Strona 1 z 1

Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

: piątek, 21 lutego 2014, 12:30
autor: Martinez
Ciekawe jak sprawna i bezawaryjna będzie ta jednostka. Gdyby było tak jak z 2.0 dCi to będzie rewelka..

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Renau ... &_ticrsn=3


EDIT:

I najlepszy komentarz pod artykułem:

"Francuz zawsze pozostanie francuzem..ja wolkswagena passata 2.0 tdi z2006 roku i nawet to że pękła mi głowica,wymieniłem turbo,dwumas,sprzęgło,wtryski dwa razy nie zmieni upodobań.tylko wv."

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

: piątek, 21 lutego 2014, 13:05
autor: patrys4891
ciekawe. Chociaż ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem "downsizingu".

Co do komentarza... dlatego właśnie mam słabą opinię o użytkownikach bo nawet nie wie że jego ukochana marka to nie WV tylko VW lol

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

: poniedziałek, 24 lutego 2014, 12:27
autor: kratylos
i dzisiejsza notka prasowa z RP o tym silniku

NOWY SILNIK ENERGY DCI 160 TWIN TURBO: WRAŻENIA Z JAZDY GODNE SILNIKA 2-LITROWEGO PRZY ZUŻYCIU PALIWA OBNIŻONYM O 25%


RENAULT, utytułowany konstruktor silników, podejmuje wyzwanie zwiększania efektywności w 2014 roku. Odnoszący liczne zwycięstwa w Formule 1 konstruktor silników wykorzystuje swoje doświadczenie do ciągłego podwyższania efektywności energetycznej swoich silników seryjnych i oferuje swoim użytkownikom coraz więcej doznań i przyjemności z jazdy. Najnowszy produkt downsizingu – silnik Energy dCi 160 Twin Turbo jest pierwszym wysokoprężnym silnikiem 1,6 l z układem podwójnego doładowania.

Obrazek

Przy pojemności 1598 cm3 silnik ten rozwija moc 160 KM i osiąga aż 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pod względem osiągów plasuje go
w kategorii silników 2-litrowych. To pierwszy taki przykład wśród silników 1,6 l, wyróżniający się obniżonym o 25% zużyciem paliwa i emisją CO2.

Wysokie osiągi dzięki doskonałemu opanowaniu technologii podwójnego doładowania
Technologia „twin-turbo” pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów, oferując kierowcy dużą przyjemność prowadzenia.
Układ ten składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo:
– Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności pozwala na uzyskanie znacznego momentu obrotowego dostępnego już od najniższych obrotów, co zapewnia bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów. Gwarantujące elastyczną i dynamiczną jazdę 90% momentu obrotowego jest dostępne już przy 1 500 obr./min, co umożliwia bezzwłoczne reakcje silnika, dobre przyspieszenia na niskich obrotach i błyskawiczne wchodzenie na obroty.
– Druga turbosprężarka wkracza do akcji przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy (100 KM/litr pojemności skokowej). Zapewnia tym samym ciągłe, równomierne przyspieszenie.
Silnik zawsze pracuje w odpowiadających optymalnej sprawności zakresach obrotów, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Silnik „high-tech” z technologiami przejętymi z Formuły 1
Zaawansowane układy doładowania nie są jedynym wspólnym elementem silników 1.6 Renault Energy F1 i 1.6 Renault Energy dCi. W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano szereg technologii będących owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia:
• system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania;
• pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie „U”): bardzo elastyczne dzięki swojemu kształtowi, doskonale dopasowują się do odkształceń cylindra (powstających pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień) i zapewniają maksymalny kompromis między skutecznością a oporami tarcia;
• zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.

Obrazek

Silnik 1.6 l Energy dCi 160 Twin Turbo jest wyposażony w układ wtryskowy
o ciśnieniu 1 800 barów, przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych.
Dzięki swoim wysokim osiągom silnik ten będzie w stanie skutecznie napędzać samochody o znacznych rozmiarach. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów C i D.

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

: poniedziałek, 24 lutego 2014, 23:49
autor: mariusz1500
ciekawe jaka będzie żywotność

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

: wtorek, 25 lutego 2014, 16:08
autor: VoN
Nie lubie... :)

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

: czwartek, 25 września 2014, 20:03
autor: Ciacho1
Coś mi się wydaje,że ten silnik nie będzie zbyt trwały... :P