iparts></a>
<a href= francuskie

Nowy silnik 1,6 dCi

Moderator: Grupa Moderatorów

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Nowy silnik 1,6 dCi

Post autor: blondas »

Od 2011 roku Renault będzie produkowało silnik wysokoprężny 1.6 dCi w Cleon, we Francji.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji. Jest wydajny, prosty i zgodny z zasadami ochrony środowiska.
Został on opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi i wpisuje się w strategię downsizingu Renault. Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki doładowaniu turbosprężarki.
Nowy silnik rozwinie moc 130 KM (96 kW), taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o około 20% mniej paliwa. Nowy silnik będzie montowany w samochodach osobowych z segmentu C (zwłaszcza w rodzinie Megane), segmentu D oraz w samochodach dostawczych z gamy Renault. Nowy silnik będzie także montowany w modelach Nissana.
Przyjżyjcie się nowej pompie oleju, dolotowi oraz samemu FAP owi gdzie został umieszczony :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

żródło planeterenault.com
v10.pl
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

ciekawa opcja czy tylko czasem te silniki nie beda podatne na uszkodzenia :P

jak dal mnie mala pojemnos a strasznie wyzylowany silnik
cos jak 1.5dCi
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

Mi się tam ten silnik podoba...
mimo że nie lubię downsizingu to jest coś ciekawego...
pompa olejowa która pompuje olej w zależności od obciążenia, ciekawy kolektor dolotowy, FAP przy silniku a nie gdzieś pod autem plus zredukowana masa tłoków ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

SparklyTwo

Post autor: SparklyTwo »

no no, elegancko, przydałby sie jeszcze jakis fajny automat cos jak dsg i byloby fajnie :)

BeXa
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 315
Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
Renault: Megane
Silnik: K7M 702 1598 ccm
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: BeXa »

mariusz1500 pisze:ciekawa opcja czy tylko czasem te silniki nie beda podatne na uszkodzenia :P

jak dal mnie mala pojemnos a strasznie wyzylowany silnik
cos jak 1.5dCi
No właśnie czy, efektem takich zabiegów nie będzie po prostu zmniejszona żywotność jednostek napędowych. Z założenia ma być ekologicznie i ekonomicznie, a w efekcie trzeba będzie więcej produkować ze względu na przyspieszone zużycie wyżyłowanych jednostek ... przynajmniej tak mi się wydaje....

Awatar użytkownika
mory1971
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
Renault: laguna twingo
Silnik: 1.9dti
Lokalizacja: pyskowice/monachium

Post autor: mory1971 »

http://www.youtube.com/watch?v=afBPWhxb ... r_embedded

ogladajac filmik widze ze problemy sa juz wstepnie zaprogramowane.egr -spaliny doprowadzone do wlotu turbiny =przyspieszone zuzycie lopatek turbiny oraz zalepianie sie jej.dlasze problemy to przepustnica ,ktora bedzie rowniez z biegiem czasu sie zalepiala .to samo intercooler
to tak moje wlasne przemyslenia ale wydaje mi sie ze takie cos bedzie sie dzialo w tych silnikach .szczegolnie auta ktore beda jezdzily glownie w miescie ,tzn na niskich obrotach duzo na postojowym gazie.
ale pozyjemy zobaczymy

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

no może i tak być...
wiele zależy od sposobu użytkowania...
ja jednak patrze na to optymistyczniej ;)
jeszcze
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Nie ma co się oszukiwać. Od lat 90tych , wszystko produkuję się " na styk " i w taki sposób , żeby za długo nie podziałało.
Wystarczy popatrzeć na trwałośc dzisjeszyc aut czy sprzętu RTV-AGD.
Miałem okazję podyskutować sobie na ten temat z kontrolerem jakości w zakładzie CELMA ( produkują tam narzędzia od blaszki po gotowy produkt, chyba każdy zna te elektronarzędzia ) na terenie którego wykonywałem instalację ....
Zapytałem go , jak to jest że wiertarka którą mam w domu a ma ona koo 30 lat , wciąż działa i ma się swietnie, kiedy to zakupiona obecnie wiertarka podziała kilkanaście miesięcy i nadaje się do zezłomowania.
Odpowiedź była prosta...
Zapytał mnie jaka jest moc mojej wiertarki i jakie są moce obecnych wiertarek o tych samych rozmiarach i wadz.
Dodał szybko że dziś dąży się do jak największych mocy wyciągnietych z tego samego kawałka " metalu ", a niestety fizyki i chemii nie da się oszukać.
Identyczne wytłumaczenie można odnieść do silników spalinowych.
Obrazek

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

pracujac w serwisie Fiata juz troche zauwazylem :D
byk miesiac na silniki On i PB

byl jeden silnik PB i 3 juz 4 ON bo jeden doszedl w tym miesiacu :

1 silnik PB bravo 1,6 chyba autko 2 letnie moze : wypalony tlok
4 silniki ON 3 ducato i jedno bravo tez kilku letnie autka: urwny zawor ktory wbij sie w tlok i uszkodzil glowice
w On jest jeszcze klopot z wykreceniem wtrysku :D przy probie mozna go ukrecic roll
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

lookaty

Post autor: lookaty »

Silnik zastąpi chyba i 1.9 i 1.5. Nie widzę sensu produkowania 2 różnych silników o tak małej różnicy w pojemności. Silnik będzie napędzany paskiem, czy tak jak w 2.0 łańcuchem?

dyziu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
Renault: Megane Classic IphI
Silnik: 1.6 8V K7M702
Lokalizacja: Radzymin

Nowy silnik diesla

Post autor: dyziu »

Renault uruchomiło właśnie produkcję nowej, wysokoprężnej jednostki napędowej o pojemności 1,6 l. Silnik zastąpi wysłużony motor 1,9 dCi.......
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... nm,1645403
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Re: Nowy silnik diesla

Post autor: Martinez »

Zapowiada się interesująco. Ciekawy jestem tylko jaka będzie trwałość tego motoru i jak będzie sprawował się w praktyce.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nowy silnik diesla

Post autor: kudlaty »

kiedyś czytałem zapowiedzi i powiem, że jestem zdecydowanie na TAK, dla mnie to jest bomba taki silniczek mieć. Dodatkowo pewnie będzie jeszcze podatny na wirusa więc ze 150KM to lekkim ch... wyjdzie i z 400Nm :D przy niskich opłatach za OC i małym spalanie :D

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Re: Nowy silnik diesla

Post autor: Martinez »

Zawsze jakaś rezerwa mocy jest pozostawiana. Chętnie zapodałbym coś takiego do clio..wyszło by Clio SPORT :)
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Nowy silnik diesla

Post autor: Maciej R21 »

Twałośc będzie mizerna, jak każdej wysilonej jednostki.
Obrazek

ODPOWIEDZ