Nowy silnik 1,6 dCi
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
Nowy silnik 1,6 dCi
Od 2011 roku Renault będzie produkowało silnik wysokoprężny 1.6 dCi w Cleon, we Francji.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji. Jest wydajny, prosty i zgodny z zasadami ochrony środowiska.
Został on opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi i wpisuje się w strategię downsizingu Renault. Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki doładowaniu turbosprężarki.
Nowy silnik rozwinie moc 130 KM (96 kW), taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o około 20% mniej paliwa. Nowy silnik będzie montowany w samochodach osobowych z segmentu C (zwłaszcza w rodzinie Megane), segmentu D oraz w samochodach dostawczych z gamy Renault. Nowy silnik będzie także montowany w modelach Nissana.
Przyjżyjcie się nowej pompie oleju, dolotowi oraz samemu FAP owi gdzie został umieszczony
żródło planeterenault.com
v10.pl
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji. Jest wydajny, prosty i zgodny z zasadami ochrony środowiska.
Został on opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi i wpisuje się w strategię downsizingu Renault. Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki doładowaniu turbosprężarki.
Nowy silnik rozwinie moc 130 KM (96 kW), taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o około 20% mniej paliwa. Nowy silnik będzie montowany w samochodach osobowych z segmentu C (zwłaszcza w rodzinie Megane), segmentu D oraz w samochodach dostawczych z gamy Renault. Nowy silnik będzie także montowany w modelach Nissana.
Przyjżyjcie się nowej pompie oleju, dolotowi oraz samemu FAP owi gdzie został umieszczony
żródło planeterenault.com
v10.pl
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
ciekawa opcja czy tylko czasem te silniki nie beda podatne na uszkodzenia
jak dal mnie mala pojemnos a strasznie wyzylowany silnik
cos jak 1.5dCi
jak dal mnie mala pojemnos a strasznie wyzylowany silnik
cos jak 1.5dCi
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
Mi się tam ten silnik podoba...
mimo że nie lubię downsizingu to jest coś ciekawego...
pompa olejowa która pompuje olej w zależności od obciążenia, ciekawy kolektor dolotowy, FAP przy silniku a nie gdzieś pod autem plus zredukowana masa tłoków
mimo że nie lubię downsizingu to jest coś ciekawego...
pompa olejowa która pompuje olej w zależności od obciążenia, ciekawy kolektor dolotowy, FAP przy silniku a nie gdzieś pod autem plus zredukowana masa tłoków
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- Forumowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
- Renault: Megane
- Silnik: K7M 702 1598 ccm
- Lokalizacja: Pruszków
No właśnie czy, efektem takich zabiegów nie będzie po prostu zmniejszona żywotność jednostek napędowych. Z założenia ma być ekologicznie i ekonomicznie, a w efekcie trzeba będzie więcej produkować ze względu na przyspieszone zużycie wyżyłowanych jednostek ... przynajmniej tak mi się wydaje....mariusz1500 pisze:ciekawa opcja czy tylko czasem te silniki nie beda podatne na uszkodzenia
jak dal mnie mala pojemnos a strasznie wyzylowany silnik
cos jak 1.5dCi
- mory1971
- Forumowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
- Renault: laguna twingo
- Silnik: 1.9dti
- Lokalizacja: pyskowice/monachium
http://www.youtube.com/watch?v=afBPWhxb ... r_embedded
ogladajac filmik widze ze problemy sa juz wstepnie zaprogramowane.egr -spaliny doprowadzone do wlotu turbiny =przyspieszone zuzycie lopatek turbiny oraz zalepianie sie jej.dlasze problemy to przepustnica ,ktora bedzie rowniez z biegiem czasu sie zalepiala .to samo intercooler
to tak moje wlasne przemyslenia ale wydaje mi sie ze takie cos bedzie sie dzialo w tych silnikach .szczegolnie auta ktore beda jezdzily glownie w miescie ,tzn na niskich obrotach duzo na postojowym gazie.
ale pozyjemy zobaczymy
ogladajac filmik widze ze problemy sa juz wstepnie zaprogramowane.egr -spaliny doprowadzone do wlotu turbiny =przyspieszone zuzycie lopatek turbiny oraz zalepianie sie jej.dlasze problemy to przepustnica ,ktora bedzie rowniez z biegiem czasu sie zalepiala .to samo intercooler
to tak moje wlasne przemyslenia ale wydaje mi sie ze takie cos bedzie sie dzialo w tych silnikach .szczegolnie auta ktore beda jezdzily glownie w miescie ,tzn na niskich obrotach duzo na postojowym gazie.
ale pozyjemy zobaczymy
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Nie ma co się oszukiwać. Od lat 90tych , wszystko produkuję się " na styk " i w taki sposób , żeby za długo nie podziałało.
Wystarczy popatrzeć na trwałośc dzisjeszyc aut czy sprzętu RTV-AGD.
Miałem okazję podyskutować sobie na ten temat z kontrolerem jakości w zakładzie CELMA ( produkują tam narzędzia od blaszki po gotowy produkt, chyba każdy zna te elektronarzędzia ) na terenie którego wykonywałem instalację ....
Zapytałem go , jak to jest że wiertarka którą mam w domu a ma ona koo 30 lat , wciąż działa i ma się swietnie, kiedy to zakupiona obecnie wiertarka podziała kilkanaście miesięcy i nadaje się do zezłomowania.
Odpowiedź była prosta...
Zapytał mnie jaka jest moc mojej wiertarki i jakie są moce obecnych wiertarek o tych samych rozmiarach i wadz.
Dodał szybko że dziś dąży się do jak największych mocy wyciągnietych z tego samego kawałka " metalu ", a niestety fizyki i chemii nie da się oszukać.
Identyczne wytłumaczenie można odnieść do silników spalinowych.
Wystarczy popatrzeć na trwałośc dzisjeszyc aut czy sprzętu RTV-AGD.
Miałem okazję podyskutować sobie na ten temat z kontrolerem jakości w zakładzie CELMA ( produkują tam narzędzia od blaszki po gotowy produkt, chyba każdy zna te elektronarzędzia ) na terenie którego wykonywałem instalację ....
Zapytałem go , jak to jest że wiertarka którą mam w domu a ma ona koo 30 lat , wciąż działa i ma się swietnie, kiedy to zakupiona obecnie wiertarka podziała kilkanaście miesięcy i nadaje się do zezłomowania.
Odpowiedź była prosta...
Zapytał mnie jaka jest moc mojej wiertarki i jakie są moce obecnych wiertarek o tych samych rozmiarach i wadz.
Dodał szybko że dziś dąży się do jak największych mocy wyciągnietych z tego samego kawałka " metalu ", a niestety fizyki i chemii nie da się oszukać.
Identyczne wytłumaczenie można odnieść do silników spalinowych.
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
pracujac w serwisie Fiata juz troche zauwazylem
byk miesiac na silniki On i PB
byl jeden silnik PB i 3 juz 4 ON bo jeden doszedl w tym miesiacu :
1 silnik PB bravo 1,6 chyba autko 2 letnie moze : wypalony tlok
4 silniki ON 3 ducato i jedno bravo tez kilku letnie autka: urwny zawor ktory wbij sie w tlok i uszkodzil glowice
w On jest jeszcze klopot z wykreceniem wtrysku przy probie mozna go ukrecic roll
byk miesiac na silniki On i PB
byl jeden silnik PB i 3 juz 4 ON bo jeden doszedl w tym miesiacu :
1 silnik PB bravo 1,6 chyba autko 2 letnie moze : wypalony tlok
4 silniki ON 3 ducato i jedno bravo tez kilku letnie autka: urwny zawor ktory wbij sie w tlok i uszkodzil glowice
w On jest jeszcze klopot z wykreceniem wtrysku przy probie mozna go ukrecic roll
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
-
- Forumowicz
- Posty: 400
- Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
- Renault: Megane Classic IphI
- Silnik: 1.6 8V K7M702
- Lokalizacja: Radzymin
Nowy silnik diesla
Renault uruchomiło właśnie produkcję nowej, wysokoprężnej jednostki napędowej o pojemności 1,6 l. Silnik zastąpi wysłużony motor 1,9 dCi.......
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... nm,1645403
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... nm,1645403
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: Nowy silnik diesla
Zapowiada się interesująco. Ciekawy jestem tylko jaka będzie trwałość tego motoru i jak będzie sprawował się w praktyce.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowy silnik diesla
kiedyś czytałem zapowiedzi i powiem, że jestem zdecydowanie na TAK, dla mnie to jest bomba taki silniczek mieć. Dodatkowo pewnie będzie jeszcze podatny na wirusa więc ze 150KM to lekkim ch... wyjdzie i z 400Nm przy niskich opłatach za OC i małym spalanie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: Nowy silnik diesla
Zawsze jakaś rezerwa mocy jest pozostawiana. Chętnie zapodałbym coś takiego do clio..wyszło by Clio SPORT
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt: