iparts></a>
<a href= francuskie

[Thalia 1 faza 2] dolot + wydech (modyfikacje)

Moderator: Grupa Moderatorów

djbaniek
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 60
Rejestracja: środa, 23 marca 2011, 22:53
Renault: Thalia
Silnik: 1.4 8v

Re: [Thalia 1 faza 2] dolot + wydech (modyfikacje)

Post autor: djbaniek »

Maciej R21 , dzięki bardzo :) może coś w wolnym czasie z tym pokombinuje :) zrobić przynajmniej to co nie przewyższy opłacalności takich działań :) ... nad planowaniem głowicy myślałem kiedyś bo koszt nie jest duży ale inne mody to już spore koszty :/ ...

badu , kwestia gustu :) ... lusterka inne bo seryjne mi się nie podobały ... owiewki to była pierwsza rzecz jaka kupiłem do samochodu ... korek od gazu miał być pod klapka ale już po odbiorze samochodu był tam gdzie jest ;/ ... "wlepka" ? że logo klubu? no jeżeli należe do klubu to o to chodzi żeby było to widac :) ... sama felga bez obniżenia tez nic nie daje tym bardziej ze Thalia w serii stoi wysoko jak terenówka :D ... według mnie na zewnątrz jest dużo zmian ale wszystko w tonie czarnym i delikatnie :) !

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Thalia 1 faza 2] dolot + wydech (modyfikacje)

Post autor: BlackRaven »

Maciej R21 pisze:Największe aczkolwiek nie kolosalne różnice w silniku wolnossącym , uzyskasz włąśnie na drodze dolot/wydech . Usunięcie wszelkich ostrych krawędzi przez które przepływa powietrze , czyli połączenia w kolektorze , głowicy , Wypolerowanie kanałów itd ....
Nie ma co przesadzać z przekrojem kanału dolotowego. Wystarczy zajrzeć w przepustnicę . Jak dasz 2 calową rurę a zakończysz ją 1/2 calowym kranem , to wody wyleci tylko tyle ile przeleci przez 1/2 calowy kran . Z powietrzem jest tak samo :).
Żeby iść dalej trzeba by było zwiększyć ciśnienie sprężania , czyli splanować głowicę , to by niestety zmusiło do stosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej bo spalanie stukowe wystąpiło by szybciej. Wzrost mocy był by natomiast bardzo odczuwalny. Można odciążyć nieco koło zamachowe i koła pasowe . Ta operacja polepszy odpowiedź silnika na pedał gazu . Będzie bardziej " zrywny " ale minusem będzie gorsza elastyczność i będzie trzeba silnik kręcić wyżej . Potem odciążanie korbowodów , wału ...... itd ..ale tu już wchodzimy w rajdowe klimaty ....
Można wszystko ....pytanie tylko czy jest sens .... bo tanie rzeczy to nie są :).
Święta racja !
Silnik 1.4 8 V robi się zaczynając od roboty głowicy potem ostry wałek rozrządu,koło z regulacją kątów i zmiana softu bo co z tego że zrobisz dolot i wydech skoro zawory nie puszczą tyle powietrza.Co z tego że wpuścisz dużo powietrza jak nie dolejesz paliwa ? Kolega miał Clio II 1.6 8V i uzyskał z niego 120 KM no ale tanio nie było
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ