iparts></a>
<a href= francuskie

[Ogólne] kompresor

Moderator: Grupa Moderatorów

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

[Ogólne] kompresor

Post autor: blondas »

Kompresor do silnika 1.6 16v. Ktoś zakładał lub słyszał od czego zaadaptować?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Damianek
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 3 października 2013, 14:38
Renault: Laguna II ph I
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Kudowa Zdrój
Kontakt:

Re: kompresor

Post autor: Damianek »

U mnie gosciu zakladal do megi I ph II z merca bodajze :/
#106
Moja Lala 2 PH1
"Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać"

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Re: kompresor

Post autor: blondas »

A którego merca?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: Oji »

Przede wszystkim wypadaloby zaczac od adaptacji portfela na odplyw gotowki ;)
Nie mam PL liter - komputer US

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: blondas »

Oji. Twój post mega przydatny. Dzięki.
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Arglist
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 254
Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
Renault: Kangoo 4x4 2005
Silnik: 1.6 16V K4M
Lokalizacja: Radzymin

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: Arglist »

Artur podobno z SLK pasuje ja nie wiem jedyne co znalazłem przeszukując internet to kompresor w 1.6 8V w daci Logan oraz w F4R http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=320580 Clio 1 Ph1 F4R + kompresor a czy nie taniej by było wymienić silnik na F4R od clio sport? Tu masz link do forum Kangoo tam jednemu koledze taki swap się udał http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopi ... 126&t=9834

Powodzenia w modach jak byś dał radę to pisz bo mi brakuje momentu w kangoo na niskich obrotach
Ostatnio zmieniony wtorek, 26 listopada 2013, 12:20 przez Arglist, łącznie zmieniany 1 raz.

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: Oji »

Zalozyc kompresor to nie jest problem ... problemem jest to wystroic - co sie wiaze z wymiana komputera na stand alone... - 2k PLN + dorobienie wiazki do SA - Pare PLN + strojenie pewnie od 1.5k zl = sam projekt na start potrzebuje okolo 4000 zl. Wiec jesli twoj portfel nie zaklada budzetu okolo 4 tysiecy na dzien dobry to ten topic nadaje sie do ... co by bylo gdyby...

Bo zakup kompresora + IC + reszta pierdoletow to sa grosze ... w porownaniu do tego co trzeba wlozyc zeby silnik nie wybuch / poplynal po 1 odpaleniu
Nie mam PL liter - komputer US

Awatar użytkownika
Damianek
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 3 października 2013, 14:38
Renault: Laguna II ph I
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Kudowa Zdrój
Kontakt:

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: Damianek »

chyba slk ale zabij mnie niewiem na 100% :/
#106
Moja Lala 2 PH1
"Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać"

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: torek »

Oji prawdę pisze. sam kompresor to pikuś. Nie zapominaj o wydajniejszej pompie, wtryskach, i sterowaniu. z kompresorem jest jeszcze ten problem że trzeba go idealnie wyosiować - żeby pasków nie zrywało, następnie trzeba odpowiednio dobrać kółka, aby pompował około 0,4b a przy tym żeby pracował w odpowiednim dla siebie przedziale obrotów.

generalnie, uturbianie jednostek renault łatwe nie jest. to nie honda ;)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: BlackRaven »

Przerabiałem wiele tematów,problem polega na tym że zrobić można wszystko ale nie do jazdy na co dzień.
Jeśli to jest drugie auto ok. jeśli jedyne odpuść bo nawet nie chodzi o koszty tylko będą się na Tobie uczyć (jeśli chcesz zlecić a sądzę że tak).
Lepiej sprzedać i kupić 2.0
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: torek »

bez przesady, po modzonym autem, na nie seryjnym kompie da isę normalnie jeździć codziennie. :D

KamilTakumi
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 22 lutego 2015, 16:08
Renault: Clio
Silnik: K4J

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: KamilTakumi »

np eaton z merca fajna sprawa ;) wiadomo że lepiej wystroić wszystko sprawdzić AFRY , temp powietrza itp. Ale tak samo jak poprzednik uważam że przy dmuchaniu np 0.4/0.5 bara przy dość spokojnej jeździe na seryjnym ecu powinno dać radę ;) kompresor jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż turbo :)

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: torek »

Głupoty i tyle.. może seryjny sterownik by sobie poradził z doładowaniem rzędu 0,2b, ale i w to wątpię.
do nadciśnienia w kolektorze i w silniku potrzebne jest dodatkowe sterowanie, nie tylko dawką paliwa, ale także odpowiednim sterowaniem zapłonami. A renault ma upośledzone kompy, więc poprzez dostępne na rynku świnki nie da rady ingerować w zapłon. A bez tego dość szybko silnik ulegnie zniszczeniu. zresztą o czym my rozmawiamy. u mnie przy doładowaniu 0,3b z nieszczelnościami w dolocie było około 160KM (ze 115 seryjnych) i co seryjny komp poradził by sobie z dodatkowymi 45KM???
wątpię.przy 0,5 dochodzi około 60-70km, od wartości seryjnej więc nie jest to mało. I zwłaszcza jeśli auto ma jeździć codziennie, musi być to dobrze zrobione.
i nie ma tu znaczenia czy kompresor czy turbo. TO SIĘ NIE OPŁACA angry2
lepiej zrobić swap na 2.0T z RS - kosztowo wyjdzie podobnie, a na dzień dobry mamy około 240KM.

Kwietas
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 20 października 2014, 11:12
Renault: Almera N16
Silnik: 2.0

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: Kwietas »

Hey,
jak chcesz kompresor to Eaton M62 z Mercedesa bedzie ok. W merolach seryjne kolko kompresora posiada elektrosprzeglo, dzieki czemu jak Cie najdzie ochota to przyciskiem mozesz wylaczyc kompresor i jezdzic jak wolnossakiem. Tylko wtedy z racji dluzszego dolotu i auto bedzie troche zmulone. Tak z grubsza to bedziesz potrzebowal lape mocujaca kompresor, kilka napinaczy do paska, odpowiedni pasek + odpowiednie wyosiowanie wszystkiego, by paska nie darlo, ICek, rury do dolotu, wtryski, pewnie pompe paliwa i wystarczy dolozyc Ecu Mastera, by tym sterowal. Nie wiem jak u Was w Renowkach, ale w Nissanie EcuM dolozony do seryjnego kompa ogarnie temat. Bede zakladal kompresor za 2 miesiace u siebie w Nissanie i to w aucie, ktore uzytkuje na codzien, a do pracy mam 20km. Dla niektorych to herezja, ale chce udowodnic, ze da rade zrobic auto dosc przyjemne z doladowaniem i zasilane LPG. :)

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Re: [Ogólne] kompresor

Post autor: blondas »

P.s. Ogólnie renówka sprzedana. Była fajna, ekonomiczna ale ciągle mocy brakowało. Trafił się pretekst i wymieniłem na żwawszy model. ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

ODPOWIEDZ