zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Cześć . Jestem nowy i szukam pewnych porad na tym i innych forach dot Renault. Ale jak to forum mogę też coś podpowiedzieć i może komuś się to przyda . Mam też inny pojazd niż Clio ,całkiem nowy i jest to turbobenzyniak . Moc ma, ale jak to silnik niewielki z turbo + fabryczne tryby jazdy -moc i moment jest ekologicznie zjadana na "dole" ,dopiero tryb Dynamic daje frajdę ,ale usztywnia kierownicę itd ,więc do miasta nijak . Podniosłem moc -jest ze 140 na 175 KM i moment ,krzywa jest odbiciem lustrzanym fabrycznych parametrów ,ale oczko wyżej . Brak dołu ,bo to nie diesel . Przeszukałem net i wypożyczyłem z opcja zakupu takie urządzenie podpinane od pedał gazu (pedał na potencjometrze ) . Nazwy nie podaję ,ważne ,że jest możliwość wypożyczenia, a jeśli coś to można zakupić . Wychodzi od tego pilot (może mieć funkcję BT i sterowanie z fona ) . Pilot ma funkcje standard -czyli nic nie zmienia ,City ,Sport ,Sport + z tym ,że każdy z programów ma 3 poziomy do góry i 3 w dół ,także można to dobrać do tego co chcemy . Zamontowane i ..działa super ,gdy przychodzi mi na myśl jednak oddać to urządzenie bo szkoda kasy ,to przełączam w tryb standard i już wiem, że nie oddam . Także nie zawsze moc nam jest potrzebna ,a może wystarczy poprawić charakterystykę sygnału z pedału gazu na ECU ? Może ktoś już takie coś ma w Renault ?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
To była reklama
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Nie ,ponieważ nie ma linka ,ani nazwy. Jest opcja poprawienia reakcji pojazdu nie podnosząc mocy -bez ingerencji w mapę itd . Sam pożyczyłem i się dzielę spostrzeżeniami . Każdy może zrobić co chce ,pośmiać się ,podrapać po głowie ,spróbować bez kosztów . Pełen wybór
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
To nie jest tuning
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Tuning, czyli WSZYSTKIE modyfikacje zmierzające do poprawy parametrów trakcyjnych samochodu
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Nie to tylko zmiana odczuć bez poparcia hamownią tak samo jak czerwone jest szybsze. Zrób pomiary i podaj.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Dasz kasę na hamownię to zrobię Spoko ,znajdziesz testy jeśli poszukasz . Wiem ,że jedynym słusznym środkiem jest chipowanie ,mam to zrobione i nic nie dało realnie o ile nie kręcisz w wyższe rejony budzika -tam gdzie była moc fabryczna. Tak ,poprawia się efekt, ale kto w realu kręci auto benzynowe o małym silniczku pod koniec budzika w mieście (tak ,wiem ,można mapę ustawić na poprawę w niższych obrotach, ale co wtedy ze spadkiem przyrostów wyżej ? ile Nm na 1 obr tyle obliczeń i teorii - internetu by zabrakło na opracowania ) . Tu ma być to na dole ,wyprzedzę i dalej jadę spokojnie nie przekraczając np 3500 obr. Swoje testy drogowe zrobiłem i na chipie i po zamontowaniu tego czegoś . Wiem jak reaguje auto i też szkoda mi potencjalnie wydanej kasy ,ale gdy to wyłączę to już wiem ,że zaraz włączę . Hamownia jest fajna ,ale mało ma wspólnego z realem ,ot choćby sławne testowanie spalania pojazdów na hamowni ,a warunki drogowe . Jakoś prawdziwe ,realne poruszanie się pojazdem daje inne wyniki spalania ,a przecież hamownia to katalogowy wyznacznik podobno i te dane umieszcza się w katalogach . To coś nie zwiększa to mocy i momentu -to na pewno wiesz ,ale podpuszczasz mnie wysyłając na hamownię . To coś ma poprawić to czym dysponujesz fabrycznie i to wedle mnie zrobiło .Na plus ,ze mogę to dozować wedle potrzeb. Spoko ,nie przekonuję nikogo ,każdy może sam sprawdzić ,ale nie każdy chce mieszać w mapie swojego auta . Zaleta ,że próbujesz de facto za free ,a chipowanie trzeba zapłacić . Kto nie próbuje ten opowiada zasłyszane treści ,a ja próbowałem -zostało mi zmienić turbo na większe i inne już mechaniczne patenty ,ale szkoda mi na to kasy ,do jazdy po mieście nie jest to warte wydatków .
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 grudnia 2020, 11:35 przez rajtkezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- halski
- Forumowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: czwartek, 4 października 2018, 19:07
- Renault: Megane III Grandtour
- Silnik: K4M
- Lokalizacja: Łódź
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
To pewnie tak samo działa jak te badziewia podłączane pod gniazdo OBD zwiększające moc silnika o 25%.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
domniemywasz ,czy próbowałeś ? Ja chipowałem i teraz podłączyłem to coś ,przynajmniej opisuję z doświadczenia ,a nie powtarzam zasłyszane teorie . Hamownia jest fajna ,pomocna ,ale mało prawdziwa względem sytuacji drogowych .
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Nikogo nie interesują twoje odczucia Tuning to realne mierzone dane i przyrosty
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Ok ,nie drążę tematu - jest okazja testować ,można to zrobić . Mam podniesione chipem parametry i są nieadekwatne w użytkowaniu co do ceny ,może w dieslu lub benzynie o dużej pojemności + turbo byłoby lepiej .
- halski
- Forumowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: czwartek, 4 października 2018, 19:07
- Renault: Megane III Grandtour
- Silnik: K4M
- Lokalizacja: Łódź
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Ale masz jakieś dane czy tylko swoje odczucia?Bo tak samo niektórzy twierdzą o tych chipach podpinanych do gniazda OBD. Skoro nie masz danych z hamowni to o czym rozmawiamy?To tak samo jak niektórzy twierdzą, że na paliwie 98 silnik jest mocniejszy poczym na hamowni wychodzi zupełnie co innego.rajtkezjusz pisze: ↑niedziela, 13 grudnia 2020, 11:38 domniemywasz ,czy próbowałeś ? Ja chipowałem i teraz podłączyłem to coś ,przynajmniej opisuję z doświadczenia ,a nie powtarzam zasłyszane teorie . Hamownia jest fajna ,pomocna ,ale mało prawdziwa względem sytuacji drogowych .
Jeszcze jedno chipowałeś silnik bez turbo?Bo tak wynika z Twojej wypowiedzi. Jeśli tak, to nie dziwię się, że nie widać efektów.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.2 Tce 103 KM
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
info z 1 postu tego topiku "Mam też inny pojazd niż Clio ,całkiem nowy i jest to turbobenzyniak . " Clio jest 3 pojazdem w użyciu. Dlatego ,że mam teraz ponad 170 KM i widzę różnicę w reakcji pojazdu na fabrycznych 140 ,podkręconych 170 paru i po zamontowaniu tego pod pedał gazu zdecydowałem się na opis . Nie mam zamiaru przekonywać ,że koło jest okrągłe . Jest możliwość testowania za free ,kto chce to spróbuje . Ja spróbowałem i jest ok ,podkręcanie mocy jest fajne ,ale daje efekt w okolicach obrotów fabrycznej mocy ,a w benzynie to wysoko ,w mieście nie ma zamiaru kręcić auta powyżej 4000 obr bo wycie na ulicy zostawiam tedeikom i zajechanym beemkom . Ma być czuły na dotyk na dole i dynamiczny i teraz jest . Mocy nie przybędzie od tego ale to już 38 razy chyba napisałem ,albo i mniej .
- VoN
- administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
Mam pedalxboxa w Koleosie 2 z CVT, tam była tragedia z reakcją pedału gazu... wciskałeś pedał i 2s zwłoki zanim cokolwiek się stanie, niektórzy użytkownicy Koleosa 2 opisywali to nawet jako niebezpieczne, skrzyżowanie- nagły wyjazd itd. Namówiony zakupiłem to cudo, tanie nie jest, ale jeżu złoty o ile to poprawiło reakcje na pedał gazu! Ja jestem zadowolony, musnę pedał i auto na najwyższym trybie potrafi wyrwać z miejsca, ale jestem świadomy tego że nie dodaje to żadnych KM
Nie mam pojęcia jak to się sprawdza w innych skrzyniach, ale przy CVT z odkurzacza w Koleosie sprawuje się zajebiście, zdaje sobie sprawę NM czy KM to nie dodało
Nie mam pojęcia jak to się sprawdza w innych skrzyniach, ale przy CVT z odkurzacza w Koleosie sprawuje się zajebiście, zdaje sobie sprawę NM czy KM to nie dodało
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu
CVT to porażka i nic tego nie zmieni a dowiesz się o tym jak łańcuch się trochę wyciągnie. Wracając do tunngu to tu jest profeska: https://www.fastchip.nl/shop/koleos-pro ... kit-detail
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie