iparts></a>
<a href= francuskie

Renault w GENEWIE 2013- NOWY CAPTUR

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PikuRek
Bywalec
Bywalec
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:11
Renault: Mam wszystkie
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Serwer Klubu :)
Kontakt:

Renault w GENEWIE 2013- NOWY CAPTUR

Post autor: PikuRek »

Nowości Renault w skrócie…
Obrazek
Renault prezentuje Renault Captur - nowego crossovera, dzięki któremu żyjesz pełnią życia
Łączący styl z funkcjonalnością Renault Captur stanowi również udane połączenie tego,
co najlepsze w trzech rodzajach samochodów: vanach, SUV-ach i samochodach kompaktowych. Ma zapewnić realizację ambitnego celu Renault, jakim jest upowszechnienie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki Renault Captur rozwiązania ułatwiające codzienną eksploatację, takie jak: przesuwna, dzielona tylna kanapa, dająca możliwość zmiany konfiguracji wnętrza i multimedialna oferta obejmująca Media Nav i Renault R-Link, stają się w tym segmencie ogólnie dostępne. Dwukolorowe nadwozie, przypominający szufladę, wysuwany schowek w desce rozdzielczej Easy Life czy tapicerka na suwak dopełniają listy nowości.

Zgodnie ze swoją strategią udostępniania innowacji szerokim rzeszom użytkowników, Renault wprowadza system multimedialny Renault R-Link w gamie swoich modeli. System jest już dostępny
w ZOE, a za chwilę klienci będą mogli cieszyć się nim w Nowym Renault Clio w wersji hatchback, Grandtour i R.S. oraz, Captur i Nowym Renault Kangoo Express. Są w niego wyposażone wszystkie modele prezentowane na stoisku marki.

We wszystkich swoich nowych samochodach prezentowanych na stoisku, w tym w nowej gamie Scénic, Renault wprowadza nową stylistykę marki. W gamie Scénic pojawia się też nowy model
- Scénic Xmod - kompaktowy van w wersji crossover. Auto o wyglądzie terenowego samochodu zapewnia pełną kontrolę nad drogą i jest idealnie wyposażone na wszelkiego rodzaju wyjazdy pozwalające uciec od codzienności.

Renault pasjonuje się sportem samochodowym od 115 lat. Dostarcza silniki czterem stajniom
Formuły 1 i ma na swoim koncie 11 tytułów Mistrza Świata Konstruktorów. Swoją pasję i perfekcyjne opanowanie technologii nabyte na torze firma wykorzystała przy konstruowaniu gamy silników Energy. Obecnie gama powiększyła się o nowy silnik benzynowy, Energy TCe 130, który pojawi się
w sprzedaży w kwietniu br. w gamie Renault Mégane oraz Nowego Renault Scénic i Grand Scénic.
Sportową pasję podsyci pojawienie się Nowego Clio GT 120 EDC. Dzięki swoim modelom R.S. i GT Renault udostępnia sportowe i zarazem uniwersalne samochody licznym pasjonatom sportowej jazdy.

Oferta silników Energy i samochodów elektrycznych jest przykładem realizacji prowadzonej przez markę strategii ochrony środowiska. Ich wprowadzenie pozwoli Renault na zejście poniżej progu
120 g CO2/km.

Po wprowadzeniu 4 samochodów elektrycznych w ciągu 2 lat marka Renault, która od 1998 roku jest liderem na rynku samochodów dostawczych, zaprezentuje w ramach prapremiery Nowe Renault Kangoo Z.E. Renault odnawia ten pierwszy model w gamie Z.E., zajmujący jednocześnie pierwsze miejsce na europejskim rynku elektrycznych furgonetek. Nowa faza tego modelu wpisuje się w program całkowitego odnowienia gamy Kangoo, zapowiedziany pod koniec stycznia.

CAPTUR - MIEJSKI CROSSOVER RENAULT
Obrazek
Połączenie atrakcyjnego designu z funkcjonalnością
Renault Captur ma w sobie wszystkie geny samochodu koncepcyjnego, który miałem przyjemność zaprezentować dla zilustrowania strategii Renault w zakresie designu oraz drugiego etapu cyklu życia człowieka: „Odkrywanie świata we dwoje”. Ten pierwszy miejski crossover Renault łączy w sobie najlepsze cechy vana, SUV-a i hatchbacka. Płynnie zarysowana sylwetka auta tworzy pełne życia, siły i ciepła nadwozie. Pełen ekspresji styl auta i jego funkcjonalność zapraszają do odkrywania świata we dwoje ... lub z rodziną!
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Renault



Zaprojektowany, by wzbudzać pożądanie, praktyczny, by żyć pełnią życia

Renault Captur jest miejskim crossoverem o łagodnie zarysowanych kształtach nadwozia. To kompaktowe
(4,12 x 1,77 x 1,57 m) auto o dużych kołach (16 lub 17 cali) w bezpretensjonalny sposób wyraża swoją sportowe i rekreacyjne zacięcie. Zwiększony prześwit (200 mm) stawia go na równi z niektórymi crossoverami i autami 4x4 z wyższego segmentu. Solidne kształty Renault Captur nadają mu bardziej okazały i prestiżowy wygląd niżby wynikało z jego faktycznych wymiarów.
Obrazek
Renault Captur wyróżnia się płynną, a zarazem muskularną bryłą nadwozia. Dynamikę sylwetki auta podkreśla pochylona i wysunięta do przodu przednia szyba. Dzięki umieszczonym poziomo, dzielonym tylnym światłom otwór bagażnika jest znacznie szerszy. Dokładne spasowanie obręczy kół z wnękami nadkoli pozwoliło zminimalizować ilość wolnej przestrzeni między oponami a nadwoziem. Dzięki licznym funkcjonalnym, oryginalnym i nowoczesnym stylistycznym detalom Renault Captur podkreśla swoją wyjątkową praktyczność. Osłony dolnych części nadwozia tworzą skuteczną tarczę ochronną podczas wszelkich miejskich i pozamiejskich eskapad. Dolne krawędzie drzwi zostały tak zaprojektowane, aby pasażerowie nie brudzili się podczas wsiadania.
Obrazek
Obszerne wymiary wnętrza potęgują wrażenie przestronności kabiny. Podobnie jak jego nadwozie, również wnętrze Renault Captur jest pełne lekkości, barwne, spójne i oferujące liczne możliwości personalizacji. W przypadku dwóch pierwszych poziomów wyposażenia możliwy jest swobodny wybór między jasnym lub ciemnym wystrojem wnętrza. Motywy tkanin oferowanych w Renault Captur tapicerek umożliwiają tworzenie licznych kombinacji i kontrastów kolorystycznych. Renault Captur z klasą spełnia różnorodne oczekiwania swoich użytkowników, aby mogli w pełni korzystać z życia.

Prosta personalizacja auta, pozwalająca każdemu dostosować je do własnego stylu życia i upodobań
Renault Captur oferuje możliwość wyboru:

 dwukolorowego lakieru nadwozia, z dachem i kolorem lusterek bocznych auta odcinającymi się od pozostałych elementów nadwozia,
 wzoru obręczy kół,
 rodzaju naklejek nadwozia, jak również idących z nimi w parze pakietów tematycznych obejmujących elementy ozdobne kierownicy i wzory tapicerki dopasowane do zewnętrznych naklejek,
 jasnego lub ciemnego wystroju wnętrza,
 barwnych elementów ozdobnych wnętrza w kolorach: szarym, kości słoniowej, chromu, pomarańczowym, niebieskim lub zielonym, na obramowaniach nawiewów, środkowej konsoli, obudowach głośników oraz szufladowego schowka Easy Life, współgrających z wzorami tapicerki w tym samym kolorze,
 4 różnych tapicerek (niezdejmowanych) dla dwóch pierwszych poziomów wyposażenia i 8 tapicerek zdejmowanych do wyboru dla drugiego i trzeciego poziomu wyposażenia.
W tworzeniu własnych personalizacji pomogą klientom atrakcyjne cenowo pakiety, harmonijnie łączące wystrój nadwozia i wnętrza.
Obrazek
Renault zmienia crossovera w auto dające poczucie pełni życia

Renault od samego początku projektuje auta dające poczucie pełni życia dzięki dostępnym dla wszystkich, idącym z duchem czasu innowacjom. Renault Captur, prawdziwy, dający poczucie pełni życia crossover , udowodnił to po raz kolejny - Benoît Bochard, dyrektor gamy produktów z segmentów A i B.

Renault Captur w pomysłowy sposób upraszcza codzienne użytkowanie

Renault Captur oferuje dwie mało rozpowszechnione, lecz naprawdę cenne innowacje: objęte patentem, zdejmowane tapicerki (zależnie od wersji) oraz obszerną szufladę-schowek Easy Life, zastępującą klasyczny zamykany schowek w desce rozdzielczej. Renault Captur upowszechnia szereg atrakcyjnych i użytecznych elementów wyposażenia w segmencie B.
Obrazek
Praktyczny:
 Easy Life: pierwszy zamykany schowek w desce rozdzielczej dostępny również z miejsca kierowcy. Szuflada Easy Life, o pojemności 11 litrów jest bardziej oryginalnym i atrakcyjnym schowkiem niż standardowy, zamykany schowek w desce rozdzielczej.
 Duży bagażnik o objętości od 377 do 455 litrów i regularnym kształcie, wyjmowana, dwustronna (wykładzina tekstylna / guma) podłoga,
 Usytuowany między przednimi siedzeniami wyjmowany schowek o objętości 1,6 litra,
 Duży zamykany schowek usytuowany w górnej części deski rozdzielczej,
 Kieszenie w drzwiach mogące pomieścić butelkę o pojemności 1,5 litra,
 Dwa duże schowki usytuowane pod podłogą bagażnika, po obu stronach zestawu do pompowania opon,
 Tylna przesuwna kanapa (na długości 160 mm).

Łatwy w utrzymaniu:
 Zdejmowana i przystosowania do prania w pralkach automatycznych tapicerka. Eliminuje to konieczność czyszczenia tapicerki bądź usuwania plam w kabinie, umożliwiając równocześnie całkowite odnowienie wnętrza przy odsprzedaży auta.
 Wyjątkowo łatwo zmywalna gumowa wykładzina wyjmowanej, dwustronnej podłogi bagażnika oraz odporne na zabrudzenia obudowy przednich foteli i boczne ścianki bagażnika.
Obrazek
Zapobiegliwy:
 Oferowany w standardzie dla całej gamy bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania auta za pomocą karty Renault oraz dostępna od drugiego poziomu wyposażenia karta Renault hands free,
 Regulacja fotela kierowcy w pionie w zakresie 70 mm, pozwalająca osobom o dowolnym wzroście znaleźć wygodną pozycję za kierownicą,
 Kierunkowskazy z „autostradowym” trybem pracy, 3 mignięcia za jednym naciśnięciem dźwigni,
 Wspomaganie ruszania pod górę we wszystkich wersjach,
 Radar cofania (sygnał dźwiękowy) + kamera cofania sprzężona z systemem MEDIA NAV lub R-Link,
 Doświetlanie zakrętów: indywidualne, automatyczne włączanie każdego reflektora przeciwmgłowego w celu doświetlenia wewnętrznej strony zakrętu i poszerzenia pola widzenia dostępne od trzeciego poziomu wyposażenia,
 Powitalne, nastrojowe, pośrednie oświetlenie światłowodowe nad szufladą w desce rozdzielczej, dostępne od drugiego poziomu wyposażenia.

Renault Captur wzbogaca swoje wnętrze

Już w standardzie Renault Captur oferuje we wszystkich wersjach szereg elementów wyposażenia godnych aut z wyższego segmentu:

 Tylna, przesuwna kanapa (w zakresie 160 mm),
 Easy Life - szufladowy schowek w desce rozdzielczej,
 dwustronna wyjmowana podłoga bagażnika,
 karta Renault, zmienne wspomaganie układu kierowniczego,
 elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne,
 elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne,
 kierownica z regulacją ustawienia w pionie i poziomie,
 wspomaganie ruszania pod górę (HSA),
 ABS, wspomaganie nagłego hamowania, system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC,
 regulator-ogranicznik prędkości,
 kierunkowskazy z „autostradowym” trybem pracy,
 reflektory eliptyczne
 opony o obniżonym oporze toczenia,
 nową gamę silników Energy wyposażoną w Stop&Start

Renault Captur z silnikiem TCe 120 jest dostępny ze skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem: komfort użytkowania skrzyni automatycznej w połączeniu z oszczędnością właściwą dla skrzyni mechanicznej.

Aby podbić serca wszystkich członków rodziny, Renault Captur wyposażono w najnowocześniejsze systemy multimedialne z podwójną ofertą Renault R-Link i Media Nav oraz w wysokiej jakości system audio. Wszystkie wersje Renault Captur posiadają w standardzie 4 głośniki o dużej średnicy (165 mm) lub 4 boomery i 2 głośniki wysokotonowe w konfiguracji z R-Link. Wszystkie systemy audio w Renault Captur posiadają przełączniki sterowania pod kierownicą oraz oddzielne lub wbudowane w panel czołowy gniazda USB i Jack. Zastosowana technologia Bluetooth® umożliwia telefonowanie bez użycia rąk i bezprzewodowe słuchanie muzyki z przenośnych urządzeń audio. Radia R-Plug & Radio posiadają czytnik CD z możliwością odtwarzania plików MP3.
Obrazek
Renault Captur - najoszczędniejszy miejski crossover w swojej klasie

Jeden z najniższych w tym segmencie poziom zużycia paliwa, już od 3,7 l/100 km
Napędzany silnikami Energy, Renault Captur stawia sobie za cel zdobycie pozycji lidera w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Rekordowa oszczędność paliwa z zachowaniem wysokiego poziomu przyjemności prowadzenia.

Silniki benzynowe
 Energy TCe 90: 113 g CO2/km, 4,91 l/100 km
 TCe 120 EDC²: 1251 g CO2/km, 5,41 l/100 km
Silniki wysokoprężne
 Energy dCi 90: 951 g CO2/km, 3,71 l/100 km
 dCi 90 EDC : docelowo 104 g CO2/km, 4,13 l/100 km (dostępny w późniejszym terminie)

Crossover o masie hatchbacka

W celu obniżenia zużycia paliwa, w Renault Captur zastosowano szereg najnowszych rozwiązań w zakresie obniżania masy, poprawy aerodynamiki i ogumienia. Jego masa jest porównywalna z Clio III, pomimo większych rozmiarów i większej liczby systemów podwyższających poziom komfortu i bezpieczeństwa. Sterowane przepustnice chłodnicy (montowana zależnie od wersji i kraju) automatycznie zamykają przepływ powietrza na rzecz poprawy aerodynamiki w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na chłodzenie silnika. Zamontowane na spodzie nadwozia osłony ukierunkowują przepływ powietrza, poprawiając aerodynamikę pojazdu. Zastosowane opony
o bardzo niskich oporach toczenia pozwalają dodatkowo obniżyć zużycie nawet o 3%.

Lider wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu

Materiały pochodzące z recyklingu stanowią 16% masy tworzyw wykorzystywanych w produkcji Renault Captur. To pierwszy taki wynik Renault i jeden z najlepszych na rynku motoryzacyjnym.

Starannie dopracowana, stworzona na lata konstrukcja

Auto zbudowane na sprawdzonej płycie podłogowej B
Wyróżniająca się bogatym know-how w zakresie konstrukcji nadwozi firma Renault od zawsze dawała dowody swojej śmiałości w tworzeniu nowych rozwiązań. Kompaktowy z zewnątrz, przestronny i oferujący liczne możliwości aranżacji wewnątrz, Renault Captur po raz kolejny łamie ustalony podział na segmenty.
Jest to konstrukcja na bazie płyty podłogowej B, której zalet pod względem komfortu, przestronności, zachowania na drodze i niezawodności nie trzeba udowadniać. Renault Captur posiada układ przeniesienia napędu przejęty z Nowego Clio. Auto ma poszerzony rozstaw kół i zwiększony rozstaw osi.

Produkowany w dysponującym bogatym know-how zakładzie w Valladolid

Zakład w Valladolid podjął wyzwanie, jakim jest produkcja Renault Captur, między innymi ze względu na dwukolorowe nadwozie. Wprowadzono procedurę i techniki szybkiego i skutecznego maskowania elementów, aby móc sprostać spodziewanej znacznej proporcji zamówień na dwubarwne nadwozie.


Poczucie bezpieczeństwa: 100 % wersji wyposażonych we wspomaganie ruszania pod górę i w system zapobiegania wywróceniu się pojazdu

Renault Captur celuje w najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego i jest odpowiednio wyposażony.
 Ochrona dorosłych pasażerów: wzmocniona konstrukcja nadwozia, czołowe poduszki powietrzne o większej skuteczności działania, poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową, czujniki nacisku wykrywające moment zderzenia, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia (na przednich siedzeniach), zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego, ograniczniki napięcia pasów (na bocznych tylnych siedzeniach), system zapobiegania zjawisku nurkowania na przednich siedzeniach.
 Ochrona dzieci: Trzy miejsca wyposażone w 3-punktowe mocowania fotelików dziecięcych Isofix (1 z przodu i 2 na tylnych bocznych siedzeniach) i 3 homologowane możliwości mocowania pasami.
 Ochrona pieszych: projekt stylistyczny auta od początku uwzględniał potrzeby zmniejszenia ewentualnych obrażeń w razie zderzenia, zwłaszcza jeśli chodzi o nogi, biodra i głowę.

Renault Captur charakteryzuje się zachowaniem na drodze świadczącym o bogatym know-how i wysokich wymaganiach Renault: pewnym trzymaniem się drogi, właściwościami jezdnymi i komfortem prowadzenia na najwyższym poziomie w tym segmencie.

Aby z miejsca dać kierowcom poczucie bezpieczeństwa, wszystkie wersje Renault Captur będą posiadały:
 ESC z systemem zapobiegania wywróceniu się auta (Roll Movement Intervention), korygującym tor jazdy
w skrajnych sytuacjach, w których mogłoby dojść do nadmiernego bocznego przechyłu auta. Wykorzystuje on moduł elektroniczny ESC do indywidualnego przyhamowania poszczególnych kół.
 Wspomaganie ruszania pod górę, zapobiegające cofnięciu się auta w chwili zwolnienia pedału hamulca poprzez chwilowe unieruchomienie pojazdu.
 Układ hamulcowy z funkcją zapobiegania blokowaniu kół ABS, wspomaganie nagłego hamowania
i siedmioczujnikowy układ zapobiegania poślizgowi kół ESC najnowszej generacji.


Źródło: Renault Polska

ODPOWIEDZ