iparts></a>
<a href= francuskie

[Info] Koniec Laguny

Moderator: Grupa Moderatorów

pecado

[Info] Koniec Laguny

Post autor: pecado »

http://www.dziennik.pl/gospodarka/artic ... aguny.html

news wydłubany przez Kolegę macv6 z forum megane
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 11 maja 2009, 22:49 przez pecado, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Chyba sobie ktoś jaja robi? Na pewno jedynym powodem może być design tego samochodu bo nic więcej. Poprzednie Laguny sprzedawały się wyśmienicie. Ktoś chyba głupią plotę puścił, bo wystarczyłoby zrobić gruntowny FL i byłoby po sprawie ...

EDIT:
Poza tym skoro kryzys, to prędzej zaprzestaliby prac nad nowym Espace, czy poczekali z nowym Sceniciem, a nie rezygnowaliby z jednego z najlepszych segmentów w historii firmy
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

nie daje wiary! ;)
to chyba jakis joke!
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Baron

Post autor: Baron »

Jak dla mnie to jakaś lipa i jest to mało prawdopodobne! :/

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam R25 »

R25 tez kiedyś przestali produkowac - a prawda, że to był błąd?? ;)
Obrazek

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

25-ke przestali poliftingowa produkowac po 4 latch gdyz konkurencja byla duzo do przodu a konstrukcyjnie to autko odbiegalo....
chocby od owczesnej s-klasy
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

wyniki sprzedaży - segment D:
Obrazek
(c)forum-auto
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

pecado

Post autor: pecado »

powiedzieć, że sprzedaż spadła to eufemizm... zdziwko

A tak Waszym zdaniem - nie macie wrażenia, że seria II mocno zatarła różnice pomiędzy Laguną i Megi? Jasne, nadal Laguna jest smuklejsza i ciutkę większa, a Megi ma zaokrąglone biodra, ale... ja się nie znam i dla mnie mnie - laika! - to są dwa b. podobne autka podobnej klasy.
Ba, gdy kupowałem swoję Renię (celowałem od razu w GT) Megi wygrała... miejscem w środku. Dla mnie i moich pasażerów Megi oferuje więcej miejsca, co jest dość paradoksalne, patrząc na "suche" wymiary. Jak na segment niżej to mamy podobne wyposażenie, podobne silniki, niezauważalnie (bez bezpośredniego porównania) mniejszą budę i (subiektywnie) większy komfort podróżowania w Megi. I to za bardzo, bardzo wyraźnie niższe pieniążki. To jaki sens kupować "legendarnie awaryjną" Lagunę?

Zapalczywym szpecjalistom przypomnę, że wyniki sprzedaży generują naiwni, skąpi laicy, bo szpecjalistów (poza PL :D ) nie ma w wystarczającej ilości ;)

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Jeśli chodzi o porównanie wymiarów Megi GT z Laguną GT - lalka ma więcej miejsca z tyłu dla pasażerów, za to meganka ma większy bagażnik.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

pecado

Post autor: pecado »

PiasQ pisze:Jeśli chodzi o porównanie wymiarów Megi GT z Laguną GT - lalka ma więcej miejsca z tyłu dla pasażerów, za to meganka ma większy bagażnik.
Ok, ale czy to wystarczy, żeby stawiać ją w wyższym segmencie i śpiewać ekstra ~10k za wersje podstawowe? Cały czas - z punktu widzenia klienta, rzecz jasna?
Nawiasem mówiąc - w lalce musiałem tak pochylić siedzenie, żeby nie szurać łbem o dach, że za mną nie było już jakoś specjalnie miejsce. W Megi osoba ok. 170cm mieści się za mną spokojnie, a dryblasa 197cm tez już wiozłem ;)

onej

Post autor: onej »

nie no moim zdaniem laguny do megane nie da się porówanać, jechałem w tym i tym i miejsca w lalce jest więcej... jakość materiałów też lepsza:) jakby nie patrzeć to nie ta sama klasa.... a jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach.... równie dobrze można powiedzieć po co S klasa jak E ma też juz prawie wszystko.... Z reguły wzrost pieniędzy nie jest proporcjonalny do tego co dostajemy...

pecado

Post autor: pecado »

onej, na pewno jest tak jak mówisz. Wie o tym kazdy kto wie co porównywać (poza miejscem, ja naprawdę miałem złe wrazenie z lali ale to jest subiektywne).
Każdy z nas wyrwany ze snu wskaże 10 różnic na korzyść Lali, potwierdzających jej prawo do segmentu D i potwierdzające fakt, że Megi to jednak segment C.
Ale załóżmy, że nie wiesz tego wszystkiego, wchodzisz do salonu "z ulicy", widzisz rozpiskę opcji (analogiczną), niewiele różniące się silniki, miejsca w środku masz wystarczająco i tu i tu. A potem patrzysz na cenę - to co wybierzesz? Lalę z jej "legendą" i bardzo, bardzo wyraźnie wyższą ceną?

Ja nie podważam wartości Laguny jako takiej, nie twierdzę, że Megi jest identyczna/lepsza/whatever.
Próbuję tylko - przez dedukcję, domniemanie - wyjaśnić sobie sposób myślenia ludzi, który spowodował tak gwałtowny spadek zainteresowania tym modelem - to tak dla jasności :-)
I w myśl tego toku rozumowania stawiam tezę, że w oczach laika, który posługuje się przy kupnie ulotkami i zasłyszanymi opiniami - Laguna jest zbyt zbliżona do Megi - poza ceną.
/edzia
Posłużę się przykładem - gdy patrzycie na Citroeny C4 i C5 to czy macie wątpliwości, który jest większy, bardziej komfortowy? Bez czytania czegokolwiek, ot tak po prostu - wejść, "pomacać" i wydać opinię?

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Niestety ciężko mi się wypowiedzieć z laickiego punktu widzenia, bo staram się na bieżąco obserwować świat motoryzacji. Jeżdżąc Laguną II GT wyrobiłem sobie opinię na jej temat, jako komfortowego samochodu, z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażerów (więcej miejsca niż w Audi A4 B5, którym też trochę jeździłem). Bagażnik z tego co porównywałem jest mniejszy niż w Megi GT. Za to dopasowując się w salonie do Megane, stwierdziłem, że z tyłu miejsca jest dla mnie mało (184cm wzrostu).
Ogólnie Megane jest kierowane jako praktyczny rodzinny kompakt, a Laguna jako komfortowa limuzyna segmentu D (niekoniecznie praktyczna ;)).
Także z mojego punktu widzenia różnice są i to niemałe ;).
Poza tym "legenda" Laguny też nie jest tak do końca oczywista ... Laguna II po FL sprzedawała się bardzo dobrze, jest tego dużo, a złej sławy już nie miała. Laguna III też ma się bardzo dobrze jeśli chodzi o bezawaryjność. O Megane II też można zasłyszeć dużo negatywnych opinii (nawet na tym forum i to z doświadczenia użytkownika).
Według mnie dzisiaj ludzie inaczej patrzą na samochód wchodząc do salonu. Bezsprzeczne jest, że człowiek zwraca najpierw uwagę na wygląd, bo to pierwsze widzi. I tutaj przychodzi dosyć "szałowa" stylistyka Laguny III, która na prawdę może się nie podobać. Przez to ludzie wolą "lepsze" stylistycznie modele, jak nowe Mondeo, Accord, czy Insignię ... nie mówiąc już o C5, które jest dla mnie świetne.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

onej

Post autor: onej »

Oficjalne stanowisko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pecado

Post autor: pecado »

źródło?

ODPOWIEDZ