Strona 2 z 2

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

: wtorek, 15 grudnia 2020, 09:40
autor: VoN
BlackRaven pisze: poniedziałek, 14 grudnia 2020, 11:48 CVT to porażka i nic tego nie zmieni a dowiesz się o tym jak łańcuch się trochę wyciągnie. Wracając do tunngu to tu jest profeska: https://www.fastchip.nl/shop/koleos-pro ... kit-detail
Leasingi, gwarancje, później żyd :)

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

: wtorek, 15 grudnia 2020, 12:35
autor: BlackRaven
A potem ktoś z klubu kupi takie coś i będzie na Renault przeklinał.

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

: wtorek, 15 grudnia 2020, 15:00
autor: VoN
BlackRaven pisze: wtorek, 15 grudnia 2020, 12:35 A potem ktoś z klubu kupi takie coś i będzie na Renault przeklinał.
Dlaczego zakładasz że sprzedam komuś niesprawny samochód :) ? ludzie ogólnie przeklinają na Renault, przeważnie Ci którzy nigdy nie mieli z nimi do czynienia... tak samo może być z CVT :ala: znajomi mają nakręcone na tych skrzyniach po 150tyś (młode auta) i śmigają bezawaryjnie, równie dobrze może strzelić łańcuch rozrządu w 2.0 DCI bo też lubi, a ja mam dwa auta z tym motorem i sporym przebiegiem i nic....gdybanie zostawmy innym :ala:

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

: środa, 16 grudnia 2020, 15:09
autor: BlackRaven
Nie chodzi że samochód będzie niesprawny tylko z obniżoną trwałością. Ja miałem CVT w Leksusie 300h i się z niej wyleczyłem na stałe. Co do przebiegu to pamiętaj że większość ludzi kupuje auta z przebiegiem większym niż 180 tys. Silnik (jako słupek) ma zrobić problem po 350 tys. (wymogi UE że nie wcześniej) Dlatego producenci celują w mniejszą żywotność osprzętu i to kosztowną bo np. EGR w VW Caravelle to koszt 6000 złoty. Lampy nowej generacji do np. Audi to koszt 15 000 złoty. Jak zmieniasz co 3-4 lata czy przed 200 tys. km to masz "wyjechane" problem ma kolejny nabywca. Ludzie to zrozumieją jak wezmą kolejny kredyt na naprawę. Wiem trochę chaotycznie napisane ale podałem przykłady sprzed 2 tygodni - kupił "nówkę" od pierwszego właściciela i się popłakał. Tak to wygląda z "nowymi" autami. Kiedyś problem miał czwarty właściciel dziś na to załapuje się drugi.
Myślę że ten film odda to o czym piszę https://www.youtube.com/watch?v=zR3vuVi9CTU

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

: piątek, 18 grudnia 2020, 18:09
autor: halski
BlackRaven pisze: poniedziałek, 14 grudnia 2020, 11:48 CVT to porażka i nic tego nie zmieni a dowiesz się o tym jak łańcuch się trochę wyciągnie. Wracając do tunngu to tu jest profeska: https://www.fastchip.nl/shop/koleos-pro ... kit-detail
Być może masz rację, natomiast jeździłem Megane IV grandtour 1.3 TCe 140KM z skrzynią CVT i chodziło to bardzo fajnie. Fakt auto było nowe, z 2020 roku i miało przejechane 4 tys. km.
rajtkezjusz pisze: poniedziałek, 14 grudnia 2020, 00:00 Nie mam pojęcia jak to się sprawdza w innych skrzyniach, ale przy CVT z odkurzacza w Koleosie sprawuje się zajebiście, zdaje sobie sprawę NM czy KM to nie dodało
No więc właśnie, to urządzenie tak jak opisujesz, przyśpiesza reakcję po dotknięciu pedału, być może zwiększa jego czułość, ale nie powoduje że jest przyrost mocy albo NM.

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

: niedziela, 20 grudnia 2020, 00:08
autor: rajtkezjusz
ja tego o "kolesiu" nie pisałem :) ,ale widzę ,że kolega też spróbował .