Wie tyle że teraz jak by miał kupować auto do ~20 tys to kupił by właśnie szczeniakaVargas pisze:Zahacz kolegę Broov'a on coś wie na ten temat.
[Scenic II 2003-2009] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Re: Scenic II 2.0benzyna - proszę o parę rad porad użytkowni
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: Scenic II 2.0benzyna - proszę o parę rad porad użytkowni
nie mam scenica - czasem od wielkiego dzwona tylko Broov'owym się karnę...
drugi - bity nie tylko widoczny bok, ale również przód poprzestawiany i brak dachu nad przednimi siedzeniami
przy takim pułapie cenowym, osobiście szukałbym auta całego, jak sprowadzone, to już po opłatach i tylko do rejestracji
drugi - bity nie tylko widoczny bok, ale również przód poprzestawiany i brak dachu nad przednimi siedzeniami
przy takim pułapie cenowym, osobiście szukałbym auta całego, jak sprowadzone, to już po opłatach i tylko do rejestracji
za duży obrazek
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: Scenic II 2.0benzyna - proszę o parę rad porad użytkowni
Kolego, słyszałeś jakieś utarte hasła. Wszystko zależy od tego na co trafisz. Turbiny...oczywiście, że każda kiedyś padnie. To osprzęt, który ma przewidzianą wytrzymałość. A kiedy padnie?...Jak dbasz tak masz.grzesio126 pisze: 1.Silnik: Chcę kupić benzynę min 2.0 i założyć lub nabyć z gazem ze względu na koszta gdyż dziennie robię min.30km. a o dieslach nie słyszałem zbyt dobrych opinii chyba że jest jakiś wart uwagi ?
Ja jeszcze dwa miesiące temu rozważałem kupienie clio w benzynie i założenie gazu. Żona robi dziennie min 50 km..jak sobie to na chłodno przeliczyłem to instalacja /sekwencja/ zwróciła by mi się po ok 3 latach. Czyli sprawiłbym prezent kolejnemu właścicielowi.
Najlepiej kupić auto z gazem..ale trzeba wiedzieć kiedy gaz był zakładany..żywotność parownika też jest ograniczona. Dochodzą droższe przeglądy..trudno przewidzieć w jakim stanie jest katalizator..itd..itd. Więc czasem auto z LPG może być niezłą skarbonką.
Kupiłem więc clio dCi..bo różnica koszcie przejechania 100 km między LPG a ON niewielka.
Oczywiście do niczego nie namawiam, tylko uważam, że jeśli trafisz na dobrze utrzymany egzemplarz to nie ma to znaczenia czy diesel czy benzyna.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 19:33
- Renault: scenic
- Silnik: jak kupie
prosze kolegow i kolezanki o pomoc w wyborze Scenica
mam zamiar kupić Scenica 2006 do 2008 rok
do dzisiaj jeździłam Laguna II Ph II
teraz upatrzyłam sobie Scenica
proszę Was o rady : jakiego silnika unikać a jakiego szukać, jakie wady występują często na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie i gdzie "zajrzeć" przy zakupie...
za wszelkie rady bede bardzo wdzięczna
pozdrawiam
Aśka
do dzisiaj jeździłam Laguna II Ph II
teraz upatrzyłam sobie Scenica
proszę Was o rady : jakiego silnika unikać a jakiego szukać, jakie wady występują często na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie i gdzie "zajrzeć" przy zakupie...
za wszelkie rady bede bardzo wdzięczna
pozdrawiam
Aśka
---------------------
Pozdrawiam
Aśka
Pozdrawiam
Aśka
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 208
- Rejestracja: środa, 4 sierpnia 2010, 12:32
- Renault: Grand Scenic IIphII
- Silnik: 2.0T
- Lokalizacja: Warszawa
Re: prosze kolegow i kolezanki o pomoc w wyborze Scenica
Scenic II od 2006r. koniecznie szukaj wersji po lifcie czyli phII -tak jak mój, poprzygladaj się bo od starszego różni siię innym przednim zderzakiem i lampami, a także tylnymi lampami, trochę lepsze materiały wewnątrz, poprawione kilka wad okresu dziecięcego za to pewnie doszły inne
Nie wiem czy szukasz krótkiego czy długiego, ale coś niecos podpowiem. Do krótkiego silnik 1.6 16V da radę, ale nie spodziewaj się zbyt wiele. Do długiego nawet tego silnika nie bierz pod uwagę. Ze spokojnym sumieniem moge polecić 2.0T (163KM) bardzo dynamiczny i wcale nie taki paliwożerny (mieszczę się ze zużyciem miejskim w przedziale 9,8-11l/100km jeżdżąc dosyć ostro i nie oszczędzając pedału gazu czy klimy). Wnioskując z takich wrażeń sądzę że silnik 2.0 16V bedzie wystarczająco dynamiczny do krótkiego i długiego też. Mając przejechane dwoma benzynowymi od 2007r. ok. 100000km (jeden od nowości) melduję co następuje:
-uszkodzeń cewek nie zarejestrowano;
-często przepalają sie żarówki przednich świateł (krótkie i pozycyjne, pozycyjne to nietypowe H6W nie wszędzie da się je dostać, mogą być drogawe), ogólnie trudny dostęp do ich wymiany, ale po kilku próbach i małym lusterku na podorędziu da się to zrobić bez demontażu zderzaka;
-padają górne łożyska kolumn MacPherson, objawia się to "stękaniem" przy manewrowaniu (koła w okolicy pozycji na wprost i drobne ruchy kierownicą jeżeli te elementy siadają dadzą się łatwo usłyszeć). Naprawa nie jest koszmarnie droga, miesiąc temu kosztowało mnie to z fakturą 373,80zł brutto za obie strony. Żywotność bywa różna-najkrócej starczyły mi na 11000km. ale zostały wymienione na gwarancji.
-w 1.6 16V raz dziwnie zachował się przy odpalaniu (kręcił i nie łapał, po chwili zalapał), prawdopodobnie czujnik położenia wału coś się stawiał, od 2,5 roku takich objawów brak.
-problemów z Kołem Zmiennych Faz Rozrządu (KFZR) problemu jak dotychczas nie miałem w zadnym z samochodów.
Kwestia zakupu: niezależnie jaki samochód-sprawdż po VIN, jezeli w ASO powiedza że mniej wiecej się zgadza, sensowna historia to bierz na przegląd. W Warszawie taka impreza to ok. 250-350zł (zależnie od serwisu).
Co do silnikow diesla się nie wypowiem bo nie jeździłem więcej niż kawałek okazjonalnie, jednak bralem pod uwagę silnik 2.0dci ale z okazji zaserwowanej ceny dałem sobie spokój. Jezeli masz jeszcze jakieś pytania to pisz, pytaj.
Nie wiem czy szukasz krótkiego czy długiego, ale coś niecos podpowiem. Do krótkiego silnik 1.6 16V da radę, ale nie spodziewaj się zbyt wiele. Do długiego nawet tego silnika nie bierz pod uwagę. Ze spokojnym sumieniem moge polecić 2.0T (163KM) bardzo dynamiczny i wcale nie taki paliwożerny (mieszczę się ze zużyciem miejskim w przedziale 9,8-11l/100km jeżdżąc dosyć ostro i nie oszczędzając pedału gazu czy klimy). Wnioskując z takich wrażeń sądzę że silnik 2.0 16V bedzie wystarczająco dynamiczny do krótkiego i długiego też. Mając przejechane dwoma benzynowymi od 2007r. ok. 100000km (jeden od nowości) melduję co następuje:
-uszkodzeń cewek nie zarejestrowano;
-często przepalają sie żarówki przednich świateł (krótkie i pozycyjne, pozycyjne to nietypowe H6W nie wszędzie da się je dostać, mogą być drogawe), ogólnie trudny dostęp do ich wymiany, ale po kilku próbach i małym lusterku na podorędziu da się to zrobić bez demontażu zderzaka;
-padają górne łożyska kolumn MacPherson, objawia się to "stękaniem" przy manewrowaniu (koła w okolicy pozycji na wprost i drobne ruchy kierownicą jeżeli te elementy siadają dadzą się łatwo usłyszeć). Naprawa nie jest koszmarnie droga, miesiąc temu kosztowało mnie to z fakturą 373,80zł brutto za obie strony. Żywotność bywa różna-najkrócej starczyły mi na 11000km. ale zostały wymienione na gwarancji.
-w 1.6 16V raz dziwnie zachował się przy odpalaniu (kręcił i nie łapał, po chwili zalapał), prawdopodobnie czujnik położenia wału coś się stawiał, od 2,5 roku takich objawów brak.
-problemów z Kołem Zmiennych Faz Rozrządu (KFZR) problemu jak dotychczas nie miałem w zadnym z samochodów.
Kwestia zakupu: niezależnie jaki samochód-sprawdż po VIN, jezeli w ASO powiedza że mniej wiecej się zgadza, sensowna historia to bierz na przegląd. W Warszawie taka impreza to ok. 250-350zł (zależnie od serwisu).
Co do silnikow diesla się nie wypowiem bo nie jeździłem więcej niż kawałek okazjonalnie, jednak bralem pod uwagę silnik 2.0dci ale z okazji zaserwowanej ceny dałem sobie spokój. Jezeli masz jeszcze jakieś pytania to pisz, pytaj.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 651
- Rejestracja: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 19:18
- Renault: Scenic Grand II
- Silnik: 1.9 dci
- Lokalizacja: koronowo
- Kontakt:
Re: prosze kolegow i kolezanki o pomoc w wyborze Scenica
diesle tylko dci i czy to 1.5 cze 1.9 wiadomo 1.9 ma więcej kucyków pod maską co do stanu i na co zwracać uwagę są to progi itd.............
kupując tak jak pizza napisał ASO
kupując tak jak pizza napisał ASO
Pytanie co do SCENICA2
Na co zwrócic uwage przy zakupie 2 ?
Byłem zadowolony z 1 i mam nadzieje byc zadowolony z2 tylko na co zwrócić uwagę przy zakupie,jakie sa bolączki 2 ? i zastanawiam sie czy brac 1,9dci czy 2 l benzynke (bo taki moto był w 1 z gazem i sprawuje sie idealnie) Słyszałem ze w 2 tez problemy z elektronika dość często wystepują
Byłem zadowolony z 1 i mam nadzieje byc zadowolony z2 tylko na co zwrócić uwagę przy zakupie,jakie sa bolączki 2 ? i zastanawiam sie czy brac 1,9dci czy 2 l benzynke (bo taki moto był w 1 z gazem i sprawuje sie idealnie) Słyszałem ze w 2 tez problemy z elektronika dość często wystepują
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: Pytanie co do SCENICA2
Cześć DARKOM,
Napisz jeszcze jakie roczniki Cię interesują, bo jak to bywa w ph2 większość bolączek została poprawiona.
Z tego co wiem, to w 1,9 dCi /nie wiedzieć dlaczego w Scenicach/ zdarzało się, że panewki się obracały i korbę szlag trafiał. Oczywiście zdarza się to sporadycznie, ale się zdarza /zależy jak kto jeździ i obciąża silnik/. Co do benzin nie wiem /wiem tylko tyle, że w 1,6 problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. ale czy w 2,0 to występuje to nie wiem/.
Napisz jeszcze jakie roczniki Cię interesują, bo jak to bywa w ph2 większość bolączek została poprawiona.
Z tego co wiem, to w 1,9 dCi /nie wiedzieć dlaczego w Scenicach/ zdarzało się, że panewki się obracały i korbę szlag trafiał. Oczywiście zdarza się to sporadycznie, ale się zdarza /zależy jak kto jeździ i obciąża silnik/. Co do benzin nie wiem /wiem tylko tyle, że w 1,6 problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. ale czy w 2,0 to występuje to nie wiem/.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- Pieczar
- Oklejony
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 13:57
- Renault: brak
- Silnik: inny
- Lokalizacja: Lublin
Re: Pytanie co do SCENICA2
podobno dlatego, że ASO zalecało interwał wymiany oleju w silniku co 30 tys. a gdyby zalecenie było na 10-15 tys. problem mógłby być marginalny... piszę to na podstawie licznych opinii użytkowników na różnych forach scenicopodobnychMartinez pisze:Z tego co wiem, to w 1,9 dCi /nie wiedzieć dlaczego w Scenicach/ zdarzało się, że panewki się obracały i korbę szlag trafiał.
Pozdrawiam,
Pieczar
Pieczar
Re: Pytanie co do SCENICA2
za wiele funduszy nie mam wiec pewnie rocznikowo cos max do 2005r(bo $ to max 17-18 tys zł) ,słyszałem ze DCI tez czasami problem z kołem 2masowym ( a to juz konkret wydatek) a jesli benzynka to tylko 2l wchodzi w gre ale widze ze wielkiej różnicy nie ma miedzy zakupem PB a ON psia mac .Jak by były tansze wtedy do benzynki LPG i wio
- sei08
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: sobota, 12 września 2009, 10:32
- Renault: SCENIC II
- Silnik: 1.9
- Lokalizacja: RMI
Re: Pytanie co do SCENICA2
Mój ma już przejechane ponad 300 000 km,korby całe,nigdzie nie pouciekały,dwumas w porządku i nawet na oryginalnej turbosprężarce jeszcze jeździ.Więc nie ma co wrzucać wszystkich 1.9 do jednego wora. Zależy,jak trafisz.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: Pytanie co do SCENICA2
Kiedyś właśnie zastanawiałem się czy ktoś z klubowiczów ma dCi z przebiegiem ponad 300kkm i jak się sprawuje.
Ja jestem zdania, że jak dbasz tak masz.
Ja jestem zdania, że jak dbasz tak masz.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Pytanie co do SCENICA2
Silnik 2.0 16 prawdopodobnie ten co ja mam w Lagunie, spokojnie mogę polecić 0 problemów.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Re: Scenic 2 - czy warto i na co zwrócić uwagę
no ten silniczek mam tez w swojej 1 chyba i tez prawie 300kkm i smiga a ze w dobrej formie każy wie jaki był wynik z hamowni w borkach (uciekło tylko 3 kuc-4 kuce)
Co do dci to pewnie jest tak jak piszecie ,jak sie dba tak sie ma ,tylko to loteria od kogo sie kupuje ,jesli ktos ma pojęcie choć troszką o takich silnikach bedzie ok ale jak sie kupi od ,,blondynki" to bedzie trzeba wkładac hehe
(mod dzieki ze wkleiłes w 1 wąte i sorki bo nie wiedziałem za bardzo gdzie to umiescic)
Co do dci to pewnie jest tak jak piszecie ,jak sie dba tak sie ma ,tylko to loteria od kogo sie kupuje ,jesli ktos ma pojęcie choć troszką o takich silnikach bedzie ok ale jak sie kupi od ,,blondynki" to bedzie trzeba wkładac hehe
(mod dzieki ze wkleiłes w 1 wąte i sorki bo nie wiedziałem za bardzo gdzie to umiescic)
- sei08
- Forumowicz
- Posty: 133
- Rejestracja: sobota, 12 września 2009, 10:32
- Renault: SCENIC II
- Silnik: 1.9
- Lokalizacja: RMI
Re: Scenic 2 - czy warto i na co zwrócić uwagę
A więc przyszedł i na moją "niezawodną" renię czas. Panewka zaczęła pukać,autko stoi u mechanika i czeka na nowe "serce". ala
PS. Mam scenic'a do sprzedania.
PS. Mam scenic'a do sprzedania.