Strona 1 z 2

[Laguna] Silnik 1.8 8V a 16V - a może 1.6 16V?

: czwartek, 22 października 2009, 12:56
autor: PiasQ
Od razu ostrzegam - silnik musi znieść LPG :D ... jakie zalety, a jakie wady w stosunku do 8V ma silnik 1.8 16V? Nad czym warto się zastanowić? A może 1.6 16V będzie kompromisem (mieliśmy taki w Scenicu I - zgazowany - dawał radę, chociaż rewelacyjnie nie przyspieszał)? Doradźcie, polećcie - jestem zdany na Was :D.

: czwartek, 22 października 2009, 13:04
autor: Broov
1.6 16V w Sceniku sprawdza się całkiem dobrze.
Co prawda bez podtlenku eLPiGi.
Jak się dowiedziałem , że żona rodzi to na liczniku było ponad 210 km/h :D
Przyśpiesza przyzwoicie , spalanie znośne , miedzy 6,5-8l
Waga lalki i szczeniaka jest podobna , wiec i osiągi będą pewnie podobne.

: czwartek, 22 października 2009, 13:53
autor: VoN
2.0 16V :) moim zdaniem to silnik który daje radę lalce, poniżej 2.0 nie biorąc pod uwagę 1.9DCI bez obrazy dla nikogo będzie to muł...

: czwartek, 22 października 2009, 14:04
autor: Snake
Ja mam 2.0 8v i instalkę gazową, która jest juz z Megi od 5 latek i póki co za mojego użytkowania sprawuje się bez zarzutów (koni troszke uciekło). Sam silniczek daję też radę pod kątem przyspieszenia na trasie jak i w mieście. 2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.

Inna opcja jaką brałbym pod uwagę to 1.6 16v, bo dobrze współgra z podtlenkiem LPG ale jak już Von wspomniał zrywne autko to nie będzie roll

: czwartek, 22 października 2009, 17:43
autor: Baron
PiasQ miałem Lagę I ph II 1.6 16v tylko, że kombi, więc ciutkę cięższa od 5-cio drzwiowej. Jak dla mnie jeśli chodzi o osiągi to krótko mówiąc kiepsko :( Sprzedałem kumplowi, który jest zachwycony osiągami i twierdzi, że mocniejszego auta mu nie potrzeba! Jak widać ile osób, tyle opinii. Najlepiej się przejechać i przekonać się czy konkretne auto wystarczy człowieku czy mu "mało". Z czasem w każdym aucie będzie "mało", ale nie ma co się martwić na zapas ;)
Osobiście jeśli zakładałbym LPG, to brałbym jak najmocniejsze auto! Dla przykładu jeśli taka Jadzia 2.0 pali 2litry więcej wachy od 1.6 to tylko 4zł/100km różnicy, a wrażenia bezcenne ;)

: czwartek, 22 października 2009, 22:18
autor: VoN
2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.
Wszystko zależy od właściciela ja próbowałem zajeździć na amen Scenica 2.0 16V miał przejechane jakieś 300 tyś i pewnie zrobiłby 2 tyle gdybym nie dachował ala

P.S gdzie tak wyczytałeś? ala

: czwartek, 22 października 2009, 22:42
autor: Snake
VoN pisze:
P.S gdzie tak wyczytałeś? ala
Von a miałeś założoną instalkę LPG? mówimy o żywotności silnika,który ma współgrać z gazem...A wyczytałem to na moim ulubionym forum roll

Inna sprawa miałem escorta rs2000 2.0 16v zagazowane parę latek,silnik średnio się trzymał przy 180.000. Ale fakt że Rs mógłbyć bardziej tyrany niż twój Scenic roll

Co do kosztów utrzymania sam się przekonuje jak dzwonie po serwisach i mówie że mam Megankę 2.0 to się krzywią i ceny na jakie ja się krzywię. Ale po chwili dodaję że to 8v to ceny już o wiele korzystniejsze roll (mówię chociażby na przykładzie rozrządu czy pompy)

: piątek, 23 października 2009, 08:02
autor: malczyk2000
Silniki występowały w zależności od rocznika. Silniki 8V były montowane do roku 1998 Ph1 za wyjątkiem 2.0 8V który był montowany do roku 2000 z automatycznymi skrzyniami. Generalnie zarówno silniki 8V jak i 16V dobrze znoszą LPG. Odpuść sobie silnik 1.8 8V 90KM bo to zdecydowanie za słaby silnik do Laguny. Jak ktoś pisze że 1.6 16V dobrze znosi gaz a np. 1.8 16V już nie to nie ma racji bo to praktycznie te same silniki które różnią się średnicą tłoka i jego skokiem. Do Laguny optymalny silnik to 1.8 16V bo 1.6 16V jest jednak za słaby bo jak załadujesz auto i włączysz klimę to już musisz się zastanowić zanim wyprzedzisz. Odnośnie 2.0 16V F4R to też można śmiało gaz zakładać. Jeżeli chodzi o różnicę w cenie części to wiadomo że do starszych silników 8V części są tańsze ale to normalne. Silniki 16V raczej problemów nie stwarzają.
SnakeEyes pisze:2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.
Żywot taki sam jak 1.6 czy 1.8 - ceny części porównywalne do 1.6 i 1.8.

Moja rada jest taka - albo 1.8 16V albo 2.0 16V ale występują tylko w rocznikach 98 w górę.

: piątek, 23 października 2009, 15:09
autor: gzara
Rodzice mają 1.8 16v i śmiga to bardzo przyzwoicie, 1.6 jeździłem i..... o ile na pusto ładnie szło tak po załadowaniu i w niektórych przedziałach prędkości to już czuć było słabość

: piątek, 23 października 2009, 22:14
autor: Bizon
Na pewno silniki starszej generacji są trwałe i tanie w eksploatacji, ale...mają mało mocy. W poprzedniej Lagunie 1 miałem 1.8 8V ( F3P ) -
ogólnie silnik jest nie do zajechania i dobrze znosi LPG nawet z instalacjami II generacji. Teraz w kolejnej Lagunie mam 1.8 16V ( F4P ) i jak na razie silnik smiga bez najmniejszych problemów. Koszty ekspoatacji obu jednostek są porównywalne.

Silnik 1.6, to stanowczo za mało do takiego autka jakim jest Laguna. Minimum to 1.8, ale jeżeli masz możliwość to polecam zakup autka z silnikiem 2.0 16V (F4R) - tym bardziej do kombi. Koników jest trochę więcej w porównaniu z 1.8, a koszty częsci są na takim samym poziomie. Spalania minimalnie większe( 0,5-1 l/100km ), więc koszty utrzymania również porównywalne.

: sobota, 24 października 2009, 17:16
autor: xluki
Jeśli auto ma być zagazowane to weż pod uwagę, że z biegiem czasu kuce uciekną. Tak czy siak będzie to muł na gazie :/

: niedziela, 25 października 2009, 17:34
autor: PiasQ
xluki pisze:Tak czy siak będzie to muł na gazie :/
Akurat tak piszą tylko osoby na gazie niejeżdżące ... Na 16V dobra sekwencja nie daje po sobie odczuć, że samochód ma mniej kucy (sprawdzone na 1.6 16V i 2.0 16V)

: niedziela, 25 października 2009, 21:38
autor: PiasQ
Cały czas zastanawiam się jak jest z moimi funduszami :P ... Pomyślałem, że najpierw kupiłbym coś "gorszego", a jak będzie mi dobrze iść z interesem, sprzedam to i kupię coś lepszego.
Zauważyłem takie cacko - i myślę :)
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-ga ... 96757.html

: niedziela, 25 października 2009, 22:04
autor: Snake
PiasQ pisze: Zauważyłem takie cacko - i myślę :)
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-ga ... 96757.html
Cacko ze względu na wyposażenie może i jest ale przebieg spory.Akurat dzisiaj byłem na giełdze samochodowej w Bydzi.Ceny Lalek od 4-8 tyś,a na motoallegro jest full-jest w czym wybierać

: niedziela, 25 października 2009, 22:40
autor: PiasQ
Kolejny ... przebieg spory ... 260 tys. w 12 lat to sporo??? Mam rozumieć, że 22 tys. km rocznie jest wielkim przebiegiem? Wolę mieć pewne 260 tys. niż "150 tys. od dziadka, który jeździł w niedzielę do kościoła"