Czy czasem nie mówisz o nawigacji DVD90?Kamal pisze:Bo np. w moim obecnym Oplu był ten sam problem ale można było pokombinować i wgrać inne mapy.
[Koleos I 2007-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Pomoc w zakupie. Koleos 2008-11
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: Pomoc w zakupie. Koleos 2008-11
a propos
VoN może mnie naprowadzisz:
gdzie zlokalizować grzałki nurnikowe i przekaźnik?
gdzie jest opornica wentylatorów chłodnicy?
Wymieniałem olej i trochę się porozglądałem, ale nie mogłem tych elementów zlokalizować.
VoN może mnie naprowadzisz:
gdzie zlokalizować grzałki nurnikowe i przekaźnik?
gdzie jest opornica wentylatorów chłodnicy?
Wymieniałem olej i trochę się porozglądałem, ale nie mogłem tych elementów zlokalizować.
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Pomoc w zakupie. Koleos 2008-11
Nie pomoge mechaniczne o auto dba moje ASO
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: Pomoc w zakupie. Koleos 2008-11
Grzałek szukam, bo nawet gdy były mrozy nie podnoszą się obroty biegu jałowego po uruchomieniu zimnego silnika.
Co zaś do opornicy, to latem (mam go od lipca) przy załączonej klimie wentylatory pracują zawsze chyba na pełnych obrotach.
Też tak masz?
P.S.
Mam jeszcze Lagunę II 1.9 DCI. Przy ujemnych temeraturach i na zimnym silniku podnosi obroty a latem wraz z załączoną klimą obroty wentylatorów są znacznie niższe.
I jeszcze jedno. Czy zimą jak ustawisz tryb auto, to też załącza Ci sprężarkę co jakiś czas, nawet w ujemnych temperaturach?
Co zaś do opornicy, to latem (mam go od lipca) przy załączonej klimie wentylatory pracują zawsze chyba na pełnych obrotach.
Też tak masz?
P.S.
Mam jeszcze Lagunę II 1.9 DCI. Przy ujemnych temeraturach i na zimnym silniku podnosi obroty a latem wraz z załączoną klimą obroty wentylatorów są znacznie niższe.
I jeszcze jedno. Czy zimą jak ustawisz tryb auto, to też załącza Ci sprężarkę co jakiś czas, nawet w ujemnych temperaturach?
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Pomoc w zakupie. Koleos 2008-11
Nie zwracalem uwagi bo zima raczej nie korzystam z trybu auto ale sprawdze i dam znac.
Co do lata, to chyba tak nie jest, nie przygladalem sie temu ale caly czas na maksa chyba nie chodzily.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Co do lata, to chyba tak nie jest, nie przygladalem sie temu ale caly czas na maksa chyba nie chodzily.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- foomi
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota, 23 maja 2015, 13:54
- Renault: Koleos 4x4
- Silnik: 2.5l 170 km
Re: Koleos - za i przeciw
Jest to najpopularniejszy wątek o Koleosie w internecie a przynajmniej pierwszy który pokazuje Google po wpisaniu Koleos forum, więc w ślad za Łódzkim66 również aktualizuje raport z eksploatacji Renault Koleos i napisze "krótko" czemu wybrałem ten model.VoN pisze:Moim zdaniem wiekszosc Koleosow trafia w rece tych ktorzy marke Renault juz znaja (mowie o nowych z salonu)...
troche juz przejezdzialem Scenicem, Laguna, Kangoo itd Koleos jest dla mnie prawie idealny jednak ma pare wad...
Nawet wygralem zaklad z kierowca X Traila, myslal ze Koleos sie zakopie ( nie wiedzial ze maja ten sam naped) bede mial chwilke zapodam pare fotek.
Przejechałem już 20.000 zgadzam się z Von. Dla mnie tez Koleos jest prawie idealny. Mam nadzieje, że zostanie ze mną na długo. Trochę nie zgadzam się natomiast z twierdzeniem, że większość Kolesów trafia w ręce tych, którzy marę Renault już znają. Jeździłem różnymi samochodami. Moim zdaniem marka nie świadczy o jakości samochodu. Każdemu producentowi zdarzają się mniej i bardziej udane modele i wersje silnikowe. Szukając samochodu chciałem mieć "SUVa/crossocera" i prosty wolnossący silnik prosty benzynowy z pośrednim wtryskiem. Mówiąc suva mam namyśli wyższy samochód z większym prześwitem i napędem na cztery kola. Uważam że "suv" bez napędu na cztery koła jest jak świnka morska. Moim poprzednim samochodem był Opel Zafira 1.6 z fabryczna instalacja CNG 97KMi masa ok 1600kg (butle). Zakup kalkulowany ceną przejechania 100km. Gdy kupowałem Zafire CNG było po 2,20, lpg ponad 2,50 Pb i On w cenie między 5.50-6.00. Zafira spalała średnio 7,2m3 CNG więc jazda była cenowo bezkonkurencyjna. Na początku 2015 CNG kosztowało ok 3,20 a LPG 2zł z groszami, więc trudności w dostępie do paliwa (zamykani stacji) przestały być rekompensowane niską ceną paliwa. Zacząłem szukać samochodu do zakupu. Moje kryteria prosty "suv" dobrze spełniał DUSTER. Byłem prawie zdecydowany na zakup. Rozważałem tez salonowy, ale że sprzedałem Zafirę i byłem bez samochodu zniechęcił mnie około 3 miesięczny okres oczekiwania. Prawie kupiłem półroczny z przebiegiem kilka tys km, ale ktoś mnie ubiegł. Szukając SUVa młodszego niż 5 lat z przebiegiem mniejszym niż 100.000 km z polskiego rynku trafiłem na ofertę Koleosa z grudnia 2010 r. Rok modelowy 2011 wersja expression (tylko w roczniku 2011 w benzynowym expression byl napęd na cztery koła) W 2011 r. Silnik został wycofany ze sprzedaży w cudownej UE polowie 2011r. W tym samym czasie była też oferta używanego DUSTERA z tego samego rocznika co Koleos i z podobnym przebiegiem. Tez z napędem na cztery koła. Cena była tylko 10% niższa. Moim zdaniem nie było się nad czym zastanawiać. Uważam że sprzedający używane DUSTERY są trochę niepoważni. Cena nowego jest zdecydowanie niższa, a ceny używanych są zbliżone do innych używanych tego segmentu.
Dlaczego nie zgadzam się z pierwszym zacytowanym zdaniem VoNa. Nie miało dla mnie znaczenia, że Koleos to Renault i jest na "F". Wersja benzynowa ma silnik Nissana. Napęd i przeniesienie też są z X-traila. Jak na początku wieku pojawił się na rynku X-trail, a ja jeździłem wówczas Micra K11 X-trail bardzo mi się spodobał. Wtedy był X-trail to samochód o którym marzyłem, a Koleos był nawet ładniejszy.
Ja zdecydowałem się na Koleosa między innymi ze względu na silnik QR25DE. Moim zdaniem bezkonkurencyjny w tej klasie. Niedoceniony w Europie a bardzo popularny w USA. Konstrukcja ma już 15 lat a do tej pory jest tam montowana. Moim pierwszym samochodem była Micra, więc miałem sentyment do Nissana. Dla mnie Koleos to bardziej Nissan niż Renault. Opracowany z dużym udziałem Japończyków i wyprodukowany w Korei. Do mnie przemawia to bardziej niż Koreańska Kia zmontowana na Słowacji. Do tego kupiłem najmłodszy model jaki można było zakupić w Polsce. Dziwnym trafem w bardzo nastawionej na ekologie Szwajcarii Koleos 2,5l Pb był do zeszłego roku sprzedawany, ale w UE był to nieekologiczny silnik. Czym jest ekologia w UE pokazała afera VW. Wybrałem Koleosa bo w porównaniu z japońską konkurencją był zdecydowanie tańszy. CRV, Rav-4 lub X-Trail były przy tym samym roczniku i przebiegu prawie 50% droższe! W tej samej cenie mogłem kupić japońską markę o połowę starszą i z przebiegiem dwa razy większym lub bez npędu na cztery koła (nie spełniały mojej definicji "suva") Nie był się nad czym zastanawiać. Fakt, że wersja expresion jest ubogo wyposażona ale dla mnie to zaleta, mniej rzeczy do zepsucia. Wolałem napęd na cztery koła niż automatyczną klimatyzacje i panoramiczny dach.
Przejechałem samochodem 20.000 km nie miałem na razie odpukać żadnych problemów. Jestem bardziej niż zadowolony. Koleosowi niedawno stuknęło 100.000 km zdecydowałem się na wymianę olejów. Europejska instrukcja nie przewiduje wymiany. Była to dobra decyzja, bo o ile olej w skrzyni jeszcze jakoś wyglądał to skrzynia rozdzielcza i tylny mechanizm różnicowy czarne jak smoła. W TMR jest do tego korek z wkładką magnetyczną i był pełen opiłków. Polecam wymianę tych olejów koszt relatywnie niewielki a mam nadzieje, że przyczyni się do dłuższej bezawaryjnej eksploatacji napędu. Zmieniłem też świece zapłonowe. Chyba nie były wymieniane od nowości. Z uwagi na instalacje LPG zdecydowałem się na DENSO Iridium TT. Nie spodziewałem się zmiany, a jednak silnik w subiektywnym odczuciu stał się bardziej elastyczny i zaczął pracować równiej. Naprawdę mnie to zaskoczyło.
Trochę się rozpisałem. Mam nadzieje że mój post pomoże niezdecydowanym. Wiem że Koleosów z benzynowym silnikiem 2,5l jest mało, ale moim zdaniem warto szukać! Mi się udało. Pozdrawiam innych użytkowników.
P.S.
Von Gdzie zdjęcia z zakładu z kierowcą X-traila?
- lodzik66
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 09:57
- Renault: sprzedany
- Silnik: 2500 cm3 benz_LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koleos - za i przeciw
Dzięki za świetny komentarz- rzetelny i taki jakich właśnie na forum chcielibyśmy mieć więcej.
Nic dodać -nic ująć.
Nie ma pojazdu idealnego w każdym znajdzie się jakieś mankamenty czy nie dociągnięcia. Gdy wymieniałem Hondę CRV ( 2004 r ) na Koleosa też byłem pewien obaw a znajomi pytali się czy na głowę przypadkiem nie upadłem .... Po dwóch latach eksploatacji śmiało mogę stwierdzić że była to dobra wymiana.
Pozdrawiam i życzę dużo zadowolenia z eksploatacji Koleosa
lodzik66
Nic dodać -nic ująć.
Nie ma pojazdu idealnego w każdym znajdzie się jakieś mankamenty czy nie dociągnięcia. Gdy wymieniałem Hondę CRV ( 2004 r ) na Koleosa też byłem pewien obaw a znajomi pytali się czy na głowę przypadkiem nie upadłem .... Po dwóch latach eksploatacji śmiało mogę stwierdzić że była to dobra wymiana.
Pozdrawiam i życzę dużo zadowolenia z eksploatacji Koleosa
lodzik66
- mner
- Bywalec
- Posty: 24
- Rejestracja: środa, 17 lutego 2016, 14:20
- Renault: Koleos
- Silnik: 2,5
Re: Koleos - za i przeciw
Noszę się z zamiarem kupna Renault Koleosa 2.5 i w toku czytania wielu (w przeważającej większości pozytywnych) opinii nie zauważyłem zbyt wielu informacji w zakresie eksploatacji tego silnika z LPG tj. np. regulacja luzów zaworowych (jakiego rodzaju), wogóle odporność tej jednostki na wypalanie gniazd itp.. Pytam ponieważ japońskie konstrukcje silnikowe za zwyczaj mają problemy z LPG. z drugiej strony gdzieś wyczytałem, że nie jest to do końca przeniesiona jednostka z Nissana, ale dopracowana/opracowana wspólnie przez Nissan-Renault. Czy ma ktoś może jakieś informacje w tym temacie??
- lodzik66
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 09:57
- Renault: sprzedany
- Silnik: 2500 cm3 benz_LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koleos - za i przeciw
W moim Koleosie instalacje STAG IV założyłem 14.10.2013 roku przy przebiegu 62.500 km. Aktualnie mam na liczniku 88600 km i jak do tej pory żadnych problemów. Zaznaczam że w wakacje podróżuje z przyczepą kempingową DMC 1350 kg ( Chorwacja , Włochy ).
Z luzami zaworowymi miałem problem w Hondzie CRV ( 2004r , 2,0l - 150 KM ) gdzie trzeba było je regulować ręcznie . Jak na razie nie mam z tym problemów w Koleosie. Zbiornik LPG 50 l ( tyle tankuje gazu ) w miejscu koła zapasowego.
Byłem użytkownikiem kilku samochodów z LPG ( Citronen Zx - 1,4 l oraz Opel Vectra -1,6l 16V ) i ww. pojazdy i w żadnym nie miałem nigdy problemów z gniazdami zaworowymi itp. Ogólnie "jak dbasz tak masz" . Od czasu do czas przegonić silnik na benzynie , wymieniać filtry i przy najmniej raz do roku udać się do gazowników podłączyć instalacje pod kompa - posprawdzać , wyregulować i jeździć ..
Pozdrawiam
Z luzami zaworowymi miałem problem w Hondzie CRV ( 2004r , 2,0l - 150 KM ) gdzie trzeba było je regulować ręcznie . Jak na razie nie mam z tym problemów w Koleosie. Zbiornik LPG 50 l ( tyle tankuje gazu ) w miejscu koła zapasowego.
Byłem użytkownikiem kilku samochodów z LPG ( Citronen Zx - 1,4 l oraz Opel Vectra -1,6l 16V ) i ww. pojazdy i w żadnym nie miałem nigdy problemów z gniazdami zaworowymi itp. Ogólnie "jak dbasz tak masz" . Od czasu do czas przegonić silnik na benzynie , wymieniać filtry i przy najmniej raz do roku udać się do gazowników podłączyć instalacje pod kompa - posprawdzać , wyregulować i jeździć ..
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek, 19 lutego 2016, 19:37
- Renault: Laguna
- Silnik: 1,90dci 74 kW
[Koleos] pomoc w zakupie - linki do oceny
Witam potrzebuję pomocy w zakupie Koleos poniżej link:
http://otomoto.pl/oferta/renault-koleos ... yhOJF.html
Czy nie jest za tani .
http://otomoto.pl/oferta/renault-koleos ... yhOJF.html
Czy nie jest za tani .
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Pomocy w zakupie Koleos 2010 czy warto
Trochę tanio, ale jeśli przebieg prawdziwy to cena rozsądna. Trzeba jechać obejrzeć, prześwietlić w ASO
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: Pomocy w zakupie Koleos 2010 czy warto
Bogata wersja. Z często spotykanych dodatków brak tylko xenonów, szklanego dachu i regulacji nawiewu na tył. Nie wiadomo czy jest keyless-go. Wydaje mi się czy rzeczywiście sygnalizuje coś z czujnikami powietrza w kołach? Skóra gałki dźwigni zmiany biegów była wymieniana czy to nie wytarty oryginał?
Po numerze VIN sprawdź w ASO historię serwisową z ostatnich 3-4 lat. Dobrze, jeśli przebiegi ułożą się w logiczny i rozsądny ciąg.
Co do "organoleptycznego" sprawdzania w ASO mam mieszane odczucia.
P.S.
To chyba egzemplarz z początku roku. Dobrze myślę, że od jesieni wkładali TomTom-a i CBox-a?
Po numerze VIN sprawdź w ASO historię serwisową z ostatnich 3-4 lat. Dobrze, jeśli przebiegi ułożą się w logiczny i rozsądny ciąg.
Co do "organoleptycznego" sprawdzania w ASO mam mieszane odczucia.
P.S.
To chyba egzemplarz z początku roku. Dobrze myślę, że od jesieni wkładali TomTom-a i CBox-a?
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 8 maja 2012, 20:04
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dCi
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Koleos - za i przeciw
Mam Koleosa już od dość dawna, a na liczniku ma już ponad 210 000 km. Miałem już wiele różnych samochodów, różnych marek. Zazwyczaj samochód zmieniałem co max 2 lata, a otomoto śledziłem na bieżąco. Od czasu kiedy mam Koleosa zapomniałem o otomoto. Samochód spisuje się rewelacyjnie. Nic nie skrzypi, a skrzynia nie rzęzi (nawiązując do wypowiedzi mojego poprzednika). Samochód nie jest twardy i głównie z tego powodu go wybrałem. Na trasie jedzie się jak limuzyną, a w terenie przyjemnie buja bez urazów kręgosłupa szyjnego jak to bywa w innych markach. Silnik (dci 150KM) bardzo dynamiczny i bardzo mało pali jak na prawie 2 tony masy samochodu. Mój rekord na trasie to 5,2l/100km z włączoną klimatyzacją. Przy ostrej jeździe i na autostradzie mieści się w 6,5l/100km. Serwisów nie odwiedzam prawie w ogóle. Jeśli coś się popsuje to są to uszkodzenia czysto eksploatacyjne. Do największych usterek mogę zaliczyć stukające tylne amortyzatory. Działały dobrze, ale stukały. Po demontażu okazało się, że były produkcji niemieckiej :-) no i siadły jako pierwsze :-) ... ach te mity... Szczerze polecam ten samochód. Osobiście nie przymierzam się do innego, jestem zadowolony i to bardzo!
**********************************************************************
Zadowolony użytkownik marki Renault. Historia moich Renówek:
- Megane Classic 1.6 LPG
- Megane II 1.9dCi 120KM
- Laguna II 1.9dCi 120KM
- Scenic II 1.9dCi 125KM
- Koleos 2.0 dCi 150KM (obecnie)
Zadowolony użytkownik marki Renault. Historia moich Renówek:
- Megane Classic 1.6 LPG
- Megane II 1.9dCi 120KM
- Laguna II 1.9dCi 120KM
- Scenic II 1.9dCi 125KM
- Koleos 2.0 dCi 150KM (obecnie)
- lodzik66
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 09:57
- Renault: sprzedany
- Silnik: 2500 cm3 benz_LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koleos - za i przeciw
Tylko pogratulować i tak trzymać / mój też trzyma się dzielnie i oprócz jakiś drobnych eksploatacyjnych spraw ( klocki tył , guma stabilizatora tylniego) jak do tej pory ok !!!
- lodzik66
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: wtorek, 8 października 2013, 09:57
- Renault: sprzedany
- Silnik: 2500 cm3 benz_LPG
- Lokalizacja: Wrocław