Renault rewolucja w zakresie emisji dwutlenku węgla
: poniedziałek, 2 marca 2009, 00:55
http://www.francuskie.pl/francuskie/mod ... e&sid=4113Prace nad projektami zespołów napędowych wpisują się w dwa kierunki działania:
- bezprecedensowe zaangażowanie w projekt silników elektrycznych: pojazd w 100% elektryczny, który w ogóle nie emituje CO2 podczas użytkowania. Ambicją Renault jest zajęcie pozycji lidera w zakresie masowego wprowadzenia pojazdów o napędzie elektrycznym. Grupa Renault-Nissan opracowuje pełną gamę zespołów napędowych w 100% elektrycznych, których moc mieścić się będzie pomiędzy 50 kW i 100 kW (70 KM i 140 KM);
- nowe technologie w konwencjonalnych silnikach i skrzyniach biegów: Renault opracowuje nową generację silników termicznych z turbodoładowaniem, a także nowe skrzynie automatyczne.
Silniki „modularne” TCe o mocy od 90 KM do 115 KM
W związku z przyjęciem norm Euro 5 i Euro 6 zwiększy się atrakcyjność silników benzynowych. Nowa rodzina Renault TCe jest zapowiedzią tej ewolucji. Po wprowadzeniu na rynek w 2012 roku, jej udział w sprzedaży samochodów benzynowych Renault w 2015 roku powinien wynieść 85%. Te „modularne” silniki o pojemności od 0,9 l do 1,2 l będą oferowane w wersji 3- i 4-cylindrowej, a ich moc mieścić się będzie w przedziale od 65 kW do 85 kW (90 KM do 115 KM). Szereg samochodów wyposażonych w te silniki emitować będzie mniej niż 100 gramów CO2/km.
Planowany silnik 1.6 dCi 130
Planowany silnik o pojemności 1,6 l będzie posiadał w chwili wprowadzenia do oferty moc 96 kW (130 KM). Jest opracowywany w ramach Aliansu Renault-Nissan i wprowadzony zostanie w 2011 roku. Jego emisja CO2 zostanie obniżona o 25 g w porównaniu do obecnie stosowanego silnika diesla o pojemności 1.9 l.
Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Znajdzie się w ofercie w przyszłym roku i łączyć będzie płynną zmianę biegów z obniżoną emisją CO2. Zużycie paliwa pozostanie takie samo, jak w przypadku skrzyni mechanicznej.