Masa do masy auta, a żółty pod "+" postojówek.
Z "+" zasilania musisz podpiąć się tam gdzie jest plus po włożeniu karty. Tak jak pisałem, najlepiej pod niepodłączoną kostkę przy zbiorniku wspomagania. Po wyłączeniu silnika, napięcie w tym miejscu jest jeszcze przez jakiś czas, więc światła jeszcze chwilę świecą.
Wg. przepisów dzienne mają gasnąc po włączeniu postojówek, mijania i drogowych.
Przekręcasz dwa razy szybko włącznik świateł w pozycję świateł postojowych i na wyświetlaczu pojawia się:
Jak coś to pisz na gg,
DayLight - Jakie wybrać ?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
Światełka zamontowane, wszystko bez problemu oprócz znalezienia + po zapłonie. Jak by ktoś montował w scenicu to + po zapłonie można znaleźć przy bezpiecznikach w komorze silnika (brązowa wtyczka, 11-ty kabelek koloru żółtego).
Przy okazji w scenicu gdy przekręcimy 2 razy włącznik świateł na pozycyjne uruchamiamy podświetlenie drogi do domu na 30, 60, 90, lub 120 sekund po zamknięciu auta.
Przy okazji w scenicu gdy przekręcimy 2 razy włącznik świateł na pozycyjne uruchamiamy podświetlenie drogi do domu na 30, 60, 90, lub 120 sekund po zamknięciu auta.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
Ciekawy jestem jak tą funkcję uruchamia się w lagunie.rosin pisze:Przy okazji w scenicu gdy przekręcimy 2 razy włącznik świateł na pozycyjne uruchamiamy podświetlenie drogi do domu na 30, 60, 90, lub 120 sekund po zamknięciu auta.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
poniżej instrukcja z meganki - może u ciebie zadziała.
I - AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE ŚWIATEŁ NA
POSTOJU (FUNKCJA "PRZEDŁUŻONE DZIAŁANIE
OŚWIETLENIA")
Pojazdy mogą być wyposażone, zależnie od wersji, w
funkcję automatycznego włączania świateł mijania (silnik
wyłączony), co pozwala oświetlić strefę przed pojazdem.
Funkcja ta jest aktywna wyłącznie przy wyłączonym
zapłonie, z dźwignią oświetlenia w pozycji neutralnej,
zgaszonymi światłami i działa w przedziałach czasu
wynoszących 30 sekund (maksimum 2 minuty).
Włączanie
Włączanie funkcji odbywa się za pomocą dźwigni
zespolonej :
- wyłączyć zapłon,
- dwukrotnie dać sygnał świateł drogowych za pomocą
dźwigni,
- światła mijania są zasilane przez 30 sekund.
Uwaga:
Każdorazowe zapalenie ś wiateł drogowych
dźwignią przedłuży włączenie czasowe o 30
sekund (maksymalnie 2 minuty).
Włączenie świateł pozycyjnych lub zapłonu powoduje
wyłączenie funkcji.
I - AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE ŚWIATEŁ NA
POSTOJU (FUNKCJA "PRZEDŁUŻONE DZIAŁANIE
OŚWIETLENIA")
Pojazdy mogą być wyposażone, zależnie od wersji, w
funkcję automatycznego włączania świateł mijania (silnik
wyłączony), co pozwala oświetlić strefę przed pojazdem.
Funkcja ta jest aktywna wyłącznie przy wyłączonym
zapłonie, z dźwignią oświetlenia w pozycji neutralnej,
zgaszonymi światłami i działa w przedziałach czasu
wynoszących 30 sekund (maksimum 2 minuty).
Włączanie
Włączanie funkcji odbywa się za pomocą dźwigni
zespolonej :
- wyłączyć zapłon,
- dwukrotnie dać sygnał świateł drogowych za pomocą
dźwigni,
- światła mijania są zasilane przez 30 sekund.
Uwaga:
Każdorazowe zapalenie ś wiateł drogowych
dźwignią przedłuży włączenie czasowe o 30
sekund (maksymalnie 2 minuty).
Włączenie świateł pozycyjnych lub zapłonu powoduje
wyłączenie funkcji.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
Rzeczywiście..przypomniałem sobie, że kiedyś przypadkiem włączyłem drogowe przy wyłączonym zapłonie i zapaliły się mijania. Myślałem jednak, że jest jakiś inny sposób na "aktywowanie" follow me home i działa za każdym razem po zgaszeniu auta. A jednak jest to funkcja "na żądanie". Na karcie też mam przycisk, który włącza światła mijania.
Obecnie tą funkcję po wyłączeniu zapłonu realizują DRL, a z fabrycznego FMH nie korzystam, bo szkoda przetwornic i żarników.
Dzięki za wyjaśnienie
Obecnie tą funkcję po wyłączeniu zapłonu realizują DRL, a z fabrycznego FMH nie korzystam, bo szkoda przetwornic i żarników.
Dzięki za wyjaśnienie
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- brejq
- Oklejony
- Posty: 423
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 23:59
- Renault: Clio 2
- Silnik: 2.0 16v
- Lokalizacja: Łódź
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
Odgrzebię
Ktoś montował DL w miejsce halogenów, np Clio 2? Laguna 1 i Megane 1 chyba takie same mają halogeny. Anyone?
Ktoś montował DL w miejsce halogenów, np Clio 2? Laguna 1 i Megane 1 chyba takie same mają halogeny. Anyone?
Było: Łada Oka 0.7l; Renault Clio 2 ph1 1.2 8v; Renault Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
Bede instalowe u siebie DRL...
I zastanawia mnie czy ten plus (gruby zolty z pomaranczowym paskiem) w skrzynce przekaznikowej w komorze silnika, to jest od zasilania wszelkich rzeczy po przekreceniu kluczyka (nie odpaleniu silnika) czy to jest np. zasilanie oświetlenia kabiny, czy sama zapalniczka itp... itd?
Zdaza mi sie uzywac przyciemniania oswietlenia kabiny i nie chcilbym aby to mialo wplyw na DRL. Dlatego najchetniej podlaczylbym sie pod zapalniczke, ale bez ciagniecia kabla az do kabiny.
W opisie w/w skrzynki sa az 3 bezpieczniki do zasilania kabiny (wszystkie 3 sa tez i u mnie w skrzynce).
Moze tu jest kwestia, ktory do czego?
Opis serwisowy niestety nie wyjasnia detali.
Druga rzecz to czy w skrzynce jest kabel od swiatel mijania?
Nie chce skracac orginalnego kabla od DRL aby sie podlaczyc bezposrednio przy zarówkach.
Czy ktos z szanownego grona umie pomoc?
Dzieki z gory
I zastanawia mnie czy ten plus (gruby zolty z pomaranczowym paskiem) w skrzynce przekaznikowej w komorze silnika, to jest od zasilania wszelkich rzeczy po przekreceniu kluczyka (nie odpaleniu silnika) czy to jest np. zasilanie oświetlenia kabiny, czy sama zapalniczka itp... itd?
Zdaza mi sie uzywac przyciemniania oswietlenia kabiny i nie chcilbym aby to mialo wplyw na DRL. Dlatego najchetniej podlaczylbym sie pod zapalniczke, ale bez ciagniecia kabla az do kabiny.
W opisie w/w skrzynki sa az 3 bezpieczniki do zasilania kabiny (wszystkie 3 sa tez i u mnie w skrzynce).
Moze tu jest kwestia, ktory do czego?
Opis serwisowy niestety nie wyjasnia detali.
Druga rzecz to czy w skrzynce jest kabel od swiatel mijania?
Nie chce skracac orginalnego kabla od DRL aby sie podlaczyc bezposrednio przy zarówkach.
Czy ktos z szanownego grona umie pomoc?
Dzieki z gory
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
Nr przewodów są z góry na dół.
Złącze PPH2 (brązowe)
Ścieżka Przeznaczenie
1 Sterowanie zabezpieczone duż ą
prędkością działania przednich wycieraczek
2 Sterowanie zabezpieczone mał ą
prędkością działania przednich wycieraczek
3 Masa elektroniczna
4 Zasilanie zabezpieczone dla prawego
światła mijania
5 Zasilanie pompy paliwa
6 Zasilanie zabezpieczone dla lewego
światła pozycyjnego
7 Zasilanie zabezpieczone dla prawego
światła pozycyjnego
8 + po zapłonie zabezpieczony dla blokady
kolumny kierownicy przy styku
normalnie zamkniętym
9 Zasilanie zabezpieczone dla światła
wstecznego biegu
10 Zasilanie (+ po zapłonie) zabezpieczony
modułów elektronicznych
poduszki powietrznej i elektrycznego
wspomagania kierownicy
11 + po zapłonie zabezpieczony (kabina)
12 Nie używana
Tak jest w opisie Osprzęt elektryczny Scenic II. Książka ta dostępna jest na serwerze.
Złącze PPH2 (brązowe)
Ścieżka Przeznaczenie
1 Sterowanie zabezpieczone duż ą
prędkością działania przednich wycieraczek
2 Sterowanie zabezpieczone mał ą
prędkością działania przednich wycieraczek
3 Masa elektroniczna
4 Zasilanie zabezpieczone dla prawego
światła mijania
5 Zasilanie pompy paliwa
6 Zasilanie zabezpieczone dla lewego
światła pozycyjnego
7 Zasilanie zabezpieczone dla prawego
światła pozycyjnego
8 + po zapłonie zabezpieczony dla blokady
kolumny kierownicy przy styku
normalnie zamkniętym
9 Zasilanie zabezpieczone dla światła
wstecznego biegu
10 Zasilanie (+ po zapłonie) zabezpieczony
modułów elektronicznych
poduszki powietrznej i elektrycznego
wspomagania kierownicy
11 + po zapłonie zabezpieczony (kabina)
12 Nie używana
Tak jest w opisie Osprzęt elektryczny Scenic II. Książka ta dostępna jest na serwerze.
Re: DayLight - Jakie wybrać ?
No nie za bardzo to mi pomoze w Scenic'u z 2002... Wtedy byly produkowane tylko version I phase II. Scenic II jest od 2003.
Ktos wie to w Scenicu I ph II?
PS
Nie korzystam z urzadzen obslugujacych jezyk Polski, wiec sorki za brak ogonkow.
Ktos wie to w Scenicu I ph II?
PS
Nie korzystam z urzadzen obslugujacych jezyk Polski, wiec sorki za brak ogonkow.