RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
: środa, 20 marca 2013, 13:53
RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Zaprezentowane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku, Renault ZOE, trafiło do sprzedaży we Francji pod koniec 2012 roku, a sprzedaż na szerszą skalę rozpoczyna się marcu 2013. Wprowadzenie modelu na rynki pozostałych krajów europejskich nastąpi w ciągu 2013 i 2014 roku. Na razie nie mamy informacji kiedy będzie można przejechać się ZOE kupionym w Polskim salonie.
W Francji auto było wyceniane od 13.700 euro plus opłaty za wynajmem akumulatora od 79 EUR brutto miesięcznie dla przebiegu 12 500 km rocznie przez 3 lata). Przy zachowaniu jednak dożywotniej gwarancji na baterie
Kluczowe dla sensu użytkowania samochodu elektrycznego jest jego zasięg i dostępność i szybkość możliwości ładowania baterii tu producent mocno się starał aby pokazać że Zoe to nie tylko koncept ale użyteczne narzędzie w mieście
Producent deklaruje ze na do pełna naładowanym akumulatorze przejedziemy 100-150km a w testach Renault ZOE jest jedynym dotychczas samochodem elektrycznym, którego zasięg podczas homologacji w cyklu znormalizowanym (NEDC) przekroczył 200 km
Nie trudno się domyśleć że producent dołożył dużo starań aby jak najekonomiczniej gospodarować energia baterii . Wszystko pod zgrabną nazwą „Range OptimiZEr” obejmuje go 3 zasadnicze innowacje technologiczne, z których każda przyczynia się w około jednej trzeciej do zwiększenia zasięgu ZOE:
nowej generacji system odzyskiwania energii podczas hamowania gdy zmieniamy silnik w prądnice
pompa ciepła, ograniczającej zużycie baterii na ogrzanie kabiny kierowcy , dodatkowo zastępująca tradycyjną klimatyzację
opony MICHELIN Energy TM E-V. redukujących straty energi
Za naładowanie akumulatora odpowiada opatentowany przez Renault układ ładowania dostosowuje się do mocy dostępnej w gnieździe zarówno jednofazowym, jak i trójfazowym, aż do 43 kW. Dzięki temu Renault ZOE jest w stanie naładować akumulator do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Jedyną w swoim rodzaju zaletą układu ładowania Caméléon jest także możliwość ładowania ZOE ze stacji ładowania o różnej mocy: na przykład 11 kW (około 2 godzin ładowania) albo 22 kW (naładowanie do poziom 80% w ciągu 1 godziny ładowania). Takie poziomy mocy są korzystniejsze dla utrzymania żywotności akumulatora i mają mniejszy wpływ na sieć elektroenergetyczną niż tzw. szybkie ładowanie (43 kW).
Na terenie Europy powstało dotychczas ponad 4 000 publicznych terminali ładowania o mocy 11 lub 22 kW, zwanych „terminalami przyspieszonego ładowania”. Większość terminali publicznych (tryb 3) zainstalowanych w Niemczech to terminale ładowania przyspieszonego.
Samochód wyposażono tez w zależności od wersji w kilka ciekawych gadżetów np.
Czujnik zanieczyszczenia powietrza wykrywa nagły wzrost zanieczyszczeń w powietrzu i automatycznie włącza zamknięty obieg powietrza w kabinie
Jest też np. Jonizator powietrza o podwójnym działaniu oczyszczająco-relaksującym. Funkcja oczyszczająca eliminuje bakterie, grzyby, alergeny i zarazki obecne w powietrzu kabiny. W trybie relaksującym urządzenie generuje jony ujemne w celu przywrócenia równowagi z jonami dodatnimi, obecnymi w nadmiarze w zamkniętych przestrzeniach.
Zoe ze swoim zasięgiem – do 150 km wydaje się deklarowanym autem do jazdy czysto miejskiej ale silnikiem generującym 88km z 220 NM momentu można całkiem fajnie po mieście się odpychać ( o-50km/h w 4 sek) Nie wiem jak wy ale ja bym się przejechał.
Źródło: Renault Polska
Zaprezentowane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku, Renault ZOE, trafiło do sprzedaży we Francji pod koniec 2012 roku, a sprzedaż na szerszą skalę rozpoczyna się marcu 2013. Wprowadzenie modelu na rynki pozostałych krajów europejskich nastąpi w ciągu 2013 i 2014 roku. Na razie nie mamy informacji kiedy będzie można przejechać się ZOE kupionym w Polskim salonie.
W Francji auto było wyceniane od 13.700 euro plus opłaty za wynajmem akumulatora od 79 EUR brutto miesięcznie dla przebiegu 12 500 km rocznie przez 3 lata). Przy zachowaniu jednak dożywotniej gwarancji na baterie
Kluczowe dla sensu użytkowania samochodu elektrycznego jest jego zasięg i dostępność i szybkość możliwości ładowania baterii tu producent mocno się starał aby pokazać że Zoe to nie tylko koncept ale użyteczne narzędzie w mieście
Producent deklaruje ze na do pełna naładowanym akumulatorze przejedziemy 100-150km a w testach Renault ZOE jest jedynym dotychczas samochodem elektrycznym, którego zasięg podczas homologacji w cyklu znormalizowanym (NEDC) przekroczył 200 km
Nie trudno się domyśleć że producent dołożył dużo starań aby jak najekonomiczniej gospodarować energia baterii . Wszystko pod zgrabną nazwą „Range OptimiZEr” obejmuje go 3 zasadnicze innowacje technologiczne, z których każda przyczynia się w około jednej trzeciej do zwiększenia zasięgu ZOE:
nowej generacji system odzyskiwania energii podczas hamowania gdy zmieniamy silnik w prądnice
pompa ciepła, ograniczającej zużycie baterii na ogrzanie kabiny kierowcy , dodatkowo zastępująca tradycyjną klimatyzację
opony MICHELIN Energy TM E-V. redukujących straty energi
Za naładowanie akumulatora odpowiada opatentowany przez Renault układ ładowania dostosowuje się do mocy dostępnej w gnieździe zarówno jednofazowym, jak i trójfazowym, aż do 43 kW. Dzięki temu Renault ZOE jest w stanie naładować akumulator do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Jedyną w swoim rodzaju zaletą układu ładowania Caméléon jest także możliwość ładowania ZOE ze stacji ładowania o różnej mocy: na przykład 11 kW (około 2 godzin ładowania) albo 22 kW (naładowanie do poziom 80% w ciągu 1 godziny ładowania). Takie poziomy mocy są korzystniejsze dla utrzymania żywotności akumulatora i mają mniejszy wpływ na sieć elektroenergetyczną niż tzw. szybkie ładowanie (43 kW).
Na terenie Europy powstało dotychczas ponad 4 000 publicznych terminali ładowania o mocy 11 lub 22 kW, zwanych „terminalami przyspieszonego ładowania”. Większość terminali publicznych (tryb 3) zainstalowanych w Niemczech to terminale ładowania przyspieszonego.
Samochód wyposażono tez w zależności od wersji w kilka ciekawych gadżetów np.
Czujnik zanieczyszczenia powietrza wykrywa nagły wzrost zanieczyszczeń w powietrzu i automatycznie włącza zamknięty obieg powietrza w kabinie
Jest też np. Jonizator powietrza o podwójnym działaniu oczyszczająco-relaksującym. Funkcja oczyszczająca eliminuje bakterie, grzyby, alergeny i zarazki obecne w powietrzu kabiny. W trybie relaksującym urządzenie generuje jony ujemne w celu przywrócenia równowagi z jonami dodatnimi, obecnymi w nadmiarze w zamkniętych przestrzeniach.
Zoe ze swoim zasięgiem – do 150 km wydaje się deklarowanym autem do jazdy czysto miejskiej ale silnikiem generującym 88km z 220 NM momentu można całkiem fajnie po mieście się odpychać ( o-50km/h w 4 sek) Nie wiem jak wy ale ja bym się przejechał.
Źródło: Renault Polska