RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Zaprezentowane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku, Renault ZOE, trafiło do sprzedaży we Francji pod koniec 2012 roku, a sprzedaż na szerszą skalę rozpoczyna się marcu 2013. Wprowadzenie modelu na rynki pozostałych krajów europejskich nastąpi w ciągu 2013 i 2014 roku. Na razie nie mamy informacji kiedy będzie można przejechać się ZOE kupionym w Polskim salonie.
W Francji auto było wyceniane od 13.700 euro plus opłaty za wynajmem akumulatora od 79 EUR brutto miesięcznie dla przebiegu 12 500 km rocznie przez 3 lata). Przy zachowaniu jednak dożywotniej gwarancji na baterie
Kluczowe dla sensu użytkowania samochodu elektrycznego jest jego zasięg i dostępność i szybkość możliwości ładowania baterii tu producent mocno się starał aby pokazać że Zoe to nie tylko koncept ale użyteczne narzędzie w mieście
Producent deklaruje ze na do pełna naładowanym akumulatorze przejedziemy 100-150km a w testach Renault ZOE jest jedynym dotychczas samochodem elektrycznym, którego zasięg podczas homologacji w cyklu znormalizowanym (NEDC) przekroczył 200 km
Nie trudno się domyśleć że producent dołożył dużo starań aby jak najekonomiczniej gospodarować energia baterii . Wszystko pod zgrabną nazwą „Range OptimiZEr” obejmuje go 3 zasadnicze innowacje technologiczne, z których każda przyczynia się w około jednej trzeciej do zwiększenia zasięgu ZOE:
nowej generacji system odzyskiwania energii podczas hamowania gdy zmieniamy silnik w prądnice
pompa ciepła, ograniczającej zużycie baterii na ogrzanie kabiny kierowcy , dodatkowo zastępująca tradycyjną klimatyzację
opony MICHELIN Energy TM E-V. redukujących straty energi
Za naładowanie akumulatora odpowiada opatentowany przez Renault układ ładowania dostosowuje się do mocy dostępnej w gnieździe zarówno jednofazowym, jak i trójfazowym, aż do 43 kW. Dzięki temu Renault ZOE jest w stanie naładować akumulator do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Jedyną w swoim rodzaju zaletą układu ładowania Caméléon jest także możliwość ładowania ZOE ze stacji ładowania o różnej mocy: na przykład 11 kW (około 2 godzin ładowania) albo 22 kW (naładowanie do poziom 80% w ciągu 1 godziny ładowania). Takie poziomy mocy są korzystniejsze dla utrzymania żywotności akumulatora i mają mniejszy wpływ na sieć elektroenergetyczną niż tzw. szybkie ładowanie (43 kW).
Na terenie Europy powstało dotychczas ponad 4 000 publicznych terminali ładowania o mocy 11 lub 22 kW, zwanych „terminalami przyspieszonego ładowania”. Większość terminali publicznych (tryb 3) zainstalowanych w Niemczech to terminale ładowania przyspieszonego.
Samochód wyposażono tez w zależności od wersji w kilka ciekawych gadżetów np.
Czujnik zanieczyszczenia powietrza wykrywa nagły wzrost zanieczyszczeń w powietrzu i automatycznie włącza zamknięty obieg powietrza w kabinie
Jest też np. Jonizator powietrza o podwójnym działaniu oczyszczająco-relaksującym. Funkcja oczyszczająca eliminuje bakterie, grzyby, alergeny i zarazki obecne w powietrzu kabiny. W trybie relaksującym urządzenie generuje jony ujemne w celu przywrócenia równowagi z jonami dodatnimi, obecnymi w nadmiarze w zamkniętych przestrzeniach.
Zoe ze swoim zasięgiem – do 150 km wydaje się deklarowanym autem do jazdy czysto miejskiej ale silnikiem generującym 88km z 220 NM momentu można całkiem fajnie po mieście się odpychać ( o-50km/h w 4 sek) Nie wiem jak wy ale ja bym się przejechał.
Źródło: Renault Polska
RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Moderator: Grupa Moderatorów
- kratylos
- KLUBOWICZ
- Posty: 275
- Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
- Renault: Clio III Grandtour
- Silnik: 1.2 TCe
- Lokalizacja: LODZ
- Kontakt:
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Ja nie dosyć że bym się przejechał to bym chętnie takim do pracy i na miasto pośmigał.
Ciekawe ile z tych 4.000 puntków ładowania jest w PL ala
Ciekawe ile z tych 4.000 puntków ładowania jest w PL ala
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 2207
- Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
- Renault: Megane II Grand Tour
- Silnik: 1.9 dci
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Znając realia naszego wprost kochanego kraju obawiam się że żaden. Albo może ze 2 w WarszawieSnake pisze:Ciekawe ile z tych 4.000 puntków ładowania jest w PL ala
- VoN
- administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Do pracy i na zakupy baterii Ci wystarczy
Coś kiedyś było, ze w Warszawie jest jakaś stacja.
Słyszałem, że ZOE pojawi się u nas w połowie 2014r. Ciekaw jestem jak to cenowo wygląda.
Coś kiedyś było, ze w Warszawie jest jakaś stacja.
Słyszałem, że ZOE pojawi się u nas w połowie 2014r. Ciekaw jestem jak to cenowo wygląda.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
hmmm ciężko wydać jakąś opine ale taki jakiś .. no może będzie fajny
Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Dla mnie fajny ciekawe jak w środku będzie.gigus27 pisze:hmmm ciężko wydać jakąś opine ale taki jakiś .. no może będzie fajny