[Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 16
- Rejestracja: środa, 30 grudnia 2009, 07:56
- Renault: Renault Scenic
- Silnik: 2.0dci
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
[Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Witam!
Mam Scenica z 2006 r 2.0 DCI i myślę o podrasowaniu go trochę, choć ma 150 kucyków to z czasem mi się oswoiły i już nie robią takiego wrażenia jak na początku naszej znajomości. Co byście mi proponowali, myślę o chiptuningu silnika, kumpel podniósł moc swojej Laguny 2.2 DCi ze 150 na około 180 KM i jest zadowolony.Stosunkowo nieduży wydatek a rezultat widoczny.
Co o tym myślicie, czy ktoś próbował już tego, jak to może wpłynąć na silnik i elektronikę. Myślę tu o profesjonalnym fachowcu a nie amatorze tak aby nie narobić sobie kłopotów. driver
Mam Scenica z 2006 r 2.0 DCI i myślę o podrasowaniu go trochę, choć ma 150 kucyków to z czasem mi się oswoiły i już nie robią takiego wrażenia jak na początku naszej znajomości. Co byście mi proponowali, myślę o chiptuningu silnika, kumpel podniósł moc swojej Laguny 2.2 DCi ze 150 na około 180 KM i jest zadowolony.Stosunkowo nieduży wydatek a rezultat widoczny.
Co o tym myślicie, czy ktoś próbował już tego, jak to może wpłynąć na silnik i elektronikę. Myślę tu o profesjonalnym fachowcu a nie amatorze tak aby nie narobić sobie kłopotów. driver
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 183
- Rejestracja: czwartek, 9 lipca 2009, 15:33
- Renault: Magane
- Silnik: 2.0 8V
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
ja na zakladzie ostatnio tzn moj elektromechanik zabral do chipowania szczeniaka ale z silnikiem 1,9 dci i wyciagnal z niego około 40 KM ( nie sprawdzane na hamowni ) po 3 tyg mialem przyjemnosc jezdzic tym szczeniaczkiem i co ......... oczywiscie przyspieszenie rewelacja wciska w fotel ale... zawieszenie na zakretach moim zdaniem nie wyrabia pasowaloby usztywnic , sprzeglo hmmm nie wiem jakie bylo przed chipem ale nadmiar mocy niestety zle wplynal na to sprzeglo wiec wymienilismy ..... nowe - przy ostrym paleniu gumy tez zaczelo lekko slizgac. jutro sie podpytam ile kosztowalby chip u mojego elektromechanika - przynajmniej bedziesz mial przyblizony koszt takiej zabawy
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Trochę odgrzeję temat. Dzisiaj odbieram boxa. Tym razem tak go podkręcę. W poprzednim miałem normalny program vtech z hamowniami itp. Przelatał 70kkm. W automacie. Nic się nie działo. Box jest tańszy, prostszy... zobaczmy. Silnik taki jak u kolego w sceniku.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
To czekamy na efekty i wykres z hamowni. Jaki koszt box-a?
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Hamowni nie będę robił. Chyba, że coś nie tak będzie z wrażeniem. Box kosztuje 650zł. Z różnymi nastawami, domyślny - 75% max przyrostu. Poprzednio ze 130 vtech zrobił 152 i z 304 Nm - 341 (hamownia była 2 razy). Efekt był widoczny "gołymi plecami". I nie robiony na max.
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Będzie szedł jak rakieta i koledze się spodoba ... a później silniczek papa. Jestem zdania Shymka - virus jest niebo lepszy i bezpieczniejszy jak box, a hamownia raczej wymagana.
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Jestem człowiek spokojny. Nie katuję aut. Czasem jednak w trasie trzeba depnąć. I tylko temu ma służyć boxik. Wiem dobrze, że wirus to wirus. Ale "obtaniłem". A czy będzie lepiej szedł niż idzie teraz to chyba każdy z Was by rozpoznał na swoim aucie. A hamownia... gdybym miał zamiar reklamować, zwracać czy coś to wtedy tak. Ale nie mam. Koledzy, macie 100% racji co do programu - mapy, zdoda. Przerabiałem to. Espace nie ma charakterystyki rajdówki, na zakrętach zwłaszcza roll Nim się sunie, nie wypada inaczej. driver
Jak go założę (dzisiaj przyszedł, ale żona nad morze z dziatwą pojechała cry ) to napiszę co i jak. Sam jestem ciekaw. samochodzik
Jak go założę (dzisiaj przyszedł, ale żona nad morze z dziatwą pojechała cry ) to napiszę co i jak. Sam jestem ciekaw. samochodzik
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Trochę bałbym się to założyć bez pomiaru przed "chipem".
Mój szefo założył boxa w A4, ale program był napisany pod jego auto. Wpina skrzynkę i ze 150 seryjnych kucy robi 170. Auto jest na gwarancji, więc innej możliwości nie było.
Widziałem, że robili jakieś pomiary. Jeździli z jakimiś czujnikami na kole. Wszystko w warunkach drogowych.
Mój szefo założył boxa w A4, ale program był napisany pod jego auto. Wpina skrzynkę i ze 150 seryjnych kucy robi 170. Auto jest na gwarancji, więc innej możliwości nie było.
Widziałem, że robili jakieś pomiary. Jeździli z jakimiś czujnikami na kole. Wszystko w warunkach drogowych.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Dzięki za troskę. Sam kiedyś nie założyłbym "nie wiadomo czego". Ten box jest do tego właśnie silnika, ma 4 ustawienia, w każdym możliwość jakiejś regulacji. Mi wystarczy jak będzie "po środku".
Będę obserwował. To że będę dokładnie wiedział ile jest, po sprawdzeniu na hamowni, tak naprawdę niczego nie zmieni. Stan wtrysków pokaże wykres. A zarżnąć silnik można i bez dłubania, seryjnie.
No nic. Podepnę i zobaczę.
Będę obserwował. To że będę dokładnie wiedział ile jest, po sprawdzeniu na hamowni, tak naprawdę niczego nie zmieni. Stan wtrysków pokaże wykres. A zarżnąć silnik można i bez dłubania, seryjnie.
No nic. Podepnę i zobaczę.
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Do tej pory jeździłem na pisanym wirusie. Czy samo podpięcie boxa może "uziemić" motor? Jakie ustawienie, , tzn z tych predefiniowanych w boxie, może mieć najgorszy wpływ? Pytam poważnie. Ni chodzi mi o "które", tylko ustawienie jakiego parametru (jednego z wielu) ma największy wpływ na uszkodzenie?
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Ja kupiłem swoja lagune 2 fl 2,0dci z chipem na ze 150 na 186ps i moment z 340 na 400nm,hamowana a wirus robiony w profesionalnej firmie z wielkopolski( robił program poprzedni właśćiciel).Ale skutki chipa są takie że padła turbina,auto po chipie kopciło a na oryginale nie
(ma usunięty fap więc widze jak dymi) a intercooler to tak rozsadziło że wygladał jak banan - tak mocno ładowała turbina,po drugie skrzynia w mojej lagunie to model pk4 i może przenieść do 360nm a nie 400 jak po wirusie -niby rużnica mała ale ktoś to obliczył a jak znasz dane z silników renówek to 2,0 dci 173ps ma 360nm.
Dziś wróciłem do 150ps oryginalnych po wielu awariach i jeszcze większych kosztach (turbina,intercooler,koszty mechaników-wiele wizyt i wiele teorii) cieszę sie swoim autem bo jeżdzi fajnie nie dymi a dla Ciebie rada jest tak jak chcesz mocniejsze auto to kup z mocą fabryczną a nie rób chipa bo w mocniejszych autach jest różnica w częściach silnika np 2,0dci 150 a 2.0dci 173 inne wtryskiwacze,inny intercooler,inna turbina (przykład 765015-1tj 150ps a 765016-1 173ps nr fabryczny turbo mocniejsza ma więkrzy wirnik) itd a nie tylko elektroniczne modyfikacje jak ci ktoś to powie .
Jeszcze jedno żaden sterydziasz ani żaden dealer narkotyków nie powie Ci że ich towar jest zły czy szkodliwy
bo chce go sprzedać i to samo się ma do chipów,ale to tylko moja teoria i nie uszczęśliwiam nikogo na siłe bo może się ktoś z tym nie zgodzić -Pozdrawiam i życzę powodzenia
(ma usunięty fap więc widze jak dymi) a intercooler to tak rozsadziło że wygladał jak banan - tak mocno ładowała turbina,po drugie skrzynia w mojej lagunie to model pk4 i może przenieść do 360nm a nie 400 jak po wirusie -niby rużnica mała ale ktoś to obliczył a jak znasz dane z silników renówek to 2,0 dci 173ps ma 360nm.
Dziś wróciłem do 150ps oryginalnych po wielu awariach i jeszcze większych kosztach (turbina,intercooler,koszty mechaników-wiele wizyt i wiele teorii) cieszę sie swoim autem bo jeżdzi fajnie nie dymi a dla Ciebie rada jest tak jak chcesz mocniejsze auto to kup z mocą fabryczną a nie rób chipa bo w mocniejszych autach jest różnica w częściach silnika np 2,0dci 150 a 2.0dci 173 inne wtryskiwacze,inny intercooler,inna turbina (przykład 765015-1tj 150ps a 765016-1 173ps nr fabryczny turbo mocniejsza ma więkrzy wirnik) itd a nie tylko elektroniczne modyfikacje jak ci ktoś to powie .
Jeszcze jedno żaden sterydziasz ani żaden dealer narkotyków nie powie Ci że ich towar jest zły czy szkodliwy
bo chce go sprzedać i to samo się ma do chipów,ale to tylko moja teoria i nie uszczęśliwiam nikogo na siłe bo może się ktoś z tym nie zgodzić -Pozdrawiam i życzę powodzenia
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
wszystko co piszesz to prawda o programie, trzeba wszystko indywidualnie ustawiać, bo w mechanika, mechaniką, ale to właśnie elektronika, czyli komp wszystkim steruje.Shymek pisze:box jest do "tego silnika" ale to chodzi o typ Np. w Renówkach montują F4Rt - w MEgane RS ma 163KM albo 225/230KM,
Różnia tylko jest taka, że megane RS to tylko silniki 225KM i 230KM F1.
Te 2.0T w zwykłych megane, czy scenicach, czy lalkach ( w zależności 163KM i 170KM) to całkiem inne silniki.. przede wszystkim różnią się bebechami, sporty mają już kucizne, a zwykłe 2.0T nie. co widać też po doładowaniu.
marctwain, napisz jak tam auto śmiga, ale dla własnego spokoju, pojedź na hamownie.. sprawdź, jak przebiega wykres momentu itp itd..
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 9 marca 2015, 09:58
- Renault: Megane
- Silnik: 1.6
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Jeśli chodzi o elektronikę czy coś to rozsądne podniesienie mocy praktycznie nie ma żadnego wpływu na trwałość i części. Jeśli coś ma się posypać i tak się posypie. Chip może tylko to ewentualnie przyspieszyć... Wiec wpływu dużego nie ma na elektronikę sam chipowałem swoją lagunę i też odczuwam większą moc.
-
- Moderator
- Posty: 1122
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2012, 12:18
- Renault: Scenic III
- Silnik: 2.0 dCi 204KM 425 Nm
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Powiem tak mam takiego Scenica z takim motorem już 30000 km po chip i odpukać jest mega ok. A myślę że bardzo dużo udało się uzyskać bo 200 KM 427 NM
mobilnie
mobilnie
#61
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2015
GARAŻ GSIII
Renault Scenic 2.0 dCi 204 KM 425 Nm 2015
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2015
GARAŻ GSIII
Renault Scenic 2.0 dCi 204 KM 425 Nm 2015
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Scenic II 2.0 DCI 150KM] Chiptuning
Przemo, a czy zmieniałeś IC? czy na seryjnym?
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0