iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos I 2007-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mihau
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: wtorek, 27 maja 2008, 14:02
Renault: juz nie
Silnik: boxer
Lokalizacja: 3M

[Koleos I 2007-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.

Post autor: mihau »

Kolega rozważa zakup Koleosa z 2008 roku, 2.0 dci 150KM. W związku z tym kilka pytań do wszystkich, a szczególnie tych, którzy mają jakieś doświadczenia z tym modelem:
- jak sprawdza się ten silnik? Czy to ten sam, który jeździ w Lagunach?
- jak sprawdza się na naszych drogach zawieszenie Koleosa?
- wszelkie inne za i przeciw dot. tego modelu Renault

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
mihau
ex. Laguna I phII F4P '99
ex. R21 phII F3N '91
Oddział 3Miasto http://www.klubrenault.pl/3M

Maciek
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 549
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
Renault: Laguna + Clio
Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Maciek »

Silnik polecam. O innych elementach samochodu się nie wypowiem.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Odnosnie koleosa - silniczek jest odpowiedni do tego autka. Mialem okazje takim posmigac wlasnie w 2008r. Zawieszenie - bezproblemowe (autko bylo nowe) . Bardzo ladnie wybieral nierownosci i stabilnie sie trzymal drogi. Z wkurzajacych rzeczy - nazbyt czuly czujnik cofania , reagujacy nawet na chmure ze spalin podczas cofania (w zimny dzien), ale generalnie autko cholernie fajne. Wiecej napewno Von napisze, jak tylko zajrzy na forum, bowiem ma takie cudo w rodzinie i jest z nim bardziej obeznany.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

żeby jeszcze te kalosze miałby twardsze zawieszenie...i większy bagażnik, bo on to totalna porażka jak na takie w sumie duże auto :/
za duży obrazek

Espers

Post autor: Espers »

krótkie siedziska i mały kufer zniechęciły mnie do zakupu tego auta. Dodatkowo tragiczna kratka w ciężarówce i porażka gotowa.

Mati

Post autor: Mati »

Generalnie auto bardzo udane - zrobione na podzespołach Nissana X-Trail, więc nie ma z nimi najmniejszego problemu :) silnik na łańcuchu, konstrukcja wspólna Renault-Nissan i jest praktycznie bezobsługowa. Zawieszenie faktycznie dosyć miękkie ale jak się go człowiek "nauczy" to jest szalenie przewidywalny nawet w sytuacjach podbramkowych :) fotele ? moim zdaniem indywidualna sprawa dla każdego z nas, więc trzeba usiąść i zobaczyć czy komuś jest wygodnie czy nie.

pracowałem w salonie Renault i sporo kilometrów tym natłukłem - dlatego polecam :)

vojtek

Post autor: vojtek »

Jeżdżę Koleosem dopiero od połowy lutego driver . Uważam , że jest to dobre auto. Wybrałem go po selekcji wielu samochodów. Nie zgadzam się, że zawieszenie jest zbyt miękkie. On jest po prostu komfortowy. On płynie. Jest stabilny i wcale się za mocno nie wychyla na zakrętach. Gdzieś czytałem, że z pośród średnich SUV, obok Forestera to najwygodniejsze auto. brawa Mój ma silnik 173 KM - diesel. Prawie go nie słychać wewnątrz. Dobrze wybiera rodzime dziury. Na siedzenia też nie narzekam. Świetny system nagłośnienia firmy Bosse. Zaskakująco niskie zurzycie paliwa. Co prawda jeszcze go docieram, dlatego nie wchodzę ponad 3000 obrotów, ale średnio spala 6,4 l. Z tym, że raczej unikam toczenia się w miastach. roll Spokojnie mogę to auto polecić. Żadnych trzasków ani stuków ze strony zawieszenia. Jedynie co mnie denerwuje to klimatyzacja. Dość długo się nagrzewa i trudno ją wyregulować. Bagażnik może trochę zbyt mały, ale w samochodach średniej wyższej klasy to taka pojemność jest normą. Natomiast tylne siedzenia rozkładają się po pociagnięciu za "rączkę" od strony bagażnika i podłoga robi się równa. Można spać. Jeśli chodzi o silnik, to jakieś 2 tygodnie temu w Autoświecie (chyba) była opinia Dekry po przejechaniu 100,000 km Laguną z silnikiem 173 KM. Auto oceniono b. wysoko, tylko uwagi były do silnika, ale dopiero po rozebraniu. Czepiali się panewek. Z tym, że producent odpowiedział, iż panewki już od 2009 są wzmocnione. Natomiast właściwości silnika były zdecydowanie chwalone.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

Nic dodać nic ująć, Koleos miał jedną akcję serwisową- wymiana nakrętki a dokładnie dołożenie nakrętki która zapobiegała odkręcaniu się czegoś tam w układzie kierowniczym. Mój akurat się na tą akcję załapał - w PL było to ok 200szt.

Jedyną wadą na którą wszyscy narzekają jest filtr cząstek stałych, u mnie akurat jest z tym spokój bo nie jeździmy Kolesiem głównie po mieście, ale słyszałem krzyki i zażalenia u osób którzy prowadzą głównie w mieście że auto zaczyna mulić, oczywiście najlepszym sposobem jest wyjechać na trasę i depnąć go na dłuższym odcinku- wszystko przechodzi.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Ostatecznie, apropos FAP'a można podjechać do magika i zastąpić filtr emulatorem ... kosztowne, ale opłacalne ;).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

BigMonster

Post autor: BigMonster »

Witam
Jeżdżę Koleosem 2,0 dCi w wersji Pplus automat od grudnia 2009. Za chwilę pierwszy przegląd na 20 000 km. Dotychczas żadnych problemów. Dylemat to mały stosunkowo bagażnik. Przesiadałem się z Laguny II i jestem zadowolony z zawieszenia bo lubię miękkie auta a Koleos nie jest aż tak mocno twardy jak inne. Kupiłem go po wielu wizytach w różnych salonach i wielu próbnych jazdach. Starałem się brać auta na weekend, żeby mieć porównanie. Jeździłem Avensisem, Insignią, Journeyem, Passatem, Peugeotem 406, Audi A4, Mercedesem B i nie tylko. Wszystkie w wersji z silnikiem diesla i automatem. Jak na razie nie żałuję wyboru. W mojej wersji nie mam nawigacji i nagłośnienia Bose, gdyż musiał bym czekać na auto z tym pakietem zbyt długo i wziąłem bez. Auto ładnie trzyma się drogi, automat się łatwo adaptuje do warunków, spokojnie sę wyprzedza a przy tym mało pali w trasie. W mieście niestety swoje musi wziąć, jednak nie przekraczam raczej 10l/100. na autostradzie niestety też sporo pali jeśli jadę powyżej 130km/h ale i tak w porównaniu do laguny to drobiazg bo różnica jest spora na korzyść Koleosa. Auto dość komfortowe i praktyczne. Odbierając go z salonu 30 grudnia, miałem możliwość tej zimy sprawdzić go w trudnych warunkach. Będąc w górach na nartach z moim synkiem, wszyscy zakładali łańcuchy a ja spokojnie na wielosezonowych kapciach bez problemu wjeżdżałem wszędzie. Kupiłem do niego łańcuchy ale nie było takiej potrzeby i oprócz jazdy testowej z nimi nie musiałem ich w czasie tegorocznej zimy zakładać. Minusem jest dużo słąbsza klimatyzacja w Koleosie w porównaniu do Laguny. Jednak w lagunie działa ona perfekcyjnie. Koleos to większe auto i tutaj jest ona zbyt mało wydajna. Można sobie czasem pomóc otwieranym dachem ale to już nie jest zbyt komfortowe. Mały stosunkowo bagażnik łatwo można powiększyć banalnie składanymi siedzeniami, jednak jeśli ktoś jeździ cały czas z fotelikiem tak jak ja to już czasem jest dylemat, jednak w większości przypadków dawałem sobie radę. W aucie jest sporo schowków co czyni go praktycznym a minimalna ilość wszelkiego rodzaju guzików i przycisków nie absorbuje kierowcy w czasie jazdy. Zimą niezbyt czuły czujnik deszczu w zetknięciu ze śniegiem nie zawsze działał ale za to jest funkcja dodatkowego przetarcia szyb po krótkiej chwili co zawsze pozostawia szybę czystą po spryskaniu. Fantastyczne światłą biksenonowe, co prawda jednak Insignia chyba bije wszystkich na głowę, z doświetlaniem zakrętów daje duże poczucie komfortu i bezpieczeństwa na trasie w nocy. Szkoda, że auto nie ma w wersji na Polskę czujników ciśnienia w oponach, do których się przyzwyczaiłem w Lagunie. Po wielu wizytach w różnych salonach doszedłem do wniosku, że nie ma auta z którego mogę być w 100% zadowolony i wybrałem Koleosa, gdyż jest chyab najbliższy mojemu ideałowi auta, przynajmniej na dzisiaj (biorąc pod uwagę własne możliwości)...
Pozdrawiam
BM

Espers

Post autor: Espers »

Przecież możesz kolego dokupić sobie doświetlanie zakrętów. Nie widzę więc tu jakiejkolwiek przewagi Opla.

BigMonster

Post autor: BigMonster »

Witam
Doświetlanie zakrętów jest realizowane w różnych autach różnie. W Koleosie zapalają się dodatkowe halogeny wbudowane w reflektor a np. Insignia jak i też już Astra IV czy Avensis mają reflektory główne kierowane w/g korekty skrętu. To zupełnie inne rozwiązanie i zupełnie inny efekt dla kierowcy. Jeździłem tymi autami i różnica jest duża. Generalnie Insignia ma rewelacyjne światła, jeśli chodzi o sterowanie ich wiązki w zależności od warunków czy sposobu jazdy. Miną jest w Insigni automat do zmiany świateł, gdyż nie działa to zbyt dobrze, jednak reszta jeśli chodzi o światła jest na prawdę bardzo dobra.
Teoretycznie efekt jest taki sam, jednak zapalające się w Koleosie dodatkowe halogeny mają zupełnie inną barwę i dlatego uważam, że rozwiązanie aktywnych reflektorów jest lepsze, gdyż dla kierującego jest bardziej naturalne.
Dla mnie osobiście większego znaczenia to nie ma a tylko zwróciłem uwagę na drobne szczegóły.
Pozdrawiam
BM

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Zaskakująco niskie zurzycie paliwa. Co prawda jeszcze go docieram, dlatego nie wchodzę ponad 3000 obrotów, ale średnio spala 6,4 l. Z tym, że raczej unikam toczenia się w miastach. Spokojnie mogę to auto polecić. Żadnych trzasków ani stuków ze strony zawieszenia. Jedynie co mnie denerwuje to klimatyzacja. Dość długo się nagrzewa i trudno ją wyregulować. Bagażnik może trochę zbyt mały, ale w samochodach średniej wyższej klasy to taka pojemność jest normą. Natomiast tylne siedzenia rozkładają się po pociagnięciu za "rączkę" od strony bagażnika i podłoga robi się równa. Można spać. Jeśli chodzi o silnik, to jakieś 2 tygodnie temu w Autoświecie (chyba) była opinia Dekry po przejechaniu 100,000 km Laguną z silnikiem 173 KM. Auto oceniono b. wysoko, tylko uwagi były do silnika, ale dopiero po rozebraniu. Czepiali się panewek. Z tym, że producent odpowiedział, iż panewki już od 2009 są wzmocnione. Natomiast właściwości silnika były zdecydowanie chwalone.
Witam
Posiadam Koleosa z 2009r to rzeczywiście bardzo wygodne autko. Moja Żona nie chce słyszeć o innym samochodzie.
Silnik 2.0 150km spalanie na poziomie 8,5 cykl mieszany. W trasie spada do 7,5l. Prędkość 110-120
Czytam o spalaniu na poziomie 6.4 litra, chyba jak ktoś zjeżdża codziennie z Zakopanego w kierunku Nowego Targu. (to pisał ktoś renault.)
Zanim kupicie ten samochód warto zwrócić uwagę na :
1.parowanie reflektorów
2. rdzewienie ramy silnika (sanki), najgorzej że rdzewieje połączenie ramy z wahaczem, niektórym szczęśliwcom udało się wymienić na gwarancji.
3. rdzewienie zawieszenia
4. rdzewienie układu wydechowego. (tragedia postaram się zamieścić zdjęcia)
5. wycieranie elementów skóropodobnych. (chyba wszystkie takie są, producent chętnie wymienia )
Szanowny producent w jednym z najdroższych aut w swojej gamie zapomniał ocynkować zawieszenie i jego części.
Nawet dużo tańsze clio, ma ocynkowaną ramę.
Autko jest przeznaczone do lekkich terenów, powinno być lepiej zabezpieczone.
Jeśli Renault Polska podeszło by poważnie do wad materiałowych tego samochodu, to warto się zastanowić nag jego zakupem.
Klienci Renault są zbywani od jakiegoś czasu, wyjaśnieniami. "ten typ tak ma".
Proszę o kontakt osoby którym udało się wymienić na gwarancji reflektor, części zawieszenia i inne.
tabazagt@wp.pl

BigMonster

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: BigMonster »

Witam
Mam na liczniku ponad 100 000 i jak do tej pory poza wymianą cięgna klapy bagażnika (dół), kierownicy (wytarta skóra, nie mam elementów skóropodobnych) i awaria w trasie przewodu od turbo, nic innego się nie działo. Jeżdżę nim od nowego. Mam też Lagunę III z takim samym silnikiem, też w automacie. Tylko lejemy i jeździmy.
Nic się z reflektorami nie dzieje, rdzy nigdzie też nie zauważyłem.
Pozdrawiam
BM

Awatar użytkownika
tabazagt
Bywalec
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 19:05
Renault: koleos
Silnik: 2.0 dci 150KM

Re: Koleos - za i przeciw

Post autor: tabazagt »

Witam
Mam na liczniku ponad 100 000 i jak do tej pory poza wymianą cięgna klapy bagażnika (dół), kierownicy (wytarta skóra, nie mam elementów skóropodobnych) i awaria w trasie przewodu od turbo, nic innego się nie działo. Jeżdżę nim od nowego. Mam też Lagunę III z takim samym silnikiem, też w automacie. Tylko lejemy i jeździmy.
Nic się z reflektorami nie dzieje, rdzy nigdzie też nie zauważyłem
Witam, pewnie nie miał Pan możliwości zajrzeć pod spód autka podczas przeglądu.
Tylny tłumik wygląda gorzej niż w 20 letnim maluchu.
Może to kwestia roku produkcji, fabryka coś poprawiła ?
Moje autko jest z połowy 2009r.
Jeśli chodzi o materiał użyty do obszycia kierownicy, możliwe że jest to skóra tylko słaba gatunkowo.
Materiał na boczkach, mieszek i podłokietnik to jakieś tworzywo które pęka i się wyciera.
Moja wersja to previlage plus
Obrazek

tak wygląda reklamowany reflektor, drugi jest suchy .
Renault ma nawet teorię na temat tego parowania, tylko dlaczego paruje jeden reflektor ?
Po odmowie naprawy,wymiany złożyłem zapytanie żeby wyjaśnili występowanie tego zjawiska tylko w jednym reflektorze. Czekam na odpowiedź.
Może to światło które nie paruję jest uszkodzone viva

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony niedziela, 4 grudnia 2011, 15:23 przez tabazagt, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ