iparts></a>
<a href= francuskie

Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
badass66611
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40

Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: badass66611 »

Cześć mam w swoim clio 3 tlumiki za katalizatorem
Chcialbym dowiedzieć sie czy jezeli tlumik koncowy zamienie na jakąś puszkę przelotowa to nie wywali mi żadnych błędów. I jakby mi ktos mogl powiedziec czy f4r 172 ma dwie sondy czy jedna? I czy wogole zmiana wydechu potrzebuje strojenia? Jestem zielony w tym temacie.

- Clio sport ph2 172
2001

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: BlackRaven »

Jeśli zostawiasz katalizator to nie powinien łapać błędów ale zyskasz tylko hałas bo osiągi mogą spaść w pewnych zakresach. Sonda 1 najważniejsza czyta spaliny przy określonych prędkościach - przepływie więc bez kata będzie źle odczytywać co ma wpływ na osiągi. Drugą sondę można emulować więc można oszukać. Generalnie wydech powinien być liczony pod auto i nie powinno się zakładać byle czego bo tak. Tu masz fachowca polecam bo korzystałem: https://www.facebook.com/MGmotorsportpl/
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

badass66611
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: badass66611 »

BlackRaven pisze:Jeśli zostawiasz katalizator to nie powinien łapać błędów ale zyskasz tylko hałas bo osiągi mogą spaść w pewnych zakresach. Sonda 1 najważniejsza czyta spaliny przy określonych prędkościach - przepływie więc bez kata będzie źle odczytywać co ma wpływ na osiągi. Drugą sondę można emulować więc można oszukać. Generalnie wydech powinien być liczony pod auto i nie powinno się zakładać byle czego bo tak. Tu masz fachowca polecam bo korzystałem: https://www.facebook.com/MGmotorsportpl/
Okej, rozumiem, ale czy oni złożą mi cały uklad czy tylko koncowy? I czy da sie to ogarnąć bez wyjazdu do nich autem? Bo nie usmiecha mi sie jechac przez całą Polskę. Znalazlem jeszcze cos takiego ale tez nie wiem czy łączyć to z seryjnym srodkowym tlumikiem.
https://www.car-project.pl/pl/p/Uklad-w ... -i-Ph2/673

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: BlackRaven »

MGMotorsport robią wszystko ale czy będą chcieli Ci wysłać to nie wiem. Zadzwoń tam.
K-Tec Racing jest OK.
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 88&appid=2
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 69&appid=2
No i jeszcze http://www.el-tec.pl/pl/
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

badass66611
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: badass66611 »

BlackRaven pisze:MGMotorsport robią wszystko ale czy będą chcieli Ci wysłać to nie wiem. Zadzwoń tam.
K-Tec Racing jest OK.
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 88&appid=2
https://www.k-tecracing.com/show_produc ... 69&appid=2
No i jeszcze http://www.el-tec.pl/pl/
Okej, na temat wydechu juz wiem. Jakbyś mógł mi jeszcze podpowiedzieć czy warto założyć takie kolektory. I jakie będą korzysci. Staralem sie uzyskać informacje, ale bezskutecznie. Chcialbym sie poprostu dowiedziec czegos na ich temat. Dostalem je w gratisie do auta a teraz bede zmienial poduszki silnika wiec jest mozliwosc zalozenia.
Kolektory ponoć są od wersji ph3 182. Ale właśnie nie bardzo jestem kumaty w sprawach "sporta" ObrazekObrazekObrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: BlackRaven »

Dalej nic nie rozumiesz. Bez zmiany softu nie możesz wywalić nic od głowicy do kata bo mieszanka paliwowa będzie zła. Kat przyhamowuje spaliny by sonda dobrze czytała. Nawet w autach gaźnikowych jak się grzebało przy wydechu zmieniało się zapłon i dysze w gaźniku.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

badass66611
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: badass66611 »

BlackRaven pisze:Dalej nic nie rozumiesz. Bez zmiany softu nie możesz wywalić nic od głowicy do kata bo mieszanka paliwowa będzie zła. Kat przyhamowuje spaliny by sonda dobrze czytała. Nawet w autach gaźnikowych jak się grzebało przy wydechu zmieniało się zapłon i dysze w gaźniku.
Ok, jak to sie odbywa? Wystarczy zwykla aktualizacja oprog. Czy trzeba głębiej cos grzebać? Chodzi mi o to czy zwykly mechanik z komputerem ogarnie temat?

(Im więcej pytam tym mniejsze szanse sa ze coś zepsuje :D)
I poprostu chce sie czegos nauczyc. :)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: BlackRaven »

Potrzebujesz strojenia na hamowni lub https://www.fastchip.nl/shop/clio/clio-2-products który oferuje soft tuningowy i narzędzie diagnostyczne w jednym. Jak auto ma być głośniejsze i przy tym lepiej jeździć to jedyna droga ale tanio nie będzie no chyba że ma tylko buczeć i być słabsze to wtedy rynna z OBI wystarczy. Tuning to kasa i każdy zyskany KM jest kosztem mierzonym w PLN lub EUR i nie ma inaczej. Pokazuję Ci drogę tańszą bo możesz wiele zrobić sam nie płacąc za usługi które są drogie.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

badass66611
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: badass66611 »

BlackRaven pisze:Potrzebujesz strojenia na hamowni lub https://www.fastchip.nl/shop/clio/clio-2-products który oferuje soft tuningowy i narzędzie diagnostyczne w jednym. Jak auto ma być głośniejsze i przy tym lepiej jeździć to jedyna droga ale tanio nie będzie no chyba że ma tylko buczeć i być słabsze to wtedy rynna z OBI wystarczy. Tuning to kasa i każdy zyskany KM jest kosztem mierzonym w PLN lub EUR i nie ma inaczej. Pokazuję Ci drogę tańszą bo możesz wiele zrobić sam nie płacąc za usługi które są drogie.
Okej, czy na seryjnym sterowniku i bez grzebania przy silniku takie zmiany w sofcie będą bezpieczne?
Nie ukrywam ze mam nalatane juz prawie 300tys

(Glownie zalezy mi zeby podnieść dół).
Temu chce pokombinowac z kolektorami i wydechem.

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: BlackRaven »

Najpierw zmierz kompresję i ciśnienie oleju. To już duży przebieg dla takich modów i może wpłynąć na trwałość jednostki napędowej. Znam przypadki że po reprogu tym softem z NL ludzie zrywali połączenie skrzynia - silnik urywając śruby i gwinty taki był przyrost. To była ich wina bo wiedzieli co wgrywają ale mimo to przeginali z obciążeniem. W nowych autach celowo ogranicza się moc na 1 czy nawet 2 biegu by do takich sytuacji nie dochodziło. To jak z wódką jest dla wszystkich ale niektórzy nie potrafią jej używać.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

badass66611
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wtorek, 6 października 2020, 09:40

Re: Przelotowa puszka końcowa f4r 172

Post autor: badass66611 »

BlackRaven pisze:Najpierw zmierz kompresję i ciśnienie oleju. To już duży przebieg dla takich modów i może wpłynąć na trwałość jednostki napędowej. Znam przypadki że po reprogu tym softem z NL ludzie zrywali połączenie skrzynia - silnik urywając śruby i gwinty taki był przyrost. To była ich wina bo wiedzieli co wgrywają ale mimo to przeginali z obciążeniem. W nowych autach celowo ogranicza się moc na 1 czy nawet 2 biegu by do takich sytuacji nie dochodziło. To jak z wódką jest dla wszystkich ale niektórzy nie potrafią jej używać.
Rozumiem :) mysle ze juz wszystko wiem. Dzieki za zainteresowanie.

ODPOWIEDZ