Strona 1 z 1

CLIO V 2019

: wtorek, 29 stycznia 2019, 18:41
autor: kudlaty
Renault przedstawia Nowe Renault Clio, piątą generację motoryzacyjnej ikony, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest bestsellerem marki na całym świecie. Clio bardziej niż jakikolwiek inny model stało się ulubionym samochodem miejskim. W Europie od 2013 roku znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu samochodów segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem!

Bardziej nowoczesna i bardziej atletyczna sylwetka Nowego Clio bazuje na DNA marki, które stanowi o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy i niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.
Tak jak Clio I, Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Megane i Espace.
Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i wygody pochodzą z Clio II.
Podobnie jak Clio III, zapoczątkowuje nową erę pod względem jakości postrzeganej.
Od Clio IV przejęło wyrazistą stylistykę, która jest inspiracją dla całej gamy samochodów Renault i prawdziwą wizytówką marki.

Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution”, Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne mimo, ze zostało stworzone w 100 procentach z nowych części. Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy w zakresie jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze to dla wszystkich kierowców zdecydowane zalety modelu.

Clio 5. generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało poddane prawdziwej rewolucji. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To najlepsze Clio.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault

Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku ma trzy główne założenia:
Samochody elektryczne - do 2022 roku Grupa Renault będzie oferować gamę 12 zelektryfikowanych samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-Tech w technologii opracowanej przez Renault.
Samochody inteligentne - również do 2022 roku celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100 procentach inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny opracowany przez Alians, zapewniający dostęp do usług online.
Samochody autonomiczne - do 2022 roku Grupa Renault planuje wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.

Nowe Clio, który jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: CLIO V 2019

: wtorek, 29 stycznia 2019, 20:44
autor: Neon
Wygląda naprawdę OBŁĘDNIE ... mega ... świetnie się prezentuje. Ciekawy jestem środka tego auta aczkolwiek stawiam ze będzie takie jak w ESPACE :)

Re: CLIO V 2019

: piątek, 1 lutego 2019, 10:27
autor: 83Marcin
Środek bardzo ładny (na zdjęciu zapewne jakaś konkretna wersja). Natomiast z wierzchu wizualnie krok w tył.

Re: CLIO V 2019

: piątek, 1 lutego 2019, 15:45
autor: kudlaty
Moje zdanie jest podobne jak Rudego na FB. Wygląda fajnie ale nie nazwałbym tego kolejną generacją, bo wygląda jak IV po kolejnym lifcie. Kształt budy się nie zmienił. Taki nowy/stary model. Nie wiem dlaczego stwierdzili, że to V będzie jak to CIVphIII

Re: CLIO V 2019

: piątek, 1 lutego 2019, 19:53
autor: PiasQ
Aż się odezwę. Mi się podoba, jest mega. Mam nadzieję, że nowa płyta rzeczywiście da więcej przestrzeni, szczególnie w drugim rzędzie. Jak znalazł na drugie auto do rodziny :)

Re: CLIO V 2019

: czwartek, 5 grudnia 2019, 16:37
autor: Vinkes
Pod koniec 2020 ma wejść pełen wyswietlacz i w sunie tylko to będzie nowością, reszta to sklejka dustera i trochę megan

Re: CLIO V 2019

: czwartek, 5 grudnia 2019, 20:42
autor: VoN
Siedziałem, bawiłem się... dla mnie super autko dla kobity :) W środku jest lepiej niż w Megane :)

Re: CLIO V 2019

: środa, 11 grudnia 2019, 16:33
autor: chris
A co sądzicie o silniku TCe 130 FAP EDC
Ponoć jest to konstrukcja Mercedesa ;)
W styczniu 2020 będę zamawiał dla Żonki Captura drugiej generacji i tak się zastanawiam czy ten silnik miał wcześniej jakieś problemy.
Z tego co czytam w necie jest on dość świeży na rynku i brak info na ten temat.

Re: CLIO V 2019

: środa, 11 grudnia 2019, 22:42
autor: pio555
chris pisze:A co sądzicie o silniku TCe 130 FAP EDC
Ponoć jest to konstrukcja Mercedesa ;)
W styczniu 2020 będę zamawiał dla Żonki Captura drugiej generacji i tak się zastanawiam czy ten silnik miał wcześniej jakieś problemy.
Z tego co czytam w necie jest on dość świeży na rynku i brak info na ten temat.
Imternety piszą o problemach z przybywaniem oleju...
Czas pokaże jak to będzie.....

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Re: CLIO V 2019

: czwartek, 12 grudnia 2019, 09:23
autor: chris
Okazuje się ,że silnik 1.3 TCe został stworzony we współpracy z Daimler-Renault-Nissan.
W nowym motorze zastosowano technologię Bore Spray Coating, czyli pokrywania gładzi cylindrowych substancją,
która podnosi sprawność termiczną i redukuje opory tarcia.
Specjalną powłokę tulei cylindrowych zmniejszającą tarcie stosowano już m.in. w Nissanie GT-R.

Dobrze, że zastosowano w nim łańcuch rozrządu ;)

https://youtu.be/E_J1Ii71JP8?t=30

Ten silnik jest także dość mocno zmieniony konstrukcyjnie w stosunku do swojego poprzednika 1.2 TCe
Producent nawet twierdzi, że ma on wytrzymywać bez problemów przebiegi rzędu 300tys.km ;)
No oby ,pożyjemy zobaczymy :)

https://spidersweb.pl/autoblog/nowy-sil ... -mercedes/