iparts></a>
<a href= francuskie

Clio 1.2 16v wzrost mocy

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
laczu
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 17:03
Renault: Clio
Silnik: 1.2 16v

Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: laczu »

Witam
Jestem tu nowy więc nie wiem czy taki temat wcześniej był, jak coś prosze odesłanie mnie na niego.


Wracając do tematu. Posiadam Clio 1.2 ( dokładnie 1149) 16v 60 KM ( znaczy 60 to może miał w latach fabrycznych). Chciałbym podkręcić go troszkę ( pod górke ma ciężko). Nie chodzi mi o palenie gumy na trójce, czy mierzenie się z wersjami S, RS itp...
Chodzi mi o proste i tanie podniesienie mocy i momentu bez konieczności wymiany silnika czy wypruwaniu wnętrza. Oprócz mocy chciałby sie mieć też trochę przyczepności ( bez montowanie splitera) czyli ustawienia zawichy mile widziane również tanimi ( ni tandetnymi ) sposobami. Również mile widziane porady do zrobinia których nie będę potrzebował sztabu fachowców. Z góry dziękuję za wszelkie porady i czas spędzony przy klawiszach na odpisywanie takiemu czosnkowi jak mi :)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: BlackRaven »

Kup mocniejsze auto na sensowny wzrost mocy w takim silniku raczej cię nie stać
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2344
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: patrys4891 »

Moja kobieta ma clio z takim silnikiem i jak jadę sam na pusto bez klimy to jeszcze to jakoś jedzie, ale faktycznie pasażerowie i klima skutecznie hamują tą garstkę kucy pod maską.
Z g...a bicza nie ukręcisz.
Można próbować wymieniać dolot powietrza, wylot spalin, ale to będą efekty rzędu kilku do kilkunastu procent przyrostu mocy.
Można zaprowadzić do specjalistów od wirusów i zobaczyć co powiedzą.
Prawda jest taka że silniki atmosferyczne nie są tak podatne na "kręcenie" jak silniki z turbo. Tam nowy program i masz jakieś 25% przyrostu mocy.

Niestety podwyższanie osiągów zawsze wiąże się z dużą kasą.
Tańsze było by wymienienie silnika na mocniejszy.
Tańsze od wymiany silnika będzie zmienienie samochodu na taki z większą mocą.


Przykre, ale prawdziwe.
Obrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: BlackRaven »

Dla większości należy podpiąc wtyczkę i dodać 30 KM a za wszystko należy się 5 zł
Ludzie nie rozumieją że jest różnica między silnikiem doładowanym i jego tuningiem a silnikiem wolnossącym. Ma być i już i to tanio..
Ilu ja już odprawiłem obrażonych bo to moja wina bo to je nie chcę podrasować ...
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Glovash
Bywalec
Bywalec
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 30 sierpnia 2015, 17:50
Renault: Clio IV GT
Silnik: TCe 120
Lokalizacja: Poznań

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: Glovash »

silniki wolnossące nie są zbyt tanie w podnoszeniu mocy. Wg obiegowego przelicznika 100 zł / 1 KM
Najłatwiej będzie sprzedać auto i kupić mocniejsze.
Nie ma kompletnie sensu robienia czegokkolwiek w tym silniku, ponieważ nie jest podatny na modyfikacje.
Poza tym jakikolwiek TUNING nie jest tani, więc .. odpuść na starcie bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.

Kolasov
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 15
Rejestracja: niedziela, 2 marca 2014, 17:44
Renault: Megane 2
Silnik: K4M

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: Kolasov »

Której to generacji Clio?
1.2 16v w Clio 2 miał 75 koni a 1.2 8v posiadał ich 58.
Jak chcesz poprawić przyczepność załóż szersze opony, ale nie wiem jaki jest w tym sens.
Ja miałem 1.2 8v i standardowe 175 spokojnie wystarczały.

A co do samej mocy tak jak wyżej zostało napisane - zmienić auto.
Było: Clio 2 PH 2 1.2 8v 03'; Laguna 2 FL 2.0 16v Turbo 05'
Jest: Megane 2 PH 1 1.6 16v 03'

KRC Boat #269

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: kudlaty »

Glovash pisze:Wg obiegowego przelicznika 100 zł / 1 KM
think Ciekawa teoria, możesz rozwinąć ten przelicznik? Albo może masz jakieś konkretniejsze dane, z których czerpiesz informacje? Chętnie się zapoznamy

Glovash
Bywalec
Bywalec
Posty: 4
Rejestracja: niedziela, 30 sierpnia 2015, 17:50
Renault: Clio IV GT
Silnik: TCe 120
Lokalizacja: Poznań

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: Glovash »

kudlaty pisze:
Glovash pisze:Wg obiegowego przelicznika 100 zł / 1 KM
think Ciekawa teoria, możesz rozwinąć ten przelicznik? Albo może masz jakieś konkretniejsze dane, z których czerpiesz informacje? Chętnie się zapoznamy
Każdy silnik jest inny, ma inną dostępność części i rozwojowość , ale z doświadczenia.. Tylko wychodzi..
Dobry dolot + wydech może da z 15 koni.. I za 1500 pln to zrobisz.. Ostre wałki ok 7-8 km też do 1000 pln.. Porting głowicy.. Lżejszy zamach.. Dla odważnych uturbienie.. Tylko mało kto w dzisiejszych czasach reza w N/A

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Clio 1.2 16v wzrost mocy

Post autor: BlackRaven »

Wszystko można za kasę zrobić ale czy warto ? Przykład ? Clio II 1.4 16V z 98 KM na 110 KM
Co zrobiono ? Wałki głowica dolot i wydech Cena ? 10 tyś zł
Fakt auto mimo niewielkiej zmiany jedzie ostro ale czy nie lepiej kupić inne skoro jest wybór ?
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ