Jaszpol

Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 7
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis » niedziela, 23 kwietnia 2017, 10:53

Witam, mam pytanie, wpadły mi w ręce wtryski i turbina z Laguny 2.0t 205KM, ogólnie myślę o programie ale zanim to zrobię chciałbym sobie sam zamontować te części i tak jeździć jakiś czas. W międzyczasie też chciałbym założyć większy frontalny IC. Czy po montażu silnik sam ogarnie zmiany i dostosuje parametry i będzie to jakoś jeździć? I tak się zastanawiam ile ten silnik jest w stanie wytrzymać bo z tego co wyczytałem zwykłe 2.0t nie są zakute a na tych gratach myślę że jakieś 230-240KM chyba będzie realne do osiągnięcia?

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 7
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis » czwartek, 27 kwietnia 2017, 17:46

Ok, już wiem że wtryski dopiero przy programie, na ori sterowniku będzie zalewać silnik. Tak samo przewertowałem różne fora, różne widzę komentarze jeżeli chodzi o różnice w silnikach między 170KM a 205KM czy 225KM, ale tych różnic aż tak wiele nie ma. Pompa oleju w GT daje większe ciśnienie, ori 1 do 3 barów, GT 1,2 do 3,5 bara, inne tłoki i uszczelka pod głowicą. Reszta niby ta sama pomijając turbo i wtryski.

Awatar użytkownika
BlackRaven
Weteran
Weteran
Posty: 567
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Inny
Silnik: 2.0T 240 KM 360 Nm

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: BlackRaven » sobota, 6 maja 2017, 02:00

Czyli zasadnicze różnice bo zwykłe tłoki i kute to spora róznica

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 7
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis » niedziela, 7 maja 2017, 22:23

Orientujesz się ile zwykłe tłoki są w stanie wytrzymać?

ceceroni
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: czwartek, 28 kwietnia 2016, 21:55

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: ceceroni » piątek, 12 maja 2017, 09:03

Ani jedno Renault seryjnie nie ma kutych tłoków.
Pompa oleju jest taka sama dla wszystkich silników F4Rt
Ciśnienie oleju przy temperaturze oleju około 80 stopni to 1,2BAR przy obrotach jałowych i 3,5BAR przy 3000.
Na zimnym silniku ciśnienie jest zdecydowanie wyższe.
Uszczelka pod głowicą jest identyczna 0,65mm (warto zamienić na 1,2mm)

Najważniejsze pytanie to jaki sterownik siedzi w Twojej lagunie bo jeśli S2000 to zapomnij o jakimkolwiek programie. Dopiero S3000 dawały się programować a to i tak w PL z mizernym skutkiem.

Awatar użytkownika
BlackRaven
Weteran
Weteran
Posty: 567
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Inny
Silnik: 2.0T 240 KM 360 Nm

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: BlackRaven » piątek, 12 maja 2017, 19:19

Ludzie chca kupić 1.0 i mieć milion KM..... Mam teraz R5 Ph 2 i ma 400 KM i to jest mi za mało ale po co ? Nie lepiej kupić mocniejsze a to zachować ? Każdą moc można wprogramować ale nie zawsze na wiecej niż 100 km
Mam takie coś w garaży tylko czerwone: https://www.youtube.com/watch?v=93NUi2kjvow" target="_blank

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 7
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis » wtorek, 16 maja 2017, 17:15

Mam wersję po liftingu więc jest to S3000. Tanio wyrwałem turbinę i wtryski z GT więc się pobawię a co, nie jest to jakiś rodzynek na drogach żeby się przejmować. Gdybym wiedział że tak będę kombinował to bym od razu Laguny GT szukał. Mam człowieka który mi zrobi dobry program, jedynie co mnie zastanawiało to różnice między tymi silnikami żeby wiedzieć na ile sobie mogę pozwolić. Na jakiejś greckiej stronie wyczytałem te różnice o których wcześniej wspomniałem, widocznie błędne. Dzięki za informacje

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 7
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis » poniedziałek, 9 października 2017, 21:36

No i jak mówiłem tak zrobiłem, zobaczymy jak się będzie sprawować, program lekki jak na ten osprzęt - ok. 220KM i 320Nm - jeździ się dobrze. W przyszłym roku postaram się zrobić większy IC oraz downpipe i na tym zakończę. Finalnie i tak pewnie koło 240KM będzie.

Awatar użytkownika
kudlaty
Supermod
Supermod
Posty: 4095
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Laguna GT R11
Silnik: F4Rt C1J
Gadu-Gadu: 4403163
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: kudlaty » środa, 11 października 2017, 08:15

Całkiem dobry wynik. Masz jakieś "kreski" z hamowni?

ODPOWIEDZ