iparts></a>
<a href= francuskie

Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Post autor: Martinez »

Ciekawe jak sprawna i bezawaryjna będzie ta jednostka. Gdyby było tak jak z 2.0 dCi to będzie rewelka..

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Renau ... &_ticrsn=3


EDIT:

I najlepszy komentarz pod artykułem:

"Francuz zawsze pozostanie francuzem..ja wolkswagena passata 2.0 tdi z2006 roku i nawet to że pękła mi głowica,wymieniłem turbo,dwumas,sprzęgło,wtryski dwa razy nie zmieni upodobań.tylko wv."
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Post autor: patrys4891 »

ciekawe. Chociaż ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem "downsizingu".

Co do komentarza... dlatego właśnie mam słabą opinię o użytkownikach bo nawet nie wie że jego ukochana marka to nie WV tylko VW lol
Obrazek

Awatar użytkownika
kratylos
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 275
Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
Renault: Clio III Grandtour
Silnik: 1.2 TCe
Lokalizacja: LODZ
Kontakt:

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Post autor: kratylos »

i dzisiejsza notka prasowa z RP o tym silniku

NOWY SILNIK ENERGY DCI 160 TWIN TURBO: WRAŻENIA Z JAZDY GODNE SILNIKA 2-LITROWEGO PRZY ZUŻYCIU PALIWA OBNIŻONYM O 25%


RENAULT, utytułowany konstruktor silników, podejmuje wyzwanie zwiększania efektywności w 2014 roku. Odnoszący liczne zwycięstwa w Formule 1 konstruktor silników wykorzystuje swoje doświadczenie do ciągłego podwyższania efektywności energetycznej swoich silników seryjnych i oferuje swoim użytkownikom coraz więcej doznań i przyjemności z jazdy. Najnowszy produkt downsizingu – silnik Energy dCi 160 Twin Turbo jest pierwszym wysokoprężnym silnikiem 1,6 l z układem podwójnego doładowania.

Obrazek

Przy pojemności 1598 cm3 silnik ten rozwija moc 160 KM i osiąga aż 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pod względem osiągów plasuje go
w kategorii silników 2-litrowych. To pierwszy taki przykład wśród silników 1,6 l, wyróżniający się obniżonym o 25% zużyciem paliwa i emisją CO2.

Wysokie osiągi dzięki doskonałemu opanowaniu technologii podwójnego doładowania
Technologia „twin-turbo” pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów, oferując kierowcy dużą przyjemność prowadzenia.
Układ ten składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo:
– Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności pozwala na uzyskanie znacznego momentu obrotowego dostępnego już od najniższych obrotów, co zapewnia bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów. Gwarantujące elastyczną i dynamiczną jazdę 90% momentu obrotowego jest dostępne już przy 1 500 obr./min, co umożliwia bezzwłoczne reakcje silnika, dobre przyspieszenia na niskich obrotach i błyskawiczne wchodzenie na obroty.
– Druga turbosprężarka wkracza do akcji przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy (100 KM/litr pojemności skokowej). Zapewnia tym samym ciągłe, równomierne przyspieszenie.
Silnik zawsze pracuje w odpowiadających optymalnej sprawności zakresach obrotów, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Silnik „high-tech” z technologiami przejętymi z Formuły 1
Zaawansowane układy doładowania nie są jedynym wspólnym elementem silników 1.6 Renault Energy F1 i 1.6 Renault Energy dCi. W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano szereg technologii będących owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia:
• system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania;
• pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie „U”): bardzo elastyczne dzięki swojemu kształtowi, doskonale dopasowują się do odkształceń cylindra (powstających pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień) i zapewniają maksymalny kompromis między skutecznością a oporami tarcia;
• zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.

Obrazek

Silnik 1.6 l Energy dCi 160 Twin Turbo jest wyposażony w układ wtryskowy
o ciśnieniu 1 800 barów, przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych.
Dzięki swoim wysokim osiągom silnik ten będzie w stanie skutecznie napędzać samochody o znacznych rozmiarach. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów C i D.
pozdr
Kratylos
Obrazek

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Post autor: mariusz1500 »

ciekawe jaka będzie żywotność
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Post autor: VoN »

Nie lubie... :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciacho1
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 15:08
Renault: Grand Scenic
Silnik: 1.9dCi
Lokalizacja: Łebień-Lębork

Re: Renault prezentuje nowy silnik wysokoprężny

Post autor: Ciacho1 »

Coś mi się wydaje,że ten silnik nie będzie zbyt trwały... :P

ODPOWIEDZ