iparts></a>
<a href= francuskie

Laguna I ph2 wady - zalety

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Laguna I ph2 wady - zalety

Post autor: mariusz1500 »

Przegladalem Lagune II 2002-03r ceny sa niskie ale nie wiadomo w co sie wdepnie :(

Wiec zaczalem sie rozgladac za Lagunka I z ostatnich lat produkcji 2000-2001.

Interesuje mnie wersja kombi z ABS , klima , max poduszek pow. i inne bajery ale bez skory :P

Co do silnik chciałbym zasmakować teraz diselka 1.9 dCi 109KM :)

Co myślicie o takim zestawieniu kombi i z tym silnik :)

Na co zwracać uwagę przy kupnie :)

Ceny jak sie rozgladalem sa od 8-12 tys. zl

Dziękuje z góry za pomoc :)
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
komandos007
sid
sid
Posty: 1944
Rejestracja: sobota, 2 stycznia 2010, 19:22
Renault: Laguna II ph II
Silnik: 3,0 V6
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: komandos007 »

Mariusz ja kupiłem w tej granicy swoją Lagune 1 ph2 z silnikiem benzynowym i nie kombi i jestem ze swojej lali zadowolony. Więcej możesz zasięgnąć w klubir lagun zachęcam do lektury. http://www.renaultlaguna.pl

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

No moja w sumie różni się tylko z zewnątrz więc:

1. Najbardziej mnie osobiście wku**** plastik fantastik- na trasie ok, w mieście wszystko do mnie gada skrzeczącym głosem i w PH1 jest to samo.

2. Co do diesla, hmm podobno tego samochodu nie kupuje się z lat 2002, czemu? Słyszałem że latają turbiny, elektryka itd ile w tym prawdy nie wiem :D Mam benzyniaka i jak na razie nic się nie popsuło prócz lekkiej usterki czytnika kart ( zegary powinny się odpalać po włożeniu karty, mi się odpalały dopiero po naciśnięciu start- wymienili na gwarancji).

3. Tandetna gumka na rączkach od drzwi, nawiewach, okolicach radia, czytnika itd ta gumka to po prostu nieporozumienie, odpada, zrywa się masaaaakra!

4. Sprawdzić tylną klapę (dotyczy liftback) nie wiem czy na nich są takie luzy standardowo ale po bokach lubi trzeć blacha o blachę ( brat teściowej sie z tym boryka, u mnie jakieś drobne ślady też są).

Większość moich uwag dotyczy wnętrza, po prostu tak mi działa na nerwy czasami że mam ochotę potraktować ten plastik z kopa...psuje mi całą przyjemność z jazdy tym samochodem.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
mihau
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 14:02
Renault: juz nie
Silnik: boxer
Lokalizacja: 3M

Post autor: mihau »

Von - piszesz o Lagunie II, a Mariusz pyta o Lagunę I, jak rozumiem. Sądzę, że to jednak różne auta i bolączki typowe dla jednego nie muszą wystąpić w drugim i odwrotnie.

Mariusz - 3 miesiące temu miałem taki sam dylemat, ostatecznie wybór padł na LI phII kombi, tyle że benzyna a nie diesel. Wyszedłem z założenia, że to będzie bezpieczniejsza opcja niż LII z pierwszych lat produkcji, z wiadomymi wszystkim niedomaganiami. Trzeba tego trochę obejrzeć bo znalezienie godnego uwagi egzemplarza nie jest proste, ale z drugiej strony jest tych aut dość sporo więc coś trafisz. Szukaj czegoś z lat 1999 - 2001 przy czym rocznik nie jest tak ważny jak stan danego egzemplarza. O silniku nie piszę bo szukasz diesla, co do budy to poza typowymi kwestiami przy kupnie używanego auta zwróć uwagę na tylne nadkola i krawędzie tylnych drzwi, lubią tam korodować, jeżeli ma to być kombi to przyjrzj się też krawędzi klapy i okolicy plastikowej listwy na klapie - tam też lubi wychodzić ruda. Co do wnętrza to polecałbym Ci welurową tapicerkę, wg. mnie wygląda dobrze i jest trwała. Skóra czy też półskóra w tych rocznikach lubi już być popękana, a zwykła "szmaciana" nie wygląda najlepiej i jest mniej przyjemna w dotyku niż welur. Ze spraw mechanicznych - dokładnie sprawdź okolice przekładni, zdarzają się wycieki, a to może zwiastować problemy.
Wow trochę się rozpisałem... powodzenia!!!
mihau
ex. Laguna I phII F4P '99
ex. R21 phII F3N '91
Oddział 3Miasto http://www.klubrenault.pl/3M

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Wiem że Laguna II kusi już nowszym designem, wygląda o wiele świeżej i podobać się może (też bardzo mi się widzi). Ale tak jak pisze Mihau, poszukałbym chyba Laguny I po lifcie, z końca produkcji,często full wypasione wersje można trafić i bardzo zadbane. No i na pewno pewniejsze autko będzie niż Lala II z pierwszych lat (mówimy o ogóle,wiadomo że można trafić na L II bezawaryjną a L I,która będzie się sypać)

Chociaż znając ciebie Mario dzisiaj jest Laguna,jutro Espace,pojutrze Megane,popojutrze może być Sceniol :P
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

Kurde faktycznie, zmęczony byłem i jakoś tak wyszło :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

qla

Post autor: qla »

A r25 Ci się już nie podoba?:)
Ja bym się diesla obawiał...

Baron

Post autor: Baron »

mariusz1500 szczerze polecam LI phII. Sam taką sobie sprowadziłem i byłem mega zadowolony. Auto tak dobrze się spisywało, że nie bałem się sprzedać go najlepszemu przyjacielowi i zrobiłem to z czystym sumieniem ;) Kumpel do dziś śmiga ponad 2 lata i nawet nie myśli by sprzedawać. Auto po prostu niezawodne. Po sprowadzaniu przez prawie 3 lata (w sumie w jego i moim posiadaniu) "Jadzia" miała wymieniane TYLKO I WYŁĄCZNIE materiały eksploatacyjne, raz drążki kierownicze i kumpel przespawał tłumik. Jak na 10-cio letnie auto to po prostu NIC! Fakt, że "Jadzię" sprowadziłem bardzo zadbaną i serwisowaną. Co mi w niej nie pasowało to silnik w kombiaku 1.6 16v był za słaby :( Poza tym auto godne polecenia! Nawet elektronika nie szwankuje, w dodatku można znaleźć fajne wersje wyposażenia. Ja miałem Concorda: grzane tyłki, "pełna elektryka", Climatronik, uchylna tylna szyba w klapie... Podsumowując wybierz LI ph II. Niech jeszcze Mincek jak się sprawował klekot w budzie LI...

Mincek
Buntownik
Buntownik
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
Renault: Clio Laguna
Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Mincek »

co ja moge napisac, lalem paliwo i jechalem. Zadnych awarii czy cus....

co do silnika, mi troche malo bylo ;/ na silnik takze bym uwazal... u mnie przy "przebiegu" ok 190k byly lekkie wycieki, a i wtryski prawdopodobnie powoli sie odzywaly.
Problemow z turbina zadnych nie bylo.

Bolaczka tych aut jest spalanie nikt mi nie powie ze renault jest ekonomiczny w dieslu (wyjatkiem jest 1,9 dCi w lagunach).

W tamtej ladze spalanie w miescie ok 10L, tryb mieszany to ok 8-8,5 litra, trasa autostradowa mozna bylo zejsc do 6-6,5 litra.

elektronika nie szwankowala bo jej tam praktycznie nie bylo, wsiadac i jechac...
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...

Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

no ja tylko bede szukal Lagunki I ph2 z 2000-2001 :)

mam do tej pory R25 benzynke w gazie i nie moge narzekac lalem i jechalem
naprawialem to co mialo prawo sie zepsuc :)

ale chce diselka teraz :)

W sobote jechalem Sidenis Meganka II GT 1.9dCi mam troche wiecej KM pod maseczka , swietnie mi sie nia jechalo cicho komfort jazdy b. dobry i przy wyprzedzaniu jak sie wcisnie gaz to jedzie :D
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

gzara
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 13:28
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: gzara »

Kolega z ASO renaulta mówił mi kiedyś że jest to jedno z najlepszych aut renault. Najmniej części do nich sprzedają, najmniej ich trafia na warsztat.

Awatar użytkownika
komandos007
sid
sid
Posty: 1944
Rejestracja: sobota, 2 stycznia 2010, 19:22
Renault: Laguna II ph II
Silnik: 3,0 V6
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: komandos007 »

gzara, ale chodzi do benzynowce czy diesle czy ogólnie o Laguna 1 ph2 ??

gzara
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 13:28
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: gzara »

ogólnie laguna I ph II

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Post autor: malczyk2000 »

Dziwi mnie trochę że tu na forum powielacie pewne stereotypy o Lagunie II, otóż ja jeździłem LI i zamieniłem ją na LII z roku 2002 i od trzech lat jestem z auta bardzo zadowolony. Prawdę powiedziawszy to naprawy kosztowały mnie mniej niż poprzedniej LI, tak więc jeżeli ktoś nie miał to niech nie pisze bo za wiele na temat nie wie a pisanie że znajomy znajomego miał i nie poleca albo pisanie na podstawie ogólnej opinii niewiele wnosi do tematu.

Odnośnie wyboru to LII jest epokę za LI, zupełnie inne auto i ja po przesiadce z LI poczułem tą zmianę epoki, w wyposażeniu, wyglądzie wnętrza i komforcie jazdy.
Poza tym wybór LI czy LII podyktowany jest ceną - jeżeli masz na LII tyle aby kupić auto zadbane nie z serii mega okazja czyli LII w cenie LI to możesz śmiało szukać Laguny II a nie pożałujesz. Jeżeli masz na Lagunę I i nie stać Cię na dobre LII to szukaj LI. Dobra Laguna II kosztuje prawie 2x tyle co LI i nie da się kupić dobrej LII w cenie LI, jak masz 20 tyś to szukaj LII, jak masz 12-14 tyś to szukaj LI

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

mariusz1500,

to co jednak będzie pod ;) koguta

ODPOWIEDZ