iparts></a>
<a href= francuskie

Renault 5 Prototype: nowa odsłona kultowego modelu

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Renault 5 Prototype: nowa odsłona kultowego modelu

Post autor: kudlaty »

Renault 5 Prototype: nowa odsłona kultowego modelu, który zyskał teraz ultranowoczesny charakter

Tożsamość marki jest nierozerwalnie związana z jej historią. Nie może wciąż oglądać się za siebie, ale nie może też odcinać się od swoich korzeni, które są inspiracją, by reinterpretować na nowo dawne osiągnięcia. Taką rolę odegra właśnie Renault 5 Prototype. To model zaprojektowany w nowoczesny sposób, produkowany seryjnie i przeznaczony do codziennej jazdy, który sprawi, że koncern Renault zdemokratyzuje rynek samochodów elektrycznych w Europie. Renault 5 Prototype to przykuwający wzrok, niewielkich rozmiarów samochód, który w nowoczesny sposób nawiązuje do najpopularniejszego modelu wszechczasów i jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny. Jego stylistyka jest utrzymana w lekkiej, nieszablonowej konwencji, którą podkreślają żółte akcenty utrzymane w stylu pop. Kierowany przez Gillesa Vidala zespół projektantów czerpał inspirację z legendarnego modelu Renault 5, który jest na całym świecie uznawany za kultowy samochód. Renault 5 Prototype nawiązuje stylistycznie do oryginalnego modelu. Nowoczesne akcenty to przede wszystkim wybór materiałów wykończeniowych zainspirowanych światem elektroniki, mebli i sportu.

Stylistyka Renault 5 Prototype nawiązuje do kultowego modelu R5, który jest ważną częścią naszej historii. Jego najnowsza wersja jest uosobieniem nowoczesności. To samochód na miarę swoich czasów: miejski, elektryczny i atrakcyjny.
Gilles Vidal, dyrektor stylistyki marki Renault

R5 to model, którego nie pomylimy z żadnym innym dzięki charakterystycznej linii nadwozia i idealnie spasowanym płaszczyznom ozdobionym futurystycznymi elementami (światła, osłona chłodnicy). Dzięki temu zabiegowi stylistycznemu samochód idealnie odzwierciedla ducha nowych czasów. Elementom, które odwzorowują i są współczesną interpretacją oryginalnego designu, nadano ultranowoczesne funkcje: pod umieszczonymi na masce wlotami powietrza znajdziemy gniazdo do ładowania, tylne światła zostały zintegrowane z ruchomymi spojlerami, a lampy przeciwmgłowe wpasowane w zderzak mają także funkcję świateł do jazdy dziennej. Na bocznych skrzelach, kołach i umieszczonym z tyłu logo pojawia się także nawiązanie do znanego z kultowej wersji R5 emblematu „5”. Przód oraz materiałowy dach to z kolei nawiązanie do sztuki meblarskiej, są one kwintesencją francuskiego stylu i elegancji. Podkreślają przekorny charakter nowego modelu, jego wygląd wzbudza w nas wielkie emocje. Po podświetleniu, umieszczone na przedniej masce i tylnej klapie logo sprawia, że samochód nagle „ożywa”. Motyw francuskiej flagi na bocznych lusterkach podkreśla, że to samochód „zaprojektowany we Francji”. Wbudowane w zagłówki światła ambientowe oraz niewielki przezierny ekran na desce rozdzielczej zachęcają nas, by usiąść za kierownicą i wybrać się na przejażdżkę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło RenaultPL

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renault 5 Prototype: nowa odsłona kultowego modelu

Post autor: patrys4891 »

Bardzo mi się podoba, chociaż szkoda że tylko elektryka przewidują. Takie czasy

obliczone na lukakatorze

Obrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Renault 5 Prototype: nowa odsłona kultowego modelu

Post autor: BlackRaven »

patrys4891 pisze: poniedziałek, 25 stycznia 2021, 09:40 Bardzo mi się podoba, chociaż szkoda że tylko elektryka przewidują. Takie czasy

obliczone na lukakatorze
Poczytaj o pożarach elektryków ich gaszeniu i pomyśl co taki narobi w garażu podziemnym. Wszystko przed nami. Co do autka to w turbo benzynie 1.6 bym brał.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ