iparts></a>
<a href= francuskie

Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
cink
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: środa, 14 lipca 2021, 09:25
Renault: Clio 3 2007
Silnik: 1.4 Benzyna

Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: cink »

Cześć wszystkim!

Posiadam Clio 3 z 2007, benzyna 1.4 (98KM). Zastanawiam się, czy da się jakkolwiek sensownie polepszyć jego osiągi, nie bawiąc się w swap całego układu napędowego. Rozważałem mapę, ale nie wiem, czy jest to warte zachodu dla tych 5-6 dodatkowych koni i kilku niutonometrów. Czy ma ktoś doświadczenie/wiedzę na temat modowania/tuningu tego autka, czy ma to w ogóle sens, czy lepiej zrezygnować i szukać czegoś mocniejszego? Dzięki!

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: kudlaty »

Da się wszystko, tylko kwestia Twojego budżetu. Jeżeli nie masz worka pieniędzy to sobie odpuść.

cink
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: środa, 14 lipca 2021, 09:25
Renault: Clio 3 2007
Silnik: 1.4 Benzyna

Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: cink »

A zakładając, że mogę mieć, to jak duży worek pieniędzy bym potrzebował? Od czego najlepiej zacząć, w co warto (pod względem osiągów, nie inwestycji) najpierw iść?

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: patrys4891 »

W wolnossącym silniku najwięcej daje wydech, plus dolot. To już masz spokojnie ze 3k.
Potem lepsza mapa i to koniec takich rzeczy.


Naprawdę lepiej wymienić cały samochód z większy silnikiem, ewentualnie swap silnika.


obliczone na lukakatorze

Obrazek

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: kudlaty »

patrys4891 pisze: środa, 14 lipca 2021, 20:35 W wolnossącym silniku najwięcej daje wydech, plus dolot. To już masz spokojnie ze 3k.
Potem lepsza mapa i to koniec takich rzeczy.
Nie. To nie koniec. Robisz porting głowicy, powiększasz kanały dolotowe i wydechowe (przy okazji adaptując kolektory z "czegoś" innego). Ostry wałek, powiększenie komory spalania poprzez krótsze korby i grubszą uszczelkę głowicy. Potem można dołożyć jeszcze turbo. Obróbka samego silnika daje sporo możliwości, ale wiąże się to ze sporymi kosztami. Popatrz na auta rajdowe, które muszą utrzymywać pewne normy w klasach, a mają większe moce.

Kiedyś się mówiło, że przy profesjonalnej robocie 1KM = 1000zł. W obecnych czasach może to być i więcej

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: BlackRaven »

Prościej włożyć silnik 1.6 16V lub 1.8 16v czy tam 2.0 16V
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Clio 3 2007 1.4 - jest sens, da się?

Post autor: patrys4891 »

@kudlaty ja napisałem że to koniec tanich rzeczy.
Jasna sprawa że z silnikiem można zrobić wiele.

Nie chcę nikogo urazić, ale wydaje mi się że jeżeli ktoś ma kasę na tak grube mody przy silniku, o których napisałeś, to raczej nie szuka pomocy na forum.

Już to pisałem nie raz - kupiłem Safrane 2,2dt i po roku stwierdziłem że to za mało. Chciałem coś podłubać, ale po rekonesansie sprzedałem ją i kupiłem drugą safane z silnikiem 2,9 V6.
Tą drogę uważam za najlepszą, bo mi się sprawdziła.

obliczone na lukakatorze

Obrazek

ODPOWIEDZ