iparts></a>
<a href= francuskie

[wydzielone] - z renotechu - dyskusja o pseudoksenonach

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Śmigiel

[wydzielone] - z renotechu - dyskusja o pseudoksenonach

Post autor: Śmigiel »


Z racji ze zrobiła sie dyskusja o tym "która gazeta wie lepiej" wydzielam cześć do swobodnej dyskusji ;)
G-Boy



onej pisze:silniczek od samopoziomowania.
To w zasadzie możemy sobie wsadzić w buty. Większość koncernów "silniczki samopoziomujące" stosuje tylko po to by wraz z obciążeniem tylnej części pojazdu (3 worki kartofli, dwie pietruszki i jeden pomidor) zmieniała się wysokość wiązki światła z przedniego reflektora. Oznacza to, że jeżeli mamy załadowany kufer, to lampa obniża światła coby nie wyły po oczach jadącym z naprzeciwka. Żaden policjant nie udowodni Ci, że nie posiadasz takiego silniczka bo nie będzie Ci zaglądał na wahacze, czy coś tam jest czy nie. Mało tego, przykład opla omegi B (wiem bo mam dwie obie z ksenonami, jedna na d2s a druga hid + soczewa hella). W momencie włączania świateł mijania, silniczki zaczynają pracę (nie doszedłem do tego - po co), po chwili przestają - a policja się na to łapie. Spryskiwacze? Ależ owszem, co to za kłopot - wystarczy chcieć i mieć pieniążki. Problemem jest ustawienie lamp aby świeciły jak trzeba, tanie podróbki typu tyc czy depo nie dają nam takiej samej możliwości ustawienia wysokości oraz kąta świecenia jak np valeo czy hella.

Instalacje ksenon + soczewy - do wykonania, ale z głową panowie - nie róbmy popeliny bo to więcej kłopotów niż korzyści.
Ostatnio zmieniony niedziela, 23 listopada 2008, 21:34 przez Śmigiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Post autor: witman »

Miałem xenony 4300K w Sceniku I 2002r. i było wszystko OK. Świecą do dziś. Temperatura pracy palników xenonowych jest napewno niższa niż zwykłych żarówek 55W. Na dowód tego mogę przytoczyć fakt z własnych doświadczeń, a mianowicie taki, że jak miałem żarówki H7 55W to okrasach zimowych śnieg zbierający się na lampach w czasie postoju po włączeniu świateł szybko topniał i lampa była po chwili czysta.
Po zaistalowaniu xenonów trzeba było długo,długo czekać aż śnieg z lampy stopnieje. Ponadto w zwykła żarówka to jedna wielka grzałka pobierająca aż 55W z czego większość i idzie w energię cieplną a nie w światło.Palnik xenonowy i przetwornica pobiera ok. 25-28W
Co do xenonów prawdą jest że żle dobrane i źle zamontowane oślepiają innych co może doprowadzić do kolizji !!!
W lampach takich jak w Sceniku I czy Lagunie gdzie szkła są gładkie nie ma problemów z oślepianiem pod warunkiem że będzie palnik xenonowy typu D2R (na bańce palnika jest charkterystyczny srebrny odbłyśnik kierujący światło w odpowiednim kierunku) a w palnikach D2S tego nie ma i oślepał będzie innych kierowców.
Warto zaznaczyć jeszcze, że xenony nie lubią częstego włąnczania, gdyż skraca to żywotność palnika i przetwornicy.Warto zrobić sobie światła do jazdy w dzień. Tak jak jest to świetnie zrobione w nowszych autkach typu AUDI,BMW,VOLVO gdzie oprócz xenonów są światła do jazdy w dzień i zrobione są na żarówkach od świateł drogowych (długich) świecących ze zmniejszoną mocą o 60%.
Zamontowałem sobie taki patent, a można o nim poczytać pod tym linkiem

http://www.moto.allegro.pl/show_user_au ... id=8921379

A i jeszcze jedno ... nie zakładajcie palników xenonowych o temp. światła powyżej 6500K, gdyż świecą one na niebiesko a barwa niebieska światła jest przeznaczona dla pojazdów uprzywilejowanych !
Słyszłem że policja potrafi zatrzymać takiego delikwenta i zabrać mu autko na parking policyjny do wyjaśnienia sprawy - wzwiąsku z podejrzeniem o podszywanie się pod pojazd uprzywilejowany :)
ENDE
witman

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

A i jeszcze jedno ... nie zakładajcie palników xenonowych o temp. światła powyżej 6500K, gdyż świecą one na niebiesko a barwa niebieska światła jest przeznaczona dla pojazdów uprzywilejowanych
Słyszłem że potrafi zatrzymać takiego delikwenta i zabrać mu autko na parking policyjny do wyjaśnienia sprawy - wzwiąsku z podejrzeniem o podszywanie się pod pojazd uprzywilejowany
ENDE


Zalezy od regionu...u mnie 8000k sa uwazane za swiatlo biale :D
a i jeszcze jedno co do reflektorow... te co chcialbym zamontowac maja gladkie szkla i soczewki czyli nie powinno innych oslepiac czyli swiatlo bedzie bardziej skupione na drodze... chyba :)


PS. Ogolnie taka instalacja to dobra sprawa... tylko z gladkimi kloszami :D
Pozdrawiam
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Post autor: witman »

Przy soczewkach nie ma problemów, świeci idealnie i nie oślepia innych.Mam zamontowane obecnie w Sceniku II i jest super. A tak na marginesie to trenowałem kiedyś palniki 8000K w starym Sceniku I i nie podobało mi się ich świecenie.Miałem wrażenie że jest dużo mniej światła więc wróciłem do 4500K (białe). Obecnie mam 6000K i jest też jest OK. Pozdrawiam.
witman

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

No bo te 8000k bardziej niebieskie i zludzenie jest takie ze swiatlo jest slabsze... ale to kwestia przyzwyczajenia i gustu...
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

za niebieskie podchodzi bardziej pod szare jak białe, dlatego mniej na drodze widać ... ostatnio jechałem ze znajomym UNO z przeróbką na xenony (go to chyba nie rusza, że ślepi innych - co widać :/) ... nie pytałem już jaką ma barwę, ale jak dla mnie światło było właśnie za niebieskie i słabo oświetlało drogę. Śmiem twierdzić, że to wręcz niebezpieczne ...
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

onej

Post autor: onej »

znalazłem fajny artykuł w ostatnim auto świecie dotyczący xenonów montowanych samodzielnie( przytoczę samo podsumowanie ):

"W praktyce takie "kesnony" do samodzielnego montażu rzeczywiście poprawiają widoczność, za to inn uczestnicy ruchu są przez nie wyjąkowo silnie oślepiani. Stosowanie ich jest nielegalne - grozi za to mandat. Jeśli w wyniku oślepienia przez takie reflektory dojdzie do wypadku, sprawca musi się liczyć nawet z odpowiedzialnością karną.
Lampy ksenonowe mogą być montowane jedynie w homologowanych do nich reflektorach, wyposażonych w układy samopoziomowania i zmywacze ciśnieniowe. Dlatego kosztują nie klikaset, ale kilka tysięcy złotych."

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

z jednej strony trochę prawdy, z drugiej osobiście mam dystans do Auto Bilda i jego przekonań :P
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

onej

Post autor: onej »

no ale niestety coś wtym musi być, że ksenony normalnie montowane kosztują klika tys, a takie można kupić za grosze.
To tak samo jak z chińskimi oponami i innymi wieloma rzeczami.
A mandat można za nie dostać i ostatnio kumpel dostał i mało co dowodu nie stracił. Teraz wrócił do standardowych i woli nie ryzykować.

G-Boy

Post autor: G-Boy »

onej pisze:W praktyce takie "kesnony" do samodzielnego montażu rzeczywiście poprawiają widoczność, za to inn uczestnicy ruchu są przez nie wyjąkowo silnie oślepiani. Stosowanie ich jest nielegalne - grozi za to mandat.
Bierz poprawke ze AS bardzo czesto ma przedruki i tlumaczenia z niemieckiej wersji tej gazety - a to oznacza ze "mandat" wg niemcow dostaniesz nawet za zalozenie innych niz wbite w dowod rej felgi i opony.

Niemniej - takich xenonowcow...ktorzy nieraz juz mi dawali po oczach - zaje..tj..skopalbym na miejscu :P Nie mam zastrzezen jesli nie oslepiaja. Tylko powiedzcie - warta jest zachodu ta zabawa w przerabianie? Przeciez starczy jak cos zatrzymac sie na jednej z licznych stacji i umyc swiatelka i jechac dalej..Mam wrazenie ze te cale pseudoksenony to pozostalosc czasow kiedy po drogach jezdzily glownie trabanty i maluchy... Nie powiedzialbym zeby auta z obecnego pokolenia technologi wymagaly takich przerobek i wymieniania zwyklych zarowek na wynalazki zwane "xenonami"... A jak kto jest slepy to niech wlozy okularki :P roll driver

vojtek

Post autor: vojtek »

Zamontowałem sobie taki patent, a można o nim poczytać pod tym linkiem.
Mam pytanie, czy takie urządzenie zminiejszające pobór mocy świateł można także zastoswac do bixenonów? Jeśli dodatkowa żarówka to jak to zainstalować? Z góry dziękuję za pomoc. kwiat

dareczek730

Post autor: dareczek730 »

Link nie działa !!!

ODPOWIEDZ