Strona 1 z 3

[2014] Nowe Twingo

: czwartek, 13 lutego 2014, 19:02
autor: PiasQ
samochodyswiata.pl pisze:Wymiary
Długość 3630 mm
Szerokość 1700 mm
Wysokość 1500 mm

Nowe Twingo powstało we współpracy z Daimlerem. W ofercie początkowo 2 silniki: 1.0 75KM oraz 0.9TCe 90KM, oba 3-cylindrowe.

Ma pojawić się także wersja hybrydowa na bazie 0.9TCe z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 45KM co da łącznie 135KM i pozwoli pokonać dystans 40km na samym silniku elektrycznym.

Auto będzie miało napęd RWD i silnik umieszczony z tyłu. Twingo będzie mieć dwa bagażniki, z czego znana jest pojemność przedniego, a ta wynosi tyle co w maluchu - 100l.
Obrazek Obrazek Obrazek

http://www.undressnewtwingo.com/

Re: [2014] Nowe Twingo

: czwartek, 13 lutego 2014, 19:29
autor: Snake
Mam jakieś dziwne wrażenie że to mix fiata 500 i vw lupo/polo...

Re: [2014] Nowe Twingo

: czwartek, 13 lutego 2014, 20:43
autor: Oji
i wyskocza pewnie z cena na poziomie 50K +:)

Re: [2014] Nowe Twingo

: czwartek, 13 lutego 2014, 22:05
autor: VoN
Jeszcze taka foteczka, chyba z miękkim dachem?

Obrazek

Re: [2014] Nowe Twingo

: piątek, 14 lutego 2014, 11:46
autor: kratylos
dodam troche info z oficjalnego materialu RP ktory dzis poszedł plus większe fotki


Renault prezentuje Nowe Renault Twingo – atrakcyjny, mały, wyrazisty samochód z charakterem

Obrazek

Początki projektu tworzonego we współpracy z Daimlerem

W 2008 roku konstruktorzy i designerzy z Renault podjęli decyzję stworzenia następcy Twingo, równie innowacyjnego jak pierwsze Twingo z 1992 roku. Zadanie było trudne, a oczekiwania bardzo wysokie, na miarę tego kultowego modelu, będącego jednym z symboli kreatywności marki Renault. Celem było stworzenie małego miejskiego auta o jeszcze większej ilości miejsca i lepszej zwrotności przy zmniejszonych gabarytach. Stąd pomysł stworzenia konstrukcji z silnikiem umieszczonym z tyłu. Koszty opracowania modelu były wysokie. Tak doszło do skrzyżowania się ścieżek Renault i Daimlera, który ze swej strony prowadził prace nad następną generacją 2- i 4-miejscowego Smarta. W efekcie intensywnych negocjacji, w 2010 roku zostało podpisane porozumienie o strategicznej współpracy obydwu firm, formalizujące inaugurację projektu wspólnego opracowania Nowego Twingo i kolejnej generacji 2- i 4-miejscowego Smarta.

Obrazek

Konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu – gwarancja zwinności i przestronności

Przeniesienie silnika na tył pojazdu było niezwykle korzystne dla tego małego auta miejskiego – pozwoliło uwolnić przednią oś i znacząco zwiększyć promień skrętu kół. Nowe Renault Twingo jest zaskakująco zwrotne, zwinnie przemyka po mieście i daje się zaparkować kilkoma ruchami kierownicy. Umieszczenie silnika z tyłu pozwoliło także zwiększyć ilość miejsca w kabinie. Dzięki skróceniu przodu i przesunięciu kół w stronę skraju nadwozia, Nowe Twingo może poszczycić się rozstawem osi i przestronnością godną auta z wyższego segmentu. W efekcie otrzymano zaskakująco zwrotne, przestronne auto o krótkiej masce, które odziedziczyło najważniejsze zalety Twingo zaprezentowanego podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1992 roku.

Barwna osobowość

Nowe Twingo, wywodzące się z zaprezentowanych w 2013 roku samochodów koncepcyjnych Twin’Z i Twin’Run, wyróżnia się silną osobowością. Podobnie jak jego poprzednik, Nowe Twingo wyraża swoje cechy poprzez paletę czterech atrakcyjnych, pełnych życia kolorów: jasnoniebieskiego, białego, żółtego i czerwonego. Twingo spirit is back!

Obrazek

Niektóre elementy stylistyki auta wzorowane były bezpośrednio na R5: silnie zarysowane błotniki i nachylona tylna szyba przypominają legendarne R5 Turbo z silnikiem umieszczonym z tyłu, gwiazdę tamtej epoki.

Przód auta jest zgodny z nową stylistyką marki Renault i zwraca uwagę dobrze widocznym logo na czarnym tle. Nowe Twingo wyróżnia się pełnym ekspresji przodem, z dużymi reflektorami i umieszczonymi nad nimi kierunkowskazami oraz okrągłymi dziennymi światłami LED, łączącymi zaawansowane technologie
z ukłonem w stronę pierwszego Twingo. Te elementy stylistyczne nadają Nowemu Twingo sympatyczny i solidny wygląd, z łatwo rozpoznawalnym, charakterystycznym układem świateł, podkreślającym bogatą osobowość tego małego auta.

Duża, przeszklona tylna klapa w oryginalny sposób podkreśla nowoczesny kształt tyłu Nowego Twingo. Tylne światła tworzą idealne przedłużenie przeszklonej powierzchni tylnej klapy.

Nowe Twingo jest zdecydowanie bardziej uniwersalne – po raz pierwszy jest dostępne w wersji 5-drzwiowej. Inspiracją przy jego tworzeniu były również kluczowe elementy, które zadecydowały o sukcesie Nowego Clio: płynność linii dzięki ukrytym klamkom tylnych drzwi, personalizacja poprzez dobór kolorów nadwozia i elementów wystroju zewnętrznego, takich jak obudowy lusterek bocznych, boczne listwy ochronne czy naklejki. Dzięki możliwości wyboru kolorów nadwozia i elementów personalizacji Nowe Twingo może zmieniać swoją osobowość: być bardziej kobiece lub męskie, miejskie lub sportowe.

Nowe Renault Twingo czerpie inspiracje zarówno z pierwszego Twingo, jak i z Renault R5. Jest to nowoczesna interpretacja samochodu miejskiego z silnym ładunkiem innowacyjności, zarówno pod względem stylistycznym, jak i konstrukcyjnym. Nowe Twingo jest zabawnym, sympatycznym i pełnym werwy miejskim autem.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Renault

Obrazek

Wnętrze kabiny Nowego Twingo

W dniu 4 marca, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, zaprezentowane zostanie wnętrze auta. Tak jak w przypadku stylistyki nadwozia, również i tu projektanci Nowego Twingo sięgnęli do bogatego dziedzictwa tego modelu, tworząc wesołe i barwne wnętrze, pomysłowe i praktyczne w codziennym użytkowaniu.

Re: [2014] Nowe Twingo

: piątek, 14 lutego 2014, 14:40
autor: brudijr
Mnie przypomina R5, fajnie, że ma RWD, może kolejne modele też będą mieć, wydaje mi się, że silniki będą Smartowskie ze znaczkiem Renault, a to nie była ich mocną stroną.

Re: [2014] Nowe Twingo

: piątek, 14 lutego 2014, 16:43
autor: kratylos
mi osobiście nie podoba sie zbytnio za bardzo pachnie stylistyka fiata 500

Re: [2014] Nowe Twingo

: sobota, 15 lutego 2014, 10:41
autor: blondas
porównań i podobieństw się uniknąć nie da ale po co temu autu te 4 i 5 drzwi??
nie dość że gorzej subiektywnie to wygląda to jeszcze więcej progów do mycia...
ale finalnie Renault idzie w lepszą stronę niż z nijakim poprzednikiem.

Re: [2014] Nowe Twingo

: sobota, 15 lutego 2014, 13:13
autor: nevv
Trochę fiat 500, trochę Toyota Aygo, trochę Fiat 126p :) Ja osobiście wolę większe samochody, ale na pewno znajdzie swoich zwolenników.

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 17 lutego 2014, 10:31
autor: PT
brudijr pisze:Mnie przypomina R5, fajnie, że ma RWD, może kolejne modele też będą mieć, wydaje mi się, że silniki będą Smartowskie ze znaczkiem Renault, a to nie była ich mocną stroną.
Z tego, co już można przeczytać, to nowe Twingo ma mieć nową, trzycylindrową, wolnossącą "litrówkę" o mocy 75 KM (nie podano, czy będzie to silnik Renault, na Renault Powertrain póki co takiego silnika nie widać) i "dobrego znajomego" w postaci 0.9 TCe. Na pewno prowadzenie się tego samochodu będzie inne, niż wszystkich małych Renówek do tej pory - małe autko, silnik z tyłu, napęd na tył... może być ciekawie :). Chłodnicę chyba dali z przodu, "załoga" wypadnie centralnie, silniczki będą małe i lekkie, ale i tak "tyłek" pewnie będzie relatywnie ciężki. Zapowiada się fajne autko.

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 17 lutego 2014, 20:24
autor: PiasQ
Obecny Smart ma jednostkę 1.0 od Mitsubishi. Twingo i nowy Smart to już inne jednostki. Osobiście mam sentyment do Smarta 1-gen. Jeździło to bardzo fajnie, zwinnie. Jeśli nowe Twingo dostanie w dodatku szybką skrzynię to będzie niezłe wozidło. Obecne dane na razie wiele nie mówią, trzeba czekać na więcej - skrzynia, masa itd.

Re: [2014] Nowe Twingo

: poniedziałek, 17 lutego 2014, 20:32
autor: Oji

Re: [2014] Nowe Twingo

: wtorek, 18 lutego 2014, 12:10
autor: PT
Oji pisze:0.9l 160 kuni :D
Przy masie poniżej 1 tony :-). R5 Turbo is reborn! :-) Tam też było (w wersji seryjnej Turbo I) 162 KM / 970 kg i silnik na tylnej osi z napędem na tył. Twingo RS aż tak dzikie pewnie nie będzie, ale tak czy inaczej zapowiada się mała, szalona pchła. Aż żal d... ściska, że nie nosi na sobie samotnej "5" w nazwie modelu...

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: [2014] Nowe Twingo

: wtorek, 18 lutego 2014, 12:27
autor: tfelek
PT pisze: Przy masie poniżej 1 tony :-). R5 Turbo is reborn! :-) Tam też było (w wersji seryjnej Turbo I) 162 KM / 970 kg i silnik na tylnej osi z napędem na tył. Twingo RS aż tak dzikie pewnie nie będzie, ale tak czy inaczej zapowiada się mała, szalona pchła. Aż żal d... ściska, że nie nosi na sobie samotnej "5" w nazwie modelu...

Pozdrawiam,
Piotr.
jedyna taka malutka róznica to w pojemnosci silnika.. No te 160KM prz silniku 0.9 to chyba przesada , no może nie wybuchnie ten 3 cylindrowy silnik.. ja jestem zdania że to nie zda egzaminu :)

Re: [2014] Nowe Twingo

: wtorek, 18 lutego 2014, 12:47
autor: blondas
Litrowe silniki w skuterach śnieżnych tez maja po 160 koni :-)