Strona 1 z 1

Renault rewolucja w zakresie emisji dwutlenku węgla

: poniedziałek, 2 marca 2009, 00:55
autor: PiasQ
Prace nad projektami zespołów napędowych wpisują się w dwa kierunki działania:
- bezprecedensowe zaangażowanie w projekt silników elektrycznych: pojazd w 100% elektryczny, który w ogóle nie emituje CO2 podczas użytkowania. Ambicją Renault jest zajęcie pozycji lidera w zakresie masowego wprowadzenia pojazdów o napędzie elektrycznym. Grupa Renault-Nissan opracowuje pełną gamę zespołów napędowych w 100% elektrycznych, których moc mieścić się będzie pomiędzy 50 kW i 100 kW (70 KM i 140 KM);
- nowe technologie w konwencjonalnych silnikach i skrzyniach biegów: Renault opracowuje nową generację silników termicznych z turbodoładowaniem, a także nowe skrzynie automatyczne.

Silniki „modularne” TCe o mocy od 90 KM do 115 KM
W związku z przyjęciem norm Euro 5 i Euro 6 zwiększy się atrakcyjność silników benzynowych. Nowa rodzina Renault TCe jest zapowiedzią tej ewolucji. Po wprowadzeniu na rynek w 2012 roku, jej udział w sprzedaży samochodów benzynowych Renault w 2015 roku powinien wynieść 85%. Te „modularne” silniki o pojemności od 0,9 l do 1,2 l będą oferowane w wersji 3- i 4-cylindrowej, a ich moc mieścić się będzie w przedziale od 65 kW do 85 kW (90 KM do 115 KM). Szereg samochodów wyposażonych w te silniki emitować będzie mniej niż 100 gramów CO2/km.

Planowany silnik 1.6 dCi 130
Planowany silnik o pojemności 1,6 l będzie posiadał w chwili wprowadzenia do oferty moc 96 kW (130 KM). Jest opracowywany w ramach Aliansu Renault-Nissan i wprowadzony zostanie w 2011 roku. Jego emisja CO2 zostanie obniżona o 25 g w porównaniu do obecnie stosowanego silnika diesla o pojemności 1.9 l.

Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Znajdzie się w ofercie w przyszłym roku i łączyć będzie płynną zmianę biegów z obniżoną emisją CO2. Zużycie paliwa pozostanie takie samo, jak w przypadku skrzyni mechanicznej.
http://www.francuskie.pl/francuskie/mod ... e&sid=4113

: poniedziałek, 2 marca 2009, 07:53
autor: onej
chwyt marketingowy.... CO2 nie jest szkodliwe dla środowiska, lepiej by lasów tropikalnych nie wycinali...

: poniedziałek, 2 marca 2009, 12:21
autor: PiasQ
Na środowisko bezpośrednio nie wpływa, ale jest gazem cieplarnianym i powoduje niszczenie powłoki ozonowej.
Lepiej zmniejszać emisję w benzynowcach i dieslach, niż wypuszczać pseudoekologiczne hybrydy, które palą podobne ilości benzyny jak silnik diesla, a produkcja i składowanie ich akumulatorów jest dużo większym zanieczyszczeniem.

: poniedziałek, 2 marca 2009, 12:41
autor: onej
lepiej nie wycinać lasów.... spam

: poniedziałek, 2 marca 2009, 12:47
autor: PiasQ
Tyż prowda ... ale wspomóż w takim razie produkcję e-papieru bo na razie papier jest potrzebny.

: poniedziałek, 2 marca 2009, 13:48
autor: onej
ale mi tu chodzi przede wszystkim o lasy tropikalne ( np. ameryka pd ) i wycinki lecą na meble (mahoń) itp... a to są płuca ... tak samo jakbyś powiedział komuś ej wytniemy Ci płuco jedno, ale wiesz teraz powinieneś mniej biegać oszczędzać się itp... spam

: środa, 4 marca 2009, 09:47
autor: RAPczyn
Lasy lasami, ale drzewa też produkują CO2.
Według niektórych uczonych ludzkość jest odpowiedzialna za 2% produkcji CO2 z czego pojazdy 0,4%.
Metan "produkowany" przez np. krowy jest 5000 razy "mocniejszym" gazem cieplarnianym niż CO2.

: środa, 4 marca 2009, 12:06
autor: PiasQ
RAPczyn pisze:Metan "produkowany" przez np. krowy jest 5000 razy "mocniejszym" gazem cieplarnianym niż CO2.
Dokładnie ... o tym się już niestety nie mówi :/