A424_β: Alpine ujawnia przyszły hipersamochód dla najważniejszej kategorii wyścigów wytrzymałościowych
Alpine prezentuje A424_β, prototyp przyszłego hipersamochodu, który będzie rywalizował w najważniejszej kategorii FIA World Endurance Championship od 2024 roku. Ten prototyp LMDh powstał dzięki bliskiej współpracy zespołów Alpine i Oreca i wyznacza nową drogę dla marki Alpine w dziedzinie motoryzacji i sportu. Jego sportowy design został zaprezentowany szerokiej publiczności międzynarodowych dziennikarzy w nowym centrum Alpine Paddock przy torze Le Mans.
NOWA ERA
Alpine, będąc stałym uczestnikiem wyścigów wytrzymałościowych od 2013 roku, odnawia i potwierdza swoją miłość do rywalizacji poprzez przystąpienie do najważniejszej kategorii FIA World Endurance Championship (FIA WEC). A424_β rozpoczyna ten nowy rozdział, czerpiąc z dziedzictwa marki w wyścigach i jej DNA. Jego design ujawnia wskazówki stylizacyjne przyszłych modeli produkcyjnych. Dzięki przepisom LMDh, ten prototyp ilustruje sportowy charakter Alpine, jednocześnie odzwierciedlając jej ambicje w kategorii, gdzie będzie rywalizować z najbardziej znanymi nazwiskami w motorsporcie.
NAZWA
Za pomocą swojego designu, A424_β potwierdza DNA marki, jednocześnie zapowiadając przyszłość. Jego nazwa A424_β jest symbolem tego: terminologia A, po której następują trzy cyfry zaczynające się od 4, oddaje hołd tradycji zwycięskich samochodów wytrzymałościowych Alpine, 24 nawiązuje do 24 godzin Le Mans, a 2024 i β oznaczają ostatnią fazę przed jego premierą.
A424_β jest kwintesencją elegancji i sportowego charakteru Alpine. To prawdziwe dzieło sztuki motoryzacyjnej, które zapowiada przyszłą charakterystyczną świetlną sygnaturę Alpine na niezwykle sportowej i zdecydowanej przedniej części, podczas gdy tył ujawnia dwa niezwykle efektowne litery A. Trójkątny motyw symbolizujący płatki śniegu Alpine równie jasno wyraża się również poprzez płyty boczne i tylny spojler.
W kokpicie kierowcy będą usadowieni w wyrafinowanej, smukłej i gładkiej karoserii podobnej do samochodu drogowego. Boczne linie są równie inspirowane Alpenglow, manifestem Alpine.
źródło RenaultPL
[2024] Prototyp Alpine A424_β
Moderator: Grupa Moderatorów
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[2024] Prototyp Alpine A424_β
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [2024] Prototyp Alpine A424_β
Zaledwie kilka tygodni po pierwszej prezentacji Alpine A424_β hipersamochód marki szykuje się do pierwszego wyjazdu na tor. • Prototyp LMDh miał swój pierwszy przejazd 5 lipca i wkrótce zostanie poddany podwójnej próbie generalnej, która zostanie przeprowadzona przez zespół Alpine Racing z Viry-Châtillon i firmy partnerskie. • Jazdy otworzą drogę do intensywnego programu dopracowywania modelu, który rozpocznie się tego lata we współpracy z oficjalną stajnią Signatech i potrwa aż do początku sezonu 2024.
Od piątku, 9 czerwca br. – daty pierwszej prezentacji samochodu pokazowego A424_β – Alpine przyspiesza przygotowania do inauguracji przyszłego modelu LMDh, który będzie startował w najwyższej kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC).
Model A424, będący owocem bezprecedensowej współpracy między działem designu i działem wyścigów Alpine, jest wierny wizji marki ujawnionej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. A424. Kwintesencja sportowego ducha Alpine, już w przyszłym roku rzuci wyzwanie najbardziej prestiżowym markom w branży sportów motorowych swoim unikalnym designem podkreślonym wyrazistą i kultową sygnaturą świetlną. Prototyp, zaskakujący uderzającą czystością i dynamiką kształtów, będzie również pierwszym modelem Alpine wkraczającym w epokę napędów hybrydowych w tej dyscyplinie sportu.
PIERWSZY UDANY ROZRUCH
Aby sprostać postawionemu wyzwaniu w wiodącej kategorii wyścigów, Alpine spędza bieżący letni sezon sportowy za kulisami. Silnik Alpine A424, dostrajany i testowany od kilku miesięcy na stanowiskach badawczych, zbliża się do ostatecznej konfiguracji dzięki pracom przeprowadzonym wspólnie z firmą Mecachrome. Ten silnik V6 o pojemności 3,4 litra z pojedynczym turbodoładowaniem, rozwijający moc 500 kW (675 KM) wymaganą przepisami i współpracujący ze skrzynią biegów Xtrac, właśnie trafił do warsztatów firmy Oreca i zostanie zamontowany na ramie nośnej pierwszego egzemplarza A424.
Po dostarczeniu silnika do warsztatów firmy, główny nacisk położono na sfinalizowanie jego montażu, weryfikację poprawności działania systemów elektrycznych, elektronicznych i hybrydowych oraz poprawności procedur sterowania pracą A424. Pierwszy rozruch silnika odbył się w środę, 5 lipca br. o godzinie 12.15. Gdy zespół napędowy zbudził się po raz pierwszy do życia pod maską, wydał z siebie brzmienie, które było wspaniałą nagrodą za wysiłki wszystkich specjalistów przy nim pracujących, a jednocześnie sygnałem do rozpoczęcia fazy dopracowywania i dostrajania bolidu.
W tym samym czasie zespół konstruktorów przeprowadził pierwsze sesje na symulatorze – specjaliści pracowali nad sprawdzaniem spójności elementów symulowanego modelu A424, jego oprogramowania pokładowego i opon, poprzedzającym analizę wstępnych ustawień dokonanych w warunkach rzeczywistych podczas pierwszych jazd. Zespół konstruktorów wykorzystał również te dwa dni, aby przeprowadzić symulację przebiegu wyścigu i sprawdzić poprawność dokonanych wyborów pod względem konfiguracji, danych, telemetrii i łączności.
PRÓBA GENERALNA
Kolejny etap będzie poświęcony początkowym fazom dopracowywania modelu A424, poczynając od dwóch prób generalnych. Pierwsza z nich odbędzie się na początku sierpnia, w celu sprawdzenia poprawności koncepcji i upewnienia się co do prawidłowego działania systemów. W drugiej połowie sierpnia odbędzie się druga próba generalna, podczas której badane będzie nadwozie w jego pierwotnym kształcie.
Po pierwszych jazdach zorganizowana zostanie pierwsza sesja testów, poprzedzająca zaplanowane na drugą połowę roku jazdy na wiodących torach wyścigowych, w tym na torach Paul Ricard, Motorland Aragón, Jerez i Portimão.
Aby zapewnić sobie możliwie jak najsilniejszą pozycję, marka Alpine nawiązała współpracę z licznymi firmami, wiodącymi w swoich branżach: Oreca w zakresie ram nośnych, Mecachrome w zakresie silników oraz ze stajnią Signatech Philippe'a Sinaulta w zakresie eksploatacji na torze wspólnie z konstruktorami z Alpine Racing.
Partnerzy, ożywieni duchem rywalizacji, będą wspólnie dążyć do osiągnięcia celów wyznaczonych dla każdego etapu modyfikacji, zwiększania niezawodności oraz optymalizacji osiągów A424 w następnych tygodniach, aby doprowadzić ambitny program do pomyślnego końca. Podczas każdej jazdy wszyscy będą skupiać się na tych kluczowych kwestiach i dostrajaniu A424 przed stawieniem czoła niezwykle groźnej konkurencji w nowej „złotej epoce” wyścigów długodystansowych.
Równocześnie podjęte zostaną pierwsze kroki zmierzające do uzyskania homologacji samochodu przez FIA i IMSA. Jest to tym istotniejsze, że te dwie instytucje ustalać będą parametry techniczne dla samochodu z wyjątkiem kilku punktów bardzo rygorystycznie określonych w obowiązujących przepisach. Wyścig z czasem marki Alpine, rozpoczęty wraz z ogłoszeniem startu bolidu w najbardziej prestiżowej kategorii wyścigowej WEC w dniu 5 października 2021 roku, nabiera coraz żywszego tempa. Do pierwszego startu A424 na dystansie 1812 kilometrów w Katarze 2 marca 2024 roku zostało 215 dni.
źródło RenaultPL
Od piątku, 9 czerwca br. – daty pierwszej prezentacji samochodu pokazowego A424_β – Alpine przyspiesza przygotowania do inauguracji przyszłego modelu LMDh, który będzie startował w najwyższej kategorii Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (FIA WEC).
Model A424, będący owocem bezprecedensowej współpracy między działem designu i działem wyścigów Alpine, jest wierny wizji marki ujawnionej podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. A424. Kwintesencja sportowego ducha Alpine, już w przyszłym roku rzuci wyzwanie najbardziej prestiżowym markom w branży sportów motorowych swoim unikalnym designem podkreślonym wyrazistą i kultową sygnaturą świetlną. Prototyp, zaskakujący uderzającą czystością i dynamiką kształtów, będzie również pierwszym modelem Alpine wkraczającym w epokę napędów hybrydowych w tej dyscyplinie sportu.
PIERWSZY UDANY ROZRUCH
Aby sprostać postawionemu wyzwaniu w wiodącej kategorii wyścigów, Alpine spędza bieżący letni sezon sportowy za kulisami. Silnik Alpine A424, dostrajany i testowany od kilku miesięcy na stanowiskach badawczych, zbliża się do ostatecznej konfiguracji dzięki pracom przeprowadzonym wspólnie z firmą Mecachrome. Ten silnik V6 o pojemności 3,4 litra z pojedynczym turbodoładowaniem, rozwijający moc 500 kW (675 KM) wymaganą przepisami i współpracujący ze skrzynią biegów Xtrac, właśnie trafił do warsztatów firmy Oreca i zostanie zamontowany na ramie nośnej pierwszego egzemplarza A424.
Po dostarczeniu silnika do warsztatów firmy, główny nacisk położono na sfinalizowanie jego montażu, weryfikację poprawności działania systemów elektrycznych, elektronicznych i hybrydowych oraz poprawności procedur sterowania pracą A424. Pierwszy rozruch silnika odbył się w środę, 5 lipca br. o godzinie 12.15. Gdy zespół napędowy zbudził się po raz pierwszy do życia pod maską, wydał z siebie brzmienie, które było wspaniałą nagrodą za wysiłki wszystkich specjalistów przy nim pracujących, a jednocześnie sygnałem do rozpoczęcia fazy dopracowywania i dostrajania bolidu.
W tym samym czasie zespół konstruktorów przeprowadził pierwsze sesje na symulatorze – specjaliści pracowali nad sprawdzaniem spójności elementów symulowanego modelu A424, jego oprogramowania pokładowego i opon, poprzedzającym analizę wstępnych ustawień dokonanych w warunkach rzeczywistych podczas pierwszych jazd. Zespół konstruktorów wykorzystał również te dwa dni, aby przeprowadzić symulację przebiegu wyścigu i sprawdzić poprawność dokonanych wyborów pod względem konfiguracji, danych, telemetrii i łączności.
PRÓBA GENERALNA
Kolejny etap będzie poświęcony początkowym fazom dopracowywania modelu A424, poczynając od dwóch prób generalnych. Pierwsza z nich odbędzie się na początku sierpnia, w celu sprawdzenia poprawności koncepcji i upewnienia się co do prawidłowego działania systemów. W drugiej połowie sierpnia odbędzie się druga próba generalna, podczas której badane będzie nadwozie w jego pierwotnym kształcie.
Po pierwszych jazdach zorganizowana zostanie pierwsza sesja testów, poprzedzająca zaplanowane na drugą połowę roku jazdy na wiodących torach wyścigowych, w tym na torach Paul Ricard, Motorland Aragón, Jerez i Portimão.
Aby zapewnić sobie możliwie jak najsilniejszą pozycję, marka Alpine nawiązała współpracę z licznymi firmami, wiodącymi w swoich branżach: Oreca w zakresie ram nośnych, Mecachrome w zakresie silników oraz ze stajnią Signatech Philippe'a Sinaulta w zakresie eksploatacji na torze wspólnie z konstruktorami z Alpine Racing.
Partnerzy, ożywieni duchem rywalizacji, będą wspólnie dążyć do osiągnięcia celów wyznaczonych dla każdego etapu modyfikacji, zwiększania niezawodności oraz optymalizacji osiągów A424 w następnych tygodniach, aby doprowadzić ambitny program do pomyślnego końca. Podczas każdej jazdy wszyscy będą skupiać się na tych kluczowych kwestiach i dostrajaniu A424 przed stawieniem czoła niezwykle groźnej konkurencji w nowej „złotej epoce” wyścigów długodystansowych.
Równocześnie podjęte zostaną pierwsze kroki zmierzające do uzyskania homologacji samochodu przez FIA i IMSA. Jest to tym istotniejsze, że te dwie instytucje ustalać będą parametry techniczne dla samochodu z wyjątkiem kilku punktów bardzo rygorystycznie określonych w obowiązujących przepisach. Wyścig z czasem marki Alpine, rozpoczęty wraz z ogłoszeniem startu bolidu w najbardziej prestiżowej kategorii wyścigowej WEC w dniu 5 października 2021 roku, nabiera coraz żywszego tempa. Do pierwszego startu A424 na dystansie 1812 kilometrów w Katarze 2 marca 2024 roku zostało 215 dni.
źródło RenaultPL
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.