[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
- Renault: Chce Megane II CC
- Silnik: 2.0 lub 1.6
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Planuję jeździć +/- 20 km dziennie (do roboty) + małe crusingi i coś w weekend:
- +/- 40 dziennie; 200 km tygodnio; 800 miesięcznie; 10000 rocznie MINIMUM, bo pewnie wyjdzie z 15000 km viva
Czyli po zakupie kupuję dobry olej czyszczący (ile kosztuje 50 czy 100 z litra? Ile litrów do Meganki II CC 2.0 wchodzi?). Po 5 tyś, kupuję już niezły olej i zmieniam i tutaj dodaję do tego oleju płukankę czy już wlewam sam docelowy?
W sumie olejami zajmę się już po zakupie i przejrzę stronę - dzięki za namiar
Teraz czekam jeszcze na komentarze i sugestie co muszę sprawdzić w aucie i na co zwrócić uwagę by mieć dobre auto i dodatkowo mieć podstawę do negocjacji ceny. samochodzik
Macie jeszcze jakieś sugestie Panowie?
- +/- 40 dziennie; 200 km tygodnio; 800 miesięcznie; 10000 rocznie MINIMUM, bo pewnie wyjdzie z 15000 km viva
Czyli po zakupie kupuję dobry olej czyszczący (ile kosztuje 50 czy 100 z litra? Ile litrów do Meganki II CC 2.0 wchodzi?). Po 5 tyś, kupuję już niezły olej i zmieniam i tutaj dodaję do tego oleju płukankę czy już wlewam sam docelowy?
W sumie olejami zajmę się już po zakupie i przejrzę stronę - dzięki za namiar
Teraz czekam jeszcze na komentarze i sugestie co muszę sprawdzić w aucie i na co zwrócić uwagę by mieć dobre auto i dodatkowo mieć podstawę do negocjacji ceny. samochodzik
Macie jeszcze jakieś sugestie Panowie?
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
- Renault: Chce Megane II CC
- Silnik: 2.0 lub 1.6
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Co do tej rdzy i luzów to ogólnie wspominał o tym Diler, że mogą być, że mogą wyjść na ASO ale, że przecież auto ma 11 lat więc cudów nie ma. Oczywiście sprawdzę to w ASO, ale jeśli byłaby mała punktowa rdza to chyba brać, nie uważacie?
A luzy jakie i na czym mogę zaakceptować a jakie bezzwłocznie wymienić i negocjować zniżkę ceny?
A luzy jakie i na czym mogę zaakceptować a jakie bezzwłocznie wymienić i negocjować zniżkę ceny?
-
- Forumowicz
- Posty: 139
- Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
- Renault: Scenic III 2012
- Silnik: 1.6 dCi
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Oleju wchodzi 5,5 ÷ 5,6 litra, za np. Specol 5W40 Gold Synthetic (powinien dobrze czyścić) za około 150 PLN 6 litrów znajdziesz (4 + 1 + 1). Jeździsz 5000km, tuż przed zmianą oleju wlewasz płukankę (dosłownie przed wjazdem do warsztatu) i postępujesz zgodnie z instrukcją płukanki. Czekasz, aż wszystko wycieknie (30minut albo i lepiej), potem nowy filtr, nowy olej, najlepiej pełny syntetyk, lepkość 5W40 jest dość uniwersalna i stosunkowo łatwo znaleźć w niej dobry olej (np. w markach takich jak Fuchs, Millers, LiquiMolly, ale też RedLine, Royal Purple, Penrite - zależy od fantazji i zasobności portfela). Można też znaleźć dobry olej popularnych marek, np. Shell Helix Ultra czy Castrol jakiś-tam.
Taka procedura na start, bo nie wiadomo, jak często zmieniano olej, jaki zalewano, ile ma ten obecny za sobą.
Skoro i tak będziesz zmieniać olej 1 ÷ 2 razy w roku, to zastanów się, czy nie płukać tego silnika przy każdej zmianie oleju (płukanka do silnika tuż przed zmianą oleju) i/lub dodać do oleju uszlachetniacz zmniejszający tarcie - jest tego trochę na rynku.
Ja mam w dieslu zalany Penrite 5W30, 5.3l, do tego 190ml Archoil 9100 (modyfikator tarcia + trochę detergentów, bo te nowe oleje eko do diesla słabo wypadają pod tym względem) i silnik chodzi jak zegarek. Pozostałe 60ml wlałem do rodziców 1.9multiJet i silnik od razu zaczął ciszej, bardziej miękko pracować.
Nie namawiam, tylko sygnalizuję, że są środki uszlachetniające olej.
Do skrzyni biegów wchodzi 2,1 litra oleju 75W80, zdaje się, że w konkurencji jakość/cena liderem jest Ravenol.
Taka procedura na start, bo nie wiadomo, jak często zmieniano olej, jaki zalewano, ile ma ten obecny za sobą.
Skoro i tak będziesz zmieniać olej 1 ÷ 2 razy w roku, to zastanów się, czy nie płukać tego silnika przy każdej zmianie oleju (płukanka do silnika tuż przed zmianą oleju) i/lub dodać do oleju uszlachetniacz zmniejszający tarcie - jest tego trochę na rynku.
Ja mam w dieslu zalany Penrite 5W30, 5.3l, do tego 190ml Archoil 9100 (modyfikator tarcia + trochę detergentów, bo te nowe oleje eko do diesla słabo wypadają pod tym względem) i silnik chodzi jak zegarek. Pozostałe 60ml wlałem do rodziców 1.9multiJet i silnik od razu zaczął ciszej, bardziej miękko pracować.
Nie namawiam, tylko sygnalizuję, że są środki uszlachetniające olej.
Do skrzyni biegów wchodzi 2,1 litra oleju 75W80, zdaje się, że w konkurencji jakość/cena liderem jest Ravenol.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
- Renault: Chce Megane II CC
- Silnik: 2.0 lub 1.6
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Na co zwrócić uwagę w ASO? Jak z nimi rozmawiać? A może sami znajdą mi wszystkie błędy/problemy, choć niektórzy mówią, że takie serwisy w ASO traktują po macoszemu? Na co szczególnie ich wyczulić i przycisnąć jeśli chodzi o stan RM II CC 2.0?
Czy na ASO mogą ocenić silnik i wlane oleje?
Które ASO w Warszawie polecacie?
Czy na ASO mogą ocenić silnik i wlane oleje?
Które ASO w Warszawie polecacie?
-
- Forumowicz
- Posty: 139
- Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
- Renault: Scenic III 2012
- Silnik: 1.6 dCi
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Wlanego oleju nie ocenią, bo do tego potrzebne laboratorium, chyba że w sposób oczywisty coś jest nie w porządku (glut na korku, czarny olej, kawa z mlekiem w oleju).mateuszek_007 pisze:Czy na ASO mogą ocenić (...) wlane oleje?
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
- Renault: Chce Megane II CC
- Silnik: 2.0 lub 1.6
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
A tak jak pytałem:
Na co jeszcze zwrócić uwagę w ASO? Jak z nimi rozmawiać? A może sami znajdą mi wszystkie błędy/problemy, choć niektórzy mówią, że takie serwisy w ASO traktują po macoszemu? Na co szczególnie ich wyczulić i przycisnąć jeśli chodzi o stan RM II CC 2.0?
Na co jeszcze zwrócić uwagę w ASO? Jak z nimi rozmawiać? A może sami znajdą mi wszystkie błędy/problemy, choć niektórzy mówią, że takie serwisy w ASO traktują po macoszemu? Na co szczególnie ich wyczulić i przycisnąć jeśli chodzi o stan RM II CC 2.0?
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Ten temat to chyba kpina jakaś...po pierwsze jeżeli auto to taka okazja to czemu jeszcze nikt nie kupił a ty tutaj je zachwalasz od kilku dni a nadal nie byłeś go obejrzeć...może próbujesz jakąś autoreklamę zrobić???
My staramy się tobie wyjaśnić co może być usterką, ASO i każdy dobry mechanik jest w stanie każdą usterkę zrobić tak żeby w dniu zakupu było cacy a za tydzień/dwa lub miesiąc się silnik rozleci a kontrolki będą jak w choince skakać...
Bezwypadkowy? sprawdź miernikiem lakieru i wszystko będzie jasne...
Po drugie notorycznie w temacie łamiesz regulamin aż się dziwie że nikt jeszcze na to nie zwrócił tobie uwagi.
1. NIE PISZEMY POSTA POD POSTEM - JEST OPCJA EDYTOWANIA. 2. ZADAJESZ TU JAKIEŚ PYTANIA NA KTÓRE ODPOWIEDZI JEST PEŁNO: OD POLECANYCH MECHANIKÓW JEST DZIAŁ WARSZTAT, NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ OGÓLNIE PRZY ZAKUPIE AUTA - JEST TEMAT, NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY ZAKUPIE MEGANE CC TEŻ JEST TEMAT
Dostosuj się do regulaminu albo temat będzie zamknięty...
My staramy się tobie wyjaśnić co może być usterką, ASO i każdy dobry mechanik jest w stanie każdą usterkę zrobić tak żeby w dniu zakupu było cacy a za tydzień/dwa lub miesiąc się silnik rozleci a kontrolki będą jak w choince skakać...
Bezwypadkowy? sprawdź miernikiem lakieru i wszystko będzie jasne...
Po drugie notorycznie w temacie łamiesz regulamin aż się dziwie że nikt jeszcze na to nie zwrócił tobie uwagi.
1. NIE PISZEMY POSTA POD POSTEM - JEST OPCJA EDYTOWANIA. 2. ZADAJESZ TU JAKIEŚ PYTANIA NA KTÓRE ODPOWIEDZI JEST PEŁNO: OD POLECANYCH MECHANIKÓW JEST DZIAŁ WARSZTAT, NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ OGÓLNIE PRZY ZAKUPIE AUTA - JEST TEMAT, NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY ZAKUPIE MEGANE CC TEŻ JEST TEMAT
Dostosuj się do regulaminu albo temat będzie zamknięty...
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
- Renault: Chce Megane II CC
- Silnik: 2.0 lub 1.6
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Po pierwsze byłem je obejrzeć i opisałem swoje wrażenia już na samym początku posta - zresztą sam mi odpisywałeś w sprawie tego auta (jako jeden z pierwszych) i w sumie pisałeś, że to padaczka ale nie uargumentowałeś, stąd temat się ciągnął!!!ty tutaj je zachwalasz od kilku dni a nadal nie byłeś go obejrzeć...może próbujesz jakąś autoreklamę zrobić???
Po drugie Ty tego auta teraz nie możesz kupić bo ja zapłaciłem zaliczkę na jego poczet.
Właśnie dlatego, że się na autach nie znam proszę Kolegów o pomoc na różnych forach. Bo naprawdę marzy mi się cabrio ale nie chcę wtopić samochodzik szczególnie, że wczoraj dla porównania obejrzałem 1 RM II z 2007 (i wiem, że ma KZFR - bo diseluje => dzięki Koledzy za porcję wiedzy - jestem mądrzejszy ) i RM III 2010 i mój wybór od Odyssey wyglądał lepiej całościowo
Chciałbym wydać do 20000 z rejestracją i nie mam czasu na jazdy po kraju w celu oglądania - szczególnie jak się wczoraj przejechałem to zwątpiłem cry
Czyli nie da się sprawdzić na ASO czy u mechanika czy samochód nie jest chwilowo podrasowany? Tzn. zawsze kupujesz niepewne?My staramy się tobie wyjaśnić co może być usterką, ASO i każdy dobry mechanik jest w stanie każdą usterkę zrobić tak żeby w dniu zakupu było cacy a za tydzień/dwa lub miesiąc się silnik rozleci a kontrolki będą jak w choince skakać...
Właśnie to rozumiem jako wtopę i szukam kogoś kto by mi pomógł.
O tym muszę jeszcze doczytać bo Koledzy piszą, że czasem po zwykłych poprawkach lakierniczych warstwy mogą się trochę różnić (10-30%).Bezwypadkowy? sprawdź miernikiem lakieru i wszystko będzie jasne...
Ps. Czy zawsze trzeba kalibrować miernik - czy mogę zaufać miernikowi Dilera?
Na koniec zamiast pisać, że gdzieś jest to lepiej by było jakbyś podał linka do informacji pomocnej przy zakupie RM II CC - to pomogłoby innym, którzy śledzą mój temat. A tak Twój post to po prostu bum - dzięki.
NOWE INFO OD DILERA:
Według Dilera Zwijacz wymieniali eksperci w Poznaniu, gdzie Diler wysłał kurierem "panel" pod/nad kierownicą (niestety jako laik nie pamiętam dokładnie co powiedział), gdyż ważne według niego (Dilera) było by zwijacz był dobrze do/(s)pasowany - czy to może być prawda? Czy coś tu śmierdzi, że słał to aż do Poznania? A może z Poznaniem współpracują?
Czy zwijacz (dobre spasowanie) to trudna do zrobienia rzecz?
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
- Renault: Chce Megane II CC
- Silnik: 2.0 lub 1.6
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
Cześć Panowie,
widzę, że w moim temacie zastój angry1
Chciałem poinformować, że kupiłem to autko i jestem zadowolony - sprawdzili mi je Chłopaki z Piaseczna (FrancTech - albo jakoś tak) - świetna obsługa i dobre ceny polecam viva
Teraz jadę do nich zrobić jeszcze:
KZFR+dodatki (niestety cry ), wieszak wydechu i dolną poduszkę silnika
W sumie trzeszczy mi trochę szyba i jak jadę szczególnie po wertepach to drzwi - co to może być, jak myślicie?
Jakby co to Chłopaki z warsztatu pewnie to zdiagnozują samochodzik
Pozdrawiam Wszystkich i bardzo dziękuję Wam za pomoc bo wiele się nauczyłem dzięki Waszym dobrym radom browar
DO ZOBACZENIA GDZIEŚ NA TRASIE CABRIO RULES driver
Ps. Pamiętajcie jak spotkacie na drodze jakieś węże lub zaskrońce to pupa pupa smierc
widzę, że w moim temacie zastój angry1
Chciałem poinformować, że kupiłem to autko i jestem zadowolony - sprawdzili mi je Chłopaki z Piaseczna (FrancTech - albo jakoś tak) - świetna obsługa i dobre ceny polecam viva
Teraz jadę do nich zrobić jeszcze:
KZFR+dodatki (niestety cry ), wieszak wydechu i dolną poduszkę silnika
W sumie trzeszczy mi trochę szyba i jak jadę szczególnie po wertepach to drzwi - co to może być, jak myślicie?
Jakby co to Chłopaki z warsztatu pewnie to zdiagnozują samochodzik
Pozdrawiam Wszystkich i bardzo dziękuję Wam za pomoc bo wiele się nauczyłem dzięki Waszym dobrym radom browar
DO ZOBACZENIA GDZIEŚ NA TRASIE CABRIO RULES driver
Ps. Pamiętajcie jak spotkacie na drodze jakieś węże lub zaskrońce to pupa pupa smierc
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa
temat więc zamknięty a dziecku neostrady o ksywie Mateuszek już podziękujemy na miesiąc. think
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 15 lipca 2015, 05:42
- Renault: Megane I
- Silnik: 1.6e 90km
Megane II Cabrio 135km czy 163km?
Witam serdecznie. Mam zamiar kupić Renault Megane II w Kabriolecie i zastanawiam się jaką wersję silnikową wybrać. Ogólnie skłaniam się bardziej ku 2.0 163km, jednak znalazłem sporo tańszą (śpieszy mi się) wersję z silnikiem 2.0 135km. Czy różnica mocy jest naprawdę spora? Z tego co czytałem i porównywałem to prędkość maksymalna jest mniejsza o 20km/h, przyśpieszenie również jest gorsze (strasznie odkrywcze biorąc pod uwagę, że to słabszy silnik). Moje pytanie jednak odnosi się do tego czy bardzo odczuwalna jest ta różnica podczas jazdy? Mieszkam aktualnie na terenie Niemiec, więc jestem w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej i dlatego jestem ciekaw jak wygląda sytuacja.
Renault Megane 2.0 Turbo Coupe-Cabriolet Privilege 163km
Renault Megane 2.0 Turbo Coupe-Cabriolet Privilege 135km
Oto oba samochody, które biorę pod uwagę.
Renault Megane 2.0 Turbo Coupe-Cabriolet Privilege 163km
Renault Megane 2.0 Turbo Coupe-Cabriolet Privilege 135km
Oto oba samochody, które biorę pod uwagę.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?
Pierwszy link już nie działa ale...
163KM były w wersji 2.0T, a 135 w wersji bez Turbo. Różnica w tych silnikach jest kolosalna, przede wszystkim osiągi auta, przyspieszenie itp. Również koszt użytkowania silnika z Turbo będzie wyższy, od delikatnie większego spalania poprzez inne, droższe (niewiele) części. Sam osobiście wybrałbym opcję 163KM ze względu na to, że kabrio jest ciężkie, więc przyjemność z jazdy większa w mocniejszym aucie (sprawniejsze wyprzedzanie itp.), a 135KM może się za chwile okazać za mało.
163KM były w wersji 2.0T, a 135 w wersji bez Turbo. Różnica w tych silnikach jest kolosalna, przede wszystkim osiągi auta, przyspieszenie itp. Również koszt użytkowania silnika z Turbo będzie wyższy, od delikatnie większego spalania poprzez inne, droższe (niewiele) części. Sam osobiście wybrałbym opcję 163KM ze względu na to, że kabrio jest ciężkie, więc przyjemność z jazdy większa w mocniejszym aucie (sprawniejsze wyprzedzanie itp.), a 135KM może się za chwile okazać za mało.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 15 lipca 2015, 05:42
- Renault: Megane I
- Silnik: 1.6e 90km
Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?
Dzięki za odpowiedź, pierwszy link nie działa bo ktoś mi zwinął auto sprzed nosa. Tak myślałem, że może być zbyt mało jak na takie auto a o jego ciężarze dowiedziałem się dokładnie wczoraj. Cóż, dzięki wielkie za odpowiedź, teraz w grę wchodzi już raczej tylko 163km. A jeśli już tutaj jestem, mam pytanie odnośnie tego czy ten silnik da się chipować i czy jest w ogóle sens robienia czegoś takiego? A jeśli tak to ile by to mogło kosztować?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?
Każdy silnik z turbo da się "zchipować". Wydaje mi się jednak, że masz mizerne pojęcie o tym, to radzę poczytać trochę jak to się odbywa itd. O kosztach też ciężko rozmawiać bo wszystkie modyfikacje silnika są drogie. Możesz zacząć od wymiany IC na większy, wydech, wtryski, turbo itd. Nieskończone możliwości ograniczone tylko Twoimi finansami. Kwestia tylko do czego Ci to auto ma służyć
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 15 lipca 2015, 05:42
- Renault: Megane I
- Silnik: 1.6e 90km
Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?
No nie znam się, przyznaję się bez bicia, dlatego napisałem z takim pytaniem. ;) A o chipowaniu mówił mi mój znajomy (który raczej zazwyczaj bujdy gada, dlatego chcę zweryfikować), że po zchipowaniu silnika spada spalanie i ogólnie o jakimś "odblokowywaniu" się rzeczy w silniku mówił (co jest dla mnie jakimś żartem) podobno mówił mu o tym jego mechanik.