iparts></a>
<a href= francuskie

[Ogólne] Jak podłączyc wtyk zapalniczki?

Forum dotyczące radiotelefonów :-)

Moderator: Grupa Moderatorów

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

[Ogólne] Jak podłączyc wtyk zapalniczki?

Post autor: prosiaczek231 »

Kupiłem cb radio i chce podłączyć je do zapalniczki, kupiłem w tym celu wtyk zapalniczki osobno i tu jest mój problem nie wiem jak przylutować kabelki w tym wtyku? Może, któryś z kolegów podpowie?? :( :(
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

uio

Post autor: uio »

+ na środek

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Post autor: prosiaczek231 »

jak rozumiem więc minus (-) do jednej z tych blaszek bocznych?
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

uio

Post autor: uio »

Tak

G-Boy

Post autor: G-Boy »

tak, dokladnie. Pamietaj aby uzyc kabelka nieco hmm..mocniejszego - np 4qmm aby w przypadku podpiecia urzadzenia bardziej pradozernego (jak np zapalniczka) nie stopily Ci sie kabelki. Plus podlacz na dole - srodku, minus na boczne blaszki. Sprawdz miernikiem napiecie czy wsio gra i juz. Aha..odradzam lutowanie - lepiej uzyj koncówek wciskanych - wsuwanych w ktorych kabel jest zagnieciony (mocne polaczenie MECHANICZNE) - pozwoli to uniknac w razie zwarcia i nagrzania sie miejsca laczenia - przypadku ze cyna sie rozpusci i kabelek odpadnie sobie gdzies luzem...(sporadyczne ale jednak nie niemozliwe). Dodatkowe pociagniecie zagniecenia kabelka cyna zapobiegnie pogarszaniu polaczenia z czasem (sniedz). I to wsio.

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Post autor: prosiaczek231 »

G-Boy, dzięki za wyczerpujące info brawa brawa
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

DARKOM

Post autor: DARKOM »

G-Boy pisze: Aha..odradzam lutowanie - lepiej uzyj koncówek wciskanych - wsuwanych w ktorych kabel jest zagnieciony (mocne polaczenie MECHANICZNE) - pozwoli to uniknac w razie zwarcia i nagrzania sie miejsca laczenia -
hmmm 1 raz słysze że połączenie wciskane lepsze od lutowanego szok raczej prędzej śniedż wejdzie we wciskane niż w lutowane woot jeśli prawidłowo zlutowane oczywiscie zdziwko i chyba każdy elektronik to powie ;)
Ostatnio zmieniony sobota, 27 grudnia 2008, 20:47 przez DARKOM, łącznie zmieniany 1 raz.

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Darkom - ja tez tak uwazalem do momentu az kiedys cos robilem i chcialem lutowac - a kumpel mi uswiadomil ze jezeli to co lutuje nagrzeje sie do temperatury w ktorej cyna sie roztopi (zwarcie np - jesli gniazdo leci bez zabezpieczenia prosto z akumulatora) - to w takim przypadku przy polaczeniu mechanicznym (na wsuwkę) nie ma opcji oderwania sie przewodu od zasilanego urzadzenia - tu akurat mowa o gniezdzie zapalniczki. Zakladam ze skoro to ma byc we wnetrzu auta - nie ma problemu z zalozeniem wsuwek i potem z ewentualna sniedzią. Niemniej - nie sadze zeby gniazdo - lub jego wtyki moglo sie nagrzac do takiej temperatury kiedy cyna odpusci - z drugiej strony trzeba styki dobrze podgrzac - czyli solidnie zlutowac - a co za tym idzie - dosc czesto spotykam sie z tym - ze w firmie lutujemy elementy przeznaczone na wsuwki - i styki te osadzone w tworzywie po podgrzaniu ich lutownica na tyle aby cyna zlapala - roztapiaja tworzywo (bledne kolo?) . Zastosowanie wsuwek w takim przypadku oszczedzi roboty i zachodu oraz pozwoli w dowolnej chwili bez problemu odpiac gniazdo.
browar

piknydomin

Post autor: piknydomin »

G-Boy pisze:nagrzeje sie do temperatury w ktorej cyna sie roztopi
ok. 300st. C (bodajże 270 cyna topnieje)
G-Boy pisze:Zastosowanie wsuwek w takim przypadku oszczedzi roboty
raczej nie bo niedosyc że musisz zmontować wsuwke to jescze wypadałoby polutować połączenie wsuwka-przewód

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Post autor: prosiaczek231 »

Mam bardzo głupie pytanko, jakiś czas nie miałem cb radia, teraz do niego wracam i zapomniałem który przewód to plus(+) a który minus(-). Przewody zasilające są oryginalne czerwony (na nim bezpiecznik) a drugi jest czarny. Wiem że moje pytanie jest dziecinne ale nie chce spalic radyjka
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

od cb kable czerwony plus czarny minus ale poczekaj jeszcze na inne odp.
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

czerwony "+" , czarny "-"
minus na obudowę , plus na środek :D
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

Chinczyk

Post autor: Chinczyk »

Broov pisze:minus na obudowę , plus na środek
Tak jak kolega pisze. Czerwony (+) idzie do tej wystającej końcówki na wtyczce, czarny (-) do tych złącz na bokach wtyczki.

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Czarna masa , czerwony plus - tak jak przy radiu samochodowym;) (zazwyczaj :p )

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

Masz już gotowy przewód przy radiu CB aby tylko wetknąć do gniazda zapalniczki

ODPOWIEDZ