TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Z okazji 71. Grand Prix Monako, Renault prezentuje model Twin’Run. Ten niesamowity samochód koncepcyjny, reprezentujący segment aut miejskich, kultywuje sportowe tradycje marki i zamiłowanie do sportów samochodowych, a jednocześnie stanowi hołd dla kultowych modeli R5 Turbo i Clio V6
Twin’Run zostało opracowane przy wsparciu firmy Tork Engineering/ Poclain Véhicules, wyspecjalizowanej w przygotowywaniu podwozi do zawodów samochodowych. Ten samochód koncepcyjny jest autentycznym samochodem wyścigowym: nadwozie z materiałów kompozytowych wspiera się na rurowej ramie ze stali, a umieszczony centralnie z tyłu silnik został opracowany na bazie jednostki Mégane Trophy.
Twin’Run jest wyposażone w 3,5-litrowy silnik V6 opracowany przez Alians Renault-Nissan, znajdujący się na wyposażeniu modeli Espace, Laguna i Latitude, używany również podczas wyścigów w Mégane Trophy. Ustawiony wzdłużnie w centralnym położeniu z tyłu
Ten 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3498 cm3 rozwija moc 320 KM przy 6800 obr./min oraz osiąga moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min. Żywiołowy i mocny już od najniższych obrotów silnik V6 o rasowym pomruku zapewnia płynne przyspieszenie i doskonały napęd na zakrętach oraz w fazie wchodzenia na obroty. Silnik V6 współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną SADEV, wyposażoną w samoblokujący mechanizm różnicowy, ułatwiający Twin’Run wchodzenie w zakręty i ich pokonywanie. Dwutarczowe metalowe sprzęgło zostało przejęte wprost ze świata sportów samochodowych.
Wloty powietrza zostały umieszczone na wysokości tylnych nadkoli. Wyloty powietrza w tylnych słupkach przyczyniają się do dobrego chłodzenia silnika. System chłodzenia został wyposażony w oryginalną stylistykę, zwracającą uwagę dobrze widocznymi w podłodze kabiny przewodami z polerowanego aluminium. Silnik jest oddzielony od miejsca kierowcy szybą z plexi.
W celu zapewnienia prawidłowego rozłożenia masy część elementów zostało umieszczonych pod przednią maską. Jest tak na przykład w przypadku zbiornika paliwa, akumulatora, chłodnicy i układu wspomagania hydraulicznego. Samochód koncepcyjny jest bardzo dobrze wyważony – rozłożenie masy wynosi 57% na przód i 43% na tył.
DANE TECHNICZNE:
Wymiary:
L x l x h: 3680 mm x 1750 mm (1970 mm z lusterkami bocznymi) x 1493 mm
Rozstaw kół przednich: 1522 mm
Rozstaw kół tylnych: 1497 mm
Paliwo: 40 l
Masa własna: 950 kg
Nadwozie:
- z materiałów kompozytowych, szkło - poliester
Silnik Aliansu Renault-Nissan: Renault V4Y / Nissan VQ35
- Ustawienie wzdłużne - centralnie z tyłu
- 6-cylindrowy widlasty (60°) – 24-zaworowy – 3498 cm3
- Średnica cylindra – Skok tłoka: 95.5 mm x 81.4 mm
- Zintegrowany moduł sterowania zapłonem i wtryskiem SODEMO EV14
- Moc maksymalna 320 KM przy 6800 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min
- Maksymalna prędkość obrotowa 7500 obr./min
Przeniesienie napędu:
- napęd tylny
- 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów + bieg wsteczny
- Samoblokujący mechanizm różnicowy
- Sprzęgło dwutarczowe metalowe Ø 184 mm
Zawieszenie:
- rurowe (stalowe) 25CD4S
- podwójne wahacze trójkątne z przodu i z tyłu
- Zespolone amortyzatory sprężynowe OHLINS (dwudrożne) z przodu i z tyłu
Układ hamulcowy:
- Hamulce przednie - tarczowe wentylowane Ø 356 x 32 z 6-tłoczkowymi zaciskami
- Hamulce tylne - tarczowe wentylowane Ø 328 x 30 z 4-tłoczkowymi zaciskami
Koła i opony:
- przód: aluminiowe obręcze kół 7.5’’ x 18’’ i opony Michelin 205/40 R18
- tył: aluminiowe obręcze kół 8.5’’ x 18’’ i opony Michelin 245/35 R18
Osiągi:
- 0 - 100 km/h: 4,5 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h
Partnerzy:
- Tork Engineering/ Poclain Vehicules (zawieszenie, nadwozie)
- Michelin (opony)
- Sabelt (sportowe pasy bezpieczeństwa)
źródło RP
TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Moderator: Grupa Moderatorów
- kratylos
- KLUBOWICZ
- Posty: 275
- Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
- Renault: Clio III Grandtour
- Silnik: 1.2 TCe
- Lokalizacja: LODZ
- Kontakt:
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Jak dla mnie przekozak auto. Tak jakto Bazyl powiedział: Mógłym go spłacać do końca życia, spać na ulicy i jeść byle co. Chce go! (czy jakoś tak )
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- VoN
- administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
A mi się nie podoba ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
idź dziadkuVoN pisze:A mi się nie podoba ala
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- VoN
- administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
No co ? Na co komu to auto jakbym miał tor pod domem to może bym i kupił alakudlaty pisze:idź dziadkuVoN pisze:A mi się nie podoba ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Jakto na co? 320KM, tylny napęd ze szperą, 4.5s do setki, w sam raz na miasto ja bym jeździłVoN pisze:Na co komu to auto
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: piątek, 6 listopada 2009, 13:17
- Renault: Twingo i Scenic
- Silnik: 1.2 i 2.0DCI
- Lokalizacja: Warszawa-wola
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
to auto będzie kosztować ponad 150tys. ogólnie mi sie podoba ale zobaczymy jak wyjdzie w produkcje ile szt będzie
Jak by ktoś potrzebował sprzętu CB proszę o PW mam dobre ceny !
Twingo Klub Polska
Twingo Klub Polska
- kratylos
- KLUBOWICZ
- Posty: 275
- Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
- Renault: Clio III Grandtour
- Silnik: 1.2 TCe
- Lokalizacja: LODZ
- Kontakt:
-
- Oklejony
- Posty: 1691
- Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
- Renault: R 25
- Silnik: 2.2 Pb
- Lokalizacja: Łódź
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
zgadzam się. Na co komu taka wydumka??VoN pisze:No co ? Na co komu to auto jakbym miał tor pod domem to może bym i kupił