iparts></a>
<a href= francuskie

Auto w dizlu - FAP

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Witam serdecznie

Mam pytanko do szanownych klubowiczów związane z użytkowaniem codziennym aut z silnikami 2.0 DCI 175KM. Dają takie jednostki w nowych Lagunach jak i w Koleosach. Od dobrych kilku lat jeżdżę benzynkami. Na początku był Scenic II ph1 1.6 16v, który zamieniłem po 4 latach na wersję ph2 w 2.0 16v. Teraz chciałbym wziąć dizelka z prozaicznego powodu - ciągnę przyczepkę na wakacje i taki motor zdecydowanie bardziej mi odpowiada, zwłaszcza moment obr. Mój jedyny niepokój mąci obecność filtra cząstek stałych. Dlatego też bardzo proszę oraz z góry dziękuję za wszelkie informacje nt tych jednostek. Bardzo mnie interesuje jak wygląda eksploatacja miejska - tak źle jest z tymi silnikami? Trochę nie chce mi się wierzyć, że producent pakuje takie jednostki aby wysłuchiwać potem narzekań klientów. Jeszcze raz z góry dziękuję za wszelkie informacje bo czas mnie trochę goni i właściwie jedną nogą już jestem w nowym autku ;)

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: VoN »

Więc tak, opisze jak to wygląda w Koleosie 2.0 DCI 175 KM, Po około tygodniu ciągłego jeżdżenia po co raz bardziej zakorkowanym mieście zapala się kontrolka...Jest tak irytująca i oznacza 1 czas wybrać się w trase ;) Po 15-20km jazdy na trasie kontrolka gaśnie FAP jest ok :) .

Jeśli ktoś przynajmniej raz, dwa razy w tygodniu wyjeżdża na trasę i pogoni około 100-120km/h nie ma żadnego problemu.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Ile km trzeba przegonić aby przestało świecić? Zdarza się, iż do pracy jadę samochodem choć mam blisko ok. 2km więc jazda może być w przypadku dizla problematyczna zwłaszcza zimą. Napaliłem się na ten silnik ponieważ idealnie pasuje pod letnie wyjazdy z przyczepą - duży moment przy niskich obrotach. W sumie to nie ma alternatywy - żałuję, że jak kupowałem 2.0 nie wziąłem 2.0T - teraz już ich nie ma i nie wiadomo czy coś będzie więcej niż 1.4 Tce.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: VoN »

Około 10 km, przy średniej 90/100 km.h
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Czyli co, ci co nie jeżdżą w trasy mogą zapomnieć o dizlach? W sumie te 10km to niewiele.... Sam nie wiem już. Mam naprawdę okazję kupić wypasioną wersję Koleosa z tym silnikiem. Nie mogę sobie wyobrazić, że stateczny pan chcący sobie kupić np. Lagunę z tym silnikiem ma być zmuszany do pędzenia raz w tygodniu na autostradę aby było ok z jego autem - to chore jest trochę.
Z innej beczki. Jak rozumiem korzystasz z koleosa - jak wrażenia z jazdy? Jaki to rocznik? Czy coś zmieniono w silnikach modeli z 2011 - stara buda w stosunku do pierwszych z 2008?

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: VoN »

Koleosa ma mój Ojciec, Dokładnie 2009r, 2.0 DCI 175km, Privillege + wszystkie dodatki.

Prowadzi się to autko super- bez porównania z moją Laguną 2.0 16v, koni jest wystarczająco, przy tym silniku auto chodzi w sam raz, nie ma problemów ze zbieraniem itd. Problemów technicznych raczej nie ma, jednak nie ominęła nas 1 akcja serwisowa związana z jakąś śrubką w układzie kierowniczym (poinformowano nas listownie pojechaliśmy nakrętkę wymienili). Na pewno mankamentem jest pękający skórzany meszek przy gałce zmiany biegów, potrafi paść po 40 tyś użytkowania- nam na gwarancji wymienili na nowy :)

Autko na prawdę FAJNE! Zastanawiam się ciężko nad sprzedażą w Kwietniu Laguny i patrze właśnie na Koleosa (byłyby 2 w rodzinie). Co do silników nie wiem, nie interesowałem się, buda na dobrą sprawę różni się tylko kosmetyką (moim zdaniem stara ładniejsza).

Wracając do tego FAPa, zależy w sumie jak jeździsz, jeśli po mieście np. Warszawa jeździ się chwilami 90 km.h to podejrzewam, że w ogóle nikt nie myśli o tym filtrze. Jeśli mniejsze miasto i nie masz gdzie solidnie pogonić auta- owszem będzie Ci się kontrolka co jakiś czas zapalać na 100%.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Miasto wojewódzkie ale małe. Generalnie wszędzie jest blisko - do roboty też. Jestem fanem roweru więc niezależnie od pogody napieram do pracy rowerem. Głównie chodzi o jakieś zakupy aby nie targać tego w rękach no i oczywiście wypoczynek - narty oraz przyczepa kempingowa latem. Jak widzę masz w lagunie chyba taki sam silnik jak ja w scenic'u. Jest super ale już z przyczepą trochę gorzej. Trzeba go kręcić aby był odpowiedni moment obrotowy i zdarza się jazda na niskich biegach, góry, co daje mocno po kieszeni. Masz może jakieś doświadczenie z Koleosem plus przyczepa?
Wiem, że to moja decyzja ale z punktu widzenia obecnego użytkownika brałbyś jeszcze raz koleos'a w dizlu?
Pogonić w sumie mam gdzie - blisko obwodnica oraz jakby co do autostrady blisko - pytanie jest jak często. W lecie to w sumie nie problem. Gorzej chyba w zimie jak się zapali podczas powrotu do domu w zamieci i co trza od razu napierać aby wypalić czy można to jakoś przeciągnąć w czasie?

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: VoN »

Tak jak pisałem jestem zachwycony tym samochodem tj. silnikiem, nie traktuje ani ja ani mój ojciec tego FAPU jako jakiś problem, bo wcześniej czy później w trase i tak się wyjedzie. Jasne, że możesz odłożyć w czasie nic się nie stanie. Myślę, że raz na 2 tygodnie jak się wyjedzie poza miasto wystarczy.
Co do jazdy z przyczepką nie mam doświadczeń, bo nie mamy przy nim haka :) i przyczepę ciągnę jak coś Kangoo 1.5 DCI.

Polecam ten silniczek, tym bardziej, że jeździłem zastępczą Laguna 2.0 175km w czasie gdy moją na gwarancji naprawiano i też byłem tym silnikiem zachwycony :) Teraz gdybym miał kupować autko na pewno bym nie brał 2.0 16 :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Może to racja - ważne, że jest jakaś procedura. To chyba się zdecyduje. Będzie to mój pierwszy, prywatny dizel w życiu - ciekawe co będzie ;). Dzięki za cierpliwość i informacje.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: VoN »

Nie ma za co :) Ja osobiście miałem Scenica 2.0 w benzynce, teraz Laguna 2.0, a w firmowych mam 2.0 DCI Traffic i 1,5 DCI Kangoo i jeździ mi się nimi super :) Następnego autko będzie w dizlu :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Stało się! Od dzisiaj zamiast naprawdę fajnego Scenic'a II ph2 2.0 w benzynie ujeżdżam nówkę koleos'a ph1 2.0 dCi 175KM wersja Privilege plus bi-xenon'y w kolorze biel ecru. Pierwszy dizelek w życiu.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: VoN »

Foty ! :) Nie widziałem białego Koleosa :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: Auto w dizlu - FAP

Post autor: old »

Jak znajdę czas przy świetle dziennym coś pstryknę. Mam przy okazji pytanko. Nie wiem czy ten wątek jest dobrym miejscem ale nie ma osobnego działu dla tego modelu Renault. Chodzi mi o wyświetlacz - w katalogu modelu ph1 jest takie zdjęcie, gdzie widać na wyświetlaczu informację dot. położenia auta, nachylenie, kąt skrętu kół przednich itp - jak to uzyskać?

ODPOWIEDZ