TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Z okazji 71. Grand Prix Monako, Renault prezentuje model Twin’Run. Ten niesamowity samochód koncepcyjny, reprezentujący segment aut miejskich, kultywuje sportowe tradycje marki i zamiłowanie do sportów samochodowych, a jednocześnie stanowi hołd dla kultowych modeli R5 Turbo i Clio V6
Twin’Run zostało opracowane przy wsparciu firmy Tork Engineering/ Poclain Véhicules, wyspecjalizowanej w przygotowywaniu podwozi do zawodów samochodowych. Ten samochód koncepcyjny jest autentycznym samochodem wyścigowym: nadwozie z materiałów kompozytowych wspiera się na rurowej ramie ze stali, a umieszczony centralnie z tyłu silnik został opracowany na bazie jednostki Mégane Trophy.
Twin’Run jest wyposażone w 3,5-litrowy silnik V6 opracowany przez Alians Renault-Nissan, znajdujący się na wyposażeniu modeli Espace, Laguna i Latitude, używany również podczas wyścigów w Mégane Trophy. Ustawiony wzdłużnie w centralnym położeniu z tyłu
Ten 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3498 cm3 rozwija moc 320 KM przy 6800 obr./min oraz osiąga moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min. Żywiołowy i mocny już od najniższych obrotów silnik V6 o rasowym pomruku zapewnia płynne przyspieszenie i doskonały napęd na zakrętach oraz w fazie wchodzenia na obroty. Silnik V6 współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną SADEV, wyposażoną w samoblokujący mechanizm różnicowy, ułatwiający Twin’Run wchodzenie w zakręty i ich pokonywanie. Dwutarczowe metalowe sprzęgło zostało przejęte wprost ze świata sportów samochodowych.
Wloty powietrza zostały umieszczone na wysokości tylnych nadkoli. Wyloty powietrza w tylnych słupkach przyczyniają się do dobrego chłodzenia silnika. System chłodzenia został wyposażony w oryginalną stylistykę, zwracającą uwagę dobrze widocznymi w podłodze kabiny przewodami z polerowanego aluminium. Silnik jest oddzielony od miejsca kierowcy szybą z plexi.
W celu zapewnienia prawidłowego rozłożenia masy część elementów zostało umieszczonych pod przednią maską. Jest tak na przykład w przypadku zbiornika paliwa, akumulatora, chłodnicy i układu wspomagania hydraulicznego. Samochód koncepcyjny jest bardzo dobrze wyważony – rozłożenie masy wynosi 57% na przód i 43% na tył.
DANE TECHNICZNE:
Wymiary:
L x l x h: 3680 mm x 1750 mm (1970 mm z lusterkami bocznymi) x 1493 mm
Rozstaw kół przednich: 1522 mm
Rozstaw kół tylnych: 1497 mm
Paliwo: 40 l
Masa własna: 950 kg
Nadwozie:
- z materiałów kompozytowych, szkło - poliester
Silnik Aliansu Renault-Nissan: Renault V4Y / Nissan VQ35
- Ustawienie wzdłużne - centralnie z tyłu
- 6-cylindrowy widlasty (60°) – 24-zaworowy – 3498 cm3
- Średnica cylindra – Skok tłoka: 95.5 mm x 81.4 mm
- Zintegrowany moduł sterowania zapłonem i wtryskiem SODEMO EV14
- Moc maksymalna 320 KM przy 6800 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 4850 obr./min
- Maksymalna prędkość obrotowa 7500 obr./min
Przeniesienie napędu:
- napęd tylny
- 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów + bieg wsteczny
- Samoblokujący mechanizm różnicowy
- Sprzęgło dwutarczowe metalowe Ø 184 mm
Zawieszenie:
- rurowe (stalowe) 25CD4S
- podwójne wahacze trójkątne z przodu i z tyłu
- Zespolone amortyzatory sprężynowe OHLINS (dwudrożne) z przodu i z tyłu
Układ hamulcowy:
- Hamulce przednie - tarczowe wentylowane Ø 356 x 32 z 6-tłoczkowymi zaciskami
- Hamulce tylne - tarczowe wentylowane Ø 328 x 30 z 4-tłoczkowymi zaciskami
Koła i opony:
- przód: aluminiowe obręcze kół 7.5’’ x 18’’ i opony Michelin 205/40 R18
- tył: aluminiowe obręcze kół 8.5’’ x 18’’ i opony Michelin 245/35 R18
Osiągi:
- 0 - 100 km/h: 4,5 s
- Prędkość maksymalna: 250 km/h
Partnerzy:
- Tork Engineering/ Poclain Vehicules (zawieszenie, nadwozie)
- Michelin (opony)
- Sabelt (sportowe pasy bezpieczeństwa)
źródło RP
TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Moderator: Grupa Moderatorów
- kratylos
- KLUBOWICZ
- Posty: 275
- Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
- Renault: Clio III Grandtour
- Silnik: 1.2 TCe
- Lokalizacja: LODZ
- Kontakt:
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Jak dla mnie przekozak auto. Tak jakto Bazyl powiedział: Mógłym go spłacać do końca życia, spać na ulicy i jeść byle co. Chce go! (czy jakoś tak )
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
A mi się nie podoba ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
idź dziadkuVoN pisze:A mi się nie podoba ala
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
No co ? Na co komu to auto jakbym miał tor pod domem to może bym i kupił alakudlaty pisze:idź dziadkuVoN pisze:A mi się nie podoba ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
Jakto na co? 320KM, tylny napęd ze szperą, 4.5s do setki, w sam raz na miasto ja bym jeździłVoN pisze:Na co komu to auto
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: piątek, 6 listopada 2009, 13:17
- Renault: Twingo i Scenic
- Silnik: 1.2 i 2.0DCI
- Lokalizacja: Warszawa-wola
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
to auto będzie kosztować ponad 150tys. ogólnie mi sie podoba ale zobaczymy jak wyjdzie w produkcje ile szt będzie
Jak by ktoś potrzebował sprzętu CB proszę o PW mam dobre ceny !
Twingo Klub Polska
Twingo Klub Polska
- kratylos
- KLUBOWICZ
- Posty: 275
- Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
- Renault: Clio III Grandtour
- Silnik: 1.2 TCe
- Lokalizacja: LODZ
- Kontakt:
-
- Oklejony
- Posty: 1691
- Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
- Renault: R 25
- Silnik: 2.2 Pb
- Lokalizacja: Łódź
Re: TWIN’RUN – ODJAZDOWY MIEJSKI SAMOCHÓD
zgadzam się. Na co komu taka wydumka??VoN pisze:No co ? Na co komu to auto jakbym miał tor pod domem to może bym i kupił