Witam wszystkich na tym forum :]
Mam Renatke Lagune II z silniczkiem 1,9Dci 120konna bestie z 2003roku ... eksploatuje ją już rok i nie ukrywam że brakuje mi mocy jak wiemy z dieselka można uzyskać moc nie chce się bawić w jakies chipy bo z tego co słyszałem to strasznie psuję silnik.... rozmawiałem wczoraj z kolega (przy wódce) on niby się jakoś się zna na tym i doradził mi co trzeba mniej więcej zrobić ..... z tego co pamiętam mówił coś o większym intercoolerze o jakims wiekszym doplywie paliwa we wtryskach nie wiem nie znam się na tym ale pułap jaki bym chciał osiagnąć to 180-190 koni na dobry poczatkek :]
Jeżeli ktoś się zna na tym proszę o pomoc :]
Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2014, 00:39
- Renault: Laguna II
- Silnik: 19Dci
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
A ile masz pieniędzy na to?
Lepiej będzie podjechać do firm zajmujących się strojeniem i wgrają Ci mapy z lepszą charakterystyką i zwiększoną mocą.
Lepiej będzie podjechać do firm zajmujących się strojeniem i wgrają Ci mapy z lepszą charakterystyką i zwiększoną mocą.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
Ze 120 na 180 to dość spory skok
Nie wiem czy na samej mapie da radę bezpiecznie tyle zyskać.
Nie wiem czy na samej mapie da radę bezpiecznie tyle zyskać.
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 183
- Rejestracja: czwartek, 9 lipca 2009, 15:33
- Renault: Magane
- Silnik: 2.0 8V
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
znając życie to trzeba pewnie nad mocniejszym sprzęgłem pomyśleć nie ma bata żeby seryjnego nie spaliło.
a poza tym ja bym się bał w 1,9 dCI podkręcać tak moc
a poza tym ja bym się bał w 1,9 dCI podkręcać tak moc
- slawekk
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: środa, 25 czerwca 2008, 13:00
- Renault: Laguna 2
- Silnik: jest
- Lokalizacja: Łódź
Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
I tak seryjne graty dają jakieś max 150KM, wyniki z rlkp
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
Bez ingerencji w mechanikę się nie da. Tzn da ale na 15 minut. Kiedyś miałem scenica 1.9 zrobionego ze 102 koni na 147. Auto miało wtedy 14 tyś km. Bez zmiany intercolera wtryskow przewodów pompy egr chlodnicy wody i wielu innych rzeczy się nie da jeżeli ma być potem bezawaryjnie. Olej wymieniać trzeba co 7 tyś km i tylko na 10w60.
Warto przy okazji zainwestować w zwalniacze. Przy aucie z 2003 roku moim zdaniem operacja zupełnie bez sensu. Lepiej sprzedać i kupić coś mocniejszego.
Warto przy okazji zainwestować w zwalniacze. Przy aucie z 2003 roku moim zdaniem operacja zupełnie bez sensu. Lepiej sprzedać i kupić coś mocniejszego.
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: sobota, 16 maja 2015, 13:37
- Renault: Megane GT
- Silnik: 2.0
Re: Podniesienie mocy 120konic na 180 1,9Dci [Laguna II]
Zgaadzam sie z blondasem .
Mozna wszystko tylko PO CO ?
Chcesz zrobic z 120KM okolice 180-200KM . zaden problem
liczymy
1. IC - jakies 1 k pln
2. Turbina lub przebudowa turbiny( wstawienie wiekszego wirnika, przebudowa zimnjej i cieplej strony) jak ma zyc a nie tylko przezyc kilka strzalow - okolo 2 k pln
3. Pytanie ile wytrzyma seryjna korba + ile wytrzyma sprzeglo . zalozmy ze idziesz w okolice 500NM wiec sprzego do wymiany - 700-900 pln
4. Spowalniacze nie ma bata trzeba o tym pomyslec bo zwiekszenie o 50% mocy bez hebla to proba samobjcza, zalozmy ze idziesz w hebel od Clio RS wiec jak nie masz minimum 17 felgi to problem , jesli masz to oki- Heble + tarcze + klocki (przynajmniej przod z czego zaciski uzywane ale tarcze i klocek nowe 320mm) koszt zaciskow to jakies 800pln + 2 tarcze okolo 900+ klocki okolo 400 pln + ewnetualne adaptery okolo 300 pl = hebel bez robocizny 2400 pln + przewody w oplocie jakies 400 + plyn okolo 100
5. Robisz hebel trzeba by pomyslec o amorach i sprezynach bo na Oemach to kilka zakretow i lezysz na dachu = 500-5000 pln ( zalezy co Ci sie wymarzy .
6. Wirus - gowniany za 800 pln - normalny tak jak powienien byc okolice 1200-1600 pln
podliczamy
1-1000
2-2000
3-900
4-2400 + 400 +1
5-1600 ( srednia za sprezyny bilsteina i jakies lepsze amory)
6- 1400 ( srednia dobrego wirusa)
lacznie = 9800 pln
do tego doliczamy ROBOCIZNE w zakladach
1- 300-400 pln
2- demontaz i montaz turbo okolo 300 pln
3 - wywalenie i wymiana sprzegla jakies 500 pln
4 Robocizna z heblami okolo 600-800 pln bo dzo zabawy z adapterami moze byc
5- Wymiana amorow + sprezyn to jakies 120-150 pln od kazdego kola = 600
6. Wirus zaplacony
lacznie koszty robocizny okolo 2400 pln
laczny koszt przeobrek zeby to MIALO SENS
9800pln+ 2400 = 12200 PL
Nie doliczalem wwtryskow i innych pierdol typu np pompa paliwowa + wymiany bo to kwestia do przeliczenia by byla .
Dziekuje dobranoc, to pewnie jakies 2x wiecej jak jest warta fura ....
pa.pa. Musze mniejpic - ciagle zyje 2015 :D .Ladnie odgrzebalem posta sprzed roku :D:D
Mozna wszystko tylko PO CO ?
Chcesz zrobic z 120KM okolice 180-200KM . zaden problem
liczymy
1. IC - jakies 1 k pln
2. Turbina lub przebudowa turbiny( wstawienie wiekszego wirnika, przebudowa zimnjej i cieplej strony) jak ma zyc a nie tylko przezyc kilka strzalow - okolo 2 k pln
3. Pytanie ile wytrzyma seryjna korba + ile wytrzyma sprzeglo . zalozmy ze idziesz w okolice 500NM wiec sprzego do wymiany - 700-900 pln
4. Spowalniacze nie ma bata trzeba o tym pomyslec bo zwiekszenie o 50% mocy bez hebla to proba samobjcza, zalozmy ze idziesz w hebel od Clio RS wiec jak nie masz minimum 17 felgi to problem , jesli masz to oki- Heble + tarcze + klocki (przynajmniej przod z czego zaciski uzywane ale tarcze i klocek nowe 320mm) koszt zaciskow to jakies 800pln + 2 tarcze okolo 900+ klocki okolo 400 pln + ewnetualne adaptery okolo 300 pl = hebel bez robocizny 2400 pln + przewody w oplocie jakies 400 + plyn okolo 100
5. Robisz hebel trzeba by pomyslec o amorach i sprezynach bo na Oemach to kilka zakretow i lezysz na dachu = 500-5000 pln ( zalezy co Ci sie wymarzy .
6. Wirus - gowniany za 800 pln - normalny tak jak powienien byc okolice 1200-1600 pln
podliczamy
1-1000
2-2000
3-900
4-2400 + 400 +1
5-1600 ( srednia za sprezyny bilsteina i jakies lepsze amory)
6- 1400 ( srednia dobrego wirusa)
lacznie = 9800 pln
do tego doliczamy ROBOCIZNE w zakladach
1- 300-400 pln
2- demontaz i montaz turbo okolo 300 pln
3 - wywalenie i wymiana sprzegla jakies 500 pln
4 Robocizna z heblami okolo 600-800 pln bo dzo zabawy z adapterami moze byc
5- Wymiana amorow + sprezyn to jakies 120-150 pln od kazdego kola = 600
6. Wirus zaplacony
lacznie koszty robocizny okolo 2400 pln
laczny koszt przeobrek zeby to MIALO SENS
9800pln+ 2400 = 12200 PL
Nie doliczalem wwtryskow i innych pierdol typu np pompa paliwowa + wymiany bo to kwestia do przeliczenia by byla .
Dziekuje dobranoc, to pewnie jakies 2x wiecej jak jest warta fura ....
pa.pa. Musze mniejpic - ciagle zyje 2015 :D .Ladnie odgrzebalem posta sprzed roku :D:D