iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic 1.9 Dci] chip tuning

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawel-krol
Oklejony
Oklejony
Posty: 210
Rejestracja: poniedziałek, 3 maja 2010, 13:25
Renault: Scenic I Ph II
Silnik: 1.9 dCi
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[Scenic 1.9 Dci] chip tuning

Post autor: pawel-krol »

Witam
Od dnia zakupu mojego scenika intrygowała mnie pewna rzecz-na kanale doprowadzającym pow do filtra jest zamontowane takie dziwne "coś"
Obrazek
Auto ma założone takie ustrojstwo że jak jest zimno to podłącza sie to na kilka minut pod 220 i grzeje olej -sprzedający twierdził że to od tego a jak uznałem ze faktycznie może tak byc.
Dziś szukając przepływki znowu na to popatrzyłem-znalazłem strone producenta i wyszło że to jest jakiś chip a auto powinno mieć według danych producenta 122km-w takim układzie moja poprzednia cordoba tdi miala 200. Auto ogulnie słabo idzie-pisałem już o tym w innym watku-przy około 1800-2000obr ma taką dziure-brak mocy, zapala mi się czasami kontrolka swiec i taki zygzak nad nią oraz check(obok kontrolki świec) w obu przypadkach auto gasnie i przez kilka minut nie daje się odpalić-migdy sie nie zdarzyło żeby i świece i check zapaliły się razem.Zawsze dzieje się to na rozgrzanym silniku.Jak zgasnie od kontrolki świec to przeważnie jak już da się odpalić to przez jakiś kilometr jeszcze świeci.
Do czego zmierzam-czy te wszystkie problemy może powodować ten chip? I co się stanie jak go odłącze-czy auto wogule będzie jeszdzić?
Ostatnio zmieniony niedziela, 11 lipca 2010, 20:19 przez pawel-krol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Spieszmy się kochac ludzi bo tak szybko odchodza...
03-12-2010, 20:20 Odeszła MAMA Jedyna Kochana MAMA...:(

G-Boy

Post autor: G-Boy »

wyglada to na jakiegos powerboxa, cos a'la chip, tyle ze bez ingerencji w elektronike auta. Teoretycznie po odpieciu tego auto powinno wrocic do fabrycznych ustawien, jednak nie mialem z tym nigdy do czynienia, wiec moze niech ktos sie wypowie dodatkowo co o tym myslec.
pawel-krol pisze:Auto ogulnie słabo idzie-pisałem już o tym w innym watku-przy około 1800-2000obr ma taką dziure-brak mocy, zapala mi się czasami kontrolka swiec i taki zygzak nad nią oraz check(obok kontrolki świec) w obu przypadkach auto gasnie i przez kilka minut nie daje się odpalić-migdy sie nie zdarzyło żeby i świece i check zapaliły się razem.
filtry sa ok? zaczynajac od filtra paliwa...
pawel-krol pisze:Zawsze dzieje się to na rozgrzanym silniku.
a telepie buda? moze wtrysk...

Awatar użytkownika
pawel-krol
Oklejony
Oklejony
Posty: 210
Rejestracja: poniedziałek, 3 maja 2010, 13:25
Renault: Scenic I Ph II
Silnik: 1.9 dCi
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: pawel-krol »

G-Boy pisze: a telepie buda? moze wtrysk...
telepac nie telepie ale ogólnie nierówno chodzi-obroty ma około 800 a czasami spada na 500. I szarpie w czasie jazdy.
Do filtra paliwa nie zaglądałem-gdzie go szukać?

Ktoś pisał o serwie hamulcowym że to może być przyczyną-jakie są objawy gdy to się kończy?
Obrazek

Spieszmy się kochac ludzi bo tak szybko odchodza...
03-12-2010, 20:20 Odeszła MAMA Jedyna Kochana MAMA...:(

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Filtr? Hmm..pojecia nie mam. Zakladam ze bedzie to taka puszka z wezykami - czasem byla widoczna za prawa lampa , w nadkolu prawym ukryta.. Jestes w stanie ustalic ostatnia wymiane tego filtra? Co 60kkm sie go wymienia... lub czesciej.

Awatar użytkownika
pawel-krol
Oklejony
Oklejony
Posty: 210
Rejestracja: poniedziałek, 3 maja 2010, 13:25
Renault: Scenic I Ph II
Silnik: 1.9 dCi
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: pawel-krol »

G-Boy pisze:Filtr? Hmm..pojecia nie mam. Zakladam ze bedzie to taka puszka z wezykami - czasem byla widoczna za prawa lampa , w nadkolu prawym ukryta.. Jestes w stanie ustalic ostatnia wymiane tego filtra? Co 60kkm sie go wymienia... lub czesciej.
tego raczej nie ustale więc profilaktycznie wymienie-tylko czy tam sie cały wymienia czy sam wkład?

cry Mam jerszcze pytanie troche z innej beczki-ten pasek który napędza alternator co on jeszcze napedza i co się stanie gdy go zdejme na chwile. Bo coś mi zaczeło strasznie rzęzić ale tylko na wolnych obrotach,po przekroczeniu 1500 wszystko cichnie-stawiam na łożysko w alternatorze ale chciałem się upewnić.Ten pasek w czasie pracy strasznie szarpie na odcinku od rolki alternatora do tej co jest tam niżej. Czy to łożysko(jeśli to to) wogule da rade wymienić w domowych warunkach ?
Dopatrzyłem się że pod alternatorem jest sprężarka od klimy-czy może być ze to ona się zaciera? Przy załaczaniu klimy słychac takie pisknięcie jakby przy starcie pacek chwile pocierał o tą rolke.
Obrazek

Spieszmy się kochac ludzi bo tak szybko odchodza...
03-12-2010, 20:20 Odeszła MAMA Jedyna Kochana MAMA...:(

Maciek
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 549
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
Renault: Laguna + Clio
Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Maciek »

pawel-krol pisze:Bo coś mi zaczeło strasznie rzęzić ale tylko na wolnych obrotach,po przekroczeniu 1500 wszystko cichnie-stawiam na łożysko w alternatorze ale chciałem się upewnić.
Przeważnie to rolka napinacza alternatora.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy

Awatar użytkownika
pawel-krol
Oklejony
Oklejony
Posty: 210
Rejestracja: poniedziałek, 3 maja 2010, 13:25
Renault: Scenic I Ph II
Silnik: 1.9 dCi
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: pawel-krol »

Maciek pisze:
pawel-krol pisze:Bo coś mi zaczeło strasznie rzęzić ale tylko na wolnych obrotach,po przekroczeniu 1500 wszystko cichnie-stawiam na łożysko w alternatorze ale chciałem się upewnić.
Przeważnie to rolka napinacza alternatora.
kured ale ta rolka wyglada na nową. Po niedzieli robię rozrząd to zlece mechanikowi żeby zajrzał.
a najlepsze że dziś wszystko ucichło.
Obrazek

Spieszmy się kochac ludzi bo tak szybko odchodza...
03-12-2010, 20:20 Odeszła MAMA Jedyna Kochana MAMA...:(

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

filtr paliwa masz pod maską jak ją otworzysz to po lewej stronie taka srebrna puszka troche wieksza niż od coli 0,33litra i wyższa z której na górze odchodzą 3 plastikowe wężyki
Obrazek
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

kaziu1985pn

Post autor: kaziu1985pn »

nie wiem jak w 1,9dci ale w clio 1,5dci ludzie zmieniają co 15kkm filtr ropy żeby nic nie poszło na wtryski.

jorgus

Post autor: jorgus »

blondas pisze:filtr paliwa masz pod maską jak ją otworzysz to po lewej stronie taka srebrna puszka troche wieksza niż od coli 0,33litra i wyższa z której na górze odchodzą 3 plastikowe wężyki
[url=http://images50.fotosik.pl/315/9e82d0d41ad3fa20med.jpg]Obrazek[/URL]
prawdopodobnie to jest taka wersja jak moja i filtr jest na 5 węzyków i kosztuje 120 zł woot
i tak własnie się zachowuje auto jak ma filtr do wymiany

Awatar użytkownika
pawel-krol
Oklejony
Oklejony
Posty: 210
Rejestracja: poniedziałek, 3 maja 2010, 13:25
Renault: Scenic I Ph II
Silnik: 1.9 dCi
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: pawel-krol »

Maciek pisze:
Przeważnie to rolka napinacza alternatora.
zrobiłem rozrząd,przy okazji wyszło że za to rzężenie winne było sprzegło na alternatorze-zostało wymienione i przez pare dni było fajnie cicho ale teraz od nowa zaczyna hałasowac-nie tak głośno jak wczesniej ale mnie to drażni. Napinacz jest raczej ok bo nie skacze tak jak wczesniej.
Obrazek

Spieszmy się kochac ludzi bo tak szybko odchodza...
03-12-2010, 20:20 Odeszła MAMA Jedyna Kochana MAMA...:(

ODPOWIEDZ