[Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Moderator: Grupa Moderatorów
[Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Witam Kolegów.
Jako że niedawno nabyłem markę odpowiadającą temu forum, zwracam się do szanownych użytkowników o poradę czy w tym autku można pobawić się w zwiększenie mocy.
Jest to silnik z 350Z jak pewnie wiecie więc chyba potencjał ma..
Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
Uda się coś zrobić z wydechem, wałkiem, głowicą, wtryskami?
Do jazdy na co dzień mam inne auto a to chcę żeby się stało moim hobby po godzinach
Dzięki za każą odpowiedź.
Jako że niedawno nabyłem markę odpowiadającą temu forum, zwracam się do szanownych użytkowników o poradę czy w tym autku można pobawić się w zwiększenie mocy.
Jest to silnik z 350Z jak pewnie wiecie więc chyba potencjał ma..
Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
Uda się coś zrobić z wydechem, wałkiem, głowicą, wtryskami?
Do jazdy na co dzień mam inne auto a to chcę żeby się stało moim hobby po godzinach
Dzięki za każą odpowiedź.
- Daroot
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
- Renault: Subaru Forester
- Silnik: 2.0 T
- Lokalizacja: Iława/Olsztyn
- Kontakt:
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Po co się tak bawić - to ciągle wolnossący - sztuka dla sztuki.
Załóż od razu soft turbo, dostaniesz + 100KM i wszyscy będą zadowoleni.
Koszty? Myślę że około 12 tyś zł. Przy wolnossącym niewiele mniej wyjdzie, a efekty dużo słabsze.
Załóż od razu soft turbo, dostaniesz + 100KM i wszyscy będą zadowoleni.
Koszty? Myślę że około 12 tyś zł. Przy wolnossącym niewiele mniej wyjdzie, a efekty dużo słabsze.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 24 maja 2013, 13:09
- Renault: Laguna
- Silnik: 2.0
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
wolnossacy silnik i program +20 koni?:D powodzenia:)jagar pisze:Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
- Daroot
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
- Renault: Subaru Forester
- Silnik: 2.0 T
- Lokalizacja: Iława/Olsztyn
- Kontakt:
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Jak najbardziej możliwe - samym programem masz przyrosty około 8 % czyli wypada faktycznie jakieś 20KM.horigoshi pisze:wolnossacy silnik i program +20 koni?:D powodzenia:)jagar pisze:Zacząć chcę od Power Boxa który ma ponoć dać +20KM ale co dalej?
Do tego zrobić dobrze wydech razem z kolektorami + dolot i można szukać 40KM z chipem.
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Ja nie wiem gdzie wy takie bajki czytacie a później wypisujecie.... Po pierwsze samym programem z wolnossącego to max 7-8 ale nie % tylko KM nie ma co liczyć na wiecej. Po drugie to z soft turbo 100 km? to musiało by być juz spore doładowanie a nie ma co bardziej w silnik pompować jak 0,6 - to juz jest maks jak na seryjne graty silnika nie ma co wiecej bo poco później robić remont silnika wiec może 70 km ale to i tak w porywach. 12 tys zł za taką operacje? niech sie może wypowiedzą ci co zakładali turbo bo z tego co wiem to od 12 tys to oni zawsze zaczynali bo cos sie zawsze podda
- Daroot
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
- Renault: Subaru Forester
- Silnik: 2.0 T
- Lokalizacja: Iława/Olsztyn
- Kontakt:
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
7-8KM ? Czyli chcesz napisać że dla clio 1.2 chipem i tak samo dla 3.5 v6 dodasz tylko 7-8 KM ? Bez jaj...Spiker pisze:Ja nie wiem gdzie wy takie bajki czytacie a później wypisujecie.... Po pierwsze samym programem z wolnossącego to max 7-8 ale nie % tylko KM nie ma co liczyć na wiecej. Po drugie to z soft turbo 100 km? to musiało by być juz spore doładowanie a nie ma co bardziej w silnik pompować jak 0,6 - to juz jest maks jak na seryjne graty silnika nie ma co wiecej bo poco później robić remont silnika wiec może 70 km ale to i tak w porywach. 12 tys zł za taką operacje? niech sie może wypowiedzą ci co zakładali turbo bo z tego co wiem to od 12 tys to oni zawsze zaczynali bo cos sie zawsze podda
Liczy się to procentowo, orientacyjnie.
Poza tym przy tym silniku, 240KM w serii, dmuchnięcie 0,6 bara może wyskoczyć + 100KM, nie chce mi się teraz tego liczyć - inna sprawa to wytrzymałość silnika Z tym masz rację.
-
- Bywalec
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 24 maja 2013, 13:09
- Renault: Laguna
- Silnik: 2.0
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
hm... jeśli jest to ten sam silnik co w 350Z.. to spokojnie po zapięciu kompresora, zmianie wydechu i dobrym programie (np u Coobcia) można wyciągnąć okolice 400KM.. (bez otwierania silnika oczywiście) aleeeeeee.. Z tego co wiem 350Z ma od razu więcej mocy na starcie, (której i tak nie trzyma ) następnie.. tam jest RWD... inna skrzynia.. która spokoooojnie znosi baaardzo dużo niuta (te skrzynie są łączone z sinlikami 1jz/2jz). No i podejrzewam że komputer sterujący silnikiem jest inny... jak to w Renault
Reasumując. Na sofcie bez problemu można ugrać +100KM.. i można dmuchać więcej niż 0,5b (kwestia dobrego strojenia). Ja już zrobiłem prawie 20 tyś km i wszystko jest ok.
Zapewne w Vel satisie będzie trudniej o taki wynik... i o ile może komp pozwoli się stroić bez podpinania świnek, o tyle nie wiem jak skrzynia sobie poradzi...
aha... i o 12ty zł to zapomnij... w bajki się nie wierzy.. licz tak +/- 20000zł, to nie będziesz rozczarowany w połowie prac (przy założeniu, że będziesz używał normalnych części a nie najtańszych chinoli.)
Reasumując. Na sofcie bez problemu można ugrać +100KM.. i można dmuchać więcej niż 0,5b (kwestia dobrego strojenia). Ja już zrobiłem prawie 20 tyś km i wszystko jest ok.
Zapewne w Vel satisie będzie trudniej o taki wynik... i o ile może komp pozwoli się stroić bez podpinania świnek, o tyle nie wiem jak skrzynia sobie poradzi...
aha... i o 12ty zł to zapomnij... w bajki się nie wierzy.. licz tak +/- 20000zł, to nie będziesz rozczarowany w połowie prac (przy założeniu, że będziesz używał normalnych części a nie najtańszych chinoli.)
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Bez sensu...
Kupa kasy i wątpliwe efekty...
Chcesz mocnego auta do zabawy za małą kasę ?
Proszę bardzo:
Saab 93 czy 95 ważne by z silnikiem B204 czyli 2.0T (nowsze silniki się zacierają)
Ja kupiłem auto o mocy 154 KM i 240 Nm teraz mam 240 KM i 360 Nm i to tylko dla tego że używam auta na co dzień i to jest dla mnie rozsądna granica.
Koszt łącznie z zakupem auta to 12 tys. zł auto jest w dobrym stanie i wygląda fabrycznie ale zamyka licznik (długa skrzynia fabryczna) i do 3-ciego biegu potrafi palić opony.Albo inaczej jadąc powoli na dwójce po raptownym wciśnięciu "gazu" idzie dym z opon.Nie korzystam z tego bo chodziło mi np. o nie martwienie się przy wyprzedzaniu i sprawnym włączaniu się do ruchu.
Co do możliwości tuningu silnika co ważne bez zakuwania proszę bardzo: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
Potrzebne rzeczy zakupiłem u polskiego przedstawiciela.
A jeszcze jedno w sprawie kasy założyłem poliuretany do zawieszenia (wachacz na nich jest tańszy od części fabrycznej prawie o połowę): http://draken.com.pl/saab/900ng-9-3-i-p ... -poli.html
Wiem że to forum Renault miałem wiele aut tej mark (niektórzy pamiętają np. czerwone Clio I 1.8 16V)i i trochę "mocowałem" się z nimi jednak wydane kwoty nie dawały nawet szansy na spełnienie oczekiwań więc podszedłem zdroworozsądkowo.
Teraz myślę nad zakupem Clio Sport w serii do normalnej jazdy a Saab dostanie więcej koni mimo że ma już 200 kkm ale silnik jest w idealnym stanie.
I myślę że to jest zdroworozsądkowe podejście ale rozumiem że każdy chce czegoś innego i to szanuję
jednak po co przecierać przetarty szlak ?
Kupa kasy i wątpliwe efekty...
Chcesz mocnego auta do zabawy za małą kasę ?
Proszę bardzo:
Saab 93 czy 95 ważne by z silnikiem B204 czyli 2.0T (nowsze silniki się zacierają)
Ja kupiłem auto o mocy 154 KM i 240 Nm teraz mam 240 KM i 360 Nm i to tylko dla tego że używam auta na co dzień i to jest dla mnie rozsądna granica.
Koszt łącznie z zakupem auta to 12 tys. zł auto jest w dobrym stanie i wygląda fabrycznie ale zamyka licznik (długa skrzynia fabryczna) i do 3-ciego biegu potrafi palić opony.Albo inaczej jadąc powoli na dwójce po raptownym wciśnięciu "gazu" idzie dym z opon.Nie korzystam z tego bo chodziło mi np. o nie martwienie się przy wyprzedzaniu i sprawnym włączaniu się do ruchu.
Co do możliwości tuningu silnika co ważne bez zakuwania proszę bardzo: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
Potrzebne rzeczy zakupiłem u polskiego przedstawiciela.
A jeszcze jedno w sprawie kasy założyłem poliuretany do zawieszenia (wachacz na nich jest tańszy od części fabrycznej prawie o połowę): http://draken.com.pl/saab/900ng-9-3-i-p ... -poli.html
Wiem że to forum Renault miałem wiele aut tej mark (niektórzy pamiętają np. czerwone Clio I 1.8 16V)i i trochę "mocowałem" się z nimi jednak wydane kwoty nie dawały nawet szansy na spełnienie oczekiwań więc podszedłem zdroworozsądkowo.
Teraz myślę nad zakupem Clio Sport w serii do normalnej jazdy a Saab dostanie więcej koni mimo że ma już 200 kkm ale silnik jest w idealnym stanie.
I myślę że to jest zdroworozsądkowe podejście ale rozumiem że każdy chce czegoś innego i to szanuję
jednak po co przecierać przetarty szlak ?
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
mam to samo zdanieBlackRaven pisze:Bez sensu...
Kupa kasy i wątpliwe efekty...
Chcesz mocnego auta do zabawy za małą kasę ?
Proszę bardzo:
Saab 93 czy 95 ważne by z silnikiem B204 czyli 2.0T (nowsze silniki się zacierają)
Ja kupiłem auto o mocy 154 KM i 240 Nm teraz mam 240 KM i 360 Nm i to tylko dla tego że używam auta na co dzień i to jest dla mnie rozsądna granica.
Koszt łącznie z zakupem auta to 12 tys. zł auto jest w dobrym stanie i wygląda fabrycznie ale zamyka licznik (długa skrzynia fabryczna) i do 3-ciego biegu potrafi palić opony.Albo inaczej jadąc powoli na dwójce po raptownym wciśnięciu "gazu" idzie dym z opon.Nie korzystam z tego bo chodziło mi np. o nie martwienie się przy wyprzedzaniu i sprawnym włączaniu się do ruchu.
Co do możliwości tuningu silnika co ważne bez zakuwania proszę bardzo: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
Potrzebne rzeczy zakupiłem u polskiego przedstawiciela.
A jeszcze jedno w sprawie kasy założyłem poliuretany do zawieszenia (wachacz na nich jest tańszy od części fabrycznej prawie o połowę): http://draken.com.pl/saab/900ng-9-3-i-p ... -poli.html
Wiem że to forum Renault miałem wiele aut tej mark (niektórzy pamiętają np. czerwone Clio I 1.8 16V)i i trochę "mocowałem" się z nimi jednak wydane kwoty nie dawały nawet szansy na spełnienie oczekiwań więc podszedłem zdroworozsądkowo.
Teraz myślę nad zakupem Clio Sport w serii do normalnej jazdy a Saab dostanie więcej koni mimo że ma już 200 kkm ale silnik jest w idealnym stanie.
I myślę że to jest zdroworozsądkowe podejście ale rozumiem że każdy chce czegoś innego i to szanuję
jednak po co przecierać przetarty szlak ?
z tym że więcej przypadków zatartych motorów przez panewki było właśnie w B204, niż w B207. Poza tym wydaje mi się że B207 jest bardziej rozwojowy, zwłaszcza w aero 9-3II na lajcie za niewielkie pieniądze (około 4-5tyś zł) z 210KM robimy 300+. więc potencjał jak najnardziej viva
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Mylisz się co do nowszych silników tam są wieczne problemy i modyfikacje odpowietrzenia skrzyni korbowej zresztą drogie,silnik B204 to ostatni prawdziwy silnik Saab-a w B205 już GM wsadził lapy i zaczęły się problemy bo go odchudzili.
Nie przejrzałeś dokładnie linka który wrzuciłem,dla B204E czyli wersja wyjściowa 154 KM po modach max. bez kucia silnika to : http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
A jak zakujesz silnik to przeskoczysz bez problemu 1000 KM choć nie koniecznie zrobią to Polacy.
Nie przejrzałeś dokładnie linka który wrzuciłem,dla B204E czyli wersja wyjściowa 154 KM po modach max. bez kucia silnika to : http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9
A jak zakujesz silnik to przeskoczysz bez problemu 1000 KM choć nie koniecznie zrobią to Polacy.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
1000KM w ośce bez sensu..
a już kilka B207 jeździ co ma 300+ i żaden jeszcze nie miał problemów z panewkami.. czego o B204 powiedzieć nie można (ostatnio w projekcie, gdzie silnik do fiata 125 był wrzucony poddał się przy 400KM, bo panewki się wysypały..) komuś w omedze w okolicach 300 sie poddały.., kolejnej osobie też w okolicach 300KM w saabie chyba 900 padła panewka.. znam dwa saaby.. jeden 900 czarny, który miał koło 400KM (saabmirage) a drugi czerwony saab 9-3 I gen 350+ (adam) i faktycznie auta na tych silnikach już trochę śmigają.. a no i oczywiście najmocniejszy saab Coobcia (teraz już były jego), ale tam z tego co pamiętam też panewka go dopadła..
a problemy z tym, to ponoć kwestia wadliwego smoka olejowego..
a już kilka B207 jeździ co ma 300+ i żaden jeszcze nie miał problemów z panewkami.. czego o B204 powiedzieć nie można (ostatnio w projekcie, gdzie silnik do fiata 125 był wrzucony poddał się przy 400KM, bo panewki się wysypały..) komuś w omedze w okolicach 300 sie poddały.., kolejnej osobie też w okolicach 300KM w saabie chyba 900 padła panewka.. znam dwa saaby.. jeden 900 czarny, który miał koło 400KM (saabmirage) a drugi czerwony saab 9-3 I gen 350+ (adam) i faktycznie auta na tych silnikach już trochę śmigają.. a no i oczywiście najmocniejszy saab Coobcia (teraz już były jego), ale tam z tego co pamiętam też panewka go dopadła..
a problemy z tym, to ponoć kwestia wadliwego smoka olejowego..
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Vel Satis 3.5V6 2002r] - zwiększenie mocy
Problem leży w oleju bo ludzie leją 5W30 w klasie A5 a tego nie powinno się robić,druga sprawa to odma bo jak za dużo oleju wleje się na tłok to się nie spręży i pierwsza leci panewka.Dlatego Saab robił tyle zmian odmy bo nie było właściwej separacji gazów od oleju
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie