[Ogólne] Jak podłączyc wtyk zapalniczki?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
[Ogólne] Jak podłączyc wtyk zapalniczki?
Kupiłem cb radio i chce podłączyć je do zapalniczki, kupiłem w tym celu wtyk zapalniczki osobno i tu jest mój problem nie wiem jak przylutować kabelki w tym wtyku? Może, któryś z kolegów podpowie??
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
tak, dokladnie. Pamietaj aby uzyc kabelka nieco hmm..mocniejszego - np 4qmm aby w przypadku podpiecia urzadzenia bardziej pradozernego (jak np zapalniczka) nie stopily Ci sie kabelki. Plus podlacz na dole - srodku, minus na boczne blaszki. Sprawdz miernikiem napiecie czy wsio gra i juz. Aha..odradzam lutowanie - lepiej uzyj koncówek wciskanych - wsuwanych w ktorych kabel jest zagnieciony (mocne polaczenie MECHANICZNE) - pozwoli to uniknac w razie zwarcia i nagrzania sie miejsca laczenia - przypadku ze cyna sie rozpusci i kabelek odpadnie sobie gdzies luzem...(sporadyczne ale jednak nie niemozliwe). Dodatkowe pociagniecie zagniecenia kabelka cyna zapobiegnie pogarszaniu polaczenia z czasem (sniedz). I to wsio.
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
hmmm 1 raz słysze że połączenie wciskane lepsze od lutowanego szok raczej prędzej śniedż wejdzie we wciskane niż w lutowane woot jeśli prawidłowo zlutowane oczywiscie zdziwko i chyba każdy elektronik to powieG-Boy pisze: Aha..odradzam lutowanie - lepiej uzyj koncówek wciskanych - wsuwanych w ktorych kabel jest zagnieciony (mocne polaczenie MECHANICZNE) - pozwoli to uniknac w razie zwarcia i nagrzania sie miejsca laczenia -
Ostatnio zmieniony sobota, 27 grudnia 2008, 20:47 przez DARKOM, łącznie zmieniany 1 raz.
Darkom - ja tez tak uwazalem do momentu az kiedys cos robilem i chcialem lutowac - a kumpel mi uswiadomil ze jezeli to co lutuje nagrzeje sie do temperatury w ktorej cyna sie roztopi (zwarcie np - jesli gniazdo leci bez zabezpieczenia prosto z akumulatora) - to w takim przypadku przy polaczeniu mechanicznym (na wsuwkę) nie ma opcji oderwania sie przewodu od zasilanego urzadzenia - tu akurat mowa o gniezdzie zapalniczki. Zakladam ze skoro to ma byc we wnetrzu auta - nie ma problemu z zalozeniem wsuwek i potem z ewentualna sniedzią. Niemniej - nie sadze zeby gniazdo - lub jego wtyki moglo sie nagrzac do takiej temperatury kiedy cyna odpusci - z drugiej strony trzeba styki dobrze podgrzac - czyli solidnie zlutowac - a co za tym idzie - dosc czesto spotykam sie z tym - ze w firmie lutujemy elementy przeznaczone na wsuwki - i styki te osadzone w tworzywie po podgrzaniu ich lutownica na tyle aby cyna zlapala - roztapiaja tworzywo (bledne kolo?) . Zastosowanie wsuwek w takim przypadku oszczedzi roboty i zachodu oraz pozwoli w dowolnej chwili bez problemu odpiac gniazdo.
browar
browar
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
czerwony "+" , czarny "-"
minus na obudowę , plus na środek
minus na obudowę , plus na środek
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.