iparts></a>
<a href= francuskie

CLIO V 2019

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6056
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

CLIO V 2019

Post autor: kudlaty »

Renault przedstawia Nowe Renault Clio, piątą generację motoryzacyjnej ikony, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest bestsellerem marki na całym świecie. Clio bardziej niż jakikolwiek inny model stało się ulubionym samochodem miejskim. W Europie od 2013 roku znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu samochodów segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem!

Bardziej nowoczesna i bardziej atletyczna sylwetka Nowego Clio bazuje na DNA marki, które stanowi o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy i niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.
Tak jak Clio I, Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Megane i Espace.
Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i wygody pochodzą z Clio II.
Podobnie jak Clio III, zapoczątkowuje nową erę pod względem jakości postrzeganej.
Od Clio IV przejęło wyrazistą stylistykę, która jest inspiracją dla całej gamy samochodów Renault i prawdziwą wizytówką marki.

Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution”, Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne mimo, ze zostało stworzone w 100 procentach z nowych części. Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy w zakresie jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze to dla wszystkich kierowców zdecydowane zalety modelu.

Clio 5. generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało poddane prawdziwej rewolucji. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To najlepsze Clio.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault

Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku ma trzy główne założenia:
Samochody elektryczne - do 2022 roku Grupa Renault będzie oferować gamę 12 zelektryfikowanych samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-Tech w technologii opracowanej przez Renault.
Samochody inteligentne - również do 2022 roku celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100 procentach inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny opracowany przez Alians, zapewniający dostęp do usług online.
Samochody autonomiczne - do 2022 roku Grupa Renault planuje wprowadzić na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne w samochodach miejskich.

Nowe Clio, który jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Neon
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: środa, 23 grudnia 2009, 15:13

Re: CLIO V 2019

Post autor: Neon »

Wygląda naprawdę OBŁĘDNIE ... mega ... świetnie się prezentuje. Ciekawy jestem środka tego auta aczkolwiek stawiam ze będzie takie jak w ESPACE :)

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: CLIO V 2019

Post autor: 83Marcin »

Środek bardzo ładny (na zdjęciu zapewne jakaś konkretna wersja). Natomiast z wierzchu wizualnie krok w tył.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6056
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: CLIO V 2019

Post autor: kudlaty »

Moje zdanie jest podobne jak Rudego na FB. Wygląda fajnie ale nie nazwałbym tego kolejną generacją, bo wygląda jak IV po kolejnym lifcie. Kształt budy się nie zmienił. Taki nowy/stary model. Nie wiem dlaczego stwierdzili, że to V będzie jak to CIVphIII

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: CLIO V 2019

Post autor: PiasQ »

Aż się odezwę. Mi się podoba, jest mega. Mam nadzieję, że nowa płyta rzeczywiście da więcej przestrzeni, szczególnie w drugim rzędzie. Jak znalazł na drugie auto do rodziny :)
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Vinkes
Bywalec
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:13
Renault: Kadjar
Silnik: 1.3

Re: CLIO V 2019

Post autor: Vinkes »

Pod koniec 2020 ma wejść pełen wyswietlacz i w sunie tylko to będzie nowością, reszta to sklejka dustera i trochę megan

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5805
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: CLIO V 2019

Post autor: VoN »

Siedziałem, bawiłem się... dla mnie super autko dla kobity :) W środku jest lepiej niż w Megane :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
chris
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: środa, 11 grudnia 2019, 15:21

Re: CLIO V 2019

Post autor: chris »

A co sądzicie o silniku TCe 130 FAP EDC
Ponoć jest to konstrukcja Mercedesa ;)
W styczniu 2020 będę zamawiał dla Żonki Captura drugiej generacji i tak się zastanawiam czy ten silnik miał wcześniej jakieś problemy.
Z tego co czytam w necie jest on dość świeży na rynku i brak info na ten temat.

pio555
Bywalec
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 08:46
Renault: Scenic III
Silnik: 1.6 dCi

Re: CLIO V 2019

Post autor: pio555 »

chris pisze:A co sądzicie o silniku TCe 130 FAP EDC
Ponoć jest to konstrukcja Mercedesa ;)
W styczniu 2020 będę zamawiał dla Żonki Captura drugiej generacji i tak się zastanawiam czy ten silnik miał wcześniej jakieś problemy.
Z tego co czytam w necie jest on dość świeży na rynku i brak info na ten temat.
Imternety piszą o problemach z przybywaniem oleju...
Czas pokaże jak to będzie.....

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Renault Scenic III 2012r 1,6 dci 130 KM
Renault Megane III 2015r 1.6 dci 130 KM
Renault Clio III 2006r 1,6 110KM
były
Renault Scenic I 2001r 1.9 dci 102KM,Scenic II 2005r 1.9dci 120 KM ,Grand Scenic II 1,6 2007r 113KM Kangoo 2007 1.5 dci 60 KM

Awatar użytkownika
chris
Bywalec
Bywalec
Posty: 6
Rejestracja: środa, 11 grudnia 2019, 15:21

Re: CLIO V 2019

Post autor: chris »

Okazuje się ,że silnik 1.3 TCe został stworzony we współpracy z Daimler-Renault-Nissan.
W nowym motorze zastosowano technologię Bore Spray Coating, czyli pokrywania gładzi cylindrowych substancją,
która podnosi sprawność termiczną i redukuje opory tarcia.
Specjalną powłokę tulei cylindrowych zmniejszającą tarcie stosowano już m.in. w Nissanie GT-R.

Dobrze, że zastosowano w nim łańcuch rozrządu ;)

https://youtu.be/E_J1Ii71JP8?t=30

Ten silnik jest także dość mocno zmieniony konstrukcyjnie w stosunku do swojego poprzednika 1.2 TCe
Producent nawet twierdzi, że ma on wytrzymywać bez problemów przebiegi rzędu 300tys.km ;)
No oby ,pożyjemy zobaczymy :)

https://spidersweb.pl/autoblog/nowy-sil ... -mercedes/

ODPOWIEDZ