Strona 2 z 3

Re: [2014] Nowe Twingo

: wtorek, 18 lutego 2014, 12:57
autor: PT
tfelek pisze:jedyna taka malutka róznica to w pojemnosci silnika.. No te 160KM prz silniku 0.9 to chyba przesada , no może nie wybuchnie ten 3 cylindrowy silnik.. ja jestem zdania że to nie zda egzaminu
Oj tam, raptem niecałe 180 KM z litra... :-). Poziom z lekka "dłubniętego" EVO lub STI :-). Wymiana oleju co 7,5 kkm, rygorystyczne normy względem tego "płynu ustrojowego" i jakoś to będzie. A poważniej - sam jestem ciekaw jak tu będzie z trwałością - co prawda Renault robiło już małe silniki turbo o dużej mocy, tyle że tam silnik miał wystarczyć na jeden wyścig :-).

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: [2014] Nowe Twingo

: środa, 19 lutego 2014, 20:41
autor: corfo
Wiadomo już coś na temat ceny? Pewnie spokojnie przebije to 50k o którym ktoś pisał.

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 24 marca 2014, 07:58
autor: Adam R25
wiadomo już jak się nalewa płyn do spryskiwaczy

http://www.autokrata.pl/wideo/tak-sie-n ... zok_a19939

lol

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 24 marca 2014, 11:26
autor: cyklista
Adam R25 pisze:wiadomo już jak się nalewa płyn do spryskiwaczy

http://www.autokrata.pl/wideo/tak-sie-n ... zok_a19939

lol
nie można odpalić a tu zdziwko że nie ma akumulatora lol

Re: [2014] Nowe Twingo

: wtorek, 25 marca 2014, 10:30
autor: Dmochu
Nie wiem, o co wielkie halo... w smarcie jest tak samo i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Chociaż i tak wygodniejsze byłoby zrobienie maski na normalnych zawiasach :)

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 21 lipca 2014, 16:05
autor: sCATman83
Na żywo wygląda to autko całkiem sympatycznie , jak już ktoś wspomniał na początku tematu , wyglądem przypomina lupo ,Fiata 500 a ja bym bardziej stawiał na Skode Citigo, ale ogólnie to zewnątrz blacharka to plastik , co do maski , spodziewałem się jakiś zawiasów lub coś w tym rodzaju a tu mały szok przeżyłem otwierając maskę i widząc dwa paski materiałowe trzymające plastikową pokrywkę z przodu auta gdzie we wnętrzu tylko zobaczymy akumulator, i zbiorniki do płynów "ustrojowych" takich jak płyn do spryskiwaczy i do wspomagania kier. oraz zbiornik do płynu hamulcowego. Wnętrze?? hymmmm inne , fajny patent na uchwyt do telefonu ,tabletu po środku radia z możliwością podłączenia USB do ciągłego ładowania bądź podłączenia zewnętrznego źródła odtwarzacza muzyki. Zegary całkiem inne niż w większości Renault (bardzo fikuśne i to mi sie podoba), miejsca z tyłu jest tyle żeby zapakować "teściową" wzrostem przypominającą młodzież do 18stego roku życia :). Najciekawsze znalazło sie z tyłu :) silnik , niby otwierasz klapę i widzisz bagażnik, hymmm no to gdzie ten silnik?? a otóż tak jak we Fiacie 126P Bis musisz pomęczyć się z bodajże czterema mocno usadowionymi śrubami żeby chociaż go zobaczyć. Ogólnie "Fiacik" Renault mi się podoba , auto typowo miejskie i nie obraził bym sie kupić go dla siebie aby jeździć do pracy czy na zakupy ,tudzież na jakieś wypady poza miasto bo prześwit też ma sporawy :)

Wiec niedługo pewnie będzie premiera w salonach wiec sobie go dokładniej będziecie mogli zobaczyć :)

Re: [2014] Nowe Twingo

: środa, 30 lipca 2014, 01:46
autor: Tanars0
Ja też nie jestem zwolennikiem takich małych samochodów, ale ten nie wygląda wcale tak źle :D Ma coś w sobie. Żonie taki kupię :D

Re: [2014] Nowe Twingo

: sobota, 25 października 2014, 19:41
autor: arek
Przetestowane :)
Autko miłe i strasznie zwrotne - to trzeba przyznać. Nie oczekiwałem demona przyspieszenia od miejskiego wozidełka, ale jak wcisnąć, to da się na niższych biegach przeskoczyć. Silnik wysokoobrotowy, więc trzeba wkręcać. Co ciekawe, potrafi mniej spalić na drugim, niż na trzecim biegu zależnie od prędkości. Brak obrotomierza (w testowanym egzemplarzu powodował konieczność sprawdzania spalania chwilowego). Fakt, z przodu miejsca sporo, ustawanie fotela i kierownicy spokojnie jak na tą klasę zadowalające. Uwaga żony - pedały tak ustawione, że w szpilkach spokojnie się steruje ;) Fotele wygodne, choć po kilku godzinach jazdy odczułem trochę na plecach - w moim przypadku zagłówek jest zbytnio nachylony do przodu. Z tyłu można kogoś przewieść i powiedzmy tyle ;) Porównując do wersji którą posiadam to zdecydowanie cichsze - silnik z tyłu i błoga cisza. Do tego 16" koła i nisko profilowe opony, których szumu nie słychać. Samochód jest dość dobrze wyciszony w porównaniu z Twingo II phII. Pierwszą czynnością na postoju pod marketem było sprawdzenie, jak wygląd silnik i przesuwanie maski - nie nastręcza zbytnio kłopotów choć śmieszy :D
Renault potrafi zadziwić, przedstawiając najlepiej wyposażony egzemplarz z kamerą cofania, klimatronikiem obok.... golaska z lusterkiem na patyku, manualnie regulowanymi lusterkami, bez halogenów, ale... z nakładką progową jako jedyny, jaki mieliśmy do dyspozycji tylko ten je posiadał.
Tłumik ciekawie umieszczony pod tylnym zderzakiem poprzecznie - miałem wrażenie jak gdyby był fragmentem zespołu zderzeniowego przy kolizji ;)
Sam zestaw zegarów umieszczony centralnie jest dobrze widoczny i moim zdaniem przypomina, że koncern Renault współpracuje z Mercedesem. Uchylne szyby tylne to fajny pomysł, przypomina mi troszkę PF126p, ale to akurat zdobyło moje poparcie.
Jasne tapicerki potencjalnym nabywcom odradzam - wystarczą białe wykończenia drzwi, chyba, że ktoś nie lubi swojej wybranki i za każdym razem chce wypominać - masz poodbijane paluchy, nie myjesz rąk i brudno w samochodzie ;) Doboru kolorystyki nie mogłem ogarnąć, bo czerwone obudowy lusterka w całkowicie białym ( łącznie ze środkowymi wstawkami ) samochodzie nie rozumiem.
Ogólnie jednak deska rozdzielcza fajnie i ciekawie rozwiązana. Dosyć wysoko i poręcznie. Widoczność do tyłu wbrew temu czego się obawiałem patrząc na szklana klapę dobra. Auto da się ogarnąć z przodu jak i z tyłu.
Było pogodnie, więc nie wiem jak odnieść się do przycisku otwierania tylnej klapy w zderzaku, nad tablicą rejestracyjną ?
W poprzedniczce była zamontowana w dole klapy i raczej nie brudziła się w deszczu.
Kierownica - dla mnie wygodna i mniejsza. Wspomaganie typowo miejskie - wrażliwe i lekkie.
Sam silnik - raczej w powolnej jeździe operowaliśmy w zakresie biegów 1-2 (niektórzy nie wrzucili nawet trójki ;) ) ale mnie się udało i jestem zaskoczony tym, że dosyć dobrze i tolerancyjnie da się jechać 30 km/h na trzecim biegu ( D4F tego nie znosi ). Sprzęgło działa precyzyjnie i biegi wchodzą bez problemu Fakt, że dziwnie się słucha tych 3 cylindrów na postoju, bo wrażenie jak by jedna cewka padła ;)
Napęd na tylną oś - elektronika robi to, że przypomniałem sobie o tym dopiero po zakończeniu jazdy ;)
Pozycja za kierownicą - siedzi się wysoko i pewnie. Stojący przede mną Masturbishi Colt miał dach niżej, niż moje oczy ;) Na plus zdecydowanie światła do jazdy dziennej jak też system ruszania pod górę - przetestowane i wygodne.
Zestaw naprawczy opon oczywiście typowo też miejski - ogólnie, nie jest samochód na trasę, choć nikt nie zabrania ;). Jak złożymy tylne oparcia, to miejsca sporo i równo. Tylna półka, czyli raczej przekładka da się zdjąć, lub robić za zasłonkę.
Nie wypowiem się też na temat spalania, bo potraktowałem to kartą flotową Renault Polska w warunkach jakich prywatnie nie użytkuje się samochodu ;)
Ogólnie pozytywnie biorąc pod uwagę kierunek i przeznaczenie tej klasy miejskich samochodów, pomijam cenę i koszt serwisowania pogwarancyjnego.
Byłem zdecydowanie na "NIE", widząc stojący w salonie.
To tyle z mojej subiektywnej oceny :)

Re: [2014] Nowe Twingo

: sobota, 25 października 2014, 21:22
autor: VoN
Szkoda, że wszystkie w Karawanie miały te 70KM :( przydałby się 1 - 90KM :)

My mieliśmy okazje je sprawdzić na trasie bo byliśmy w 2 miastach Łódź- Kutno i problem jest z wyprzedzaniem na trasie... wyprzedzanie ciężarówki trwa i trwa :), ale nie oszukujmy się to pojazd tylko do miasta i sporadycznych wypadów do miast sąsiednich.

Jeździłeś białym? Tym wnioskuje bo listwach i biedzie, ten sam co ja :) Mnie zaskoczyło to, że miał blokadę SPEED LIMIT a tempomatu już mu nie wsadzili angry2 co ciekawe + - na kierownicy służył tylko do speed limitu think

Jeszcze jedno co wspólnie między Łodzią a Kutnem zauważyliśmy- wrażliwość na podmuchy wiatru, pewnie trochę spowodowane umiejscowieniem silnika oraz wysokością auta... niestety w trasie lata na boki przy drobnych podmuchach :ala:

Ogólnie autko na plus :) a bieda- my się śmieliśmy że ten biały to wersja dla przedstawicieli handlowych ;)

Re: [2014] Nowe Twingo

: niedziela, 26 października 2014, 11:40
autor: arek
Jednemu z kolegów trafił się biały, ja jeździłem czerwonym. Śmiali się ze mnie, że chcę odkleić listwy do mojego Twingo ;)
Z racji tego, że jest dość wysoki i lekki, jest wrażliwy na boczne podmuchy, ale poprzedni model z silnikiem z przodu też ma tą przypadłość.
Fajnie, że zrobili normalne klamki w przednich drzwiach :) Aż nie mogłem się przyzwyczaić. Nie udało mi się też uruchomić asystenta pasa ruchu, a tempomatu nie było gdzie włączyć, bo jeździliśmy wyłącznie w mieście.
Porównując do silnika jaki mam w swoim o pięć koni mocniejszym, mam odczucia, że 4 cylindry lepiej się zbierają, choć wyprzedzanie na trzecim biegu to normalne.
Dla mnie miejski maluszek idealny do parkowania :)

Re: [2014] Nowe Twingo

: niedziela, 26 października 2014, 17:24
autor: cyklista
Pytanie do uczestników Karawany ..
Panowie a próbowaliście jeździć po drogach szutrowych ;) NOWYM TWINGO .
jak tak to jakie wrażenia i jak się wam zachowywały ... think czy tylko drogi asfaltowe .

Re: [2014] Nowe Twingo

: niedziela, 26 października 2014, 17:42
autor: VoN
Raczej nikt nie jeździł po polach bo nie mieliśmy takich tras ułożonych :P

Asysent pasa ruchu w mieście nie chciał działać, natomiast w trasie sprawował się fajnie :) PIKANIE jest niestety zbyt ciche, radio nawet cicho ustawione je zagłusza :/

Re: [2014] Nowe Twingo

: niedziela, 26 października 2014, 21:08
autor: mattey
Skoro Arek to i ja się wypowiem. Asystenta pasa ruchu to i ja nie wiedziałem jak uruchomić chociaż był włączony. Tempomat wraz z limiterem prędkości działają ( sprawdzone) szczególnie limiter podczas karawany (ustawione 30km/h pedał w podłodze i ani km/h wiecej ) Audio takie sobie szczerze szału niema i jaj nie urywa bo chwile pograł na maxa i coś zaczelo jakby delikatnie sie odzywać w drzwiach ( plastik) System ruszania pod góre jakoś dla mnie mało wyczuwalny (no chyba ze go nie miałem) Napęd na tył i silnik z tyłu fajna sprawa ale chyba tylko w wersji 0.9TCe bo tu szału nie było. A teraz co mnie zaskoczyło. Promień skrętu jest poprostu rewelacyjny lepszy niz oferuje np BMW seri 1 Ten samochód zawraca praktycznie w miejscu. Wyciszenie silnika którego nie słychać praktycznie wcale, kierownica gruba wygodna, wspomaganie kierownicy niczym to z Punto II po wciśnięciu guzika sprawdzałem wielokrotnie że prowadzenie jednym palcem nie stwarza problemu a manewrowanie na parkingu tym bardziej Ja w swoim czerwonym miałem czarne plastiki wiec wyglądało to nawet nawet ale u Kudłatego było hmm gejowsko troche ale to zrekompensowało mu wyposażenie.

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 27 października 2014, 11:04
autor: renault_megane
Ogranicznik jest standardem od najbiedniejszej wersji, tempomat to już opcja :)
Po lekturze wielu testach, oglądzie na żywo coraz bardziej się do niego można przekonać, tylko cena trochę za blisko Clio a wiadomo, że to już inna bajka :D

Re: [2014] Nowe Twingo

: wtorek, 28 października 2014, 09:04
autor: cyklista
aha to nie wymienimy się wiadomościami na temat Szutrów . :P to nie znaczy że jazda polu