iparts></a>
<a href= francuskie

25 lat Renault 19

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kratylos
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 275
Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
Renault: Clio III Grandtour
Silnik: 1.2 TCe
Lokalizacja: LODZ
Kontakt:

25 lat Renault 19

Post autor: kratylos »

25 lat Renault 19

jak sądzicie czy 19stka była udanym modelem? wg mnie całkiem niezłym i nadal często na ulicy można 19stki spotkać...

co nam RP serwuje w ramach historycznych wspominek ?

Ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach

W listopadzie 1984 roku, kilkanaście miesięcy po wprowadzeniu Renault 11, rozpoczęto prace nad jego następcą, fabrycznie oznaczonym jako X53. Projekt nadwozia był wspólnym dziełem zespołu stylistów Roberta Oprona z Service Style Automobile Renault oraz włoskiego designera, Giorgio Giugiaro. Po raz pierwszy użyto superkomputera, który wykonał trójwymiarowy model nadwozia 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka. Sylwetkę starannie dopracowano pod względem aerodynamiki. Po badaniach w tunelu w St. Cyr osiągnięto rekordowo niski w tej klasie pojazdów współczynnik Cx = 0,31. Pochyła linia maski oraz podniesiony krótki tył auta potęgowały wrażenie dynamiki. Pod koniec 1985 roku jeden z prototypów zaprezentowano dyrektorowi generalnemu koncernu Renault, Georgesowi Besse, który uznał projekt X53 za absolutny priorytet.
W czerwcu 1986 roku rozpoczęły się drogowe testy kilkudziesięciu prototypów. Od okolic koła podbiegunowego w Finlandii do afrykańskiej sawanny i pustyń Maroka auta przejechały łącznie aż 7,5 miliona kilometrów. Kilkanaście prototypów wykorzystano także do testów zderzeniowych
w Centre Technique Lardy oraz do badań laboratoryjnych w ośrodku w Aubevoye. W stosunku do poprzedniego modelu poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia, stosując bardziej odporne gatunki stali.

Obrazek

Na początku kolejnej dekady wprowadzono jedno- i obustronnie ocynkowaną blachę stalową.
W maju 1988 roku wytwórnię w Douai opuściły przedseryjne egzemplarze, a miesiąc później zorganizowano przedpremierowy pokaz dla dziennikarzy. Oficjalna premiera odbyła się 27 września 1988 roku podczas salonu Mondial de l'Automobile w Paryżu. Warto dodać, że Renault 19 był ostatnim samochodem osobowym tej marki, który otrzymał cyfrowe oznaczenie. Pojazd przyjęto entuzjastycznie. Dealerzy już od początku września zebrali tysiące zamówień. Agencja reklamowa Publicis przygotowała spot reklamowy ze znanym aktorem, Christopherem Lambertem. W fabule nawiązano do legendarnego thrillera „Szczęki” oraz „The Spy Who Loved Me”, jednego z filmów
o przygodach Jamesa Bonda. A wszystko w rytmie „Johnny and Mary” Roberta Palmera – utworu, którego pierwsze takty do dziś kojarzą się z Renault.

Obrazek

W tym samym czasie na polskim rynku rozpoczęło działalność Renault Polska i powstawała sieć firmowych salonów sprzedaży. Do połowy lat 90. „dziewiętnastka” należała do najchętniej kupowanych kompaktów w Polsce. Tylko w ciągu 1995 roku sprzedano 2038 egz., czyli ponad ¼ wszystkich Renault sprzedanych przez krajowych dealerów.

Obrazek

Produkcję odmian „dziewiętnastki” na rynek Europy kontynuowano do stycznia 1996 roku. Ostatnie egzemplarze kabrioletu opuściły wytwórnię Karmann w Rheine wiosną 1997 roku. Nie był to jednak koniec historii tego niezwykle udanego kompaktu. W Bursie (Turcja) zakłady Oyak-Renault nadal montowały „dziewiętnastkę” z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback oraz szczególnie cenionym tam nadwoziem sedan. Produkcję zakończono dopiero w 2003 roku, gdy zakłady w Bursie „przestawiły się” na montaż popularnego także w Polsce Renault Thalia.

Obrazek

źródło RP
pozdr
Kratylos
Obrazek

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Re: 25 lat Renault 19

Post autor: Broov »

Zawsze podobały mi się 19'stki i chętnie przytulił bym zadbany egzemplarz zwłaszcza w wersji bez dachu :)
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: 25 lat Renault 19

Post autor: VoN »

Broov pisze:Zawsze podobały mi się 19'stki i chętnie przytulił bym zadbany egzemplarz zwłaszcza w wersji bez dachu :)
Popieram :) również bym takowy przytulił i nawet byłem gotów jechać i oglądać ale żona mnie do pionu postawiła lol
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 25 lat Renault 19

Post autor: kudlaty »

Aż się łezka w oku kręci, to było auto. Kupie sobie kiedyś jako auto na niedzielę z sentymentu do Pierwszego mojego auta :)

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Re: 25 lat Renault 19

Post autor: Adam R25 »

Gzara się przesiadł na taką R19

Obrazek

Obrazek

do tego w automacie
Obrazek

Awatar użytkownika
PT
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
Renault: Twingo
Silnik: 1.2 16V
Lokalizacja: Józefosław / Warszawa

Re: 25 lat Renault 19

Post autor: PT »

kudlaty pisze:Aż się łezka w oku kręci, to było auto. Kupie sobie kiedyś jako auto na niedzielę z sentymentu do Pierwszego mojego auta :)
To chyba musisz się pospieszyć. Niedługo zaczną drożeć.
A ja moją byłą "lodówę" R19 Chamade 1.4e RT rocznik '94 wspominam bardzo miło. W sumie większych problemów z nią nie miałem, była bardzo wygodna (chyba nawet przyjemniej się nią jeździło, niż Megane II Grandtour), zbyt pazerna na kasę też nie była, ale "na pamiątkę" takiej samej drugiej raczej bym już nie kupił, w odróżnieniu od "babci klekotnicy" R9 GTD rocznik '84 :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva

ODPOWIEDZ