iparts></a>
<a href= francuskie

RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kratylos
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 275
Rejestracja: wtorek, 20 września 2011, 20:48
Renault: Clio III Grandtour
Silnik: 1.2 TCe
Lokalizacja: LODZ
Kontakt:

RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Post autor: kratylos »

RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja
Obrazek
Zaprezentowane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku, Renault ZOE, trafiło do sprzedaży we Francji pod koniec 2012 roku, a sprzedaż na szerszą skalę rozpoczyna się marcu 2013. Wprowadzenie modelu na rynki pozostałych krajów europejskich nastąpi w ciągu 2013 i 2014 roku. Na razie nie mamy informacji kiedy będzie można przejechać się ZOE kupionym w Polskim salonie.

W Francji auto było wyceniane od 13.700 euro plus opłaty za wynajmem akumulatora od 79 EUR brutto miesięcznie dla przebiegu 12 500 km rocznie przez 3 lata). Przy zachowaniu jednak dożywotniej gwarancji na baterie

Kluczowe dla sensu użytkowania samochodu elektrycznego jest jego zasięg i dostępność i szybkość możliwości ładowania baterii tu producent mocno się starał aby pokazać że Zoe to nie tylko koncept ale użyteczne narzędzie w mieście

Producent deklaruje ze na do pełna naładowanym akumulatorze przejedziemy 100-150km a w testach Renault ZOE jest jedynym dotychczas samochodem elektrycznym, którego zasięg podczas homologacji w cyklu znormalizowanym (NEDC) przekroczył 200 km

Nie trudno się domyśleć że producent dołożył dużo starań aby jak najekonomiczniej gospodarować energia baterii . Wszystko pod zgrabną nazwą „Range OptimiZEr” obejmuje go 3 zasadnicze innowacje technologiczne, z których każda przyczynia się w około jednej trzeciej do zwiększenia zasięgu ZOE:

nowej generacji system odzyskiwania energii podczas hamowania gdy zmieniamy silnik w prądnice
pompa ciepła, ograniczającej zużycie baterii na ogrzanie kabiny kierowcy , dodatkowo zastępująca tradycyjną klimatyzację
opony MICHELIN Energy TM E-V. redukujących straty energi

Za naładowanie akumulatora odpowiada opatentowany przez Renault układ ładowania dostosowuje się do mocy dostępnej w gnieździe zarówno jednofazowym, jak i trójfazowym, aż do 43 kW. Dzięki temu Renault ZOE jest w stanie naładować akumulator do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Jedyną w swoim rodzaju zaletą układu ładowania Caméléon jest także możliwość ładowania ZOE ze stacji ładowania o różnej mocy: na przykład 11 kW (około 2 godzin ładowania) albo 22 kW (naładowanie do poziom 80% w ciągu 1 godziny ładowania). Takie poziomy mocy są korzystniejsze dla utrzymania żywotności akumulatora i mają mniejszy wpływ na sieć elektroenergetyczną niż tzw. szybkie ładowanie (43 kW).

Na terenie Europy powstało dotychczas ponad 4 000 publicznych terminali ładowania o mocy 11 lub 22 kW, zwanych „terminalami przyspieszonego ładowania”. Większość terminali publicznych (tryb 3) zainstalowanych w Niemczech to terminale ładowania przyspieszonego.

Samochód wyposażono tez w zależności od wersji w kilka ciekawych gadżetów np.
Czujnik zanieczyszczenia powietrza wykrywa nagły wzrost zanieczyszczeń w powietrzu i automatycznie włącza zamknięty obieg powietrza w kabinie

Jest też np. Jonizator powietrza o podwójnym działaniu oczyszczająco-relaksującym. Funkcja oczyszczająca eliminuje bakterie, grzyby, alergeny i zarazki obecne w powietrzu kabiny. W trybie relaksującym urządzenie generuje jony ujemne w celu przywrócenia równowagi z jonami dodatnimi, obecnymi w nadmiarze w zamkniętych przestrzeniach.

Zoe ze swoim zasięgiem – do 150 km wydaje się deklarowanym autem do jazdy czysto miejskiej ale silnikiem generującym 88km z 220 NM momentu można całkiem fajnie po mieście się odpychać ( o-50km/h w 4 sek) Nie wiem jak wy ale ja bym się przejechał.

Źródło: Renault Polska
pozdr
Kratylos
Obrazek

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Post autor: Snake »

Ja nie dosyć że bym się przejechał to bym chętnie takim do pracy i na miasto pośmigał.
Ciekawe ile z tych 4.000 puntków ładowania jest w PL ala
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Post autor: Sidenis »

Snake pisze:Ciekawe ile z tych 4.000 puntków ładowania jest w PL ala
Znając realia naszego wprost kochanego kraju obawiam się że żaden. Albo może ze 2 w Warszawie :P
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Post autor: VoN »

Do pracy i na zakupy baterii Ci wystarczy :)

Coś kiedyś było, ze w Warszawie jest jakaś stacja.

Słyszałem, że ZOE pojawi się u nas w połowie 2014r. Ciekaw jestem jak to cenowo wygląda.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

gigus27

Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Post autor: gigus27 »

hmmm ciężko wydać jakąś opine ale taki jakiś .. no może będzie fajny

impek

Re: RENAULT ZOE początek sprzedaży poza Francja

Post autor: impek »

gigus27 pisze:hmmm ciężko wydać jakąś opine ale taki jakiś .. no może będzie fajny
Dla mnie fajny :) ciekawe jak w środku będzie.

ODPOWIEDZ