iparts></a>
<a href= francuskie

Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Charles
Bywalec
Bywalec
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2014, 00:39
Renault: Laguna II
Silnik: 19Dci

Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: Charles »

Witam wszystkich na tym forum :]

Mam Renatke Lagune II z silniczkiem 1,9Dci 120konna bestie z 2003roku ... eksploatuje ją już rok i nie ukrywam że brakuje mi mocy jak wiemy z dieselka można uzyskać moc nie chce się bawić w jakies chipy bo z tego co słyszałem to strasznie psuję silnik.... rozmawiałem wczoraj z kolega (przy wódce) on niby się jakoś się zna na tym i doradził mi co trzeba mniej więcej zrobić ..... z tego co pamiętam mówił coś o większym intercoolerze o jakims wiekszym doplywie paliwa we wtryskach nie wiem nie znam się na tym ale pułap jaki bym chciał osiagnąć to 180-190 koni na dobry poczatkek :]

Jeżeli ktoś się zna na tym proszę o pomoc :]

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6059
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: kudlaty »

A ile masz pieniędzy na to?

Lepiej będzie podjechać do firm zajmujących się strojeniem i wgrają Ci mapy z lepszą charakterystyką i zwiększoną mocą.

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: Broov »

Ze 120 na 180 to dość spory skok
Nie wiem czy na samej mapie da radę bezpiecznie tyle zyskać.
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

brodacz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 183
Rejestracja: czwartek, 9 lipca 2009, 15:33
Renault: Magane
Silnik: 2.0 8V
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: brodacz »

znając życie to trzeba pewnie nad mocniejszym sprzęgłem pomyśleć nie ma bata żeby seryjnego nie spaliło.
a poza tym ja bym się bał w 1,9 dCI podkręcać tak moc
Obrazek

Wolę pchać Renault niż jeździć Golfem :)

Awatar użytkownika
slawekk
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: środa, 25 czerwca 2008, 13:00
Renault: Laguna 2
Silnik: jest
Lokalizacja: Łódź

Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: slawekk »

I tak seryjne graty dają jakieś max 150KM, wyniki z rlkp

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: blondas »

Bez ingerencji w mechanikę się nie da. Tzn da ale na 15 minut. Kiedyś miałem scenica 1.9 zrobionego ze 102 koni na 147. Auto miało wtedy 14 tyś km. Bez zmiany intercolera wtryskow przewodów pompy egr chlodnicy wody i wielu innych rzeczy się nie da jeżeli ma być potem bezawaryjnie. Olej wymieniać trzeba co 7 tyś km i tylko na 10w60.

Warto przy okazji zainwestować w zwalniacze. Przy aucie z 2003 roku moim zdaniem operacja zupełnie bez sensu. Lepiej sprzedać i kupić coś mocniejszego.
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

SzaloneKombi
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 16 maja 2015, 13:37
Renault: Megane GT
Silnik: 2.0

Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]

Post autor: SzaloneKombi »

Zgaadzam sie z blondasem .
Mozna wszystko tylko PO CO ?

Chcesz zrobic z 120KM okolice 180-200KM . zaden problem

liczymy

1. IC - jakies 1 k pln
2. Turbina lub przebudowa turbiny( wstawienie wiekszego wirnika, przebudowa zimnjej i cieplej strony) jak ma zyc a nie tylko przezyc kilka strzalow - okolo 2 k pln
3. Pytanie ile wytrzyma seryjna korba + ile wytrzyma sprzeglo . zalozmy ze idziesz w okolice 500NM wiec sprzego do wymiany - 700-900 pln
4. Spowalniacze nie ma bata trzeba o tym pomyslec bo zwiekszenie o 50% mocy bez hebla to proba samobjcza, zalozmy ze idziesz w hebel od Clio RS wiec jak nie masz minimum 17 felgi to problem , jesli masz to oki- Heble + tarcze + klocki (przynajmniej przod z czego zaciski uzywane ale tarcze i klocek nowe 320mm) koszt zaciskow to jakies 800pln + 2 tarcze okolo 900+ klocki okolo 400 pln + ewnetualne adaptery okolo 300 pl = hebel bez robocizny 2400 pln + przewody w oplocie jakies 400 + plyn okolo 100
5. Robisz hebel trzeba by pomyslec o amorach i sprezynach bo na Oemach to kilka zakretow i lezysz na dachu = 500-5000 pln ( zalezy co Ci sie wymarzy .
6. Wirus - gowniany za 800 pln - normalny tak jak powienien byc okolice 1200-1600 pln

podliczamy
1-1000
2-2000
3-900
4-2400 + 400 +1
5-1600 ( srednia za sprezyny bilsteina i jakies lepsze amory)
6- 1400 ( srednia dobrego wirusa)
lacznie = 9800 pln

do tego doliczamy ROBOCIZNE w zakladach

1- 300-400 pln
2- demontaz i montaz turbo okolo 300 pln
3 - wywalenie i wymiana sprzegla jakies 500 pln
4 Robocizna z heblami okolo 600-800 pln bo dzo zabawy z adapterami moze byc
5- Wymiana amorow + sprezyn to jakies 120-150 pln od kazdego kola = 600
6. Wirus zaplacony

lacznie koszty robocizny okolo 2400 pln

laczny koszt przeobrek zeby to MIALO SENS
9800pln+ 2400 = 12200 PL
Nie doliczalem wwtryskow i innych pierdol typu np pompa paliwowa + wymiany bo to kwestia do przeliczenia by byla .

Dziekuje dobranoc, to pewnie jakies 2x wiecej jak jest warta fura ....



pa.pa. Musze mniejpic - ciagle zyje 2015 :D:D .Ladnie odgrzebalem posta sprzed roku :D:D:D

ODPOWIEDZ