Witam
Jestem tu nowy więc nie wiem czy taki temat wcześniej był, jak coś prosze odesłanie mnie na niego.
Wracając do tematu. Posiadam Clio 1.2 ( dokładnie 1149) 16v 60 KM ( znaczy 60 to może miał w latach fabrycznych). Chciałbym podkręcić go troszkę ( pod górke ma ciężko). Nie chodzi mi o palenie gumy na trójce, czy mierzenie się z wersjami S, RS itp...
Chodzi mi o proste i tanie podniesienie mocy i momentu bez konieczności wymiany silnika czy wypruwaniu wnętrza. Oprócz mocy chciałby sie mieć też trochę przyczepności ( bez montowanie splitera) czyli ustawienia zawichy mile widziane również tanimi ( ni tandetnymi ) sposobami. Również mile widziane porady do zrobinia których nie będę potrzebował sztabu fachowców. Z góry dziękuję za wszelkie porady i czas spędzony przy klawiszach na odpisywanie takiemu czosnkowi jak mi
Clio 1.2 16v wzrost mocy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 17:03
- Renault: Clio
- Silnik: 1.2 16v
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
Kup mocniejsze auto na sensowny wzrost mocy w takim silniku raczej cię nie stać
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2344
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
Moja kobieta ma clio z takim silnikiem i jak jadę sam na pusto bez klimy to jeszcze to jakoś jedzie, ale faktycznie pasażerowie i klima skutecznie hamują tą garstkę kucy pod maską.
Z g...a bicza nie ukręcisz.
Można próbować wymieniać dolot powietrza, wylot spalin, ale to będą efekty rzędu kilku do kilkunastu procent przyrostu mocy.
Można zaprowadzić do specjalistów od wirusów i zobaczyć co powiedzą.
Prawda jest taka że silniki atmosferyczne nie są tak podatne na "kręcenie" jak silniki z turbo. Tam nowy program i masz jakieś 25% przyrostu mocy.
Niestety podwyższanie osiągów zawsze wiąże się z dużą kasą.
Tańsze było by wymienienie silnika na mocniejszy.
Tańsze od wymiany silnika będzie zmienienie samochodu na taki z większą mocą.
Przykre, ale prawdziwe.
Z g...a bicza nie ukręcisz.
Można próbować wymieniać dolot powietrza, wylot spalin, ale to będą efekty rzędu kilku do kilkunastu procent przyrostu mocy.
Można zaprowadzić do specjalistów od wirusów i zobaczyć co powiedzą.
Prawda jest taka że silniki atmosferyczne nie są tak podatne na "kręcenie" jak silniki z turbo. Tam nowy program i masz jakieś 25% przyrostu mocy.
Niestety podwyższanie osiągów zawsze wiąże się z dużą kasą.
Tańsze było by wymienienie silnika na mocniejszy.
Tańsze od wymiany silnika będzie zmienienie samochodu na taki z większą mocą.
Przykre, ale prawdziwe.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
Dla większości należy podpiąc wtyczkę i dodać 30 KM a za wszystko należy się 5 zł
Ludzie nie rozumieją że jest różnica między silnikiem doładowanym i jego tuningiem a silnikiem wolnossącym. Ma być i już i to tanio..
Ilu ja już odprawiłem obrażonych bo to moja wina bo to je nie chcę podrasować ...
Ludzie nie rozumieją że jest różnica między silnikiem doładowanym i jego tuningiem a silnikiem wolnossącym. Ma być i już i to tanio..
Ilu ja już odprawiłem obrażonych bo to moja wina bo to je nie chcę podrasować ...
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 30 sierpnia 2015, 17:50
- Renault: Clio IV GT
- Silnik: TCe 120
- Lokalizacja: Poznań
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
silniki wolnossące nie są zbyt tanie w podnoszeniu mocy. Wg obiegowego przelicznika 100 zł / 1 KM
Najłatwiej będzie sprzedać auto i kupić mocniejsze.
Nie ma kompletnie sensu robienia czegokkolwiek w tym silniku, ponieważ nie jest podatny na modyfikacje.
Poza tym jakikolwiek TUNING nie jest tani, więc .. odpuść na starcie bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Najłatwiej będzie sprzedać auto i kupić mocniejsze.
Nie ma kompletnie sensu robienia czegokkolwiek w tym silniku, ponieważ nie jest podatny na modyfikacje.
Poza tym jakikolwiek TUNING nie jest tani, więc .. odpuść na starcie bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 2 marca 2014, 17:44
- Renault: Megane 2
- Silnik: K4M
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
Której to generacji Clio?
1.2 16v w Clio 2 miał 75 koni a 1.2 8v posiadał ich 58.
Jak chcesz poprawić przyczepność załóż szersze opony, ale nie wiem jaki jest w tym sens.
Ja miałem 1.2 8v i standardowe 175 spokojnie wystarczały.
A co do samej mocy tak jak wyżej zostało napisane - zmienić auto.
1.2 16v w Clio 2 miał 75 koni a 1.2 8v posiadał ich 58.
Jak chcesz poprawić przyczepność załóż szersze opony, ale nie wiem jaki jest w tym sens.
Ja miałem 1.2 8v i standardowe 175 spokojnie wystarczały.
A co do samej mocy tak jak wyżej zostało napisane - zmienić auto.
Było: Clio 2 PH 2 1.2 8v 03'; Laguna 2 FL 2.0 16v Turbo 05'
Jest: Megane 2 PH 1 1.6 16v 03'
KRC Boat #269
Jest: Megane 2 PH 1 1.6 16v 03'
KRC Boat #269
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
think Ciekawa teoria, możesz rozwinąć ten przelicznik? Albo może masz jakieś konkretniejsze dane, z których czerpiesz informacje? Chętnie się zapoznamyGlovash pisze:Wg obiegowego przelicznika 100 zł / 1 KM
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela, 30 sierpnia 2015, 17:50
- Renault: Clio IV GT
- Silnik: TCe 120
- Lokalizacja: Poznań
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
Każdy silnik jest inny, ma inną dostępność części i rozwojowość , ale z doświadczenia.. Tylko wychodzi..kudlaty pisze:think Ciekawa teoria, możesz rozwinąć ten przelicznik? Albo może masz jakieś konkretniejsze dane, z których czerpiesz informacje? Chętnie się zapoznamyGlovash pisze:Wg obiegowego przelicznika 100 zł / 1 KM
Dobry dolot + wydech może da z 15 koni.. I za 1500 pln to zrobisz.. Ostre wałki ok 7-8 km też do 1000 pln.. Porting głowicy.. Lżejszy zamach.. Dla odważnych uturbienie.. Tylko mało kto w dzisiejszych czasach reza w N/A
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy
Wszystko można za kasę zrobić ale czy warto ? Przykład ? Clio II 1.4 16V z 98 KM na 110 KM
Co zrobiono ? Wałki głowica dolot i wydech Cena ? 10 tyś zł
Fakt auto mimo niewielkiej zmiany jedzie ostro ale czy nie lepiej kupić inne skoro jest wybór ?
Co zrobiono ? Wałki głowica dolot i wydech Cena ? 10 tyś zł
Fakt auto mimo niewielkiej zmiany jedzie ostro ale czy nie lepiej kupić inne skoro jest wybór ?
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie