iparts></a>
<a href= francuskie

Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis »

Witam, mam pytanie, wpadły mi w ręce wtryski i turbina z Laguny 2.0t 205KM, ogólnie myślę o programie ale zanim to zrobię chciałbym sobie sam zamontować te części i tak jeździć jakiś czas. W międzyczasie też chciałbym założyć większy frontalny IC. Czy po montażu silnik sam ogarnie zmiany i dostosuje parametry i będzie to jakoś jeździć? I tak się zastanawiam ile ten silnik jest w stanie wytrzymać bo z tego co wyczytałem zwykłe 2.0t nie są zakute a na tych gratach myślę że jakieś 230-240KM chyba będzie realne do osiągnięcia?

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis »

Ok, już wiem że wtryski dopiero przy programie, na ori sterowniku będzie zalewać silnik. Tak samo przewertowałem różne fora, różne widzę komentarze jeżeli chodzi o różnice w silnikach między 170KM a 205KM czy 225KM, ale tych różnic aż tak wiele nie ma. Pompa oleju w GT daje większe ciśnienie, ori 1 do 3 barów, GT 1,2 do 3,5 bara, inne tłoki i uszczelka pod głowicą. Reszta niby ta sama pomijając turbo i wtryski.

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: BlackRaven »

Czyli zasadnicze różnice bo zwykłe tłoki i kute to spora róznica
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis »

Orientujesz się ile zwykłe tłoki są w stanie wytrzymać?

ceceroni
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: czwartek, 28 kwietnia 2016, 21:55

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: ceceroni »

Ani jedno Renault seryjnie nie ma kutych tłoków.
Pompa oleju jest taka sama dla wszystkich silników F4Rt
Ciśnienie oleju przy temperaturze oleju około 80 stopni to 1,2BAR przy obrotach jałowych i 3,5BAR przy 3000.
Na zimnym silniku ciśnienie jest zdecydowanie wyższe.
Uszczelka pod głowicą jest identyczna 0,65mm (warto zamienić na 1,2mm)

Najważniejsze pytanie to jaki sterownik siedzi w Twojej lagunie bo jeśli S2000 to zapomnij o jakimkolwiek programie. Dopiero S3000 dawały się programować a to i tak w PL z mizernym skutkiem.

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: BlackRaven »

Ludzie chca kupić 1.0 i mieć milion KM..... Mam teraz R5 Ph 2 i ma 400 KM i to jest mi za mało ale po co ? Nie lepiej kupić mocniejsze a to zachować ? Każdą moc można wprogramować ale nie zawsze na wiecej niż 100 km
Mam takie coś w garaży tylko czerwone: https://www.youtube.com/watch?v=93NUi2kjvow" target="_blank
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis »

Mam wersję po liftingu więc jest to S3000. Tanio wyrwałem turbinę i wtryski z GT więc się pobawię a co, nie jest to jakiś rodzynek na drogach żeby się przejmować. Gdybym wiedział że tak będę kombinował to bym od razu Laguny GT szukał. Mam człowieka który mi zrobi dobry program, jedynie co mnie zastanawiało to różnice między tymi silnikami żeby wiedzieć na ile sobie mogę pozwolić. Na jakiejś greckiej stronie wyczytałem te różnice o których wcześniej wspomniałem, widocznie błędne. Dzięki za informacje

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis »

No i jak mówiłem tak zrobiłem, zobaczymy jak się będzie sprawować, program lekki jak na ten osprzęt - ok. 220KM i 320Nm - jeździ się dobrze. W przyszłym roku postaram się zrobić większy IC oraz downpipe i na tym zakończę. Finalnie i tak pewnie koło 240KM będzie.

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: kudlaty »

Całkiem dobry wynik. Masz jakieś "kreski" z hamowni?

Awatar użytkownika
damians1341
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2017, 19:25
Renault: Laguna II 2007
Silnik: 2.0 F4RT

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: damians1341 »

Kolego ile ci wyszlo to wszystko turbo itd

maqubis
Bywalec
Bywalec
Posty: 9
Rejestracja: środa, 1 czerwca 2016, 14:14
Renault: Laguna II ph2
Silnik: 2.0 16V Turbo
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: maqubis »

A nawet strasznie mnie to nie kosztowało. Wtryski i turbo kupiłem za ok. 900zł + program 500zł no i wpadł jeszcze downpipe 2,75 cala za który zapłaciłem 570zł. Generalnie ok. 2000zł z tym że stare części sprzedałem także pare stówek mi się zwróciło. Obecnie auto jak dla mnie jedzie konkretnie. DP zrobił też fajną robotę. Jak założę większy IC to może sprawdzę ile to ma mocy. Póki co zrobiłem już na tym setupie ponad 20 tys. kilometrów i jestem bardzo zadowolony.

Bleekota
Bywalec
Bywalec
Posty: 5
Rejestracja: czwartek, 16 sierpnia 2018, 10:04
Renault: Laguna II
Silnik: 2.0T

Re: Laguna II fl 2.0T 170KM zmiana wtrysków i turbiny

Post autor: Bleekota »

Witam, posiadam Lagunę II ph2 (vin VF1KGCZB634146845) 2.0T, wsadziłem do niej program bo chciałem osągnąć moc i momemt jak z GT, niestety auto wypluło tylko 183 KM (pomiar przed programem 168KM), moment 350Nm, pytanie moje brzmi co zmienić aby osiagnąć parametry takie jak kolega maqubis, czy turbiny w GT były inne, czy wtryski też???

ODPOWIEDZ