iparts></a>
<a href= francuskie

5 gwiazdek EURO NCAP dla Renautl ZOE

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PikuRek
Bywalec
Bywalec
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:11
Renault: Mam wszystkie
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Serwer Klubu :)
Kontakt:

5 gwiazdek EURO NCAP dla Renautl ZOE

Post autor: PikuRek »

5 GWIAZDEK EURO NCAP DLA RENAULT ZOE:SAMOCHODY Z.E. RÓWNIEŻ REPREZENTUJĄ NAJWYŻSZY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA
Obrazek
Renault ZOE uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Ocena ta, wystawiona zgodnie z zaostrzonymi od stycznia 2013 r. zasadami, po raz kolejny potwierdza doskonałe umiejętności Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego.

Uzyskana łączna ocena Renault ZOE – 82% – plasuje je w ścisłej czołówce tego segmentu. Warto podkreślić, że model ten uzyskał najlepszą ocenę w tym segmencie za ochronę pieszych w przypadku zderzenia.

Niezależnie od tej oceny wyrażającej uznanie dla know-how marki, Renault ZOE promuje rozwiązanie Fix4sure i wyróżnia się dynamicznym i bezpiecznym zachowaniem na drodze dzięki precyzyjnie i szybko reagującemu układowi jezdnemu.

Model jest również wyposażony w Z.E. Voice, umożliwiający spokojną
i bezstresową jazdę na terenie zabudowanym: auto emituje na zewnątrz dźwięk ostrzegający pieszych o nadjeżdżaniu pojazdu i pozwalający ocenić prędkość na podstawie jego częstotliwości.
Renault ZOE jest więc prawdziwym samochodem, jak najbardziej porównywalnym z samochodami z silnikami spalinowymi.




Systematyczne dążenie do zapewnienia optymalnej ochrony wszystkich pasażerów

Renault ZOE zostało zaprojektowane na płycie podłogowej Nowego Clio, więc siłą rzeczy musiało reprezentować ten sam poziom bezpieczeństwa biernego. Firma Renault opracowała szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów, zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu, tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie.


Kryterium ochrony dorosłych użytkowników auta


W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Renault ZOE są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych o doskonałych parametrach działania, poduszek wbudowanych w oparcie foteli oraz pasów bezpieczeństwa wyposażonych w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN.

Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone w ogranicznik napięcia.

Technologia Fix4sure, opracowana z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania Renault, umożliwia zapobieganie tzw. nurkowaniu (polegającemu na zsunięciu się pasażera pod pasem bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego). W połączeniu z nisko umieszczonymi klamrami pasów bezpieczeństwa i poduszkami wbudowanymi w oparcia foteli przednich, skutecznie chroni wszystkich użytkowników Renault ZOE dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu konstrukcji siedzenia.

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, będące jedną z głównych przyczyn zgonów w wypadkach (strefa bardzo słabej ochrony), co dało spektakularne wyniki, zapewniające Renault ZOE maksymalną ocenę 8 punktów na 8 możliwych.
W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Renault ZOE zostało wyposażone w układ 2 czujników umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą głowę i klatkę piersiową).

Wyniki te w połączeniu z wynikami uzyskami w testach zderzenia ze słupem
i uderzenia w tył pojazdu pozwoliły Renault ZOE uzyskać 32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia – jest to jeden z najlepszych wyników w segmencie małych samochodów.


Kryterium ochrony dzieci

Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu, jak
i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci w Renault ZOE plasuje auto wśród najlepszych modeli w segmencie B – Renault ZOE uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych i to pomimo zaostrzenia kryteriów.


Renault ZOE w czołówce segmentu pod względem ochrony pieszych


Przód Renault ZOE został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Zderzak nie ma ostrych kształtów, a strefa wokół dolnej części przedniej szyby (tradycyjnie bardzo sztywna) umożliwia zmniejszenie ryzyka obrażeń. Maska została podwyższona, aby zapewnić możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z górną częścią silnika. Z oceną
24 punktów na 36 możliwych Renault ZOE może się również poszczycić najlepszym wynikiem w tym segmencie za zderzenie z pieszym.


Bezpieczeństwo „zakodowane w genach” plus odpowiednie wyposażenie

Renault ZOE jest w standardzie wyposażone w regulator-ogranicznik prędkości
z sygnałem dźwiękowym, kontrolki i sygnały dźwiękowe informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać ocenę 8 punktów według nowych, zaostrzonych kryteriów.


Pragmatyczne podejście i zaangażowanie w podnoszenie bezpieczeństwa


W swoich pracach koncern Renault opiera się na badaniach wypadków drogowych
i rzeczywistego bezpieczeństwa. Oferuje samochody dostosowane do tego, co rzeczywiście dzieje się na drodze. Wiele elementów wyposażenia jest dostępnych
w standardzie już w podstawowej wersji. W związku z tym priorytetowe znaczenie mają technologie, które pozwalają najskuteczniej zapobiegać wypadkom, korygować nieoczekiwane sytuacje podczas jazdy i chronić pasażerów w razie zderzenia. Renault stosuje kompleksowe podejście do tej kwestii, którego nie można sprowadzić do określonego elementu wyposażenia czy technologii. Z biegiem lat koncern Renault zdobył pozycję lidera pod względem bezpieczeństwa samochodowego, o czym świadczą m.in. wyniki uzyskiwane w rankingach prowadzonych przez media.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, wysoka jakość układu jezdnego w połączeniu z precyzyjnym modelem cyfrowym, dostosowującym się do dynamiki pojazdu, pozwala bezbłędnie wykrywać sytuacje awaryjne. Montowane w standardzie układy ABS i ESC są jeszcze skuteczniejsze i charakteryzują się precyzyjnie dobranym momentem zadziałania, co pozwala uniknąć gwałtownych szarpnięć. Za wspomaganie nagłego hamowania odpowiedzialny jest zespół złożony z modułu elektronicznego i bloku hydraulicznego.

Starannie dopracowana ergonomia pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu auta. W celu zapewnienia wyższego komfortu obsługi poprawiono czytelność informacji – są one obecnie lepiej widoczne i jasne.

Renault ZOE posiada nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie: nawigację
i sterowanie wybranymi funkcjami za pomocą poleceń głosowych w wersjach wyposażonych w multimedialny system R-Link oraz automatyzację pewnych czynności, takich jak włączenie świateł, uruchamianie wycieraczek czy wspomaganie parkowania tyłem, a w przypadku niektórych wersji również kamery cofania. Wszystkie wersje ZOE są wyposażone w telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth®.

Z.E. Voice jest słyszalny przy prędkościach od 1 do 30 km/h. Po zatrzymaniu samochód jest idealnie cichy. Dźwięk został specjalnie zaprojektowany i jest charakterystyczny dla stylu ZOE. Został opracowany we współpracy z zespołem percepcji i projektowania dźwięków instytutu IRCAM (Instytut ds. Badań i Koordynacji Akustycznej/Muzycznej). Kierowca ma możliwość wyboru jednego spośród 3 różnych dźwięków: „Pure”, „Glam” i „Sport” oraz ich wyłączenia pojedynczym wciśnięciem wyłącznika. Dźwięk uruchamia się automatycznie po włączeniu zasilania
w samochodzie.

Modele Renault, które uzyskały ocenę 5 gwiazdek Euro NCAP

Laguna II 5 gwiazdek (2001)
Vel Satis 5 gwiazdek (2002)
Mégane II 5 gwiazdek (2002)
Espace IV 5 gwiazdek (2003)
Scénic II pierwszy samochód z tego segmentu, który zdobył 5 gwiazdek (2003)
Modus pierwszy samochód z tego segmentu, który zdobył 5 gwiazdek (2004)
Mégane Coupé Cabriolet 5 gwiazdek (2004)
Clio III 5 gwiazdek (2005)
Nowa Laguna 5 gwiazdek (2008)
Koleos 5 gwiazdek (2008)
Nowe Mégane 5 gwiazdek (2008) - najlepszy wynik, jaki kiedykolwiek został uzyskany
we wszystkich segmentach
Nowy Scénic 5 gwiazdek (ogólna ocena - 2009)
Nowe Renault Clio 5 gwiazdek (ogólna ocena - 2012)
ZOE 5 gwiazdek (ogólna ocena - 2013)

Źródło Renault Polska

ODPOWIEDZ