TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
: wtorek, 28 maja 2013, 13:13
TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Z okazji 71. Grand Prix Monako, Renault prezentuje model Twin’Run. Ten niesamowity samochód koncepcyjny, reprezentujący segment aut miejskich, kultywuje sportowe tradycje marki i zamiłowanie do sportów samochodowych, a jednocześnie stanowi hołd dla kultowych modeli R5 Turbo i Clio V6
Twin’Run zostało opracowane przy wsparciu firmy Tork Engineering/ Poclain Véhicules, wyspecjalizowanej w przygotowywaniu podwozi do zawodów samochodowych. Ten samochód koncepcyjny jest autentycznym samochodem wyścigowym: nadwozie z materiałów kompozytowych wspiera się na rurowej ramie ze stali, a umieszczony centralnie z tyłu silnik został opracowany na bazie jednostki Mégane Trophy.
Twin’Run jest wyposażone w 3,5-litrowy silnik V6 opracowany przez Alians Renault-Nissan, znajdujący się na wyposażeniu modeli Espace, Laguna i Latitude, używany również podczas wyścigów w Mégane Trophy. Ustawiony wzdłużnie w centralnym położeniu z tyłu
Ten 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3498 cm3 rozwija moc 320 KM przy 6800 obr./min oraz osiąga moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min. Żywiołowy i mocny już od najniższych obrotów silnik V6 o rasowym pomruku zapewnia płynne przyspieszenie i doskonały napęd na zakrętach oraz w fazie wchodzenia na obroty. Silnik V6 współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną SADEV, wyposażoną w samoblokujący mechanizm różnicowy, ułatwiający Twin’Run wchodzenie w zakręty i ich pokonywanie. Dwutarczowe metalowe sprzęgło zostało przejęte wprost ze świata sportów samochodowych.
Wloty powietrza zostały umieszczone na wysokości tylnych nadkoli. Wyloty powietrza w tylnych słupkach przyczyniają się do dobrego chłodzenia silnika. System chłodzenia został wyposażony w oryginalną stylistykę, zwracającą uwagę dobrze widocznymi w podłodze kabiny przewodami z polerowanego aluminium. Silnik jest oddzielony od miejsca kierowcy szybą z plexi.
W celu zapewnienia prawidłowego rozłożenia masy część elementów zostało umieszczonych pod przednią maską. Jest tak na przykład w przypadku zbiornika paliwa, akumulatora, chłodnicy i układu wspomagania hydraulicznego. Samochód koncepcyjny jest bardzo dobrze wyważony – rozłożenie masy wynosi 57% na przód i 43% na tył.
DANE TECHNICZNE:
Wymiary:
L x l x h: 3680 mm x 1750 mm (1970 mm z lusterkami bocznymi) x 1493 mm
Rozstaw kół przednich: 1522 mm
Rozstaw kół tylnych: 1497 mm
Paliwo: 40 l
Masa własna: 950 kg
Nadwozie:
- z materiałów kompozytowych, szkło - poliester
Silnik Aliansu Renault-Nissan: Renault V4Y / Nissan VQ35
- Ustawienie wzdłużne - centralnie z tyłu
- 6-cylindrowy widlasty (60°) – 24-zaworowy – 3498 cm3
- Średnica cylindra – Skok tłoka: 95.5 mm x 81.4 mm
- Zintegrowany moduł sterowania zapłonem i wtryskiem SODEMO EV14
- Moc maksymalna 320 KM przy 6800 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min
- Maksymalna prędkość obrotowa 7500 obr./min
Przeniesienie napędu:
- napęd tylny
- 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów + bieg wsteczny
- Samoblokujący mechanizm różnicowy
- Sprzęgło dwutarczowe metalowe Ø 184 mm
Zawieszenie:
- rurowe (stalowe) 25CD4S
- podwójne wahacze trójkątne z przodu i z tyłu
- Zespolone amortyzatory sprężynowe OHLINS (dwudrożne) z przodu i z tyłu
Układ hamulcowy:
- Hamulce przednie - tarczowe wentylowane Ø 356 x 32 z 6-tłoczkowymi zaciskami
- Hamulce tylne - tarczowe wentylowane Ø 328 x 30 z 4-tłoczkowymi zaciskami
Koła i opony:
- przód: aluminiowe obręcze kół 7.5’’ x 18’’ i opony Michelin 205/40 R18
- tył: aluminiowe obręcze kół 8.5’’ x 18’’ i opony Michelin 245/35 R18
Osiągi:
- 0 - 100 km/h: 4,5 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h
Partnerzy:
- Tork Engineering/ Poclain Vehicules (zawieszenie, nadwozie)
- Michelin (opony)
- Sabelt (sportowe pasy bezpieczeństwa)
źródło RP
Z okazji 71. Grand Prix Monako, Renault prezentuje model Twin’Run. Ten niesamowity samochód koncepcyjny, reprezentujący segment aut miejskich, kultywuje sportowe tradycje marki i zamiłowanie do sportów samochodowych, a jednocześnie stanowi hołd dla kultowych modeli R5 Turbo i Clio V6
Twin’Run zostało opracowane przy wsparciu firmy Tork Engineering/ Poclain Véhicules, wyspecjalizowanej w przygotowywaniu podwozi do zawodów samochodowych. Ten samochód koncepcyjny jest autentycznym samochodem wyścigowym: nadwozie z materiałów kompozytowych wspiera się na rurowej ramie ze stali, a umieszczony centralnie z tyłu silnik został opracowany na bazie jednostki Mégane Trophy.
Twin’Run jest wyposażone w 3,5-litrowy silnik V6 opracowany przez Alians Renault-Nissan, znajdujący się na wyposażeniu modeli Espace, Laguna i Latitude, używany również podczas wyścigów w Mégane Trophy. Ustawiony wzdłużnie w centralnym położeniu z tyłu
Ten 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3498 cm3 rozwija moc 320 KM przy 6800 obr./min oraz osiąga moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min. Żywiołowy i mocny już od najniższych obrotów silnik V6 o rasowym pomruku zapewnia płynne przyspieszenie i doskonały napęd na zakrętach oraz w fazie wchodzenia na obroty. Silnik V6 współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną SADEV, wyposażoną w samoblokujący mechanizm różnicowy, ułatwiający Twin’Run wchodzenie w zakręty i ich pokonywanie. Dwutarczowe metalowe sprzęgło zostało przejęte wprost ze świata sportów samochodowych.
Wloty powietrza zostały umieszczone na wysokości tylnych nadkoli. Wyloty powietrza w tylnych słupkach przyczyniają się do dobrego chłodzenia silnika. System chłodzenia został wyposażony w oryginalną stylistykę, zwracającą uwagę dobrze widocznymi w podłodze kabiny przewodami z polerowanego aluminium. Silnik jest oddzielony od miejsca kierowcy szybą z plexi.
W celu zapewnienia prawidłowego rozłożenia masy część elementów zostało umieszczonych pod przednią maską. Jest tak na przykład w przypadku zbiornika paliwa, akumulatora, chłodnicy i układu wspomagania hydraulicznego. Samochód koncepcyjny jest bardzo dobrze wyważony – rozłożenie masy wynosi 57% na przód i 43% na tył.
DANE TECHNICZNE:
Wymiary:
L x l x h: 3680 mm x 1750 mm (1970 mm z lusterkami bocznymi) x 1493 mm
Rozstaw kół przednich: 1522 mm
Rozstaw kół tylnych: 1497 mm
Paliwo: 40 l
Masa własna: 950 kg
Nadwozie:
- z materiałów kompozytowych, szkło - poliester
Silnik Aliansu Renault-Nissan: Renault V4Y / Nissan VQ35
- Ustawienie wzdłużne - centralnie z tyłu
- 6-cylindrowy widlasty (60°) – 24-zaworowy – 3498 cm3
- Średnica cylindra – Skok tłoka: 95.5 mm x 81.4 mm
- Zintegrowany moduł sterowania zapłonem i wtryskiem SODEMO EV14
- Moc maksymalna 320 KM przy 6800 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min
- Maksymalna prędkość obrotowa 7500 obr./min
Przeniesienie napędu:
- napęd tylny
- 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów + bieg wsteczny
- Samoblokujący mechanizm różnicowy
- Sprzęgło dwutarczowe metalowe Ø 184 mm
Zawieszenie:
- rurowe (stalowe) 25CD4S
- podwójne wahacze trójkątne z przodu i z tyłu
- Zespolone amortyzatory sprężynowe OHLINS (dwudrożne) z przodu i z tyłu
Układ hamulcowy:
- Hamulce przednie - tarczowe wentylowane Ø 356 x 32 z 6-tłoczkowymi zaciskami
- Hamulce tylne - tarczowe wentylowane Ø 328 x 30 z 4-tłoczkowymi zaciskami
Koła i opony:
- przód: aluminiowe obręcze kół 7.5’’ x 18’’ i opony Michelin 205/40 R18
- tył: aluminiowe obręcze kół 8.5’’ x 18’’ i opony Michelin 245/35 R18
Osiągi:
- 0 - 100 km/h: 4,5 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h
Partnerzy:
- Tork Engineering/ Poclain Vehicules (zawieszenie, nadwozie)
- Michelin (opony)
- Sabelt (sportowe pasy bezpieczeństwa)
źródło RP