Obniżenie auta-sprężyny
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
Obniżenie auta-sprężyny
Chodzi mi po głowie obniżenie auta, takie minimalne, myślę o sprężynach Jamex http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-j ... 77265.html czy nadadzą się, czy można je do seryjnych amorów wrzucić, czy konieczne jest dorzucenie sportowych amorów np http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe ... 72155.html
Pomóżcie "zielonemu" w tym temacie :oops:
Pomóżcie "zielonemu" w tym temacie :oops:
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Obniżając auto w ogóle powinno się pomyśleć o amorku o krótszym skoku, jednak przy -40mm nie zawracałbym sobie tym aż tak głowy. Mam u siebie na seryjnych amorkach i nic się z nimi nie dzieje.
I najważniejsze, daj sobie spokój z Jamexami, dołóż 100-200zł i kup Weitechy, Eibachy (nawet używkę można trafić w dobrym $) lub inne wyższej marki. Jamex ma tendencję do bycia za miękkim co przy obniżonym aucie bardzo odbija się na prowadzeniu. Buja na nich bardziej niż na seryjnej sprężynie. Chociaż to też nie reguła ale generalnie opinie ma słabe. Z drugiej strony taka mocna budżetówka, myślałem o nich też ale trafiły Weitechy w podobnych pieniądzach (używane od Pelsona).
I najważniejsze, daj sobie spokój z Jamexami, dołóż 100-200zł i kup Weitechy, Eibachy (nawet używkę można trafić w dobrym $) lub inne wyższej marki. Jamex ma tendencję do bycia za miękkim co przy obniżonym aucie bardzo odbija się na prowadzeniu. Buja na nich bardziej niż na seryjnej sprężynie. Chociaż to też nie reguła ale generalnie opinie ma słabe. Z drugiej strony taka mocna budżetówka, myślałem o nich też ale trafiły Weitechy w podobnych pieniądzach (używane od Pelsona).
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Amory oryginalne spokojnie dadzą radę, szkoda kasy pakować. Ja miałem ok. -55 na seryjnych amorkach i wytrzymały.
Jamex-y są okej ale ja podobnie jak kudłaty poszukałbym używanych witec-ów lub eibach-ów. Sam używki kupiłem i śmiagałem bez problemów
Jamex-y są okej ale ja podobnie jak kudłaty poszukałbym używanych witec-ów lub eibach-ów. Sam używki kupiłem i śmiagałem bez problemów
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
- brejq
- Oklejony
- Posty: 423
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 23:59
- Renault: Clio 2
- Silnik: 2.0 16v
- Lokalizacja: Łódź
Re: Obniżenie auta-sprężyny
a budżetowcyh dobrze się sprawują FK jeszcze
Było: Łada Oka 0.7l; Renault Clio 2 ph1 1.2 8v; Renault Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
O to to, zapomniałem o nich. Ewentualnie APEXybrejq pisze:a budżetowcyh dobrze się sprawują FK jeszcze
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Daroot
- Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
- Renault: Subaru Forester
- Silnik: 2.0 T
- Lokalizacja: Iława/Olsztyn
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Chłopcy Ci polecają fajne, dobre sprężyny, tylko zapomnieli napisać że takie progresywne sprężyny momentalnie wypompują każdy seryjny amortyzator - poza tym auto zaczyna skakać jak piłka, bo seryjny amor nie jest w stanie ogarnąć takiej sportowej sprężyny...
A to właśnie sprężyna amortyzuje samochód, a nie sam amortyzator. Chcesz zrobić dobrze - kup miękkie sprężyny albo zastosuj twardsze amory - kompromisów nie ma.
A to właśnie sprężyna amortyzuje samochód, a nie sam amortyzator. Chcesz zrobić dobrze - kup miękkie sprężyny albo zastosuj twardsze amory - kompromisów nie ma.
- brejq
- Oklejony
- Posty: 423
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 23:59
- Renault: Clio 2
- Silnik: 2.0 16v
- Lokalizacja: Łódź
Re: Obniżenie auta-sprężyny
E tam, gadanie takie i powielanie zasłyszanych mitów. palm
Polecam na podstawie własnych doświadczeń a nie zasłyszanych opinii.
1. Megane Coupe - seryjny amor gazowy+eibach sportline jedziło u mnie 3 lata i u nowego właściciela jeździ do dziś.
2. Toyota Corolla e12 FK + seryjne amorki od trzech lat jeździ i ma się dobrze. Tu amorki są ori od nowości (czyt. mają teraz 10 lat)
3. Jest jeszcze Eibach Prokit, który zalecany jest do seryjnych amorków ale obniża o jakieś 20 mm tak naprawdę, więc lansu nie będzie. For go, not for show
Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
Polecam na podstawie własnych doświadczeń a nie zasłyszanych opinii.
1. Megane Coupe - seryjny amor gazowy+eibach sportline jedziło u mnie 3 lata i u nowego właściciela jeździ do dziś.
2. Toyota Corolla e12 FK + seryjne amorki od trzech lat jeździ i ma się dobrze. Tu amorki są ori od nowości (czyt. mają teraz 10 lat)
3. Jest jeszcze Eibach Prokit, który zalecany jest do seryjnych amorków ale obniża o jakieś 20 mm tak naprawdę, więc lansu nie będzie. For go, not for show
Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
Było: Łada Oka 0.7l; Renault Clio 2 ph1 1.2 8v; Renault Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Dokładnie, ja u siebie mam od 2 lat na seryjnym amorku założone Weitechy i jakoś nie widać żeby się zużywały mocniej niż na zwykłej sprężynie.brejq pisze:E tam, gadanie takie i powielanie zasłyszanych mitów. palm
Polecam na podstawie własnych doświadczeń a nie zasłyszanych opinii.
1. Megane Coupe - seryjny amor gazowy+eibach sportline jedziło u mnie 3 lata i u nowego właściciela jeździ do dziś.
... ciach ...
Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
A według mnie nie ma sensu zakładać miękkiej obniżającej sprężyny bo owszem może komfort jakiś tam będzie ale pewność prowadzenia w zakrętach spada na łeb na szyje. A bujanie niską furą nie jest fajne i tu może się właśnie pojawić problem, że amor będzie dobijał do końca i coś w nim pęknie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Kwintesencja moich intencjibrejq pisze:Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
- pelson91
- skoczek
- Posty: 1089
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
- Renault: Rover 75
- Silnik: 2.0 CDT
- Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
kudłaty, Ty masz Weiteci a nie Eibachy
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Już poprawione, dzięki
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 407
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
- Renault: Megane
- Silnik: Rakietowy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżenie auta-sprężyny
oj tam ja mam kit mtsa juz 3 chyba rok i jest GIT - jest troche twardawo ale bez przesady prowadzenie na + teraz przy przegladzie przod wyszedl 82% tyl 80% wiec jak na 3 lata to bajera. Wiec mit obalam o sypiacych sie MTSach po 1 sezonie:)
Nie mam PL liter - komputer US
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Wszystko zależy jak się trafi ale trzeba przyznać, że jak się toto nazywało jeszcze MTS to jakoś działało, ale już TA czy inne to loteria. Kolega w BMW założył zestaw nowiuteńki ze sklepu i co... przód twardy jak zaspawany a tył lata jak ku... cyc
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 1779
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
- Renault: Megane II CC
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
Co lepsze nowe sprężyny Jamex czy używane FK Germany razem z McPhersonami??
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Obniżenie auta-sprężyny
FK
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.