iparts></a>
<a href= francuskie

Obniżenie auta-sprężyny

Moderator: Grupa Moderatorów

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: prosiaczek231 »

Chodzi mi po głowie obniżenie auta, takie minimalne, myślę o sprężynach Jamex http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-j ... 77265.html czy nadadzą się, czy można je do seryjnych amorów wrzucić, czy konieczne jest dorzucenie sportowych amorów np http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe ... 72155.html

Pomóżcie "zielonemu" w tym temacie :oops:
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: kudlaty »

Obniżając auto w ogóle powinno się pomyśleć o amorku o krótszym skoku, jednak przy -40mm nie zawracałbym sobie tym aż tak głowy. Mam u siebie na seryjnych amorkach i nic się z nimi nie dzieje.

I najważniejsze, daj sobie spokój z Jamexami, dołóż 100-200zł i kup Weitechy, Eibachy (nawet używkę można trafić w dobrym $) lub inne wyższej marki. Jamex ma tendencję do bycia za miękkim co przy obniżonym aucie bardzo odbija się na prowadzeniu. Buja na nich bardziej niż na seryjnej sprężynie. Chociaż to też nie reguła ale generalnie opinie ma słabe. Z drugiej strony taka mocna budżetówka, myślałem o nich też ale trafiły Weitechy w podobnych pieniądzach (używane od Pelsona).

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: Snake »

Amory oryginalne spokojnie dadzą radę, szkoda kasy pakować. Ja miałem ok. -55 na seryjnych amorkach i wytrzymały.
Jamex-y są okej ale ja podobnie jak kudłaty poszukałbym używanych witec-ów lub eibach-ów. Sam używki kupiłem i śmiagałem bez problemów
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
brejq
Oklejony
Oklejony
Posty: 423
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 23:59
Renault: Clio 2
Silnik: 2.0 16v
Lokalizacja: Łódź

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: brejq »

a budżetowcyh dobrze się sprawują FK jeszcze
Było: Łada Oka 0.7l; Renault Clio 2 ph1 1.2 8v; Renault Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v

Obrazek

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: kudlaty »

brejq pisze:a budżetowcyh dobrze się sprawują FK jeszcze
O to to, zapomniałem o nich. Ewentualnie APEXy

Awatar użytkownika
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: sobota, 9 maja 2009, 07:21
Renault: Subaru Forester
Silnik: 2.0 T
Lokalizacja: Iława/Olsztyn
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: Daroot »

Chłopcy Ci polecają fajne, dobre sprężyny, tylko zapomnieli napisać że takie progresywne sprężyny momentalnie wypompują każdy seryjny amortyzator - poza tym auto zaczyna skakać jak piłka, bo seryjny amor nie jest w stanie ogarnąć takiej sportowej sprężyny...

A to właśnie sprężyna amortyzuje samochód, a nie sam amortyzator. Chcesz zrobić dobrze - kup miękkie sprężyny albo zastosuj twardsze amory - kompromisów nie ma.

Awatar użytkownika
brejq
Oklejony
Oklejony
Posty: 423
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 23:59
Renault: Clio 2
Silnik: 2.0 16v
Lokalizacja: Łódź

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: brejq »

E tam, gadanie takie i powielanie zasłyszanych mitów. palm
Polecam na podstawie własnych doświadczeń a nie zasłyszanych opinii.

1. Megane Coupe - seryjny amor gazowy+eibach sportline jedziło u mnie 3 lata i u nowego właściciela jeździ do dziś.

2. Toyota Corolla e12 FK + seryjne amorki od trzech lat jeździ i ma się dobrze. Tu amorki są ori od nowości (czyt. mają teraz 10 lat)

3. Jest jeszcze Eibach Prokit, który zalecany jest do seryjnych amorków ale obniża o jakieś 20 mm tak naprawdę, więc lansu nie będzie. For go, not for show ;)

Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
Było: Łada Oka 0.7l; Renault Clio 2 ph1 1.2 8v; Renault Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v

Obrazek

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: kudlaty »

brejq pisze:E tam, gadanie takie i powielanie zasłyszanych mitów. palm
Polecam na podstawie własnych doświadczeń a nie zasłyszanych opinii.

1. Megane Coupe - seryjny amor gazowy+eibach sportline jedziło u mnie 3 lata i u nowego właściciela jeździ do dziś.

... ciach ...

Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
Dokładnie, ja u siebie mam od 2 lat na seryjnym amorku założone Weitechy i jakoś nie widać żeby się zużywały mocniej niż na zwykłej sprężynie.

A według mnie nie ma sensu zakładać miękkiej obniżającej sprężyny bo owszem może komfort jakiś tam będzie ale pewność prowadzenia w zakrętach spada na łeb na szyje. A bujanie niską furą nie jest fajne i tu może się właśnie pojawić problem, że amor będzie dobijał do końca i coś w nim pęknie

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: prosiaczek231 »

brejq pisze:Jasne, że same springi nie dadzą tego, co porządnie dobrany kit albo gwint ale nie każdy potrzebuje aż tak modzić zawieszenia.
Kwintesencja moich intencji :) :)
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

Awatar użytkownika
pelson91
skoczek
skoczek
Posty: 1089
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
Renault: Rover 75
Silnik: 2.0 CDT
Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: pelson91 »

kudłaty, Ty masz Weiteci a nie Eibachy ;)
Było: Renault Megane HB 1,6e 1996r. -> KLIK
Był: Rover 420 SDi 1996r. -> KLIK
Jest: Rover 75 2,0 CDT 2000r. -> KLIK

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: kudlaty »

Już poprawione, dzięki ;)

Oji
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 407
Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
Renault: Megane
Silnik: Rakietowy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: Oji »

oj tam ja mam kit mtsa juz 3 chyba rok i jest GIT - jest troche twardawo ale bez przesady prowadzenie na + teraz przy przegladzie przod wyszedl 82% tyl 80% wiec jak na 3 lata to bajera. Wiec mit obalam o sypiacych sie MTSach po 1 sezonie:)
Nie mam PL liter - komputer US

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: kudlaty »

Wszystko zależy jak się trafi ale trzeba przyznać, że jak się toto nazywało jeszcze MTS to jakoś działało, ale już TA czy inne to loteria. Kolega w BMW założył zestaw nowiuteńki ze sklepu i co... przód twardy jak zaspawany a tył lata jak ku... cyc ;)

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: prosiaczek231 »

Co lepsze nowe sprężyny Jamex czy używane FK Germany razem z McPhersonami??
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obniżenie auta-sprężyny

Post autor: kudlaty »

FK

ODPOWIEDZ