej ich już nie używać. Może to być "bekap" i warto trzymać do sprzedaży auta.
Pamiętajcie, że po ich wsadzeniu do napędu następuje down-grade softu do starszej wersji, czyli załadowanie softu w dół....czyli UWAŻAJ, przed TOBĄ ta sama procedura ładowania softu jeszcze raz!!! ale do starego!!

Proszę bardzo dbać o płyty CD --->> absolutnie żadnych rys, resztek jedzenia, tłustych odcisków na nośniku, chyba, że lubimy częste poszukiwania płyt, a jeśli coś pójdzie nie tak to w tym wypadku naprawy sprzętu są kosztowne!!

I jeszcze moje prywatne zdanie o sprzęcie:
Mimo, że ten radionawigator nie wygląda ciekawie, jest to dobry model firmy BECKER. Oznaczany modelowo od BE7401 ->.... 7447.
Radioodtwarzacz CD plus komputer nawigacyjny z szybkim modułem odbioru sygnału GPS.
Może "czytać" sygnał z 12 satelitów na raz i bardzo szybko nanosi korektę trasy -> 150-250m od zmiany kierunku, zależnie od prędkości jazdy.
Taki sam topowy sprzęt pakowany był seryjnie do aut Audi i Mercedes. Tam występuje pod nazwą własną BECKER np. INDIANAPOLIS.
W autach niemieckich wyświetlacz wbudowany jest w panel czołowy radia, Renault przeniosło ten wyświetlacz LCD na konsolę centralną kokpitu.
Porównywałem brzmienia audio w takich samych autach MEGANE 2 i Laguna 2 z montowanym seryjnie sprzętem i ten BECKER mocno poprawia jakość nawet na stockowych głośnikach, czyli tych co Renault do swoich aut wsadza fabrycznie.
Nawigator od BECKER-a mimo wieku potrafi się obronić sam i zwyczajnie daje radę!! Dzisiaj to już żadne HALO, ale.... minęły prawie dwie dekady, od kiedy był fabrycznie montowany. Podstawa - banalnie prosty w obsłudze. ZERO bajerów!! żadnego 3D tylko zwyczajne strzałki, a i tak dojedziesz z nim do celu....no na pewno w Europie. Gadającą po angielsku dziewczynę też można polubić.
Ta Nawigacja nie rozprasza, masz prowadzić auto, patrzeć na drogę, a nie na nawigatora rysującego budynki....te masz za oknem.
Zaleta wbudowanej firmówki - nie plączą się w kabinie jakieś uchwyty i kable do telefonu, nic nie zasłania widoku. Nie grozi żaden złodziej, który widząc uchwyt przyklejony do szyby, rozwali zamek, wybije szybę boczną,np. szukając ukrytej w schowku nawigacji,telefonu lub innego sprzętu.
W Twoim aucie jest "tylko jakiś biedny CD" i szkoda będzie zachodu :)

System nie jest już aktualizowany od dawna i nie będzie. To zamknięta ścieżka, więc mapy nie są nowe, ale głównymi drogami dojedziemy w wiele miejsc i nawigator zawsze może się nam przydać. (W aucie mam i tak zwykłą papierowa mapę lub nawet kilka różnych - taki stary nawyk ;) z czasów przed nawigacjami.

W tym systemie było trochę zamieszania w oznaczeniach na płytach i z tego powodu w necie jest jeszcze więcej głupot na ten temat.
Początkowo płyty miały oznaczenia np. a2003 ,by później zmienione zostało to w następnych wydaniach na np. A23...do A26.
Płyty w nowszym systemie SH3 zostały oznaczone już jako np.B27.

Zawartość poszczególnych płyt CD:
SH1
cd 1: Szwecja, Norwegia, Finlandia, Dania
cd 2: Niemcy, Austria, Holandia, Szwajcaria, Belgia, Lichtenstein, Luxemburg, Polska
cd 3: Francja, Belgia, Luxemburg, Hiszpania, Portugalia, Andora, Gibraltar, Monako
cd 4: Wlochy, Czechy, Slowacja, Szwajcaria, Austria, Wegry, Horwacja, Watykan, Lichtenstein, San Marino
cd 5: Anglia, Irlandia.

SH3
CD 1: N,S,Fin,DK,IRL,GB,EST,LV,LT
CD 2: DK,NL,B,L,D,CH,A,PL
CD 3: P,GBZ,E,AND,F,MC,B,L
CD 4: CH,FL,A,CZ,SLO,I,RAM,U,HR,SK,H,BIH,YU,RO,AL,MK,BG,GR.

Jeśli kogoś interesują inne informacje o CARMINAT 5000, proszę pisać. Przewalcowałem ten sprzęt w wielu kierunkach.

ODPOWIEDZ