[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.
Witam!Sprzedałem moja kochane RENIE(MEGANE) z 1996r i mam zamiar kupić z 2003r lub SCENICA 2002r.Nie wiem jak sprawuje sie nowe MEGANE z 2003r .Prosze o pomoc!
ja mam takową, mojej zdjęcia możesz zobaczyć na www.esnips.com/web/megi ja jestem zadowolony. jestem drugim właścicielem tego autka, kupione było w polsce i serwisowane, jeżdżę nią prawie rok i do tej pory wymieniłem rozrząd ze kołem zmiennych faz rozrządu, olej, sprawdziłem klimę i wymieniłem drążki kierownicze, bo zaczynały stukać, przebieg 85000, w lipcu pewnie wymienie łożyska na mcpersonie bo zaczynają się powoli odzywać, dla mnie to wszystko to pierdoły, no może poza kołem, spalanie w kombiaku w trasie 6,7l przy emeryt mode do 8,1 gdzie na dystansie 180km średnia mi wyszła ponad 100km/h. dodam że nie jechałem autostradą, w miarę żwawa jazda w trasie, bez szaleństw powinna się zmieścić w 7,5l, w normalnej eksploatacji w mieście, czyli dynamiczne ruszanie itd wychodzi mi 8,5 do 8,8. samochód naprawdę duży (mówię o kombi) ma większy rozstaw osi niż w hatchbacku, i ogromny bagażnik, naprawdę komfortowy. kupiłem go bo według mnie była to najlepsza oferta biorąc pod uwagę wielkość, wypas i cenę za konkretny rocznik.
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 549
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
- Renault: Laguna + Clio
- Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Oczywiscie najlepiej kupic jak najmlodszy rocznik. Megi II miala troche grzechow dzieciństwa ale serwisowane auto powinno miec powymieniane graty ktore Renault poprawiało. To co wymienil Kokos to klasyczne przypadłości eksploatacyjne. Benzyniaki raczej bezproblemowe (ewentualnie cewki), diesele jak to z Common railem, stan zalezy od kultury jazdy poprzednika.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
- Kokos
- Oklejony
- Posty: 205
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:11
- Lokalizacja: Chełm
u mnie cewki też padły, ale wymienił je jeszcze pierwszy właściciel, także już mam beru. pozostałe rzeczy nie są drogie, no może poza kołem, ale to zrobiłem przy okazji rozrządu, czyli nie nadwerężyło mocno budżetu. a i jeszcze jedno, w megankach w kombi był problem z tylną szybą i były wymieniane, nie wiem dokładnie o który rocznik chodzi, ale chyba właśnie te z początku produkcji czyli 2003r, jak będziesz kupował serwisowaną, to też może być wymieniona, u mnie jest i jest adnotacja w książce serwisowej
Co do elektroniki, najwięcej w tej kwestii chyba mógłby Ci informacji udzielić G-boy, pewnie tuż po Bachotku tu zawita, z tego co wiem, i co słyszę, jako problemów z elektroniką brak - płatać figle natomiast lubi właśnie karta HandsFree. Poza tym, więcej nie słyszałem o sypiącej się elektronice lub tym podobnych grzechach. Ale ja to tam mówię co słyszałem, użyszkodnicy musieliby zabrać głos
Renault Megane 1.9 Diesel
Witam,
Proszę forumowiczów o pomoc, w dokonaniu wyboru samochodu.
Mam do dyspozycji ok 18 tys zł, i trafiłem na Renault z 2002 roku w dieslu:
http://otomoto.pl/renault-megane-gotowy ... 02034.html
Nic o tym aucie nie wiem(wcześniej robiłem rozeznanie w Oplach), więc proszę o pomoc:
-jak jest z awaryjnością tego auta
-czy diesle Renault są trwałe
itp.
Proszę o jakąś drobną analizę, wszelkie za i przeciw mile widziane:)
Z góry dziękuję.
Proszę forumowiczów o pomoc, w dokonaniu wyboru samochodu.
Mam do dyspozycji ok 18 tys zł, i trafiłem na Renault z 2002 roku w dieslu:
http://otomoto.pl/renault-megane-gotowy ... 02034.html
Nic o tym aucie nie wiem(wcześniej robiłem rozeznanie w Oplach), więc proszę o pomoc:
-jak jest z awaryjnością tego auta
-czy diesle Renault są trwałe
itp.
Proszę o jakąś drobną analizę, wszelkie za i przeciw mile widziane:)
Z góry dziękuję.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Z dupereli które lubią się psuć w tym modelu to:
- tuleja łącząca półoś prawą ze skrzynią biegów (zrywa się wieloklin w tulei) koszt ok 150 PLN + robocizna
-serwo hamulcowe - pęka membrana i ucieka podciśnienie. Usterka nie pojawia sięodrazu lecz stopniowo. Najpierw zaczyna delikatnie syczeć pod pedałem hamulca. Ja jeżdizłem tak dokładnie rok, do póki syczenie nie przerodziło sięw gwizd, a podciśnienie w kolektorze dolotowym, było na tyle niskie, że nie pozwalało na wysterowanie turbiny. Koszt to ok 150 PLN + robota.
Sprawdź stan tylnich tarcz hamulcowych, bo jeśli są do wymiany to czeka Cię wydatek rzędu 500 PLNów. Tarcze są razem z łożyskami i pierścieniami ABS i nie ma zamienników, a jeśli są to bez łożysk, które później drudno dopasować.
Motor w tym wozie nie jest zbytni wyżyłowany, więc jedo trwałość powinna być duża. Jeśłi auto było użytkowane zgodnie ze sztuką jazdy turbodieslem, to nie masz sięczego obawiać. Jedyna na co musisz zwrócić uwagę, to aby nie lać paliwa niewiadomego pochodzenia i z podrzędnych stacji. Ja dolewam dodatkowo do ropy ok 150-200 ml mixolu na bak (smarowanie pompy i wtrysków).
Jeszcze trzy tygodnie temu miałem do sprzedania swojego kombiaka, ale za dużo w niego wpakowałem, by oddać go w dzisiejszych czasach za darmo (wymiana oleju, płynu hamulcowego, filtrów, wymiana tylnich tarcz i klocków, wymiana serwa,). Pozatym szkoda sprzedawać auto z przebiegiem 92 kkm.
- tuleja łącząca półoś prawą ze skrzynią biegów (zrywa się wieloklin w tulei) koszt ok 150 PLN + robocizna
-serwo hamulcowe - pęka membrana i ucieka podciśnienie. Usterka nie pojawia sięodrazu lecz stopniowo. Najpierw zaczyna delikatnie syczeć pod pedałem hamulca. Ja jeżdizłem tak dokładnie rok, do póki syczenie nie przerodziło sięw gwizd, a podciśnienie w kolektorze dolotowym, było na tyle niskie, że nie pozwalało na wysterowanie turbiny. Koszt to ok 150 PLN + robota.
Sprawdź stan tylnich tarcz hamulcowych, bo jeśli są do wymiany to czeka Cię wydatek rzędu 500 PLNów. Tarcze są razem z łożyskami i pierścieniami ABS i nie ma zamienników, a jeśli są to bez łożysk, które później drudno dopasować.
Motor w tym wozie nie jest zbytni wyżyłowany, więc jedo trwałość powinna być duża. Jeśłi auto było użytkowane zgodnie ze sztuką jazdy turbodieslem, to nie masz sięczego obawiać. Jedyna na co musisz zwrócić uwagę, to aby nie lać paliwa niewiadomego pochodzenia i z podrzędnych stacji. Ja dolewam dodatkowo do ropy ok 150-200 ml mixolu na bak (smarowanie pompy i wtrysków).
Jeszcze trzy tygodnie temu miałem do sprzedania swojego kombiaka, ale za dużo w niego wpakowałem, by oddać go w dzisiejszych czasach za darmo (wymiana oleju, płynu hamulcowego, filtrów, wymiana tylnich tarcz i klocków, wymiana serwa,). Pozatym szkoda sprzedawać auto z przebiegiem 92 kkm.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Pytanie o MEGAN II
Obecnie mam CLIO .96 z silnikiem 1.2 D7F , chcę zakupić drugiego renaulta a konkretnie MEGAN II 1.4 .Mam pytanie na co zwrócic uwagę przy zakupie , jak sprawują się te silniki , co się najczęściej psuje , jak wspópracuje ten silnik z LPG.
Pozdrawiam
Edit:
Zapomniałem dodac że chodzim mi o kombi.
[ Komentarz dodany przez: PiasQ: 2009-02-11, 12:29 ]
Jak zapomniałeś, to używaj opcji zmień
Pozdrawiam
Edit:
Zapomniałem dodac że chodzim mi o kombi.
[ Komentarz dodany przez: PiasQ: 2009-02-11, 12:29 ]
Jak zapomniałeś, to używaj opcji zmień
Ostatnio zmieniony czwartek, 12 lutego 2009, 06:55 przez PYLON, łącznie zmieniany 2 razy.
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)